Przetargi.pl
Usługa odbierania odpadów komunalnych powstających w gospodarstwach domowych na nieruchomościach zamieszkałych z terenu gminy Białobrzegi i ich zagospodarowanie

Gmina Białobrzegi ogłasza przetarg

  • Adres: 26-800 Białobrzegi, Plac Zygmunta Starego 9
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 048 6132572 w. 24, 25 , fax. 048 6132572
  • Data zamieszczenia: 2013-05-02
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Białobrzegi
    Plac Zygmunta Starego 9 9
    26-800 Białobrzegi, woj. mazowieckie
    tel. 048 6132572 w. 24, 25, fax. 048 6132572
    REGON: 67022330400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bialobrzegi.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Usługa odbierania odpadów komunalnych powstających w gospodarstwach domowych na nieruchomościach zamieszkałych z terenu gminy Białobrzegi i ich zagospodarowanie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest realizacja usługi odbierania odpadów komunalnych powstających w gospodarstwach domowych na nieruchomościach zamieszkałych (na których zamieszkują mieszkańcy - art. 6c ust. 1 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz.U. z 2012 r. poz. 391 z późniejszymi zmianami), dalej zwana ustawą ucp) z terenu Gminy Białobrzegi i ich zagospodarowania: 1. Przedmiot zamówienia obejmuje: A) Odbieranie wszystkich rodzajów odpadów komunalnych (zgodnie z Regulaminem utrzymania czystości i porządku w gminie - Uchwała Rady Miasta i Gminy Białobrzegi Nr XXIV/190/2012 z dnia 27.12.2012r. oraz Nr XXVI/208/2013 z dnia 20.03.2013r.), w tym selektywne odbieranie odpadów: 1) zmieszane odpady opakowaniowe, w tym: papier, tektura i opakowania wielomateriałowe, opakowania z tworzyw sztucznych i metale, 2) szkła, w tym szkła bezbarwnego oraz szkła kolorowego, 3) ubrania i tekstylia, 4) meble i inne odpady wielkogabarytowe (odpady komunalne, które nie mogą być umieszczone ze względu na swoje rozmiary lub masę w typowych pojemnikach), 5) elektroodpady (zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, świetlówki i inne źródła światła), 6) przeterminowane leki i chemikalia, 7) zużyte baterie i akumulatory, 8) zużyte opony, 9) odpady zielone - odbierane w okresie : od 1 kwietnia do 30 września (stanowiące części roślin odpady komunalne pochodzące z pielęgnacji zieleni oraz targowisk, z wyjątkiem odpadów pochodzących z oczyszczania placów i ulic), 10) odpady budowlane i rozbiórkowe (gruz), 11) niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych. Zamawiający informuje, że przewidywana ilość odpadów w okresie trwania umowy może wynieść łącznie: 2.800 Mg. Zamawiający informuje, że zabrania się mieszania odpadów wymienionych w punktach od 1 do 10 ze zmieszanymi odpadami komunalnymi z punktu 11. B) Od wszystkich właścicieli nieruchomości zamieszkałych, w tym od właścicieli zgodnie z ilościami nieruchomości wskazanymi w Załączniku Nr 1 do Rozdziału I (wykaz nieruchomości): wykaz nieruchomości jednorodzinnych i wykaz nieruchomości (budynków) wielolokalowych. C) Wyposażenie wszystkich gospodarstw (nieruchomości) w: 1) pojemniki o pojemności 120l, 240 l, 1100 l, 2200 l, 5500 l, KP 5, KP 7, KP 10, KP 14; 1.1 Dopuszcza się stosowanie następujących pojemników, przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych (spełniających normy EN 840 lub EU 2000/14): a. pojemniki z tworzyw sztucznych o pojemności 120 l lub 240 l, b. pojemniki z tworzyw sztucznych lub metalowe o pojemności 1100 l, c. kontenery KP 5, KP 7, KP 10, KP 14. 1.2 Pojemnik z tworzywa sztucznego o pojemności 120 l lub 240 l powinien: a. być kompletny i zdatny do użytkowania, b. być odporny na UV, niskie temperatury i nagrzewanie, c. być wyposażony w kółka, d. posiadać szczelnie zamykaną klapę, e. posiadać uchwyt lub listwę ułatwiającą przetaczanie, f. posiadać nadruk określający jakie odpady w nich umieszczać. 1.3 Pojemnik z tworzywa sztucznego lub stali o pojemności 1100 l powinien: a. być kompletny i zdatny do użytkowania, b. posiadać szczelnie zamykaną klapę, c. posiadać uchwyt lub listwę ułatwiającą przetaczanie, d. być wyposażony w 4 kółka, e. dla zmieszanych odpadów komunalnych być w kolorze stonowany, z wyłączeniem: żółtego, niebieskiego i zielonego, f. dla odpadów z tworzyw sztucznych i metali być w kolorze żółtym, g. dla zmieszanych odpadów opakowaniowych być w kolorze niebieskim, h. dla opakowań szklanych być w kolorze zielonym, i. posiadać nadruk określający jakie odpady w nich umieszczać. 1.4 Kontenery KP 5, KP 7, KP 10, KP 14 powinny: a. być wykonane ze stali ocynkowanej bądź stali nierdzewnej, b. być kompletne i zdatne do użytkowania, c. posiadać szczelnie zamykające się klapy, d. być dostosowane do załadunku hakowego, bramowego lub hakowo - bramowego, e. być w kolorze stonowanym, z wyłączeniem kolorów: żółtego, niebieskiego i zielonego. 2) worki a. mieć odpowiednią wytrzymałość zarówno na przebicie jak i rozciąganie, b. posiadać mocny i trwały zgrzew, c. być wykonane z surowca LDPE, d. dla zmieszanych odpadów opakowaniowych być w kolorze niebieskim, e. dla opakowań z tworzyw sztucznych i metali być w kolorze żółtym, f. dla opakowań szklanych być w kolorze zielonym, g. posiadać nadruk określający jakie odpady należy w nich umieszczać. D) Z częstotliwością (w terminach): nie rzadziej niż określone w regulaminie, tj.: 1) Odbiór zmieszanych odpadów komunalnych odbywa się systematycznie, w sposób zapobiegający przepełnianiu się pojemników i worków oraz zanieczyszczaniu i zaśmiecaniu terenu przyległego: a) z budynków jednorodzinnych - nie rzadziej niż 2 razy w miesiącu, b) z budynków wielorodzinnych - nie rzadziej niż 1 raz w tygodniu, c) z budynków wielolokalowych - nie rzadziej niż 3 razy w tygodniu, 2) Odbiór wysegregowanych odpadów (papier, tektura, opakowaniowe wielomateriałowe, tworzywa sztuczne, szkło, odpady zielone, gruz) odbywa się systematycznie, w sposób zapobiegający przepełnianiu się pojemników i worków oraz zanieczyszczaniu i zaśmiecaniu terenu przyległego - nie rzadziej niż raz w miesiącu, z częstotliwością dostosowaną do warunków lokalnych. E) Utworzenie i funkcjonowanie punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych (dalej PSZOK) w Białobrzegach na gminnej działce przy ul. Rzemieślniczej 51, który będzie przyjmował następujące odpady powstające w gospodarstwach domowych z terenu Gminy Białobrzegi: a. zmieszane odpady opakowaniowe, w tym: papier, tekturę, metale, tworzywa sztuczne i opakowania wielomateriałowe, b. opakowania szklane, c. ubrania i tekstylia d. meble i inne odpady wielkogabarytowe, e. zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, świetlówki i inne źródła światła, f. przeterminowane leki i chemikalia, g. zużyte baterie i akumulatory, h. zużyte opony, i. odpady zielone, j. odpady budowlane i rozbiórkowe. Zamawiający wymaga aby PSZOK funkcjonował trzy dni w tygodniu (poniedziałek, środa, piątek) w godzinach 12.00 - 17.00, jeśli w dzień funkcjonowania PSZOKu wypadnie dzień ustawowo wolny punkt nie będzie pracował. Zamawiający informuje, że teren gminnej działki przeznaczonej na funkcjonowanie PSZOK zostanie Wykonawcy najęty na podstawie odrębnej umowy najmu. Stawka najmu określona regulacjami gminnymi (Zarządzenie Burmistrza Miasta i Gminy Białobrzegi Nr 9/2011 z 20.01.2011r. oraz Zarządzenie Burmistrza Miasta i Gminy Białobrzegi Nr 8/2013 z dnia 14.03.2013r.) wynosi: za grunty 2 zł/m2/m-c plus VAT dwa razy już zwaloryzowana od 2011 roku o wskaźnik wzrostu cen towarów i usług (więc obecnie większa); za budynki 10 zł/m2/m-c plus VAT i podlega waloryzacji o wskaźnik wzrostu cen towarów i usług. 2. Wymogi dotyczące przekazywania odebranych zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do regionalnych instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych. Podmiot odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości jest obowiązany do spełnienia wymagań określonych w przepisach ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, w tym zgodnie z art. 9d tej ustawy oraz zgodnie z rozporządzeniem wydanym przez ministra właściwego do spraw środowiska w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw gospodarki o szczegółowych wymaganiach, o których mowa w art. 9d ust. 1, w tym: 1) posiadania wyposażenia umożliwiającego odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz zapewnienia jego odpowiedniego stanu technicznego, 2) utrzymania odpowiedniego stanu sanitarnego pojazdów i urządzeń do odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, 3) spełnienia wymagań technicznych dotyczących wyposażenia pojazdów do odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, 4) zapewnienia odpowiedniego usytuowania i wyposażenia bazy magazynowo-transportowej, 5) spełniać wymagania określone w rozporządzeniu wydanym na podstawie art. 9d ust. 2 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Podmiot odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości jest obowiązany do: 1) przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 7 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach, oraz do 2) przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do regionalnych instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych wynikających z wojewódzkiego planu gospodarki odpadami komunalnymi tj. Zakład Utylizacji Odpadów Komunalnych RADKOM Sp. z o.o. w Radomiu. W przypadku gdyby instalacja regionalna uległa awarii lub nie mogła przyjmować odpadów z innych przyczyn wyznacza się instalację zastępczą do obsługi gminy - Składowisko odpadów komunalnych w Wężowcu. Ponadto zakazuje się mieszania selektywnie zebranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi odbieranymi od właścicieli nieruchomości. 3. Rodzaje odpadów komunalnych odbieranych selektywnie od właścicieli nieruchomości. Rodzaje odpadów odbieranych selektywnie określono w pkt. 1. 4. Standard sanitarny wykonywania usług oraz ochrona środowiska. Przedmiot zamówienia należy wykonywać zgodnie z przepisami prawa ochrony środowiska oraz przepisami sanitarnymi, w tym w/w rozporządzeniem wydanym na podstawie art. 9d ust. 2 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. 5. Obowiązek prowadzenia dokumentacji związanej z działalnością objętą zamówieniem. Wykonawca ma obowiązek przekazywania w comiesięcznych raportach, dołączonych do faktury, danych o ilości zagospodarowanych odpadów (w rozbiciu na odpady odzyskane-wysegregowane oraz zmieszane odpady komunalne, odpady zielone oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do regionalnej instalacji) oraz adresach właścicieli nieruchomości, od których odebrano odpady oraz ilości i pojemności pojemników i worków, z jakich od nich odpady odebrano. W przypadku niedopełnienia przez właściciela nieruchomości obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych podmiot odbierający odpady komunalne przyjmuje je jako zmieszane odpady komunalne i powiadamia o tym Zamawiającego. 6. Szczegółowe wymagania stawiane przedsiębiorcom odbierającym odpady komunalne od właścicieli nieruchomości. Szczegółowe wymagania zostały określone w pkt. 1 oraz w projekcie umowy załączonym do SIWZ. 7. Zamawiający zaleca dokonanie przez Wykonawcę wizji lokalnej terenu gminy w celu zlokalizowania zakresu usług. Dla prawidłowego sporządzenia oferty Wykonawca winien dokonać wizji lokalnej. 3.3. Wykonanie zamówienia musi być zgodne z przepisami obowiązującego prawa: w szczególności z ustawą - o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, ustawą o odpadach, ustawą - Kodeks cywilny, ustawą Prawo zamówień publicznych, przepisami dotyczącymi bezpieczeństwa i higieny pracy, zgodne z zasadami wiedzy technicznej, należytą starannością, jakością i organizacją pracy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 905100002
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca przystępując do przetargu zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości: 10.000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bialobrzegi.pl, www.bialobrzegigmw.e-bip.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach