Przetargi.pl
Usługa ograniczająca występowanie ptaków i innych zwierząt na terenie lotniska

32 Baza Lotnictwa Taktycznego w Łasku ogłasza przetarg

  • Adres: 98-113 Buczek, Gucin
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 261 554 591 , fax. 261 554 709
  • Data zamieszczenia: 2017-11-28
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: 32 Baza Lotnictwa Taktycznego w Łasku
    Gucin 58 A
    98-113 Buczek, woj. łódzkie
    tel. 261 554 591, fax. 261 554 709
    REGON: 73009757200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.32blot.wp.mil.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Skarb Państwa - Jednostka Wojskowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Usługa ograniczająca występowanie ptaków i innych zwierząt na terenie lotniska
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług polegających na zapobieganiu zagrożeniom w operacjach lotniczych ze strony ptactwa oraz dzikiej zwierzyny za pomocą dostępnych metod kompleksowego zarzadzania przyrodą oraz odstraszania zwierząt i ptactwa na terenie lotniska 32 Bazy Lotnictwa Taktycznego w Łasku - Teodorach w celu poprawy bezpieczeństwa lotów. 2. Ograniczanie występowania ptaków/zwierząt realizowane będzie w oparciu o następujące metody: 2.1. metoda z zastosowaniem przynajmniej dwóch psów, w tym przynajmniej jednego rasy Border Collie lub 3-4 psów innych ras odpowiednio wyszkolonych do pracy na lotniskach; 2.2. metoda pirotechniczna (pistolet hukowy z racami świetlnymi/ dźwiękowymi); 2.3. metoda biosoniczna (głosy, dźwięki płoszące ptaki) z wykorzystaniem montowanego na samochodzie lub przenośnego megafonu; 2.4. metoda sokolnicza z zastosowaniem ptaków łowczych nakierowana na gatunki ptaków, których odstraszanie metodą sokolniczą jest efektywne; 2.5. optymalnie do pracy na lotnisku Wykonawca będzie wykorzystywał następujące gatunki ptaków: Raróg Falco cherrug, Raróg górski Falco biarmicus, Sokół wędrowny Falco peregrinus, Jastrząb Accipiter gentilis, Myszołowiec Parabuteo unicinctus lub inne gatunki, których wykorzystanie zostanie wskazane jako zasadne na lotnisku oraz uzgodnione z Zamawiającym. 2.6. Wykonawca nie będzie przetrzymywał i wykorzystywał do pracy na lotnisku żadnych gatunków sów Strigiformes oraz pustułki Falco tinnunculus. Przetrzymywanie oraz wykorzystanie do pracy na lotnisku orła przedniego Aquila chrysaeetos wymagać będzie dodatkowych uzgodnień w ramach Programu Ograniczania Zagrożeń Środowiskowych w lotnictwie SZ RP, przeprowadzonych po rozpoczęciu pracy przez Wykonawcę. 3. Wymagania szczegółowe związane z przedmiotem zamówienia: 3.1. dostosowanie czasu pracy do aktywności lotniczej z uwzględnieniem możliwości pracy w dni wolne od pracy. Harmonogram pracy obejmuje minimum 8 godzin pracy dziennie (w miesiącach od marca do października) oraz minimum 4 godziny dziennie (w miesiącach od listopada do lutego), dodatkowe ustalenia będą przeprowadzone zgodnie z potrzebami Zamawiającego; 3.2. sprawowanie codziennego (każdego dnia roboczego) ciągłego monitoringu lotniska (z użyciem lornetki) pod względem aktywności ptaków i innych zwierząt, przede wszystkim gatunków ptaków przebywających, przelatujących w rejonie płyty lotniska oraz w rejonie podejść do ok. 2 km od progów drogi startowej; 3.3. w codziennej pracy na lotnisku Wykonawca będzie wykorzystywał odpowiednio zmodyfikowany samochód (pojazd Wykonawcy) do przewożenia ptaków łowczych i psów, w celu szybkiego i sprawnego poruszania się po lotnisku; 3.4. płoszenie ptaków/zwierząt stwarzających zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu lotniczego będzie rozpoczynać się od wczesnych godzin porannych, odpowiednio do pór roku, przynajmniej na 2 godziny przed rozpoczęciem lotów i trwać do czasu zakończenia operacji lotniczych w danym dniu lub do zmroku (jeżeli operacje lotnicze kończą się po zmroku); 3.5. w przypadku braku szkolenia lotniczego godziny pracy należy każdorazowo ustalić z komórką Infrastruktury. 3.6. usługa płoszenia ptaków/zwierząt musi obejmować zabezpieczenie wszystkich operacji lotniczych, prowadzonych w dni robocze i dni wolne od pracy oraz dni bez lotów; 3.7. pełnienie dyżuru w czasie lotów, monitorowanie sytuacji pod względem zagrożeń ze strony ptaków/zwierząt w ścisłej współpracy ze służbami lotniskowymi; 3.8. współpraca ze służbami lotniskowymi w zakresie rozmieszczenia urządzeń pirotechnicznych (armatki hukowe) oraz systemu biosonicznego, będących na wyposażeniu lotniska; 3.9. monitorowanie występowania i płoszenia ptaków z lotniska każdego dnia w okresie prac związanych z koszeniem traw; 3.10. współpraca ze służbami lotniskowymi i specjalistami w zakresie realizacji Programu Ograniczania Zagrożeń Środowiskowych w lotnictwie Sił Zbrojnych RP; 3.11. zabezpieczenie we własnym zakresie miejsca przetrzymywania psów lub/i ptaków sokolniczych; 3.12. rzetelnie prowadzony monitoring ptaków na lotnisku musi uwzględniać podanie sumarycznej liczby osobników, jak i liczebności największego obserwowanego stada oraz przygotowanie sprawozdawania z powyższego; 3.13. notowanie wszystkich przypadków pojawienia się zwierząt, które mogą stwarzać zagrożenie dla ruchu lotniczego (np. śladów przebywania dzików, saren); 3.14. przekazanie do Sekcji Ochrony Środowiska oraz do oficera pionu Bezpieczeństwa Lotów raz w tygodniu wyników liczenia ptaków/zwierząt w formie elektronicznej za pomocą arkusza kalkulacyjnego Excel, jako jednej z podstawowych form rozliczania się z wykonywanych obowiązków; 3.15. przygotowywanie dla każdego miesiąca graficznej formy występowania najważniejszych gatunków ptaków na lotnisku w oparciu o podział lotniska na odpowiednie sektory zgodnie z dokumentacją przedstawioną przez odpowiednie służby lotniskowe i przekazanie informacji do Sekcji Ochrony Środowiska i pionu BL; 3.16. prowadzenie karty pracy z potwierdzeniem swojego stawiennictwa przez Dyżurnego Utrzymania Lotniska (DUL) oraz zatwierdzonej przez Szefa Infrastruktury. Rozkład godzin pracy w ciągu dnia uzależniony będzie od potrzeb Zamawiającego, harmonogramu lotów, prowadzonych na lotnisku prac agrotechnicznych i aktywności ptaków/zwierząt; 3.17. Wykonawca zobowiązuje się do przepracowania w danym miesiącu tyle godzin ile będzie wymagał proces szkolenia lotniczego w czasie uzależnionym od wykonywania operacji lotniczych lub ile będzie niezbędnych do ograniczenia populacji na terenie lotniska, także kiedy szkolenie nie będzie realizowane i w uzgodnieniu z kontrolerem lotniska – krl TWR/ Dowódcą kompanii obsługi lotnisk/ Szefem Infrastruktury, jednak nie więcej niż 1700 godzin w roku 2018 i 1 900 godzin w roku 2019; 3.18. inwentaryzacja miejsc hodowli ptaków (głównie gołębi) w promieniu do 3 km od granic lotniska i dostarczenie tej informacji (mapy) do Szefa Infrastruktury/Pionu Bezpieczeństwa Lotów (raz na kwartał); 3.19. przygotowywanie informacji dotyczącej występowania ptaków i ich przewidywanej aktywności (migracja ptaków) oraz możliwych zagrożeń związanych z występowaniem ptaków/zwierząt we współpracy i na wniosek służb lotniskowych; 3.20. przeprowadzenie 2 razy w roku inwentaryzacji zwierzyny łownej na lotnisku w formie pisemnej dla Sekcji Ochrony Środowiska; 3.21. branie czynnego udziału w wypracowaniu skutecznych metod ograniczania obecności ptaków/zwierząt, w tym udział w spotkaniach ZBL; 3.22. utrzymywanie, w czasie obecności na lotnisku, stałej łączności radiowej z kontrolerem lotniska (wieża kontroli lotów - radiotelefon do pobrania w pokoju nr 315 w budynku Wojskowego Portu Lotniczego), z wyjątkiem wyłączeń lotniska; 3.23. interweniowanie (w zakresie płoszenia ptaków i zwierząt) na sygnał kontrolera lotniska, Dowódcy kompanii obsługi lotnisk lub komórki Infrastruktury; 3.24. w dni robocze, w których występować będą przerwy w wykonywaniu lotów (np. dni techniczne, dni bez lotów, dni szkoleniowe i inne – w czasie których nie są planowane loty) zakres wykonywania usługi ustalany będzie z Dowódcą kompanii obsługi lotnisk/Pionem Bezpieczeństwa Lotów lub komórką Infrastruktury; 3.25. w przypadku wykonywania lotów lub innych operacji lotniczych w dni świąteczne lub wolne od pracy, Wykonawca zobowiązany jest do wykonywania usługi, pod warunkiem, że Zamawiający poinformował Wykonawcę o takiej potrzebie z minimum 1-dniowym (jednodniowym) wyprzedzeniem. Za wykonywanie usługi w dni świąteczne lub wolne od pracy Wykonawcy nie przysługuje dodatkowe wynagrodzenie (wypracowane w dni wolne godziny wliczają się w limit godzin uzgodniony na rok); 3.26. umożliwianie kontroli rodzaju metod używanych do realizacji przedmiotu zamówienia; 3.27. zapoznanie się i przestrzeganie zasad określonych w Instrukcji Operacyjnej Lotniska dotyczącej poruszania się po lotnisku; 3.28. przeprowadzanie identyfikacji ptaków/zwierząt, szczątków ptaków/zwierząt w celu prawidłowego oszacowania, analizowania zagrożenia kolizjami z ptakami i innymi zwierzętami oraz opracowania efektywnego Programu Kontroli Środowiska; 3.29. przechowywanie szczątków martwych ptaków/zwierząt w warunkach chłodniczych w celu ich identyfikacji. Szczątki dostarczane i odbierane będą przez Grupę Odstraszania Ptaków lub Pion Bezpieczeństwa Lotów. 4. Wykonawca zobowiązany jest do: 4.1. stosowania poszczególnych metod płoszenia ptaków/zwierząt zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w tym dotyczącymi ochrony środowiska; 4.2. posiadania na lotnisku od 4 do 8 ptaków łowczych zdolnych do pracy oraz od 2 do 4 psów wykorzystywanych jednocześnie do odpowiedniego zabezpieczenia lotniska zgodnie z punktami 2.1. oraz 2.4. 4.3. posiadania i ciągłego wykorzystywania samochodu do pracy na lotnisku, dostosowanego do przewożenia ptaków łowczych i psa/psów; 4.4. posiadania umiejętności rozpoznawania gatunków ptaków regularnie występujących na obszarze Polski (ok. 50 gatunków); 4.5. posiadania i swobodnego posługiwania się środkami optycznymi potrzebnymi do identyfikacji ptaków (lornetka lub/i luneta); 4.6. posiadania i swobodnego posługiwania się kluczem terenowym do identyfikacji ptaków (np. Ptaki. Przewodnik Collinsa); 4.7. ścisłej współpracy ze służbami lotniskowymi (Oficer Bezpieczeństwa Lotów, wieża kontroli lotów, Sekcja Ochrony Środowiska) oraz innymi instytucjami/specjalistami zaangażowanymi w ograniczanie zagrożeń środowiskowych na lotniskach lotnictwa państwowego; 4.8. udziału w nieodpłatnych szkoleniach dotyczących zagrożeń związanych z ryzykiem kolizji statków powietrznych z ptakami, organizowanych w ramach Programu Ograniczania Zagrożeń Środowiskowych w lotnictwie Sił Zbrojnych RP; 4.9. samodzielnego pogłębiania wiedzy w oparciu o ukazujące się w języku polskim publikacje dotyczące występowania, biologii ptaków, ograniczania zagrożeń środowiskowych w lotnictwie. 5. Do obowiązków Wykonawcy należy także: 5.1. posiadanie odpowiednich zezwoleń i innych dokumentów (np. dotyczących szkoleń) związanych z posiadaniem i wykorzystaniem psa oraz ptaków sokolniczych; 5.2. stosowanie poszczególnych metod płoszenia ptaków/zwierząt zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w tym dotyczącymi ochrony środowiska; 5.3. przedstawienie i uzasadnienie proponowanej liczby wykorzystywanych ptaków sokolniczych i psa potrzebnych do odpowiedniego zabezpieczenia lotniska zgodnie z przedstawionymi metodami; 5.4. posiadanie umiejętności rozpoznawania gatunków ptaków występujących na obszarze Polski; 5.5. posiadanie i swobodne posługiwanie się środkami optycznymi potrzebnymi do identyfikacji ptaków (lornetka lub/i luneta); 5.6. posiadanie i swobodne posługiwanie się kluczem terenowym do identyfikacji ptaków (np. Ptaki. Przewodnik Collinsa); 5.7. ścisła współpraca ze służbami lotniskowymi (Oficer Bezpieczeństwa Lotów, wieża kontroli lotów, Sekcja Ochrony Środowiska) oraz innymi instytucjami/specjalistami zaangażowanymi w ograniczanie zagrożeń środowiskowych na lotniskach lotnictwa państwowego; 5.8. udział w nieodpłatnych szkoleniach dotyczących zagrożeń związanych z ryzykiem kolizji statków powietrznych z ptakami, organizowanych w ramach Programu Ograniczania Zagrożeń Środowiskowych w lotnictwie Sił Zbrojnych RP; 5.9. samodzielne pogłębianie wiedzy w oparciu o ukazujące się w języku polskim publikacje dotyczące występowania, biologii ptaków, ograniczania zagrożeń środowiskowych w lotnictwie. 6. Wykonawca zobowiązuje się do przepracowania w danym miesiącu tyle godzin ile będzie wymagał proces szkolenia lotniczego w czasie uzależnionym od wykonywania operacji lotniczych lub ile będzie niezbędnych do ograniczenia populacji na terenie lotniska, także kiedy szkolenie nie będzie realizowane i w uzgodnieniu z kontrolerem lotniska – krl TWR/ Dowódcą kompanii obsługi lotnisk, jednak nie więcej niż 1 700 godzin w roku 2018 i 1 900 godzin w roku 2019; 7. Wykonawca nie będzie miał obowiązku wykonywania usługi zgodnej z przedmiotem umowy w przypadku bardzo złych warunków atmosferycznych zagrażających życiu i zdrowiu (np. huraganowe wiatry, temperatury poniżej -30°C, silne burze z wyładowaniami elektrycznymi), każdorazowo potwierdzonych przez właściwą służbę meteorologiczną jednostki wojskowej. 8. W okresie trwania zamówienia, Zamawiający zobowiązuje się do zapewnienia: 8.1. wjazdu i wyjazdu własnym pojazdem, a także poruszania się po lotnisku (po złożeniu przez Wykonawcę wniosku o wydanie przepustki osobowej i samochodowej); 8.2. wejścia na obiekty specjalne na lotnisku w celu szybkiego odnalezienia ptaków zaginionych (w obecności uprawnionego personelu)
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 77600000-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda od wykonawców wniesienia wadium w wysokości 3 700,00 PLN. 2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. Dopuszcza się złożenie wadium w różnej formie prawnej, wedle zasad podanych w ustawie Pzp (art. 45 ust. 6). 3. W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu powyższą kwotę należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Jednostki Wojskowej 1158 nr 38 1010 1371 0024 1113 9120 1000 z adnotacją: „Wadium nr sprawy 13/PN/2018”. Nr NIP …… (podać nr NIP Wykonawcy). 4. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert tj. do 06.12.2017 r. do godz. 1100. 5. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium, zostanie odrzucona. 6. Jeżeli wadium zostanie wpłacone z konta nie będącego własnością wykonawcy w ofercie należy wskazać konto do zwrotu wadium
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli wykonawca wykaże, iż: 1. posiada zezwolenie na łowienie zwierzyny przy użyciu ptaka łowczego - wydane przez Ministra Środowiska; 2. posiada uprawnienia sokolnicze zgodnie z ustawą z dnia 13.10.1995 r. Prawo Łowieckie (Dz.U.2017.1295 z póź. zm.) - kurs sokolniczy, zdany egzamin sokolniczy w Polskim Związku Łowieckim; 3. posiada dokument stwierdzający zarejestrowanie ptaków, przewidzianych do wykonania przedmiotu zamówienia, we właściwym terytorialnie Starostwie Powiatowym; 4. posiada metrykę urodzenia oraz rodowód psa/psów
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Na ofertę składają się następujące dokumenty i załączniki: 1. formularz ofertowy wypełniony i podpisany przez wykonawcę z wykorzystaniem wzoru – załącznik nr 1 do SIWZ; 2. oświadczenie z wykorzystaniem wzoru – załącznik nr 2 do SIWZ stanowiące wstępne potwierdzenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu; 3. zobowiązanie podmiotu trzeciego – załącznik nr 5 do SIWZ; 4. zobowiązanie podwykonawcy – załącznik nr 6 do SIWZ; 5. wykaz usług – załącznik nr 7 do SIWZ; 6. potwierdzenie wpłaty wadium; 7. pełnomocnictwo osób podpisujących ofertę do podejmowania zobowiązań w imieniu firmy składającej ofertę, o ile nie wynikają z przepisów prawa lub innych dokumentów. Treść pełnomocnictwa powinna dokładnie określić zakres umocowania. Pełnomocnictwo musi być złożone w oryginale albo w formie kopii poświadczonej notarialnie; 8. oraz załączniki i dokumenty wymienione poniżej w treści pkt. 6 niniejszej specyfikacji

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach