Przetargi.pl
Usługa nadzoru inwestorskiego przy Remoncie i termomodernizacji obiektów Liceum Plastycznego im. Józefa Chełmońskiego w Nałęczowie

Liceum Plastyczne im. Józefa Chełmońskiego w Nałęczowie ogłasza przetarg

  • Adres: 24-140 Nałęczów, ul. Lipowa 30
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 81 5014554 , fax. 81 5015793
  • Data zamieszczenia: 2013-11-25
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Liceum Plastyczne im. Józefa Chełmońskiego w Nałęczowie
    ul. Lipowa 30 30
    24-140 Nałęczów, woj. lubelskie
    tel. 81 5014554, fax. 81 5015793
    REGON: 00028259900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.lpnaleczow.com
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: Publiczna Szkoła Artystyczna

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Usługa nadzoru inwestorskiego przy Remoncie i termomodernizacji obiektów Liceum Plastycznego im. Józefa Chełmońskiego w Nałęczowie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Reprezentowanie Zamawiającego na budowie przez sprawowanie kontroli zgodności jej realizacji z projektem i pozwoleniem na budowę, przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej poprzez : Przekazanie Wykonawcy w imieniu Zamawiającego terenu budowy, reprezentowanie Zamawiającego na budowie poprzez sprawowanie kontroli zgodności realizacji inwestycji z projektami , specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót, przedmiarem robót oraz aktualnie dostępną wiedzą techniczną, sztuką budowlaną, prawem obowiązującym w tym zakresie, a w szczególności Prawem budowlanym, Polskimi i Europejskimi Normami, zasadami i warunkami określonymi w decyzjach, min. w decyzji o pozwoleniu na budowę Kontrola prawidłowości prowadzenia dziennika budowy i dokonywanie w nim wpisów stwierdzających wszystkie okoliczności mające znaczenie dla właściwego procesu budowlanego, jeżeli jego prowadzenie jest wymagane przepisami prawa Koordynacja robót poszczególnych branż Kontrolowania przestrzegania przez Wykonawcę Robót, dostaw, zasad bezpieczeństwa pracy i utrzymania porządku na terenie budowy , p.poż. i ochrony środowiska. Kontrola zgodności wykonania robót z umową zawartą z Wykonawcą Robót Wykonawca musi nadzorować budowę (roboty budowlane) w takich odstępach czasu aby zapewniona była skuteczność nadzoru: prowadzenia regularnych inspekcji na terenie budowy, przynajmniej dwa razy w tygodniu, w celu sprawdzenia jakości wykonywanych robót oraz wbudowywanych materiałów, zgodnie z wymaganiami specyfikacji technicznych, dokumentacji projektowej oraz praktyką inżynierską , sztuką budowlaną, umową zawartą pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą Robót. Każda inspekcja winna być udokumentowana w formie pisemnej przez Inspektora wraz z określeniem zakresu inspekcji, daty jej wykonania, celu oraz czytelnym podpisem właściciela nieruchomości poświadczającej jej odbycie. Dokumenty dołącza się do protokołu odbioru. Nadzorowanie i pisemne informowanie Zamawiającego o zabezpieczeniach stosowanych na terenie budowy, przeciwdziałanie nieprawidłowościom mogącym spowodować zagrożenia dla osób przebywających na terenie, na którym realizowane będą prace budowlane Wstrzymanie robót prowadzonych w sposób zagrażający bezpieczeństwu lub niezgodnie z wymaganiami umowy zawartej pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą Robót i niezwłocznego pisemnego powiadomienia Zamawiającego o tym fakcie Wnioskowania o usunięcie z terenu budowy każdej osoby zatrudnionej przez Wykonawcę Robót, która zachowuje się niewłaściwie lub jest niekompetentna lub niedbała w swojej pracy, znajduje się w stanie wskazującym na spożycie alkoholu lub innego środka odurzającego, nie używa wymaganych zabezpieczeń przewidzianych przepisami BHP Pisemne informowanie Zamawiającego o konieczności wykonania robót odbiegających od założeń projektowych w terminie 3 dni od daty stwierdzenia konieczności ich wykonania wraz z propozycją rozwiązań. Pisemne informowanie Zamawiającego o problemach i możliwych nieprawidłowościach mogących powstać w wyniku realizacji przedmiotu umowy wraz z propozycją rozwiązań. Udzielania Wykonawcy Robót wszelkich dostępnych informacji i wyjaśnień dotyczących umowy na roboty budowlane Sprawdzenie czy roboty w obrębie nieruchomości wykonują osoby wskazane w ofercie wykonawcy robót budowlanych. Zgłaszania Zamawiającemu przypadków, w których rozwiązania projektowe odbiegają od przyjętych rozwiązań stosowanych w praktyce w wyniku, których może dojąć do pogorszenia uzyskania efektu ekologicznego i rzeczowego wraz z przedstawieniem propozycji rozstrzygnięcia (np. osobny montaż instalacji złożonej z dwóch kolektorów słonecznych w różnych częściach dachu, montaż instalacji na dachu powodującej nadmierne wałowanie śniegu itp.) Analiza przypadków winna być prowadzona przez inspektora nadzoru już na podstawie ustaleń wynikających z projektów przed rozpoczęciem robót. Sprawdzanie, jakości wykonywanych robót i wbudowanych wyrobów budowlanych, a w szczególności zapobieganie zastosowaniu wyrobów budowlanych wadliwych i niedopuszczonych do stosowania w budownictwie poprzez: sprawdzanie czy wykonano instalacje przy użyciu materiałów i urządzeń wymienionych w dokumentacji projektowej, SIWZ, ofercie Wykonawcy robót. Sprawdzanie jakości wykonywanych robót, wbudowanych materiałów budowlanych, a w szczególności zapobieganie zastosowaniu wyrobów budowlanych wadliwych i nie dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie (wyłącznie posiadające stosowne aprobaty, certyfikaty i atesty) czy zamiennych nie objętych dokumentami Zamawiającego, współdziałanie z Wykonawcą Robót i Zamawiającym w celu uzyskania najwyższych efektów w zakresie wykonywanych postanowień umowy z Wykonawcą Robót w tym jakości wykonanych prac i zamontowanych urządzeń sprawdzanie ilości i jakości robót w trakcie ich wykonywania i po ich wykonaniu, wbudowywanych materiałów i wyrobów, a w szczególności zapobieganie stosowaniu materiałów i wyrobów wadliwych i niedopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie sprawdzanie czy zmontowano wszystkie urządzenia wymienione w dokumentacji projektowej sprawdzanie czy zakres prac jest zgodny z założeniami projektowymi Nadzorowanie jakości i prawidłowości usunięcia wad i usterek przez Wykonawcę Robót oraz dokonanie sprawdzenia ich usunięcia, Pobieranie prób materiałów, urządzeń do badań weryfikujących ich jakość na zlecenie Zamawiającego. Próby odbierane przez Inwestora z ternu nieruchomości objętej zleceniem Zlecenie Wykonawcy robót wykonania dodatkowych badań materiałów lub robót budzących wątpliwości co do ich jakości Zlecenie dokonania przez Wykonawcę Robót, na jego koszt, odkrywek elementów robot budzących wątpliwości w celu sprawdzenia jakości ich wykonania, jeżeli wykonanie tych robót nie zostało zgłoszone do sprawdzenia przed ich zakryciem Uczestniczenie przy przeprowadzeniu prób, pomiarów i sprawdzeń Podejmowanie w toku budowy wspólnie z Zamawiającym decyzji dotyczących zagadnień technicznych, ekonomicznych i użytkowych tej budowy Sprawdzanie i odbiór robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych instalacji, urządzeń technicznych i przewodów kominowych oraz przygotowanie i udział w czynnościach odbioru gotowych obiektów budowlanych i przekazywanie ich do użytkowania poprzez: dokonywanie w imieniu Zamawiającego odbioru robót budowlanych (częściowych i końcowych), w tym podlegających zakryciu lub zanikających, uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych instalacji i urządzeń technicznych oraz przygotowanie i udział w czynnościach odbioru sprawdzanie i odbiór robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych instalacji, urządzeń technicznych i przewodów kominowych oraz przygotowanie i udział w czynnościach odbioru gotowych obiektów budowlanych i przekazywanie ich do użytkowania, przygotowanie i wypełnienie protokołu odbioru zgodnego z wzorem dostarczonym przez zamawiającego. Bieżące cotygodniowe przekazywanie Zamawiającemu protokołów odbioru obejmujących tydzień, w którym wykonywane były odbiory w terminie do poniedziałku następującego po tym zdarzeniu do godz. 12.00. Sprawdzanie kompletności dokumentów przedłożonych przez Wykonawcę Robót do odbiorów częściowych, odbioru końcowego w tym dokumentacji fotograficznej sporządzonej przez wykonawcę w zakresie ujętym w umowie z wykonawcą robót budowlanych. Przekazywanie ich Zamawiającemu nie rzadziej niż raz w tygodniu, chyba że Zamawiający wyrazi zgodę na inną częstotliwość składania dokumentów. Dokumenty przekazywane będą Inwestorowi protokołem zdawczo odbiorczym Potwierdzanie faktycznie wykonanych robót oraz usunięcia wad, a także, na żądanie Zamawiającego, kontrolowanie rozliczeń budowy poprzez: Prowadzenie nadzoru nad prawidłowym przebiegiem robót zgodnie z umową oraz harmonogramem rzeczowo finansowym z Wykonawcą Robót, dokonanie analizy i zatwierdzanie harmonogramów rzeczowo-finansowych; Potwierdzanie faktycznie wykonanych robót oraz usunięcia wad, usterek Kontrola usunięcia przez wykonawcę stwierdzonych wad; uczestniczenie w przejęciu przez Zamawiającego od wykonawcy usuniętych wad - potwierdzonych protokołem Odpowiednio wyprzedzającego informowania Zamawiającego o wszelkich zagrożeniach występujących podczas realizacji robót, które mogą mieć wpływ na wydłużenie czasu wykonania, pogorszenie jakości robót, lub zwiększenie kosztów, oraz podejmowanych działaniach zapobiegawczych i naprawczych Przeprowadzenie rozliczenia wykonanych i odebranych robót, zgodnie z umową z Wykonawcą Robót, a w szczególności : czynności kontrolne i weryfikacja faktur Informowanie pisemnie w okresach 2 tygodniowych Zamawiającego o postępie robót, uzyskiwanym poziomie jakości robót, postępie finansowym oraz występujących niezbędnej dokumentacji odbiorowej oraz dokumentacji powykonawczej Przedstawienie Zamawiającemu propozycji rozstrzygnięcia wątpliwości natury technicznej, jakości wykonanych robót powstałych w toku prowadzonych prac jak i po ich zakończeniu a w razie potrzeby zaciąganie opinii autora projektu, z wyjątkiem spraw mających wpływ na zmianę kosztów budowy, Potwierdzanie faktycznie wykonanego zakresu robót jako podstawy do fakturowania zgodnie z postanowieniami umowy zawartej pomiędzy Zleceniodawcą i Wykonawcą Robót Udział w spotkaniach organizowanych przez Zleceniodawcę w sprawach dotyczących realizacji przedmiotowej budowy, Uczestnictwa w comiesięcznych (a w przypadku wystąpienia takiej potrzeby - częściej) naradach dotyczącym postępu robót , w których udział biorą przedstawiciele wszystkich zaangażowanych w realizację zadania inwestycyjnego stron, celu podejmowania bieżących decyzji, dotyczących wszystkich zagadnień mających wpływ na postęp robót, oraz sporządzenia protokołów z tych narad i przekazywania ich Zamawiającemu w terminie 5 dni roboczych od dnia narady Poświadczenia terminu zakończenia robót Doradzania Zamawiającemu w zakresie roszczeń i sporów z Wykonawcą Robót oraz w zakresie problemów mogących się pojawić podczas prowadzenia robót budowlanych, a także, jeśli to możliwe, zapobiegania roszczeniom i opóźnieniom Powiadomienia Zamawiającego o wszelkich roszczeniach Wykonawcy Robót oraz rozbieżnościach między dokumentacją Zamawiającego a stanem faktycznym na terenie budowy wraz z przedstawieniem ich kalkulacji Sprawdzenia ostatecznej kwoty należnej Wykonawcy Robót Zweryfikowania i zatwierdzenia kompletnej dokumentacji powykonawczej, a następnie dostarczenia jej do Zamawiającego wraz z dokumentacją związaną z nadzorowaną budową w formie ustalonej z Zamawiającym Wydania polecenia przyspieszenia lub opóźnienia tempa robót - po uprzednim uzyskaniu zgody Zamawiającego Opiniowania i wskazywania , nadzorowania sposobu załatwienia wszelkiego rodzaju skarg i roszczeń osób trzecich wywołanych realizacją umowy zawartej pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą Robót. Prowadzenia nadzoru nad dokumentacją fotograficzną budowy wykonywaną przez Wykonawcę Robót i załączanie jej do protokołów odbioru raportów Nadzoru Inwestorskiego, składanych Zamawiającemu Regularnego przekazywania Zamawiającemu wszelkiej korespondencji związanej z wykonywaniem przedmiotu umowy i robót budowlanych Dokonywania w odpowiednich terminach i formach, o ile tego wymagają stosowne przepisy lub postanowienia umowne wynikające z zawartych umów przez Zamawiającego, a dotyczących realizowanego zadania inwestycyjnego, rozliczeń częściowych lub okresowych, sprawozdawczości, monitoringu, ewaluacji przedmiotu kontraktu W przypadku kontroli realizacji zadania inwestycyjnego przez uprawnione organy Nadzór Inwestorski , Fundusze zobowiązany jest do natychmiastowego przedłożenia dokumentacji i stosownych rozliczeń do stanu faktycznego zaawansowania realizacji inwestycji Zgłaszanie Zamawiającemu stwierdzonych nieprawidłowości i wad w wykonywanych obiektach oraz proponowanie sposobu ich usunięcia Dokonywanie wpisów w dzienniku budowy oraz wydawanie kierownikowi budowy (uzgodnionych z Zamawiającym) poleceń określonych przepisami Prawa budowlanego. Opracowywanie niezbędnych sprawozdań i udzielanie informacji z postępu robót składanych koordynatorowi projektu z ramienia Zamawiającego w tym cotygodniowe przedstawianie informacji o realizacji harmonogramu rzeczowo- finansowego w terminie do poniedziałku każdego tygodnia do godz. 12.00 za tydzień poprzedzający złożenie informacji. Sprawdzanie i opiniowanie wniosków Wykonawcy Robót, w sprawie zmiany sposobu wykonania robót w stosunku do dokumentacji projektowej (roboty zamienne) oraz w sprawie robót uzupełniających , a także ustalenia sposobu wykonania tych robót Opracowywanie opinii dotyczących wad i usterek przedmiotu niniejszej umowy wraz z proponowanym terminem ich usunięcia oraz wnioskowanie obniżenia wynagrodzenia za wady i usterki uznane jako nie nadające się do usunięcia Kontrolowanie usunięcia przez Wykonawcę Robót wad i usterek stwierdzonych w czasie budowy i przy odbiorze robót oraz powiadamianie Zleceniodawcę o usunięciu wad i usterek Nadzorowanie kompletności i poprawności sporządzenia przez kierownika budowy dokumentacji powykonawczej W przypadku nieterminowego usuwania przez Wykonawcę Robót wad i usterek, przygotowanie Zamawiającemu danych, niezbędnych do naliczania kar umownych z tego tytułu Potwierdzanie faktycznie wykonanego zakresu robót jako podstawy do fakturowania częściowego zgodnie z postanowieniami umowy zawartej pomiędzy Zleceniodawcą i Wykonawcą Robót Przygotowanie w imieniu Zamawiającego kompletu dokumentów oraz złożenie zawiadomienia o zakończeniu budowy do Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego i przekazanie kopii wniosku z potwierdzoną datą wpływu PINB dla Zamawiającego, jeżeli wymagane przepisami prawa Przygotowanie oraz przedłożenie Zamawiającemu, w terminie 7 dni od daty podpisania protokołu końcowego budowy, sprawozdania końcowego z realizacji inwestycji Nakazywania Projektantowi sporządzania wszelkich zmian rysunków i specyfikacji, które mogą okazać się konieczne lub zalecane w trakcie budowy Weryfikowania rysunków powykonawczych sporządzanych przez Wykonawcę Robót Przedstawiania Zamawiającemu pisemnych zaleceń na temat wyceny stawek wszelkich nieprzewidzianych robót Sprawdzenia wykonanych robót i powiadamiania Wykonawcy Robót o wykrytych wadach oraz określania zakresu koniecznych do wykonania robót poprawkowych Sprawdzania zestawień ilości i wartości wykonanych robót i sprawdzania protokołów odbioru częściowego wykonanych robót Identyfikowania wszędzie tam gdzie jest to możliwe ryzyk powstania potencjalnych roszczeń ze strony Wykonawcy Robót i stron trzecich i informowania o tym Zamawiającego z propozycjami sposobów zapobiegania tym roszczeniom Powiadamiania Zamawiającego o wszelkich roszczeniach Wykonawcy Robót oraz rozbieżnościach między dokumentacją Zamawiającego a stanem faktycznym na terenie budowy wraz z przedstawieniem sposobu załatwienia sprawy Rozpatrywanie roszczeń Wykonawcy Robót i przedstawienia stanowiska w odniesieniu do nich W przypadku, gdy wszczęty zostanie spór sądowy między Zamawiającym a Wykonawca Robót dotyczący realizacji inwestycji, wsparcie Zamawiającego poprzez przedstawienie wyczerpujących informacji i wyjaśnień dotyczących sporu oraz jednoznacznego stanowiska Wykonawcy Robót co do przedmiotu sporu.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 715200009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.lpnaleczow.com
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach