Przetargi.pl
Usługa prania odzieży i bielizny szpitalnej

Szpital Powiatowy w Jarocinie Spółka z o.o. ogłasza przetarg

  • Adres: 63200 Jarocin, ul. Szpitalna
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 62 747 30 51 , fax. 62 747 03 59
  • Data zamieszczenia: 2016-11-21
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Szpital Powiatowy w Jarocinie Spółka z o.o.
    ul. Szpitalna 1
    63200 Jarocin, woj. wielkopolskie
    tel. 62 747 30 51, fax. 62 747 03 59
    REGON: 30141560400000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: podmiot prawa publicznego

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Usługa prania odzieży i bielizny szpitalnej
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiotem zamówienia jest: 1.1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie kompleksowej usługi pralniczej zgodnie z wymogami sanitarno - epidemiologicznymi dla procesów dezynfekcji i prania w zależności od asortymentu, skażenia bielizny oraz technologii i warunkami obowiązującymi w placówkach służby zdrowia. Wykonawca, z którym zostanie zawarta umowa przy realizacji zamówienia musi bezwzględnie przestrzegać zarządzeń i zaleceń Głównego Inspektora Sanitarnego. Szacunkowa ilość prania to 48 000 kg, z zastrzeżeniem że podana ilość może uledz zmianie w zależności od potrzeb Zamawiającego. 1.2. Asortyment będący przedmiotem usługi prania: 1) Bielizna pościelowa (biała i kolorowa): a) Poszwy, b) Poszewki na kocyki, c) Poszewki, d) Prześcieradła, e) Prześcieradełka, f) Podkłady, g) Poszewki na jaśki; 2) Bielizna operacyjna: a) Prześcieradła operacyjne, b) Fartuchy operacyjne, c) Bluzy operacyjne, d) Spodnie operacyjne, e) Sukienki operacyjne, f) Spódnice operacyjne, g) Serwety operacyjne; 3) Odzież ochronna lekarska i pielęgniarska: a) Fartuchy, b) Bluzy, c) Spodnie; 4) Odzież robocza: a) Odzież pracownicza bawełniana zielona (bluzy, spodnie, spódnice, sukienki), b) Odzież pracownicza bawełniana niebieska (bluzy, spodnie, spódnice, sukienki), c) Odzież pracownicza bawełniana biała (bluzy, spodnie, spódnice), d) Odzież pracownicza z elanobawełny biała (bluzy, garsonki, fartuchy, e) Odzież pracowników SOR (komplety letnie, spodnie, kurtki ocieplane); 5) Pozostałe mienie szpitala: a) Poduszki, b) Koce, kocyki, c) Serwety, d) Obrusy, e) Piżamy (bluza i spodnie), f) Firany, g) Zasłony, h) Parawany, i) Pokrowce na materace i poduszki, j) Pieluchy, kaftaniki, śpiochy, k) Ręczniki, ścierki, l) mankiety do aparatów do mierzenia ciśnienia, pasy do KTG oraz inny drobny asortyment. 1.3. Podstawowy zakres usługi obejmuje: 1) Pranie, 2) Maglowanie, 3) Prasowanie, 4) Dezynfekcję, 5) Suszenie. 1.4. Wymagania zamawiającego: 1) Odbiór i dostawa (brudnej i czystej bielizny i odzieży) od i do siedziby Zamawiającego – transport odbywać się będzie środkami Wykonawcy. 2) Dostawa bielizny czystej, do oddziałów oraz i odbiór bielizny brudnej z oddziałów (komórek organizacyjnych) szpitala wózkami dostarczonymi przez wykonawcę wg harmonogramu określonego w punkcie 5.1.6. 3) Kompleksowy serwis obejmować będzie: a) Pranie, suszenie, maglowanie, prasowanie obejmować będzie pranie bielizny szpitalnej i operacyjnej, zgodnie z aktualnymi zaleceniami: Stowarzyszenia Higieny Lecznictwa, Polskiego Stowarzyszenia Pielęgniarek Epidemiologicznych, Polskiego Towarzystwo Zakażeń Szpitalnych. b) Maglowanie wymagane jest w przypadku bielizny pościelowej, operacyjnej, podkładów i ręczników, a prasowanie w przypadku bielizny fasonowej, chyba, że co innego wynika z zaleceń producenta. c) Sortowanie czystej bielizny z zachowaniem podziału na asortyment i komórkę przeznaczenia, opis pakietu uwzględnia: nazwę szpitala, komórkę szpitala, nazwę asortymentu, ilość sztuk oraz masę. d) Bielizna fasonowa opakowana w worki foliowe i transport na wieszakach jezdnych, opis odzieży fasonowej zawiera: nazwę szpitala, oddział nazwisko użytkownika oraz masę. e) Naprawę, w tym: zszywanie, cerowanie, przyszywanie troczków, guzików, uzupełnianie gumek. f) Czas wykonania usługi wraz z dostarczeniem do siedziby zamawiającego nie może przekroczyć 24 godzin od odbioru odzieży i brudnej bielizny. Czas wykonania w stosunku do odzieży i bielizny odebranej od zamawiającego w sobotę lub dni bezpośrednio poprzedzające dni ustawowo wolne od pracy wynosi 48 godzin. g) Jakość wypranej bielizny pod względem czystości mikrobiologicznej będzie poparta badaniami mikrobiologicznymi wykonanymi przez pracownię mikrobiologiczną raz na 6 miesięcy lub doraźnie w prowadzonym dochodzeniu epidemiologicznym na koszt wykonawcy z partii bielizny wskazanej przez zamawiającego. h) Znakowanie – Zamawiający będzie znakował bieliznę we własnym zakresie. 1.5. Wymagania dotyczące przywozu czystej bielizny – przewóz czystej bielizny w workach foliowych pakowanych asortymentowo z podaniem informacji o asortymencie, ilościach, komórce przeznaczenia oraz masie. 1.6. Harmonogram dostaw i odbioru 1) Odbiór bielizny brudnej z oddziałów (komórek organizacyjnych) 2 x dziennie z brudowników do magazynu brudnej bielizny w godzinach od 600 do 700 i od 1400 do 1500. 2) Dostarczenie czystej bielizny do magazynu bielizny 1 x dziennie w godzinach od 715 do 800. 3) Dostarczenie czystej bielizny do oddziałów (komórek organizacyjnych) 1 x dziennie w godz. od 830 do 1000. 4) Odbiór brudnej bielizny z magazynu brudnej bielizny 1 x dziennie. 5) Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany w ustalonym harmonogramie w formie pisemnej. 1.7. Transport wewnętrzny brudnej i czystej bielizny: 1) Wykonawca zapewnia wózki zgodne z aktualnymi wymogami Ministerstwa Zdrowia, do bielizny (oddzielne do bielizny czystej i brudnej). 2) Wózki do przewozu bielizny muszą być szczelne (trwale zamknięte). 1.8. Pozostałe wymagania: 1) W procesie prania i dezynfekcji muszą być stosowane środki piorąco-dezynfekcyjne dopuszczone do obrotu i stosowania na terytorium RP zgodnie z obowiązującymi przepisami. 2) W procesie dezynfekcji bielizny muszą być stosowane środki dezynfekcyjne i metody, które uwzględniają ochronę bielizny przed zniszczeniem. 1.9. Ilość pranej bielizny: 1) Przyjęto, że w okresie obowiązywania umowy (6 miesięcy) praniu będzie podlegać ok. 48 000 kg bielizny. 2) Powyższa liczba dotyczy masy bielizny wypranej, suchej. 3) W trakcie realizacji zamówienia ilość pranej odzieży i bielizny zależeć będzie wyłącznie od potrzeb Zamawiającego. 5.1.10. Magazyn bielizny: 1) Zamawiający udostępni Wykonawcy magazyn brudnej i czystej bielizny o łącznej powierzchni 12m2. 2) Wykonawca odpowiada za stan sanitarno-epidemiologiczny ww. magazynów zgodnie z aktualnymi i wymaganymi i zaleceniami. CPV (Wspólny Słownik Zamówień): Główny przedmiot: 98.31.00.00-9 Usługi prania i czyszczenia na sucho. 98.31.10.00-6 Usługi odbierania prania. Przedmiot zamówienia zwany jest dalej „przedmiotem zamówienia”. Wykonawca zwany jest dalej „Wykonawcą”. Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia zwana jest dalej „SIWZ” lub „Specyfikacją”. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych. Realizacja zamówienia podlega prawu polskiemu, w tym w szczególności ustawie z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (tj. Dz. U. z 2016 r. poz. 380 ze zm.) i ustawie z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2015 r. poz. 2164 ze zm.). 2. Zamawiający przewiduje możliwości udzielenia zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy Pzp do 20 % zamówienia podstawowego. 3. Zamawiający przy usłudze polegającej na praniu odzieży i bielizny szpitalnej określa wymóg zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę pracowników zatrudnionych na podstawie umowy o pracę wykonujących czynności wskazane w pkt. 1 Wykonawca przedstawia Zamawiającemu najpóźniej w dniu podpisania umowy wykaz osób zatrudnionych przy realizacji zamówienia na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem czynności jakie będą oni wykonywać. Wykonawca zobowiązuje się, że w/w pracownicy będą w okresie realizacji umowy zatrudnieni na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2014 r., poz. 1502 z późn. zm.). Wykonawca do realizacji zamówienia powinien zatrudnić osoby, których dane osobowe ma prawo przetwarzać na podstawie odrębnych przepisów oraz które wyrażą zgodę na dostęp przez zamawiającego do ich danych osobowych. Osoby, które takiej zgody nie wyrażają nie mogą brać udziału w realizacji zamówienia. Wymagania zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę, zostały określone w Tomie II SIWZ – Projekt umowy. Powyższe wymagania określają w szczególności: a) sposób dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, b) uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, oraz sankcje z tytułu niespełnienia tych wymagań, c) rodzaj czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia. 4.Wykonawca staje się z dniem obowiązywania umowy pracodawcą pracowników Zamawiającego związanych z wykonywaniem czynności prania odzieży i bielizny szpitalnej w rozumieniu art. 23 1 Kodeksu Pracy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 98310000-9

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1.Wysokość wadium (przepisy art. 45. PZP). Zamawiający ustalił wysokość wadium w kwocie 4.500,00 zł (słownie: cztery tysiące pięćset złotych, 00/100). Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. 2. Forma wadium. Wadium może być wniesione w następujących formach: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, gwarancja ma być, co najmniej gwarancją nieodwołalną i płatną na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego. 3.Miejsce i sposób wniesienia wadium: 3.1. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy na nr konta: 87 8427 0009 0029 0010 2000 0001 z dopiskiem „Wadium w przetargu nieograniczonym na usługę prania odzieży i bielizny szpitalnej”. 3.2.Zamawiający, wymaga by wadium wnoszone w innych formach niż w pieniądzu, a dopuszczonych do wniesienia zgodnie z ustawą Pzp, było złożone w oryginale w wraz z ofertą - przed upływem terminu składania ofert. Złożenie oryginału dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium w innych formach niż pieniądz, o którym mowa w niniejszym punkcie jest wymagane jako warunek konieczny. 3.3.Zaleca się, by do oferty dołączyć kopię dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium, tzn. potwierdzoną przez Wykonawcę za zgodność z oryginałem, kopię polecenia przelewu na konto Zamawiającego lub potwierdzoną przez Wykonawcę za zgodność z oryginałem, kopię dokumentu będącego każdą inną formą wadium dopuszczoną przez Zamawiającego. Załączenie w/w kopii do oferty, o których mowa w niniejszym punkcie jest pożądane, lecz nie jest to warunek konieczny. 4.Termin wniesienia wadium Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert. 5.Zwrot wadium 5.1.Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. 5.2.Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 5.3.Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 5.4.Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium w przypadku, o którym mowa w ppkt 1, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 5.5.W pozostałych sprawach dotyczących zwrotu wadium, nieuregulowanych w niniejszym dziale SIWZ, mają zastosowanie przepisy ustawy Pzp. 6.Utrata wadium 6.1.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 6.2.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach