Przetargi.pl
Usługa odbioru, transportu i unieszkodliwiania odpadów medycznych dla potrzeb Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Mońkach.

Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Mońkach ogłasza przetarg

  • Adres: 19-100 Mońki, al. Niepodległości
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel. 85 727 81 30, 668 877 590 , fax. 85 727 81 35, 727 81 34
  • Data zamieszczenia: 2021-03-02
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Mońkach
    al. Niepodległości 9
    19-100 Mońki, woj. podlaskie
    tel. 85 727 81 30, 668 877 590, fax. 85 727 81 35, 727 81 34
    REGON: 50652956000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.spzoz.monki.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: SP ZOZ

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Usługa odbioru, transportu i unieszkodliwiania odpadów medycznych dla potrzeb Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Mońkach.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest usługa odbioru, transportu i unieszkodliwiania odpadów medycznych dla potrzeb Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Mońkach. 2.Szczegółowy przedmiot zamówienia, o asortymencie i ilościach został określony w formularzu ofertowym stanowiącym Załącznik nr 1 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia, stanowiący jej integralną część. 3. Wykonawca wykona przedmiot zamówienia w sposób zgodny z zasadami gospodarowania odpadami, wymaganiami ochrony środowiska oraz planami gospodarki odpadami, w oparciu o aktualnie obowiązujące na terenie Rzeczpospolitej Polskiej przepisy prawa, a w szczególności: 1) ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach; 2) ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska; 3) ustawą z dnia 19 sierpnia 2011 r. o przewozie towarów niebezpiecznych; 4) rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 21 października 2016 r. w sprawie wymagań i sposobów unieszkodliwiania odpadów medycznych i weterynaryjnych; 5) rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 24 lipca 2015 r. w sprawie rodzajów odpadów medycznych i odpadów weterynaryjnych, których odzysk jest dopuszczalny; 6) rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 5 października 2017 r. w sprawie szczegółowego sposobu postępowania z odpadami medycznymi; 7) rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 12 grudnia 2014 r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów; 8) rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 13 stycznia 2014 r. w sprawie dokumentu potwierdzającego unieszkodliwienie zakaźnych odpadów medycznych lub zakaźnych odpadów weterynaryjnych; 9) rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 2 stycznia 2020 r. w sprawie katalogu odpadów; 10) aktami uzupełniającymi lub zastępującymi akty wskazane w pkt 1 – 9; 11) aktami wydanymi na podstawie aktów wskazanych w pkt 1 - 10. 2. Wykonawca zobowiązuje się do wykonywania Umowy z zachowaniem wymogów przewidzianych obowiązującymi przepisami prawa, w tym: 1) transportu odpadów z zachowaniem przepisów obowiązujących przy transporcie odpadów niebezpiecznych; 2) korzystania wyłącznie z odpowiednich i bezpiecznych środków transportu przystosowanych do transportu odpadów niebezpiecznych. 3. Zasada bliskości: zgodnie art. 20 ust. 3 i art. 6 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 roku o odpadach (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 797 ze zm.) – zakazuje się unieszkodliwiania zakaźnych odpadów medycznych poza obszarem województwa, na którym zostały wytworzone. Dopuszcza się unieszkodliwianie zakaźnych odpadów medycznych na obszarze województwa innego niż to, na którym zostaływytworzone, w najbliżej położonej instalacji, w przypadku braku instalacji do unieszkodliwiania tych odpadów na obszarze danego województwa lub gdy istniejące instalacje nie mają wolnychmocy przerobowych. 4. Wykonawca jest zobowiązany zapewnić bezpieczeństwo wykonywania usługi na wszystkich etapach postępowania z odpadami medycznymi (odbiór, transport i utylizacja) zgodnie z obowiązującymi na terenie Rzeczpospolitej Polskiej przepisami prawa. 5. Przed odbiorem odpadów Zamawiający wystawia kartę przekazania odpadów w systemie BDO i ją zatwierdza bez wygenerowania potwierdzenia. Wykonawca zobowiązuje się potwierdzić wygenerowanie lub też odrzucić w celu skorygowania karty w systemie BDO, następnie zrealizować przejęcie i potwierdzić transport w systemie BDO. 6.Wykonawca zobowiązany jest do potwierdzenia zrealizowanego transportu w systemie BDO najpóźniej z dniem wystawienia faktury. W momencie odbioru odpadów odpowiedzialność związana z procesem transportu i unieszkodliwiania odpadów przechodzi na Wykonawcę i obciąża Wykonawcę do chwili zakończenia unieszkodliwiania. 7.W przypadku odpadów medycznych innych niż zakaźne, podstawę do zapłaty za fakturę stanowią zatwierdzenie karty przekazania odpadów oraz potwierdzenie zrealizowanego transportu zatwierdzone w systemie BDO. 8. Wymagania związane z realizacją zamówienia dot. zatrudnienia na podstawie umowy o pracę. Na podstawie art. 29 ust. 3a Pzp Zamawiający określa, które czynności będą polegały na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r – Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1320). 8.1. Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę: osób wykonujących czynności kierowcy pojazdów przystosowanych do odbierania odpadów oraz osób wykonujących prace fizyczne związane z czynnościami odbioru, wywozu (transportu), zważenia, załadunku i rozładunku odpadów medycznych i innych odpadów niebezpiecznych, tj. osób wykonujących czynności polegające na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy, o ile nie są (będą) wykonywane przez daną osobę w ramach prowadzonej przez nią działalności gospodarczej. 8.2. Osoby wykonujące czynności wskazane w ust. 1 winny być zatrudnione w wymiarze czasu pracy zgodnym z zakresem powierzonych im zadań. 8.3. W celu potwierdzenia wypełnienia wymogu określonego w ust. 1, Wykonawca jest zobowiązany składać Zamawiającemu oświadczenia dotyczące stanu osób zatrudnionych na podstawie umowy o pracę przy wykonywaniu Przedmiotu Umowy, z uwzględnieniem liczby osób, podstawy zatrudnienia i wymiaru etatu, aktualne na dzień złożenia oświadczenia. 8.4. Oświadczenie, o którym mowa w ust. 3 Wykonawca zobowiązany jest załączać do każdej z faktur. Oświadczenie powinno określać podmiot, w imieniu którego oświadczenie jest składane (odpowiednio Wykonawca lub Podwykonawca) oraz być opatrzone datą i podpisem osoby upoważnionej do reprezentowania tego podmiotu. 8.5. Wykonawca jest zobowiązany na każde wezwanie Zamawiającego, w terminie wskazanym przez Zamawiającego, przedstawić do wglądu Zamawiającemu poświadczone za zgodność z oryginałem (odpowiednio przez Wykonawcę lub Podwykonawcę) kopie aktualnych umów o pracę potwierdzających, że czynności, o których mowa w ust. 1, są wykonywane przez osoby zatrudnione na umowę o pracę, zgodnie z oświadczeniem Wykonawcy, o którym mowa w ust. 3. 8.6. Kopie umów, o których mowa w ust. 5, powinny zostać zanonimizowane w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników (tj. w szczególności pozbawione adresów i nr PESEL pracowników). Informacje takie jak: imię i nazwisko pracownika, data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania. 8.7. Nieprzedłożenie lub przedstawienie w liczbie mniejszej niż wskazana w oświadczeniu, o którym mowa w ust. 3 - 4, przez Wykonawcę kopii umów zawartych przez Wykonawcę (Podwykonawcę) z pracownikami wykonującymi w ramach Umowy czynności, o których mowa w ust. 1 w terminie wskazanym przez Zamawiającego, będzie traktowane jako dowód naruszenia obowiązku określonego w ust. 1. 8.8. W ramach czynności kontrolnych Zamawiający oprócz weryfikacji dokumentów, o których mowa w ust. 3 i 5 jest uprawniony także do żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania wymogu określonego w ust. 1 lub do przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. W przypadku uzasadnionych zastrzeżeń co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub Podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. 9. Zmiany postanowień umowy zawartej w wyniku niniejszego postępowania będą mogły być wprowadzone wyłącznie w okolicznościach oraz w sposób wskazany w Załączniku nr 6 do SIWZ - Wzór umowy. 10. Wykonawca wskaże w formularzu ofertowym, którą część zamówienia powierzy do wykonania Podwykonawcy. Wykonawca odpowiada za czynności podwykonawców w zakresie wykonywania zamówienia. Jeżeli Podwykonawca nie zostanie wskazany w ofercie – przyjmuje się, że całe zamówienie zrealizuje Wykonawca.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90524000-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach