Przetargi.pl
USŁUGA POLEGAJĄCA NA WYKONANIU JEDNOROCZNEJ OKRESOWEJ KONTROLI STANU TECHNICZNEGO I PRZYDATNOŚCI DO UŻYTKOWANIA OBIEKTÓW INFRASTRUKTURY LOTNISKOWEJ

31 Wojskowy Oddział Gospodarczy ogłasza przetarg

  • Adres: 95-100 Zgierz, ul. Konstantynowska
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 26 1442098 , fax. 26 1442101
  • Data zamieszczenia: 2020-10-12
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: 31 Wojskowy Oddział Gospodarczy
    ul. Konstantynowska 85
    95-100 Zgierz, woj. łódzkie
    tel. 26 1442098, fax. 26 1442101
    REGON: 10106725600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.31wog.wp.mil.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Obrona

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    USŁUGA POLEGAJĄCA NA WYKONANIU JEDNOROCZNEJ OKRESOWEJ KONTROLI STANU TECHNICZNEGO I PRZYDATNOŚCI DO UŻYTKOWANIA OBIEKTÓW INFRASTRUKTURY LOTNISKOWEJ
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiotem zamówienia jest wykonanie okresowej rocznej kontroli stanu technicznego i przydatności do użytkowania sztucznych i gruntowych nawierzchni lotniskowych, specjalistycznej infrastruktury oraz stałych urządzeń technicznych na lotniskach wojskowych będących w administrowaniu 31 Wojskowego Oddziału Gospodarczego, tj. na lotnisku wojskowym Jednostki Wojskowej 4395 Leźnica Wielka oraz Jednostki Wojskowej 4392 Nowy Glinnik. Kontrola jednoroczna musi zostać wykonana zgodnie z art. 62 ust. 1 pkt. 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994 Prawo budowlane (tj. Dz. U. z 2020 r. poz. 1333 ze zmianami). 2.Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert częściowych w ramach niżej wymienionych zadań: Zadanie nr 1 – Wykonanie okresowej rocznej kontroli stanu technicznego i przydatności do użytkowania sztucznych i gruntowych nawierzchni lotniskowych, specjalistycznej infrastruktury oraz stałych urządzeń technicznych na lotnisku Łęczyca. Zadanie nr 2 – Wykonanie okresowej rocznej kontroli stanu technicznego i przydatności do użytkowania sztucznych i gruntowych nawierzchni lotniskowych, specjalistycznej infrastruktury oraz stałych urządzeń technicznych na lotnisku Tomaszów Mazowiecki. SPECYFIKACJA PRZEGLĄD LOTNISK Lotnisko Nowy Glinnik Sztuczne nawierzchnie lotniskowe – 207 278 m2 Naturalne nawierzchnie lotniskowe – 574 920 m2 Zabudowa inżynieryjna: - obwałowania z niszą amunicyjną – 39 szt. - schron – 2 szt. - strzelnica – 1 szt. Odwodnienie: - studzienki zbiorcze – 98 szt. - rów 1 – 208 mb - rów 2 – 550 mb - rów 3 – 520mb Lotnisko Leźnica Wielka Sztuczne nawierzchnie lotniskowe – 287 828 m2 Naturalne nawierzchnie lotniskowe – 716 000 m2 Zabudowa inżynieryjna: - obwałowania z niszą amunicyjną – 47 szt. Odwodnienie: - studzienki zbiorcze – 49 szt. - rów A – 2690 mb - rów B – 255 mb - rów C – 370 mb - rów D – 60 mb - rów E – 640 mb - rów F – 500 mb Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie okresowej rocznej kontroli stanu technicznego i przydatności do użytkowania sztucznych i gruntowych nawierzchni lotniskowych, specjalistycznej infrastruktury oraz stałych urządzeń technicznych na lotniskach: Łęczyca, Tomaszów Mazowiecki. PODSTAWA PRAWNA Zasady opracowane zostały na podstawie wytycznych stanowiących załącznik do decyzji Sekretarza Stanu w Ministerstwie Obrony Narodowej nr 74 z dnia 16.10.2006 r. w sprawie przeprowadzenia kontroli okresowej stanu technicznego i przydatności do użytkowania specjalistycznej infrastruktury lotniskowej oraz stałych urządzeń technicznych lotnisk wojskowych, w oparciu o art. 62 ust. 1 pkt. 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (Dz. U. z 2020 r. poz. 1333 ze zmianami). POSTANOWIENIA OGÓLNE 1. Celem kontroli jest dokonanie oceny stanu technicznego, określenie rozmiarów zużycia oraz warunków użytkowych specjalistycznej infrastruktury lotniskowej i stałych urządzeń technicznych lotnisk wojskowych wraz z ich estetyką oraz otoczeniem, przy wykorzystaniu aktualnej wiedzy technicznej oraz wybranych metod opartych na sprawdzonych opracowaniach teoretycznych i praktycznych. Ponadto monitorowanie stanu technicznego nawierzchni lotniskowych jako składową systemu zapewnienia jakości w lotnictwie SZ, zgodnie z decyzją nr 400/MON, polegające m.in. na gromadzeniu parametrów technicznych charakteryzujących nawierzchnie sztuczne lotnisk. Kontrola obejmuje niżej wymienione lotniska położone w rejonie działania 31 Wojskowego Oddziału Gospodarczego w Zgierzu: 1) Kompleks wojskowy 6029 w m. Leźnica Wielka- lotnisko Łęczyca /EPLY/ 2) Kompleks wojskowy 6091 w m. Nowy Glinnik – lotnisko Tomaszów Mazowiecki /EPTM/ 2. Postanowienia niniejszych zasad maja zastosowanie dla niżej wymienionych elementów infrastruktury lotniskowej oraz stałych urządzeń lotnisk: 1) Sztuczne nawierzchnie lotniskowe: a) drogi startowe i wybiegi utwardzone; b) drogi kołowania (główne, łączące, szybkiego zjazdu); c) płaszczyzny samolotowe: postojowe, przedhangarowe; 2) Naturalne/darniowe nawierzchnie lotniskowe; a) robocze pasy startowe; b) czołowe i boczne pasy bezpieczeństwa; 3) Systemy odwadniające: a) kolektory i drenaż; b) rowy otwarte; c) ścieki otwarte i zakryte; d) studzienki zbiorcze i rewizyjne; e) przepusty drogowe; 4) Elementy zabudowy inżynieryjnej: a) schrony samolotowe, schrony eskadrowe i ukrycia na pojazdy; b) wszelkie obwałowania 5) ogrodzenia lotnisk i bramy; 6) sztuczne nawierzchnie dróg manewrowych na terenie kompleksu; 7) badanie szorstkości nawierzchni. 3. Ponadto, ustalenie zakresu potrzeb usunięcia drzewostanów, mogących stanowić przeszkody lotnicze lub ograniczających widoczność pola wzlotów z wieży portu lotniczego. 4. Wyłączeniu z kontroli podlegają elementy infrastruktury lotniskowej i stałe urządzenia techniczne lotnisk wojskowych stanowiące własność innych podmiotów, a użytkowane przez jednostki wojskowe, jeśli warunki umowne nie zobowiązują strony do czynności kontrolnych. ZAKRES ZADAŃ WYKONAWCY 1) Wykonawca, na zlecenie Administratora, realizuje kontrolę stanu technicznego i przydatności do użytkowania elementów specjalistycznej infrastruktury lotniskowej oraz stałych urządzeń technicznych lotnisk wojskowych. Przedmiotową kontrolę okresową przeprowadzają specjaliści poszczególnych branż posiadających odpowiednie uprawnienia budowlane zgodnie z ustawa Prawo budowlane. Są to osoby uprawnione do projektowania lub kierowania robotami budowlanymi w specjalności: a) konstrukcyjno - budowlanej; b) instalacyjnej w zakresie sieci; c) drogowej. 2) Uprawnieni specjaliści przeprowadzający kontrolę, powinni przed jej rozpoczęciem zapoznać się z protokołami kontroli, zakresem inwestycji i robót remontowych wykonanych w okresie poprzedzającym kontrolę, wnioskami z ewentualnych ekspertyz i ocen rzeczoznawców oraz ujawnionych wad, uszkodzeń lub zniszczeń elementów specjalistycznej infrastruktury lotniskowej, a także protokołów z kontroli badań urządzeń technicznych lotnisk wojskowych. 3) Uprawnieni specjaliści dokonują: a) analizy i weryfikacji pomocniczych dokumentów, będących w posiadaniu Użytkownika i Administratora nieruchomości lotniskowej; b) oceny stanu technicznego i przydatności do użytkowania elementów specjalistycznych infrastruktury lotniskowej oraz stałych urządzeń lotnisk wojskowych, kierując się ustaleniami: niniejszej Instrukcji „Instrukcji o gospodarce nieruchomościami w wojsku…”(sygn.. Kwat. – Bud. 93/86) oraz „Instrukcji o zasadach utrzymania nieruchomości wojska” (sygn. Kwat. – Bud. 118/98), przepisami prawa, aktualnymi Polskimi Normami (PN), Normami Obronnymi (NO) oraz literaturą fachowa obejmującą przedmiot kontroli. 4) Wyniki kontroli zostaną udokumentowane w: a) protokołach z okresowej rocznej kontroli stanu technicznego i przydatności do użytkowania poszczególnych elementów specjalistycznej infrastruktury lotniskowej oraz stałych urządzeń technicznych lotnisk wojskowych; 5) Protokoły sporządzone w wyniku kontroli powinny zawierać w szczególności: a) ocenę stanu technicznego każdego z elementów specjalistycznej infrastruktury lotniskowej, lub stałego urządzenia technicznego lotniska wojskowego objętego kontrolą, wraz ze zdefiniowanymi rozmiarami zużycia lub uszkodzeniami i zakresem robót remontowych oraz wskazaniem kolejności i pilności ich wykonania; b) potwierdzenie przeprowadzenia badań i kontroli zgodnie z wymaganymi przepisami obowiązującego prawa, Polska Norma (PN) i aktualnymi Normami Obronnymi (NO) i według poniższego zestawieni: • NO-17-A204:2015 Lotniskowe nawierzchnie betonowe. Wymagania i metody badań nawierzchni z betonu cementowego. • NO-17-A200:2017 Nawierzchnie lotniskowe. Nawierzchnie z betonu asfaltowego. Wymagania i badania. c) inwentaryzację uszkodzeń sztucznych nawierzchni lotniskowych należy przeprowadzić wykorzystując do oznaczenia kodów literowych („rodzaju uszkodzeń, „rodzaju napraw” i „klasyfikacji uszkodzeń”) zawartych w Legendzie Kwalifikacji Uszkodzeń Nawierzchni Wykonanej z Betonu Cementowego i Legendzie Kwalifikacji Uszkodzeń Nawierzchni Wykonanej z Betonu Asfaltowego. d) potwierdzenie usunięcia uszkodzeń oraz uzupełnienie braków, które mogłyby spowodować zagrożenie zdrowia lub życia ludzi i zwierząt, bezpieczeństwa mienia lub środowiska – stosownie do uregulowań § 70 ustawy Prawo budowlane, e) ocenę wartości użytkowej – zużycie funkcjonalne, f) badanie szorstkości (tarcia) wykonać zgodnie z następującymi dokumentami: • Załącznik 14 ICAO • Advisory Circular no: 150/5320-12C, U.S. Departament of Transportation, Federal Aviation Administration (FAA), 18.03.1997 z póź. zm • NO-17-A501:2015 Nawierzchnie lotniskowe. Badanie szorstkości. • Doc. 9137 AN/898 Airport Service Manual Part 2 – Pavement Surface Conditions, ICAO, Fourth Edition, 2002 Badania tarcia wykonywać urządzeniami umożliwiającymi ciągły pomiar współczynnika tarcia między kołem poruszającego się statku powietrznego, a nawierzchnią lotniskową. Ponadto, urządzenie powinno spełniać wymogi dotyczące opony pomiarowej oraz układu zraszającego nawierzchnie. Należy zastosować aparaturę wymienioną w AC 150/5320-12C FAA, doc. 9137 ICAO, załączniku 14 ICAO. W przypadku, gdy pomiary geometryczne ocenianej nawierzchni elementu funkcjonalnego lotniska uniemożliwiają pomiar standardową aparatura należy zastosować ręczny, przenośny tester szorstkości T2Go. 6) Stopień zużycia technicznego danego elementu specjalistycznej infrastruktury lotniskowej, lub danego stałego urządzenia lotniska wojskowego należy określić w oparciu o bezpośrednią kontrolę. SZCZEGÓŁOWY ZAKRES ZAMÓWIENIA OBEJMUJE: 1. Inwentaryzację uszkodzeń Inwentaryzację uszkodzeń oraz napraw nawierzchni lotniskowych należy wykonać bezpośrednio na obiekcie, uaktualniając i rejestrując uszkodzenia i naprawy dla każdego elementu funkcjonalnego lotniska (EFL) i wyznaczonych płaszczyzn postojowych w oparciu o metodę wizualną. Oceny stanu nawierzchni dokonać na podstawie założeń zawartych w następujących dokumentach: a) Tymczasowych wytycznych kontroli i oceny stanu technicznego nawierzchni. Raport ITWL. Warszawa 1992; b) Tymczasowych wytycznych zbierania i gromadzenia informacji o uszkodzeniach nawierzchni lotniskowych. ITWL Warszawa 1978; c) System bieżącej oceny stanu technicznego nawierzchni lotniskowych prognozowania prac remontowych. ITWL. Warszawa 2002; d) Raportów Technicznych i Sprawozdań z Inwentaryzacji Uszkodzeń Nawierzchni. 2. Ocena stanu technicznego infrastruktury lotniskowej i stałych urządzeń lotniska: Opisać wymiary (długość, szerokość, powierzchnia) rok budowy, ilość i rodzaj remontów, określić procentowy stopień zużycia, względnie zdefiniować rozmiar zużycia, opisać wydane zalecenia dotyczące stanu technicznego (jakie roboty remontowe należy wykonać). ZASADY REALIZACJI PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA: 1. Wykonawca kontroli stanu technicznego infrastruktury lotniskowej zawiadamia pisemnie o terminie planowanego rozpoczęcia czynności 31 WOG w Zgierzu łącznie z przekazaniem harmonogramu kontroli. 2. Kontrola stanu technicznego infrastruktury lotniskowej winna być przeprowadzona zgodnie z postanowieniami ustawy Prawo budowlane. 3. Wymogi formalne dotyczące dokumentacji z przeprowadzonej kontroli stanu technicznego infrastruktury lotniskowej: a) Wykonawca po wykonaniu przedmiotu zamówienia dostarczy Zamawiającemu jeden egzemplarz roboczy celem weryfikacji; b) Zamawiający w terminie 5 dni roboczych dokona weryfikacji i ewentualnie uwagi do uwzględnienia w wersji ostatecznej prześle wykonawcy; c) Wykonawca dokumentację uwzględniającą uwagi Zamawiającego wykona oddzielnie dla każdego lotniska w czterech egzemplarzach w wersji papierowej; d) W celu uniemożliwienia dekompletacji, dokumentacja z przeprowadzonej kontroli stanu technicznego infrastruktury lotniskowej musi być wykonana w czytelnej grafice oraz zszyta; e) Do dokumentacji w formie graficznej Wykonawca dołączy oddzielnie dla każdego lotniska formę elektroniczna zapisana w formacie pdf na nośnikach „CD” w jednym egzemplarzu; f) Okładka powinna zostać wykonana z trwałego i sztywnego materiału, w taki sposób aby umożliwiała swobodne przeglądanie zawartości teczki i ewentualne kserowanie; g) Górna część okładki powinna być nie zapisana, ponieważ przeznaczona jest do umieszczenia zapisów i odciskania pieczęci przez Zamawiającego. 4. Przegląd należy wykonać w terminie: 30 dni od podpisania umowy. 5. Wykonawca udzieli Zamawiającemu gwarancji w zakresie określonym w oświadczeniu gwarancyjnym zgodnym z treścią umowy wręczonym w dniu odbioru wykonania przedmiotu zamówienia. Gwarancja stanowi kryterium oceny ofert.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71631490-1
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną