Przetargi.pl
usługa pełnienia Nadzoru konserwatorskiego przy realizacji zadania: Prace konserwatorskie i budowlane obiektów dawnego KL Auschwitz I - bloki o nr inw. A-2 i A-3.

Państwowe Muzeum Auschwitz-Birkenau w Oświęcimiu ogłasza przetarg

  • Adres: 32-603 Oświęcim, ul. Więźniów Oświęcimia 20
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 033 8432022 , fax. 033 8431934
  • Data zamieszczenia: 2011-02-17
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Państwowe Muzeum Auschwitz-Birkenau w Oświęcimiu
    ul. Więźniów Oświęcimia 20 20
    32-603 Oświęcim, woj. małopolskie
    tel. 033 8432022, fax. 033 8431934
    REGON: 00027601500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.auschwitz.org.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: Państwowa Instytucji Kultury

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    usługa pełnienia Nadzoru konserwatorskiego przy realizacji zadania: Prace konserwatorskie i budowlane obiektów dawnego KL Auschwitz I - bloki o nr inw. A-2 i A-3.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiot zamówienia obejmuje: Pełnienie nadzoru konserwatorskiego ze strony zamawiającego nad przeprowadzanymi pracami konserwatorskimi i robotami budowlanymi dot. bloków o nr inw. A-2 i A-3, Do obowiązków Wykonawcy w zakresie tego zamówienia należeć będzie: a) Reprezentowanie Zamawiającego na budowie przez sprawowanie kontroli zgodności prowadzonych prac konserwatorskich oraz robót budowlanych z wydanymi pozwoleniami konserwatorskimi, uzgodnioną dokumentacją, tj. programami konserwatorskimi, projektami budowlanymi, sztuką konserwatorską oraz ustawą z dnia 23 lipca 2003r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. nr 162, poz. 1568 z późn. zm.), rozporządzeniem Ministra Kultury z dnia 09.06.2004r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich i architektonicznych, a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych i poszukiwań ukrytych lub porzuconych zabytków ruchomych (Dz. U. 150 poz. 1579); b) Zapobieganie zagrożeniom mogącym spowodować uszczerbek dla wartości zabytku podczas realizacji robót budowlanych i prac konserwatorskich; c) Współpraca z inspektorem nadzoru budowlanego i osobą sprawującą nadzór archeologiczny; d) Rozwiązywanie problemów związanych z technologią prowadzenia prac konserwatorskich, ewentualnie inicjowanie spotkań komisji konserwatorskiej w ramach bieżących potrzeb lub w przypadku wystąpienia spornych kwestii lub innych skomplikowanych problemów wymagających rozwiązania; e) Potwierdzanie faktycznie wykonanych prac konserwatorskich zgodnie z wydanymi pozwoleniami konserwatorskimi, uzgodnioną dokumentacją, tj. programami konserwatorskimi, sztuką konserwatorską oraz ustawą z dnia 23 lipca 2003r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. nr 162, poz. 1568 z późn. zm.), rozporządzeniem Ministra Kultury z dnia 09.06.2004r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich i architektonicznych, a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych i poszukiwań ukrytych lub porzuconych zabytków ruchomych (Dz. U. 150 poz. 1579); f) Weryfikacja i odbiór dokumentacji z przeprowadzonych prac konserwatorskich; g) Sprawdzanie dokumentów przedłożonych przez Wykonawcę Wykonawcę Prac Konserwatorskich lub Robót Budowlanych do odbiorów częściowych i odbioru końcowego w zakresie dotyczącym zagadnień konserwatorskich; h) Podejmowanie w toku budowy wspólnie z Zamawiającym decyzji dotyczących zagadnień konserwatorskich tej budowy; i) Uczestnictwo w odbiorach: przy pracach zanikających i inspekcjach technicznych oraz odbiorze końcowym; j) Uczestniczenie w spotkaniach organizowanych przez Zamawiającego, Wykonawcę prac konserwatorskich i robót budowlanych oraz sporządzanie protokołów z narad; k) Dojazd i pobyt na placu budowy zgodnie z harmonogramem prac konserwatorskich i robót budowlanych stanowiącym załącznik nr 5 do niniejszej umowy nie rzadziej niż - w przypadku prac konserwatorskich z zakresu prac związanych z konserwacją nawarstwień malarskich ścian i elewacji 3 razy w tygodniu, pozostałe zakresy 2 razy w tygodniu,w przypadku nadzoru konser-watorskiego nad robotami budowlanymi przewidziano 40 pobytów osoby nadzorującej prace budowlane pod kątem konserwatorskim w bloku o nr inw. A-2 oraz 42 pobyty dla bloku o numerze inw A-3, po wcześniejszym uzgodnieniu z Zamawiającym; l) W przypadku wyniknięcia po zakończeniu zadania kwestii spornych dotyczących zagadnień konserwatorskich pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą prac konserwatorskich i robót budowlanych, Zleceniobiorca zobowiązany jest do nieodpłatnego uczestnictwa w działaniach mających na celu rozstrzygnięcie kwestii spornych poprzez sporządzanie niezbędnych opinii, weryfikacji itp. przez cały okres udzielonej przez Wykonawcę prac konserwatorskich i robót budowlanych gwarancji i rękojmi; m) Uczestniczenie w przeglądach w okresie gwarancji i rękojmi oraz kontrolowanie usuwania ujawnionych wad i usterek; n) Prowadzenie dokumentacji z przeprowadzanych nadzorów w formie dziennika nadzorów konserwatorskich; o) Dokonywanie regularnych wpisów do dziennika budowy; p) Składanie kwartalnych raportów o stanie zaawansowania inwestycji oraz występujących trudnościach w realizacji prac i odstępstwach od umowy zawartej przez Zamawiającego z Wykonawcą prac konserwatorskich i robót budowlanych. W zakresie realizacji zadania przewiduje się prace konserwatorskie i roboty budowlane w niżej opisanych budynkach: Budynki o nr. inw. A-2 i A-3 to murowane, piętrowe bloki mieszkalne dla więźniów, zachowane jako obiekty rezerwatowo-ekspozycyjne. Wchodzą one w skład zespołu budynków wzniesionych w latach 1916-1918 przez władze austriackie. W 1939 roku zostały one zajęte przez Niemców, a rok później znalazły się w obrębie utworzonego na tym terenie obozu Auschwitz I. W tym czasie przekształcono je i dostosowano do pełnienia nowych funkcji. Bloki A-2 i A-3 zachowały po dziś dzień historyczną formę i oryginalny charakter. Wewnątrz budynków, w poszczególnych pomieszczeniach, które w okresie funkcjonowania obozu pełniły różne funkcje (pomieszczenia mieszkalne dla więźniów funkcyjnych i dla pozostałych więźniów, ubikacje, umywalnie, komory gazowe do dezynfekcji ubrań), zachowały się oryginalne kolorowe warstwy malarskie, posadzki betonowe oraz podłogi drewniane. Ponadto w budynkach zachowały się liczne oryginalne elementy pochodzące z czasów funkcjonowania obozu: stolarka okienna i drzwiowa, elementy ceramiczne (ceramika sanitarna, umywalnie, miski ustępowe, piece kaflowe) oraz elementy metalowe (instalacja wodna, instalacja kanalizacji sanitarnej, balustrada, elementy systemu spustowego przy górnopłukach).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 925220006
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 32 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Każda oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 3000- PLN 00/100 (słownie: trzy tysiące PLN 00/100)- 2. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: - pieniądzu, przelewem na konto Zamawiającego: Pekao S.A. Oddział Bielsko-Biała ul. Grunwaldzka 40a Konto nr 65 1240 2975 1111 0010 2525 8403 (za datę wniesienia wadium w pieniądzu uważa się datę uznania na rachunku Zamawiającego), - poręczeniach bankowych, lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; - gwarancjach ubezpieczeniowych, - gwarancjach bankowych - poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.auschwita.org.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach