Przetargi.pl
Usługa prania

Wojewódzki Szpital Specjalistyczny im. Św. Rafała w Czerwonej Górze ogłasza przetarg

  • Adres: 26060 Chęciny, Czerwona Góra
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Telefon/fax: tel. 413 465 240 , fax. 413465567
  • Data zamieszczenia: 2017-02-27
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Wojewódzki Szpital Specjalistyczny im. Św. Rafała w Czerwonej Górze
    Czerwona Góra 10
    26060 Chęciny, woj. świętokrzyskie
    tel. 413 465 240, fax. 413465567
    REGON: 29621300000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: podmiot prawa publicznego

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Usługa prania
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiotem zamówienia jest usługa prania w pralni Wykonawcy zgodnie z wymogami sanitarno-epidemiologicznych dla procesów prania i dezynfekcji z zastosowaniem technologii likwidującej wszelkie skażenie. 1.1.Miesięczna ilość bielizny przewidziana do prania na podstawie poprzednich 12 miesięcy- 12 000 kg - tj. 144 000 kg rocznie. 1.2.Odbiór bielizny do prania oraz dostarczenie czystej do Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego im. św. Rafała w Czerwonej Górze, ul .Czerwona Góra 10 oraz Wojewódzkiej Przychodni Specjalistycznej w Kielcach, ul. Jagiellońska 72. 1.3.Asortyment prania: 1.3.1.Bielizna pościelowa– poszwy, poszewki, prześcieradła, podkłady, 1.3.2.Zmiany pościelowe lekarskie, 1.3.3.Parawany, 1.3.4.Bielizna operacyjna, serwety, prześcieradła, 1.3.5.Materace, kołdry, koce, poduszki – na bieżąco według potrzeb 1.3.6.Odzież szpitalna – pidżamy, szlafroki, itp., 1.3.7.Odzież ochronna personelu – fartuchy, ubrania lekarskie, bluzy, spodnie, spódnice, sukienki, garsonki, 1.3.8.Odzież robocza pracowników technicznych– ubrania, fartuchy, podkoszulki itp. 1.3.9.Mopy, 1.3.10.Inne np: pokrowce, ręczniki, ścierki, obrusy i serwety, firanki, zasłony. 1.4.Zamawiający wymaga: 1.4.1.Odbioru brudnej bielizny od Zamawiającego, 1.4.2.Prania z dezynfekcją chemiczno– termiczną, 1.4.3.Krochmalenia, 1.4.4.Suszenia, 1.4.5.Prasowania bielizny, pościeli i odzieży fasonowej, 1.4.6.Drobnych usług szwalniczych (guziki, troki, ubytki), naszywanie (łatek) do 500 cm2 oraz zszywanie pęknięć do 25 cm, czas realizacji usługi opisanej w niniejszym punkcie wynosi do 72 godz., 1.4.7.Dezynfekcji materacy, kocy, kołder, poduszek w komorach dezynfekcyjnych, 1.4.8.Dostarczenia czystej bielizny do siedziby Zamawiającego. 1.5.Bielizna do prania odbierana przez Wykonawcę każdego dnia roboczego od 9.30 do 11.00, środkiem transportu przystosowanym do przewozu bielizny brudnej, będzie przez Zamawiającego oznakowana, posegregowana– w worki koloru czerwonego i żółtego. 1.5.1.Zamawiający będzie pakował brudna bieliznę następująco: a)bielizna skażona (kolor czerwony)- zanieczyszczenia organiczne lub bielizna pochodząca od pacjentów z rozpoznanym lub podejrzanym zakażeniem, bielizna od pacjentów z wszawicą lub świerzbem itp. Bielizna zanieczyszczona organicznie, skażona oraz bielizna od pacjentów np. z wszawicą musi być przed praniem dezynfekowana gorącą parą wodną w autoklawie. b)bielizna brudna– kolor żółty, c)ubrania i fartuchy– kolor żółty, d)inne- żółty lub czerwony. 1.6.Pracownik Wykonawcy dostarczający bieliznę obowiązany jest posiadać prawidłowy ubiór- fartuch ochronny i rękawice ochronne, 1.7.Bielizna czysta przywożona z pralni musi być poskładana i zapakowana asortymentowo w folię jednorazowego użytku lub jednorazowe worki, 1.8.Transport bielizny czystej do Zamawiającego i brudnej do pralni musi się odbywać w zamykanych wózkach dostarczonych na czas trwania umowy przez Wykonawcę. Do czynności transportowych należy odbiór bielizny brudnej z magazynu oraz dostarczenie czystej do magazynu wraz z załadunkiem i rozładunkiem z pojemników transportowych. Wykonawca ma obowiązek kontroli i dokumentowania procesu dezynfekcji wózków do transportu, Wykonawca ma obowiązek kontroli i dokumentowania procesu dezynfekcji wózków do transportu. 1.9.Wykonawca odpowiada za bieliznę Zamawiającego od momentu jej odebrania z magazynu bielizny brudnej do czasu przekazania czystej do magazynu Zamawiającego. 1.10.Zamawiającemu przysługuje prawo do reklamacji nieprawidłowego wykonania usługi. 1.11.Wykonawca ma obowiązek raz na kwartał na swój koszt dostarczyć Zamawiającemu kopie badań mikrobiologicznych potwierdzonych przez Państwową Inspekcję Sanitarną właściwą terenowo dla pralni zgłoszonej do wykonania usługi lub inny podmiot posiadający publicznoprawne uprawnienia weryfikacyjne nabyte w trybie akredytacji uregulowanym przepisami ustawy z 30 sierpnia 2002 roku o systemie oceny zgodności (Dz. U. nr 166 poz.1360 ze zm.) przeprowadzonych w pralni wykonawcy, potwierdzających skuteczność prania i dezynfekcji . Zamawiający ponadto zastrzega sobie prawo pobierania i wykonania własnych badań czystościowych w chwili dostarczenia bielizny do magazynu Zamawiającego w obecności pracownika Wykonawcy, zgodnie z procedurami Zamawiającego. 1.12.Płukanie odzieży fasonowej będzie odbywało się przy użyciu płynu antystatycznego. 1.13.W przypadku zniszczenia bielizny (utraty walorów estetycznych lub użytkowych oraz braków ilościowych) Wykonawca będzie zobowiązany do zakupienia na własny koszt i przekazania takiej ilości i rodzaju bielizny jaka uległa uszkodzeniu w terminie 3 dni od momentu zgłoszenia reklamacji w formie pisemnej. Asortyment uszkodzony Wykonawca zobowiązany jest zapakować osobno. 1.14.Przed zawarciem umowy Zamawiający ma prawo weryfikacji informacji podanych w ofercie poprzez wizytę w pralni zgłoszonej przez Wykonawcę do wykonania usługi. 1.15.Odbiór brudnej i dostawa czystej bielizny odbywać się będzie 5 razy w tygodniu (dni robocze) ze Szpitala i 1 raz w tygodniu z Przychodni. Zamawiający dopuszcza możliwość dodatkowych kursów w zależności od potrzeb, które wcześniej Zamawiający uzgodni telefonicznie. 1.16.Usługi mają być świadczone do 24 godzin od chwili przekazania asortymentu pralniczego za wyjątkiem odzieży fasonowej, która musi wracać do Zamawiającego do 48 godzin od chwili przekazania oraz materacy, kocy i poduszek, które muszą wracać do Zamawiającego do 72 godzin od chwili przekazania. 1.17.Zamawiający wymaga by Wykonawca dysponował oddzielnymi mobilnymi środkami do transportu bielizny czystej i brudnej, które uniemożliwiają w jakikolwiek sposób wspólny kontakt bielizny brudnej i czystej. Warunek zostanie spełniony jeżeli samochód będzie miał oddzielne komory bielizny czystej i brudnej, na potwierdzenie czego Wykonawca na każde żądanie Zamawiającego przedstawi aktualne zaświadczenie Państwowej Inspekcji Sanitarnej właściwej terenowo dla pralni zgłoszonej do wykonania usługi o spełnieniu warunków sanitarnych środków transportu zewnętrznego będących w posiadaniu Wykonawcy- samochodów dopuszczonych do transportu czystej i brudnej bielizny szpitalnej oraz kuchennej. 1.18.Przekazanie przedmiotu zamówienia będzie każdorazowo potwierdzony pisemnie (ilość, waga oraz godzina odbioru ) przez Zamawiającego i Wykonawcę. 1.19.Wykonawcę obliguje realizacja zamówienia niezależnie od ilości przedmiotu zamówienia, miesięcznie co wynika z uwarunkowania ilości hospitalizowanych pacjentów w danym okresie przez Zamawiającego . 1.20.Strony ustalają, że rozliczenie za wykonaną usługę następować będzie miesięcznie na podstawie faktur. 1.21.Jako jednostkę rozliczeniową strony przyjmują kilogram bielizny czystej, a podstawą do wystawienia faktur będą dokumenty odbioru poszczególnych partii wykonanego przedmiotu zamówienia, podpisane przez strony. 1.22.Wykonawca zobowiązuje się do przyjęcia zwrotu i wymiany wadliwie wykonanego przedmiotu umowy oraz pokrycia kosztów transportu z tym związanych. 1.23.Upoważnionym pracownikiem przy odbiorze i wydawaniu zamówienia ze strony Zamawiającego będzie Pani Lucyna Picheta (Szpital) i Pani Dorota Stasik (Przychodnia). 1.24.Pralnia, w której będzie realizowana usługa, musi spełniać wymagania określone w Rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 26 czerwca 2012 r. w sprawie szczegółowych wymagań jakim powinny odpowiadać pomieszczenia i urządzenia podmiotu wykonującego działalność leczniczą (Dz.U.2012r. poz. 739) i w związku z powyższym, posiada pozytywną opinię sanitarną w sprawie oceny pomieszczeń przeznaczonych na usługi pralnicze, w tym w zakresie prania bielizny szpitalnej, wystawioną przez Państwową Inspekcję Sanitarną. Na dowód czego, Wykonawca zobowiązany będzie przedstawić protokół z ostatniej kontroli (maksymalnie 6 m-cy wstecz, licząc od daty otwarcia ofert) pomieszczeń pralni, w której będzie realizowany przedmiot zamówienia wykonanej przez Stację Sanitarno Epidemiologiczną 1.25.Stabilność ceny przez okres trwania umowy 2.Podane ilości przedmiotu zamówienia są ilościami szacunkowymi, w celu określenia ceny oferty. Faktyczna ilość usługi określona w kg, uzależniona będzie od rzeczywistych potrzeb Zamawiającego. Określone przez Zamawiającego ilości przedmiotu zamówienia nie stanowią zobowiązania Zamawiającego do zakupu usługi od Wykonawcy i nie mogą być podstawą żadnych roszczeń ze strony Wykonawcy 3.Szczegółowe warunki realizacji przedmiotu zamówienia zostały zawarte we wzorze umowy- załącznik nr 8 do SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 98310000-9

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1.Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium w wysokości: 5 000,00 zł (słownie: pięć tysięcy złotych 00/100); 2.Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 3.Oferta musi być zabezpieczona wadium, a potwierdzenie wniesienia wadium należy dołączyć do oferty.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach