Przetargi.pl
Usługa koszenia traw, chwastów i jednorocznych samosiewów w pasie drogowym z podziałem na 2 zadania. CPV 77.31.00.00-6.

Zarząd Dróg Powiatowych ogłasza przetarg

  • Adres: 44-200 Rybnik, ul. Jankowicka 49
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 032 4227478, 4227874 , fax. 032 4227479
  • Data zamieszczenia: 2012-04-23
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zarząd Dróg Powiatowych
    ul. Jankowicka 49 49
    44-200 Rybnik, woj. śląskie
    tel. 032 4227478, 4227874, fax. 032 4227479
    REGON: 27628565500000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Usługa koszenia traw, chwastów i jednorocznych samosiewów w pasie drogowym z podziałem na 2 zadania. CPV 77.31.00.00-6.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Zamówienie obejmuje wykonanie usługi koszenia traw, chwastów i jednorocznych samosiewów w pasie drogowym dróg wojewódzkich na odcinkach dróg utrzymywanych przez Zarząd Dróg Powiatowych w Rybniku, na podstawie umowy powierniczej pomiędzy Starostwem Powiatowym w Rybniku i Urzędem Marszałkowskim Województwa Śląskiego w Katowicach (zadanie 1),oraz w pasie drogowym dróg powiatowych na sieci dróg powiatowych Powiatu Rybnickiego zarządzanych przez Zarząd Dróg Powiatowych w Rybniku (zadanie 2). Usługi koszenia w obydwóch zadaniach obejmują powierzchnie: -poboczy, -wysp kanalizujących skrzyżowania, -skarp, dna i przeciwskarp rowów, a także pasów zieleni za tymi rowami, aż do linii ogrodzeń w obszarze zabudowy, lub linii upraw i zalesień na pozostałych odcinkach.. -skarp nasypów i wykopów korpusu drogowego, -za chodnikami dla pieszych, w tym powierzchnie rowów za tymi chodnikami, -za zatokami autobusowymi i wiatami przystankowymi. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierają opisy zadania nr 1 i zadania nr 2 zamówienia. Uzupełnieniem opisu przedmiotu zamówienia są wykazy dróg wojewódzkich i powiatowych na których planuje się wykonanie usługi koszenia, stanowiące integralną część niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Zamówienie obejmuje następujący sposób wykoszenia powierzchni w pasie drogowym dróg wojewódzkich i dróg powiatowych podczas koszenia w pierwszym i drugim terminie. -na odcinkach poboczy i skarp - od krawędzi jezdni do granicy pasa drogowego lub linii ogrodzeń, przy czym podana wielkość dotyczy powierzchni udarnionej poboczy, rowów, skarp nasypów lub wykopów oraz pasów zieleni za rowami. - na odcinkach z chodnikami - od obrzeża chodnika do granicy pasa drogowego lub linii ogrodzeń, przy czym podana wielkość dotyczy również powierzchni udarnionej skarp rowów, skarp nasypów lub wykopów oraz pasów zieleni za rowami przydrożnymi, w przypadkach gdy za chodnikiem znajduje się rów przydrożny. -Na odcinkach za przystankami komunikacji publicznej w ciągach chodników - na szerokości 1,0m. Przed rozpoczęciem koszenia w pierwszym i drugim terminie powierzchnię pasa drogowego należy oczyścić z kamieni, gałęzi, śmieci i innych zanieczyszczeń. Ponadto Wykonawca: 1.zobowiązany jest do należytego zabezpieczenia terenu prowadzonych robót i ponosi odpowiedzialność za szkody spowodowane swym działaniem lub zaniechaniem; 2.jest odpowiedzialny za zabezpieczenie przejezdności wraz z regulacją ruchu (opracuje na własny koszt dokumentację tymczasowej organizacji ruchu na czas trwania robót i uzgodni ją z właściwymi organami); 3.jest odpowiedzialny za zabezpieczenie przed zniszczeniem ogrodzeń, drzew, itp.; 4.jest odpowiedzialny i ponosi wszelkie koszty z tytułu strat materialnych powstałych w związku z zaistnieniem zdarzeń losowych i odpowiedzialności cywilnej za szkody oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków dotyczące pracowników i osób trzecich powstałych w związku z prowadzonymi robotami, w tym także ruchem pojazdów mechanicznych w czasie realizacji robót objętych umową; 5.pokrywa ewentualne szkody powstałe w wyniku prowadzenia robót; 6.wykona roboty przy bezwzględnym zachowaniu zasad BHP przy koszeniu. Zadanie 1 Zamówienie w zakresie koszenia traw i chwastów i jednorocznych samosiewów w pasie drogowym dróg wojewódzkich utrzymywanych przez Zarząd Dróg Powiatowych w Rybniku obejmuje: 1.Jednokrotne powierzchniowe czyszczenie terenu z kamieni, gałęzi, śmieci itp. z ułożeniem zebranego materiału w pryzmy a następnie załadunkiem i wywiezieniem zebranych zanieczyszczeń samochodem o ładowności do 5,0t na odległość do 1km . Przyjęto zanieczyszczenia w ilości 5m3/ha na powierzchni 520 940m2 koszenia zgodnie z obliczeniem: 244 717m2 + 276 223m2 = 520 940m2 (52,0940ha) 2.Jednokrotne koszenie pasa drogowego kosiarkami mechanicznymi w terenie płaskim, częściowo obsadzonym na powierzchni 262 411m2 odpowiadającej 95% całkowitej powierzchni przewidzianej do wykoszenia zgodnie z obliczeniem: 276 223m2 x 95% = 262 411m2 (26,2411ha) 3.Jednokrotne ręczne wykoszenie traw, chwastów i jednorocznych samosiewów w terenie zadrzewionym na powierzchni 13 811,15m2 odpowiadającej 5% całkowitej powierzchni przewidzianej do wykoszenia przy drzewach, barierach, znakach itp. Pozostałych po koszeniu mechanicznym zgodnie z obliczeniem: 276 223 x 5% = 13 811,15m2 (1,381115ha) 4.Jednokrotne koszenie powierzchni rowów przydrożnych i skarp nasypów i wykopów korpusu drogowego kosiarkami mechanicznymi w terenie, na powierzchni 244 717m2 (24,4717ha) odpowiadającej 100% całkowitej powierzchni przewidzianej do wykoszenia. Przed przystąpieniem do prac, Wykonawca zobowiązany jest do opracowania i uzyskania zatwierdzenia dla projektu zmiany organizacji ruchu na czas prowadzenia prac przy koszeniu (zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonania nadzoru nad tym zarządzaniem - Dz. U. nr 177 , poz. 1729). Wszelkie koszty wynikające z podanego zakresu, w tym koszt uzyskania zezwoleń koniecznych do wykonania prac, ponosi Wykonawca. Koszenie będzie realizowane w pasach drogowych dróg wojewódzkich na odcinkach o łącznej długości 97,8km wyszczególnionych w wykazie załącznika 9 do SIWZ. Zadanie 2 Zamówienie w zakresie koszenia traw i chwastów i jednorocznych samosiewów w pasie drogowym dróg powiatowych na terenie Powiatu Rybnickiego obejmuje: 1.Dwukrotne powierzchniowe czyszczenie terenu pasa drogowego z kamieni, gałęzi, śmieci itp. z ułożeniem zebranego materiału w pryzmy a następnie załadunkiem i wywiezieniem zebranych zanieczyszczeń samochodem o ładowności do 5,0t na odległość do 1km . Przyjęto zanieczyszczenia w ilości 5m3/ha na powierzchni 725 730m2 koszenia zgodnie z obliczeniem: 2 x 362 865m2 = 725 730m2 (72,573ha) 2.Dwukrotne koszenie poboczy kosiarkami mechanicznymi w terenie płaskim, częściowo obsadzonym na powierzchni 312 094,00m2 odpowiadającej 95% całkowitej powierzchni przewidzianej do wykoszenia zgodnie z obliczeniem: (2 x 164 260) x 95% = 312 094,00m2 (31,2094ha) 3.Dwukrotne ręczne wykoszenie traw, chwastów i jednorocznych samosiewów w terenie zadrzewionym na powierzchni 44048,30m2 odpowiadającej 5% całkowitej powierzchni przewidzianej do wykoszenia przy drzewach, barierach, znakach itp. Pozostałych po koszeniu mechanicznym zgodnie z obliczeniem: (2 x 164 260) x 5% = 16 426,00m2 (1,6426ha) 4.Dwukrotne koszenie powierzchni rowów przydrożnych i skarp nasypów i wykopów korpusu drogowego kosiarkami mechanicznymi w terenie, na powierzchni 39 7210m2 (39,721ha) odpowiadającej 100% całkowitej powierzchni przewidzianej do wykoszenia zgodnie z obliczeniem: 2 x 198 605m2 = 39 7210m2 (39,721ha) Przed przystąpieniem do prac, Wykonawca zobowiązany jest do opracowania i uzyskania zatwierdzenia dla projektu zmiany organizacji ruchu na czas prowadzenia prac przy koszeniu (zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonania nadzoru nad tym zarządzaniem - Dz. U. nr 177 , poz. 1729). Wszelkie koszty wynikające z podanego zakresu, w tym koszt uzyskania zezwoleń koniecznych do wykonania prac, ponosi Wykonawca. Koszenie będzie realizowane w pasach drogowych dróg powiatowych na odcinkach o łącznej długości 106,4km wyszczególnionych w wykazie załącznika 10 do SIWZ. Szczegółowy opis i zakres przedmiotu zamówienia zawarty jest w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 773100006
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości: dla zadania nr 1 - 1 300,00 zł, dla zadania nr 2 - 2 100,00 zł w formie zgodniej z art. 45 ust. 6 ustawy Pzp tj. a)w pieniądzu; b)w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c)w gwarancjach bankowych; d)w gwarancjach ubezpieczeniowych; e)w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz.1158 ze zm.). 2.W przypadku złożenia wadium w formie pieniężnej, wadium należy wnieść przelewem na konto w Banku Spółdzielczym w Żorach nr 03 8456 0009 2001 0023 9732 0002. Wadium winno być na koncie Zamawiającego nie później niż przed upływem terminu składania ofert. Dowód potwierdzenia złożenia wadium należy załączyć do oferty. 3. W przypadku złożenia wadium w formie gwarancji, poręczeń, oryginał dokumentu należy złożyć nie później niż przed upływem terminu składania ofert w kasie ZDP. Kopię dokumentu, należy dołączyć do oferty, za wyjątkiem pkt. 4. 4. Jeśli Wykonawca prześle ofertę pocztą winien kopię dowodu wniesienia wadium załączyć do oferty, natomiast oryginał umieścić w oznaczonej kopercie(oryginał dowodu wniesienia wadium). 5. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza z zastrzeżeniem pkt. 12. 6. Wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, z zastrzeżeniem pkt.10. 7. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. UWAGA: W przypadku złożenia wadium w formie gwarancji lub poręczenia, dokument ten winien zawierać klauzulę gwarancji zapłaty wymaganej kwoty wadium po zaistnieniu niżej wymienionych w pkt. 11 i 12 okoliczności. 8. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium zgodnie z punktem 5, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 9. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszonym o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek Wykonawcy. 10.Wadium wraz z odsetkami wniesione w pieniądzu przez Wykonawcę, którego oferta została uznana za najkorzystniejszą, na wniosek tego Wykonawcy, zaliczane jest przez Zamawiającego na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 11.Wykonawca, którego oferta została wybrana, traci wadium wraz z odsetkami na rzecz Zamawiającego w przypadku, gdy: a)odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, b)nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c)zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 12.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust.1, lub pełnomocnictw, chyba, że udowodni, iż wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.zdp.powiatrybnicki.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach