Przetargi.pl
Usługa odbioru stałych odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i częściowo zamieszkałych, położonych na terenie Gminy Męcinka

Gmina Męcinka ogłasza przetarg

  • Adres: 59-424 Męcinka, Męcinka
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 76 8713440, , fax. 76 8713452
  • Data zamieszczenia: 2020-11-23
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Męcinka
    Męcinka 11
    59-424 Męcinka, woj. dolnośląskie
    tel. 76 8713440, , fax. 76 8713452
    REGON: 39064740000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.mecinka.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Usługa odbioru stałych odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i częściowo zamieszkałych, położonych na terenie Gminy Męcinka
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    3.1. Przedmiotem zamówienia jest: „Usługa odbioru stałych odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i częściowo zamieszkałych, położonych na terenie Gminy Męcinka” Zakres zamówienia obejmuje wykonanie usługi na terenie Gminy Męcinka, polegającej na sukcesywnym odbiorze z lokalizacji wskazanych przez Zamawiającego zmieszanych oraz selektywnie zebranych odpadów pochodzących z nieruchomości stanowiących własność właścicieli nieruchomości oraz użytkowników lokali będących własnością innych osób oraz transport, w czasie 12 miesięcy, w następujących ilościach : a) niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne – 1 150 Mg, b) odpady gromadzone selektywnie : - tworzywa sztuczne, metale, odpady wielomateriałowe – 150 Mg, - szkło kolorowe i bezbarwne – 110 Mg, - papier – 20 Mg, - bioodpady – 140 Mg, c) odpady wielkogabarytowe – 20 Mg, d) zużyty sprzęt elektroniczny i elektryczny – 6 Mg. Odpady objęte przedmiotem zamówienia przeznaczone do odbioru zostały sklasyfikowane zgodnie z rozporządzeniem Ministra Klimatu z dnia 2 stycznia 2020 r. w sprawie katalo-gu odpadów (Dz. U. z 2020 r. poz. 10) i mieszczą się w grupie oznaczonej kodem: - 15 01 01 - opakowania z papieru i tektury, - 15 01 06 – zmieszane odpady opakowaniowe, - 15 01 07 – opakowania ze szkła, - 20 02 01 - odpady ulegające biodegradacji, - 20 03 01 – niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne, - 20 03 07 – odpady wielkogabarytowe, - 20 01 35* - zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21 i 20 01 23 zawierające niebezpieczne składniki - 20 01 36 – zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21, 20 01 23 i 20 01 35, Przedmiot zamówienia nie obejmuje odbioru i transportu odpadów powstających na nieruchomościach niezamieszkałych (działalność gospodarcza, budynki i obiekty użyteczności publicznej itp.). Zakazuje się świadczenia usługi wywozu odpadów z tych nieruchomości w terminach objętych sporządzonym harmonogramem odbioru odpadów z nieruchomości zamieszkanych i częściowo zamieszkałych. Przedmiot zamówienia obejmuje dostawę przez Wykonawcę na własny koszt pojemników na odpady zmieszane i pojemników/worków na odpady segregowane oraz rozdysponowanie ich pośród właścicieli nieruchomości zamieszkałych. ZAPOTRZEBOWANIE NA POJEMNIKI: 1) odpady niesegregowane (zmieszane): - 110/120 – nie mniej niż 1053 szt., - 240 l – nie mniej niż 325 szt., - 1100 l – nie mniej niż 6 szt. 2) odpady segregowane: - pojemniki 1100 l – nie mniej niż 26 szt., w tym: • pojemniki na szkło w kolorze zielonym, oznaczone napisem "Szkło" – nie mniej niż 6 szt., • pojemniki na papier w kolorze niebieskim, oznaczone napisem "Papier" – nie mniej 6 niż szt., • pojemniki na bio w kolorze brązowym, oznaczone napisem "Bio" – nie mniej niż 6 szt., • pojemniki na tworzywa sztuczne, metale, odpady wielomateriałowe w kolorze żółtym, oznaczone napisem "Metale i tworzywa sztuczne" – nie mniej niż 8 szt. Pojemniki należy rozdysponować w zabudowie wielorodzinnej; - worki – nie mniej niż 81 500 szt., w tym, • worki na szkło w kolorze zielonym – nie mniej niż 8 500 szt., • worki na papier w kolorze niebieskim – nie mniej niż 17 000 szt., • worki na bio w kolorze brązowym – nie mniej niż szt. 23 000 szt., • worki na tworzywa sztuczne, metale, odpady wielomateriałowe w kolorze żółtym – nie mniej niż szt. 33 000 szt., Worki należy rozdysponować wśród właścicieli w zabudowie jednorodzinnej; Opis worków do selektywnej zbiórki odpadów: a) niebieski - do gromadzenia odpadów z papieru, w tym tektury, odpadów opakowanio-wych z papieru i odpadów opakowaniowych z tektury o pojemności 0,12 m3 ze ściąga-czem, z jednostronnym nadrukiem zawierającym nazwę Zamawiającego oraz opis w za-kresie rodzaju odpadów, które mogą być w workach gromadzone lub nie, półprzezro-czysty, wykonany z folii polietylenowej LDPE o minimalnej grubości 0,06 mm, ozna-czony napisem "Papier"; b) żółty - do gromadzenia odpadów metali, w tym odpadów opakowaniowych z metali, odpadów tworzyw sztucznych, w tym odpadów opakowaniowych tworzyw sztucznych oraz odpady opakowaniowe wielomateriałowe, o pojemności 0,12 m3 ze ściągaczem, z jednostron-nym nadrukiem zawierającym nazwę Zamawiającego oraz opis w zakresie rodzaju odpadów, które mogą być w workach gromadzone lub nie, półprzezroczysty, wykonany z folii polietyle-nowej LDPE o minimalnej grubości 0,06 mm, oznaczonych napisem "Metale i tworzywa sztucz-ne", c) zielony - do gromadzenia odpadów ze szkła, w tym odpadów opakowaniowych ze szkła, o pojemności 0,12 m3 ze ściągaczem, z jednostronnym nadrukiem zawierającym nazwę Zama-wiającego oraz opis w zakresie rodzaju odpadów, które mogą być w workach gromadzone lub nie, półprzezroczysty, wykonany z folii polietylenowej LDPE o minimalnej grubości 0,08 mm, oznaczonych napisem "Szkło"; d) brązowy - do gromadzenia odpadów ulegających biodegradacji, ze szczególnym uwzględ-nieniem bioodpadów, o pojemności 0,12 m3 ze ściągaczem, z jednostronnym nadrukiem zawie-rającym nazwę Zamawiającego oraz opis w zakresie rodzaju odpadów, które mogą być w wor-kach gromadzone lub nie, półprzezroczysty, wykonany z folii polietylenowej LDPE o minimalnej grubości 0,06 mm, oznaczonych napisem "Bio". Wykonawca zobowiązany będzie do prowadzenia ewidencji przekazanych właścicielom nieru-chomości pojemników i worków oraz do opracowania i przedłożenia na wniosek Zamawiające-go : - wykazów wydanych worków, w pliku umożliwiającym sortowanie danych, w formie tabela-rycznej, obejmującej minimum adres nieruchomości oraz ilość wydanych worków. - wykazów pojemników znajdujących się na terenie Gminy, w pliku umożliwiającym sortowanie danych, w formie tabelarycznej, obejmującej minimum adres punktu odbioru, adresy nierucho-mości korzystających z punktu oraz ilość, symbole i pojemności pojemników. Wykonawca zobowiązany będzie do niezwłocznego pisemnego informowania Zamawiającego (poprzez sporządzenie protokołu ze zdjęciami wskazującymi niezgodności), nie później jednak niż w ciągu 2 dni roboczych od daty stwierdzenia nieprawidłowości, o nieruchomościach, na których odpady są gromadzone i przekazywane w sposób niezgodny z Regulaminem utrzyma-nia czystości i porządku na terenie Gminy. Nieprawidłowość może w szczególności polegać na: - przekazywaniu zmieszanych odpadów komunalnych w przypadku zadeklarowania przez wła-ściciela nieruchomości segregacji odpadów; - braku współdziałania właściciela z podmiotem odbierającym odpady komunalne tzn. braku m.in. łatwego dostępu do pojemników i worków; - gromadzeniu odpadów w pojemnikach i/lub workach nie spełniających wymagań Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy lub poza pojemnikami i workami, jak rów-nież o pojemnościach przekraczających zadeklarowaną ilość odpadów lub niezgodnej kolory-styce; - częstym powstawaniu tzw. „nadwyżek” odpadów; - powstawaniu odpadów na nieruchomościach nie ujętych w bazie danych prowadzonej przez Gminy. Wykonawca zobowiązany będzie do regularnego dostarczania (po każdorazowym odbiorze) właścicielom nieruchomości odpowiednio oznaczonych worków do selektywnej zbiórki odpadów. Wykonawca zobowiązany będzie do niezwłocznego objęcia zadaniem odbioru odpadów z nieruchomości nowo zgłoszonych przez zamawiającego oraz wyposażenia ich w komplet worków przeznaczonych do selektywnej zbiórki odpadów oraz w pojemnik na odpady niesegregowane (zmieszane). Wykonawca zobowiązany będzie do utrzymywania pojemników na odpady niesegregowane (zmieszane) w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym. Wykonawca zobowiązany będzie do wydania właścicielom nieruchomości dodatkowych worków do selektywnego zbierania odpadów w przypadku, gdy np. nastąpi uszkodzenie worka lub okresowo zwiększona zostanie ilość odpadów zbieranych selektywnie. Dane ilości odpadów wg przekazywanych przez Zamawiającego sprawozdań z podziałem na główne frakcje zostały podane celem sporządzenia oferty. W przypadku zmiany lub ilości rodzajów odpadów rzeczywiście odebranych i przetransportowanych podczas realizacji usługi Zamawiający nie będzie ponosił dodatkowych kosztów. W trakcie trwania umowy Zamawiający przewiduje wzrost liczby nieruchomości wskazanych do odbioru odpadów o ok. 2%. Wzrost ilości nieruchomości nie wpłynie na wzrost wartości usługi. Adresy nieruchomości zamieszkałych zostaną przekazane przez Zamawiającego na etapie zwarcia umowy z Wykonawcą, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą. Koszt wyposażenia nieruchomości zamieszkane w pojemniki oraz worki Wykonawca wliczy do ceny odbioru odpadów. Jeżeli właściciel nieruchomości na własny koszt wyposaży nieruchomość w pojemniki na odpady zmieszane oraz pojemniki/worki do selektywnej zbiórki odpadów, w kolorystyce takiej jak wymagana, i nie będzie chciał przyjąć innych pojemników/worków wówczas Wykonawca zobowiązany jest do odbioru zebranych odpadów z tych pojemników. Do obowiązków wykonawcy będzie należało opracowanie harmonogramu/ewentualnej zmiany harmonogramu wywozu odpadów oraz przekazanie go zamawiającemu celem uzgodnienia i zatwierdzenia. Termin opracowania harmonogramu - w ciągu 7 dni od dnia podpisania umowy. Ogólna charakterystyka Gminy Męcinka w kontekście odbioru i zagospodarowania odpadów: 1.Obszar gminy Męcinka wynosi: 14 778 ha. 2. Liczba mieszkańców (zameldowanych) – 4 938 osób (stan na dzień 30 września 2019 r.), w tym: - w zabudowie wielorodzinnej powyżej 7 lokali – 128. 3. Wykaz miejscowości (liczba mieszkańców na dzień 30 września 2020 r./ numeracja porządkowa od-do*): 1) Męcinka (849/ 1-156) , w tym: a) przysiółek Nowa Męcinka (132/1-30E) osada Bogaczów (20/1-4), 2) Piotrowice (1042/1-174A), 3) Piotrowice Osiedle (60/1-41A) , 4) Chełmiec (376/1-71), w tym: a) przysiółek Jerzyków (37/1-11), b) osada Raczyce (4/1), 5) Myślinów (197/1-50), 6) Pomocne (347/1-111), 7) Muchów (169/1-33), 8) Kondratów (276/2-86), 9) Stanisławów (133/1-41), w tym zabudowa „osiedlowa” (57/26-41) 10) Sichów (321/1-66), 11) Sichówek (74/1-25), 12) Słup (260/1-74), w tym Słup-Osiedle(3/2-3), 13) Chroślice (244/1-61), 14) Przybyłowice (230/1-56), 15) Małuszów (360/1-66). * numeracja porządkowa - budynki mieszkalne: jednorodzinne, wielorodzinne ( w tym powyżej 7 lokali), zamieszkałe i niezamieszkałe,; mieszkalno-usługowe; usługowe; użyteczności publicznej, (liczby od-do nie oznaczają ilości budynków) 4.Ogółem : 15 sołectw. W/w ilości budynków są szacunkowe . Ilość ta może wzrosnąć lub ulec zmniejszeniu w trakcie realizacji zamówienia, w tym w zależności od złożonych deklaracji, o których mowa w art. 6 m ust. 1 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Ilość budynków wielorodzinnych ( powyżej 7 lokali ) – 4 ( 2 – Piotrowice, 1- Męcinka, 1 – Muchów) Dokładna ilość budynków jednorodzinnych oraz wielorodzinnych (do 7 lokali) zostanie podana przez zamawiającego na etapie zawarcia umowy z wykonawcą, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą. 5.Ludność na koniec każdego roku : 2018 2019 Na dzień 30.09.2019r. 4 926 4 947 4 938 6.Liczba mieszkańców (wg złożonych deklaracji) – 4 297 osób (stan na dzień 30 września 2020 r.), w tym: - w zabudowie wielorodzinnej powyżej 7 lokali – 104. 7. Wykaz miejscowości (liczba mieszkańców na dzień 30 września 2020 r./ numeracja porządkowa od-do): 1) Męcinka (752/ 1-156) , w tym: a) przysiółek Nowa Męcinka (123/1-30E) osada Bogaczów (14/1-4), 2) Piotrowice (916/1-174A), 3) Piotrowice Osiedle (92/1-41A) , 4) Chełmiec (324/1-71), w tym: a) przysiółek Jerzyków (38/1-11), b) osada Raczyce (3/1), 5) Myślinów (173/1-50), 6) Pomocne (229/1-111), 7) Muchów (108/1-33) 8) Kondratów (217/2-86), 9) Stanisławów (121/1-41), w tym zabudowa „osiedlowa” (50/26-41) 10) Sichów (325/1-66), 11) Sichówek (66/1-25), 12) Słup (232/1-74), w tym Słup-Osiedle(6/2-3), 13) Chroślice (210/1-61), 14) Przybyłowice (209/1-56), 15) Małuszów (323/1-66). 8. Ilość zebranych odpadów (nieruchomości zamieszkałe – lata 2018-2019, na dzień 30.09.2020r.): wg sprawozdań przekazywanych przez podmioty prowadzące transport odpadów: a) opakowaniowych ze szkła: 2018 r. – 80,3 Mg, 2019 r. – 78,0 Mg, na dzień 30.09.2020 r. – 94,8 Mg, b) zmieszane odpady opakowaniowe: 2018 r. – 80,8 Mg, 2019 r. – 103,7 Mg, na dzień 30.09.2020 r. – 111,6 Mg, c) zmieszanych: 2018 r. – 1 229,4 Mg, 2019 r. – 1 357,1 Mg, na dzień 30.09.2020 r. – 595,3 Mg, d) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny: 2018 r. – 4,5 Mg, 2019 r. – 5,6 Mg, na dzień 30.09.2020 r. – 5,1 Mg, e) odpady wielkogabarytowe: 2018 r. – 23,2 Mg, 2019 r. – 17,1 Mg, na dzień 30.09.2020 r. – 10,2 Mg, f) opakowaniowych z papieru i tektury - 2018 r. 0 Mg, 2019 r. – 0 Mg, na dzień 30.09.2020 r. – 11,2 Mg. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia: a) wymogi dotyczące przekazywania odpadów: Wykonawca jest zobowiązany do przestrzegania w trakcie realizacji zamówienia w szczególno-ści ustaw: z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców [Dz. U. z 2019 r. poz. 1292 ze zm.], z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach [Dz.U. z 2020 r. poz. 797 ze zm.], z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach [Dz.U. z 2020 r. poz. 1439], z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska [Dz.U. z 2020 r. poz. 1219 ze zm.], z dnia 11 września 2015 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym [Dz. U. z 2020 r. poz. 1893], rozporządze-nie Ministra środowiska z dnia 16 czerwca 2009 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy gospodarowaniu odpadami komunalnymi [Dz.U. z 2009 r. Nr 104, poz. 868], rozporzą-dzenie Ministra Środowiska z 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakre-sie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości [Dz.U. z 2013 r. Nr 122], rozporządzenie Ministra Klimatu z dnia 2 stycznia 2020 r. w sprawie katalogu odpadów [Dz.U. z 2020 r. poz. 10], rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 14 grudnia 2016 r. w sprawie po-ziomów recyclingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektó-rych frakcji odpadów komunalnych [Dz.U. z 2016 r. poz. 2167], a także z innymi obowiązują-cymi przepisami prawa miejscowego z zakresu gospodarowania odpadami. Wykonawca na każ-dym etapie realizacji zamówienia powinien monitorować obowiązujące przepisy i zgodnie z nimi realizować przedmiot zamówienia, b) w dniu podpisania umowy wykonawca otrzyma od zamawiającego szczegółowy wykaz nieruchomości, z których odbierane będą odpady komunalne, c) Wykonawca jest zobowiązany do odbioru wszystkich odpadów przygotowanych do odbioru, w tym w workach/pojemnikach zakupionych we własnym zakresie przez właścicieli nieruchomości (zielonych, niebieskich, żółtych, brązowych o ile jest możliwa identyfikacja zawartości tych worków) oraz odpadów leżących obok pojemników, d) Wykonawca w ramach realizacji przedmiotu zamówienia nie będzie mógł mieszać selektywnie zebranych odpadów komunalnych z niesegregowanymi [zmieszanymi] odpadami komunalnymi. Wykonawca nie będzie mógł mieszać odpadów komunalnych zbieranych z posesji zamieszkanych z odpadami zbieranymi z posesji niezamieszkanych, e) Wykonawca zobowiązany będzie do monitorowania obowiązku ciążącego na właścicielu nieruchomości w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych. W przypadku stwierdzenia podczas odbioru odpadów, że właściciel nieruchomości nie wywiązuje się w obowiązku w zakresie segregacji odpadów [np. w worku lub w pojemniku przeznaczonym na odpady segregowane będą znajdować się odpady zmieszane, gdy w worku przeznaczonym na daną frakcję odpadów segregowanych będą znajdować się odpady innej frakcji, jeżeli w pojemniku na odpady zmieszane będą znajdowały się odpady, które należy umieścić w workach przeznaczonych do selektywnej zbiórki odpadów itp.], Wykonawca w terminie 2 dni roboczych od dnia zaistnienia opisanej powyżej sytuacji będzie obowiązany do pisemnego lub drogą elektroniczną poinformowania zamawiającego o nie wywiązywaniu się z obowiązków segregacji odpadów przez danego właściciela (użytkownika) nieruchomości. Do informacji wykonawca zobowiązany będzie załączyć protokół z zaistnienia takiego zdarzenia. Z dokumentacji takiej musi jednoznacznie wynikać, jakiej dotyczy nieruchomości w jakim dniu i o jakiej godzinie doszło do ustalenia tego faktu, f) Wykonawca zobowiązany jest do ważenia wszystkich odebranych odpadów komunalnych na legalizowanej wadze znajdującej się w Stacji Przeładunkowej – Jawor ul. Słowackiego 32, g) w przypadku gdy właściciel nieruchomości nie udostępni w dniu odbioru pojemnika, zgodnie z ustalonym harmonogramem, kara nie będzie naliczana. O przypadkach braku dojazdu do pojemnika/worka w dniu odbioru, oraz o przypadkach gdy właściciel nieruchomości nie wystawi w dniu odbioru pojemnika/worka, zgodnie z ustalonym harmonogramem, wykonawca w terminie 2 dni roboczych powiadomi zamawiającego. Wykonawca zobowiązany będzie załączyć protokół z zaistnienia takiego zdarzenia. Z dokumentacji takiej musi jednoznacznie wynikać, jakich dotyczy nieruchomości, w jakim dniu doszło do ustalenia tych faktów, h) Wykonawcy nie będzie naliczana kara za nieodebranie od właściciela nieruchomości odpadów wg ustalonego harmonogramu w następujących przypadkach wynikających z sytuacji, których nie można było przewidzieć (np. gwałtowne opady śniegu, nieprzejezdna droga). Instalacja do jakiej mają trafić odpady. Wszystkie odpady komunalne (zmieszane i zbierane selektywnie) odebrane od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu gminy Męcinka, wykonawca zobowiązany będzie dostarczyć do Punktu Przeładunkowego w Jaworze ul. Słowackiego 32, stanowiącego element Regionalnej Instalacji Odpadów Komunalnych w Lubawce. Rodzaj i częstotliwość odbioru stałych odpadów komunalnych. 1. Wykonawca jest zobowiązany wykonywać usługę wg obustronnie uzgodnionego harmonogramu, w następujący sposób: 1.1. W zabudowie jednorodzinnej: a) odbiór zmieszanych odpadów komunalnych – raz na 2 tygodnie, c) odbiór odpadów wyselekcjonowanych: - papier - jeden raz w miesiącu, - tworzywa sztuczne, metale, opakowania wielomateriałowe – jeden raz w miesiącu, - szkło kolorowe i bezbarwne – co dwa miesiące, - bioodpady – styczeń – luty oraz grudzień – raz na miesiąc, natomiast w pozostałych miesiącach – raz na 2 tygodnie, d) odbiór mebli i innych odpadów wielkogabarytowych oraz zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego będzie się odbywać w systemie akcyjnym - 2 razy w roku. 1.2. W zabudowie wielorodzinnej powyżej 7 lokali: a) odbiór zmieszanych odpadów komunalnych – raz na 2 tygodnie, b) bioodpady – styczeń – luty oraz grudzień – raz na miesiąc, natomiast w pozostałych miesiącach – raz na 2 tygodnie, c) odbiór pozostałych odpadów selektywnie zebranych – po wypełnieniu poszczególnych pojemników przeznaczonych do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych i zgłoszeniu tego faktu przez Zamawiającego, natomiast nie rzadziej niż co dwa miesiące. Odbiór w terminie trzech dni od zgłoszenia tego faktu Wykonawcy przez Zamawiającego, d) odbiór mebli i innych odpadów wielkogabarytowych oraz zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego będzie się odbywać w systemie akcyjnym - 2 razy w roku. Standardy sanitarne dotyczące wykonywania zamówienia. Wykonawca zobowiązany będzie do realizacji zamówienia uwzględniając zapisy ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach [Dz.U. z 2020 r. poz. 797 ze zm.], rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości [Dz.U. z 2013 r. Nr 122], rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 16 czerwca 2009 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy gospodarowaniu odpadami komunalnymi [Dz.U. z 2009 r. Nr 104 poz. 868] Obowiązki dotyczące prowadzenia dokumentacji związanej z realizacją zamówienia: a) Wykonawca jest zobowiązany do sporządzania sprawozdań zgodnie z zapisami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2020 r. poz. 1439). b) w celu umożliwienia sporządzenia przez zamawiającego, rocznego sprawozdania z realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi, o których mowa w art. 9q ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach [Dz.U. z 2020 r. poz. 1439], wykonawca zobowiązany będzie przekazać zamawiającemu niezbędne informacje umożliwiające sporządzenie sprawozdania. Wykonawca zobowiązany będzie również do przedkładania zamawiającemu innych informacji nt. odbioru i segregacji odpadów jeżeli w trakcie realizacji zamówienia na zamawiającego nałożony zostanie obowiązek sporządzenia innych sprawozdań z zakresu gospodarki odpadami. Dotyczy to tylko informacji w posiadaniu których będzie wykonawca, a nie zamawiający. c) Wykonawca zobowiązany będzie do przedkładania zamawiającemu miesięcznych raportów w terminie do 10 dni od zakończenia danego miesiąca zawierające informacje związane z zakresem świadczonej usługi, a w szczególności: - dla odpadów komunalnych zmieszanych: informację o ilości (masie) odebranych odpadów zmieszanych, - dla odpadów komunalnych zbieranych selektywnie: informację o rodzaju i ilości (masie) odebranych odpadów selektywnie zebranych, - dla odpadów wielkogabarytowych i zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego: - informację o ilości (masie) odebranych odpadów wielkogabarytowych i mebli oraz informację o ilości (masie) odebranego zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, - wskazanie nieruchomości, na których nie jest prowadzona selektywna zbiórka odpadów komunalnych, - wskazanie nieruchomości, z których nie odebrano odpadów komunalnych ze względu na brak współdziałania właściciela nieruchomości z wykonawcą (np. brak pojemników, brak wystawionych pojemników/worków na chodnik itp) Ww. raporty wykonawca zobowiązany jest sporządzać i przekazywać zamawiającemu zarówno w formie papierowej, jak i elektronicznej, d) dane pochodzące z systemu monitoringu i systemu czujników, bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego, umożliwiający trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdu i miejscach postoju oraz system czujników zapisujących dane o miejscach wyładunku odpadów umożliwiający weryfikację tych danych, powinny być przechowywane w siedzibie podmiotu odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości przez okres 2 lat od dnia ich zapisania. Wykonawca powinien posiadać odpowiedni program umożliwiający odczyt, prezentację oraz weryfikację przechowywanych danych. Dane powinny być udostępnione na każde żądanie Zamawiającego. Sprzęt techniczny: 1. Wykonawca zobowiązany będzie realizować zamówienie przy wykorzystaniu sprzętu, o ja-kim mowa w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r w sprawie szczegó-łowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz.U. z 2013 r. poz. 122). 2. Pojazdy i urządzenia muszą być zabezpieczone przed niekontrolowanym wydostawaniem się na zewnątrz odpadów podczas ich magazynowania, przeładunku a także transportu. Pojazdy i urządzenia muszą być poddawane myciu i dezynfekcji z częstotliwością gwarantującą zapewnienie im właściwego stanu sanitarnego, nie rzadziej niż raz na miesiąc, a w okresie letnim, nie rzadziej niż raz na dwa tygodnie. Wykonawca zobowiązany będzie posiadać dokumenty potwierdzające wykonanie tych czynności. Pojazdy muszą na koniec dnia roboczego być opróżnione z odpadów i być zaparkowane wyłącznie na terenie bazy magazynowo - transportowej. Wymagania o których mowa w art. 29 ust. 3a PZP: 1. Zamawiający wymaga, aby wykonawca lub podwykonawca przy realizacji przedmiotu zamówienia zatrudniał na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów Kodeksu Pracy osoby wykonujące czynności opisane w pkt 2 „Wymagań” przy realizacji zamówienia. Sposób dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp: a) wykonawca lub podwykonawca, w terminie do 30 dni od dnia zawarcia umowy dostarczy zamawiającemu oświadczenie o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących roboty o których mowa ust. 12.2. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy, b) wykonawca zobowiązany jest do informowania zamawiającego o każdym przypadku zmiany osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia lub zmiany sposobu zatrudnienia tych osób, nie później niż w terminie 3 dni od dokonania takiej zmiany, c) wykonawca zobowiązuje się, że pracownicy wykonujący przedmiot umowy wskazani w li-ście pracowników przeznaczonych do realizacji zamówienia będą w okresie realizacji umowy zatrudnieni na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz. U. z 2020 r., poz. 1320). 2. Rodzaje czynności niezbędne do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia: dyspozytor – osoba, która będzie koordynowała sprawy związane z realizacją przedmiotu zamówienia, kierowcy pojazdów przeznaczonych do realizacji przedmiotowej usługi, osoby zajmujące się załadunkiem odpadów do pojazdów przeznaczonych do realizacji zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90513100-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawcy w przedmiotowym postępowaniu albo do reprezentowania wykonawcy i zawarcia umowy (w przypadku jego ustanowienia), 2)zobowiązanie podmiotów do oddania do dyspozycji wykonawcy swoich zdolności technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej – w przypadku, gdy takie zobowiązanie ma zastosowanie w postępowaniu

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach