Przetargi.pl
Usługa konserwacji instalacji elektrycznych oraz instalacji domofonowych wraz z zabezpieczeniem awarii (pogotowia awaryjnego) w budynkach i na terenach zewnętrznych oraz lokalach użytkowych należących do mieszkaniowego zasobu Dzielnicy Ursynów m. st. Warszawy.

Miasto Stołeczne Warszawa Dzielnica Ursynów ogłasza przetarg

  • Adres: 02-777 Warszawa, al. Komisji Edukacji Narodowej
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 22 443 71 01 , fax. 22 443 71 02
  • Data zamieszczenia: 2020-09-07
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto Stołeczne Warszawa Dzielnica Ursynów
    al. Komisji Edukacji Narodowej 61
    02-777 Warszawa, woj. mazowieckie
    tel. 22 443 71 01, fax. 22 443 71 02
    REGON: 15259640000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.ursynow.pl oraz https://zamowienia.um.warszawa.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Usługa konserwacji instalacji elektrycznych oraz instalacji domofonowych wraz z zabezpieczeniem awarii (pogotowia awaryjnego) w budynkach i na terenach zewnętrznych oraz lokalach użytkowych należących do mieszkaniowego zasobu Dzielnicy Ursynów m. st. Warszawy.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia są: usługi konserwacji instalacji elektrycznych oraz instalacji domofonowych wraz z zabezpieczeniem awarii (pogotowia awaryjnego) w budynkach i na terenach zewnętrznych oraz lokalach użytkowych należących do mieszkaniowego zasobu Dzielnicy Ursynów m. st. Warszawy. Przedmiotem usługi jest zapewnienie pełnej sprawności i bezpieczeństwa instalacji elektrycznych oraz instalacji domofonowych przez wykonywanie czynności obsługi i konserwacji instalacji i urządzeń oraz 24-godzinnego pogotowia awaryjnego. W zakres prac konserwacyjnych objętych zamówieniem wchodzą czynności przewidziane do okresowego wykonywania zawarte w instrukcjach obsługi i konserwacji instalacji i urządzeń, a także w odpowiednich przepisach dotyczących tych instalacji i urządzeń, jak również czynności konieczne do bezzwłocznego wykonania w wyniku stwierdzonych przez Wykonawcę lub zgłoszonych mu przez Zamawiającego awarii i uszkodzeń instalacji i urządzeń elektrycznych oraz instalacji domofonowych, w tym prace zabezpieczające. Wykaz czynności dla Wykonawcy realizującego umowę na usługę konserwacji instalacji elektrycznych oraz instalacji domofonowych wraz z zabezpieczeniem awarii (pogotowia awaryjnego) w budynkach i na terenach zewnętrznych oraz lokalach użytkowych należących do mieszkaniowego zasobu Dzielnicy Ursynów m. st. Warszawy, w okresie od dnia zawarcia umowy do dnia 30.09.2022 r.: I. Zakres czynności dotyczący instalacji elektrycznych obejmuje w szczególności: 1. Okresowe, nie rzadziej niż raz w miesiącu, przeglądy stanu instalacji elektrycznych w budynkach łącznie z halami garażowymi należącymi do budynków i piwnicami, lokalach administracyjnych, pomieszczeniach technicznych, terenach zewnętrznych, przeglądy stanu rozdzielnic i urządzeń pomiarowych zamontowanych w rozdzielnicach, na klatkach schodowych i w pomieszczeniach technicznych, 2. Konserwację przycisków, wyłączników, gniazd oraz innego osprzętu na klatkach schodowych, korytarzach piwnicznych, pomieszczeniach administracyjnych, technicznych, przycisków klap oddymiających, przycisków awaryjnego wyłączenia prądu, itp., 3. Konserwację opraw oświetleniowych oraz źródeł światła na klatkach schodowych, wejściach do klatek schodowych, w piwnicach, garażach, strefach komórek lokatorskich i innych pomieszczeniach wspólnych, w tym opraw i źródeł światła oświetlenia awaryjnego oraz wyposażonych w czujniki ruchu, wraz z okresowym, nie rzadziej niż raz w miesiącu czyszczeniem lub myciem opraw, plafonów, obudowy lamp, 4. Konserwację odcinków kabli zasilających wewnątrz budynków, w tym znajdujących się między piętrami, o długości nieprzekraczającej 1 m, 5. Kontrolę sprawności zewnętrznego oświetlenia budynków i terenu, w tym wymianę uszkodzonych opraw oświetleniowych zamontowanych na zewnątrz budynków, lamp metalohalogenkowych, sodowych, rtęciowych, itp., a także konserwację, wymianę źródeł światła i instalacji oświetlenia terenu zarówno wolnostojących, jak i zamontowanych na elewacjach budynków, 6. Konserwację tablic głównych i administracyjnych budynków z wymianą uszkodzonego osprzętu tablicowego, 7. Konserwację gniazd bezpiecznikowych, wyłączników różnicowych i nadmiarowo-prądowych w tablicach rozdzielczych, 8. Konserwację bezpieczników tablicy głównej, administracyjnej oraz w pozostałych tablicach budynku, 9. Zgłaszanie ewentualnych awarii instalacji i urządzeń, będących wynikiem przeciążeń w wyniku wadliwego eksploatowania instalacji przez lokatorów, 10. Zgłaszanie ewentualnych awarii instalacji i urządzeń, będących wynikiem wadliwie prowadzonych przez Wykonawcę czynności konserwacyjnych, 11. Wydawanie orzeczeń o nieprzydatności do dalszej eksploatacji urządzeń i odbiorników elektrycznych, 12. Potwierdzanie sprawności instalacji elektrycznej w lokalu na oświadczeniach składnych przez nowych najemców u dostawcy energii elektrycznej przed zawarciem umowy, 13. Prowadzenie ewidencji stanu technicznego instalacji w budynkach, i urządzeń należących do wyposażenia nieruchomości – zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami, w tym koniecznych wpisów do książek obiektów, 14. Utylizację zużytych i wymienionych na nowe źródeł światła oraz elementów instalacji i aparatów elektrycznych, zgodnie z obowiązującymi przepisami o odpadach, 15. Konserwację instalacji elektrycznej w pomieszczeniach technicznych, takich jak: a) węzły cieplne i ciepłownie gazowe, b) hydrofornie, c) przepompownie i separatory odpadów ropopochodnych, d) przyłącza wody, e) centrale sterowania instalacją wentylacji mechanicznej, a także współpraca w tym zakresie z konserwatorami innych branż, 16. Konserwację instalacji elektrycznej grzejników elektrycznych na klatkach schodowych i w pomieszczeniach technicznych, 17. Konserwację instalacji elektrycznej ogrzewania rur wodociągowych dla celów bytowych i przeciwpożarowych, w tym czujników termostatycznych, 18. Konserwację instalacji elektrycznej podgrzewającej wpusty dachowe (odpływy wody deszczowej) na dachu budynków, 19. Konserwację instalacji elektrycznej podgrzewającej wjazdy do garaży, instalacji grzewczej kanalizacji liniowej w garażach w budynkach, 20. Konserwację instalacji elektrycznej oświetlenia ewakuacyjnego, 21. Konserwację instalacji odgromowej, w tym cykliczne smarowanie wazeliną beztłuszczową lub smarami silikonowo - teflonowymi złączy gwintowanych, 22. Konserwację instalacji elektrycznej sterowania klapami dymowymi i systemami oddymiania, 23. Konserwację instalacji elektrycznej zasilającej czujniki spalin w pomieszczeniach garażowych. 24. Comiesięczne wykonywanie odczytów stanów liczników administracyjnych w rozdzielniach poszczególnych budynków i punktach poboru energii, według stanu na koniec każdego miesiąca oraz przygotowanie zestawienia dokonanych odczytów liczników z podaniem numeru każdego licznika i wartości odczytanej oddzielnie dla każdego budynku lub punktu poboru. Zestawienia zostaną przekazane do Wydziału Zasobów Lokalowych dla Dzielnicy Ursynów nie później niż do 5 dnia miesiąca następującego po miesiącu, którego odczyt dotyczy, w postaci zestawienia w tabeli Excel, na podany adres e-mail, 25. Zgłaszanie na piśmie do Wydziału Zasobów Lokalowych dla Dzielnicy Ursynów konieczności dokonania wymiany instalacji lub jej odcinków, osprzętu, opraw, urządzeń, aparatów elektrycznych, itp. w zakresie przekraczającym zakres usług konserwacyjnych. 26. Niezwłoczne zgłaszanie Zamawiającemu wszelkich awarii elektrycznych występujących na terenie zarządzanym przez Zamawiającego oraz ścisła współpraca związana z powyższymi awariami. 27. Powiadamianie pogotowia energetycznego i innych służb miejskich o zdarzeniach wymagających ich interwencji w przypadkach zagrażających życiu lub bezpieczeństwu mieszkańców i budynków. II. Zakres czynności dotyczący instalacji domofonowych obejmuje w szczególności: 1. Okresowe, nie rzadziej niż raz w miesiącu, przeglądy stanu instalacji domofonowych w budynkach, 2. Konserwację elementów i osprzętu instalacji domofonowych, takich, jak kasety, unifony, słuchawki, mikrofony, mikrotelefony, elektrozamki, zwory elektromagnetyczne, oprawy bezpiecznikowe, itp. oraz utrzymywanie ich w należytej czystości, 3. Konserwację odcinków kabli instalacji domofonowej wewnątrz budynków, w tym znajdujących się między piętrami, o długości nieprzekraczającej 2 m, 4. Programowanie i przeprogramowywanie instalacji domofonowej w zależności od potrzeb, 5. Ustalanie i zmiana kodów dostępu dla mieszkańców, administratora i innych osób wskazanych przez administratora, 6. Zapewnienie sprawności działania instalacji domofonowej w sposób ciągły, przez podejmowanie odpowiednich czynności konserwacyjnych i naprawczych, 7. Zgłaszanie awarii instalacji i urządzeń, powstałych w wyniku wadliwego eksploatowania instalacji przez lokatorów wykraczających poza zakres prac objętych niniejszą umową, 8. Zgłaszanie awarii instalacji i urządzeń, powstałych w wyniku wadliwie prowadzonych przez Wykonawcę czynności konserwacyjnych wykraczających poza zakres prac objętych niniejszą umową, 9. Wydawanie opinii o nieprzydatności do dalszej eksploatacji urządzeń i innych elementów instalacji domofonowej, 10. Prowadzenie ewidencji stanu technicznego instalacji w budynkach, i urządzeń należących do wyposażenia nieruchomości – zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami, w tym dokonywanie koniecznych wpisów do książek obiektów, 11. Utylizację zużytych i wymienionych na nowe elementów instalacji i aparatów elektrycznych, zgodnie z obowiązującymi przepisami o odpadach, 12. Zgłaszanie na piśmie do Wydziału Zasobów Lokalowych dla Dzielnicy Ursynów konieczności dokonania wymiany instalacji lub jej odcinków, osprzętu, urządzeń, aparatów elektrycznych, itp. w zakresie przekraczającym zakres usług konserwacyjnych, w celu wystawienia odrębnego zlecenia. 13. Niezwłoczne zgłaszanie Zamawiającemu wszelkich awarii domofonowych w budynkach, szczególnie powodujących konieczność czasowego jej wyłączenia z eksploatacji, a także ścisła współpraca z Zamawiającym przy zlecaniu innym podmiotom usuwania tych awarii i uczestniczenie w komisyjnych odbiorach robót. 14. Współpraca z innymi konserwatorami w zakresie niezbędnym do zapewnienia sprawnego działania instalacji domofonowej. 15. Powiadamianie służb miejskich o zdarzeniach wymagających ich interwencji w przypadkach zagrażających życiu lub bezpieczeństwu mieszkańców i budynków III. Ponadto: 1. Wykonawca będzie uczestniczył w okresowych kontrolach obiektów budowlanych oraz niezwłocznie wykonywał wynikające z nich zalecenia w zakresie instalacji elektrycznych oraz instalacji domofonowych. 2. Wykonawca pozostawi instalacje, urządzenia, systemy oraz miejsce wykonywanej pracy po każdorazowym przeglądzie, konserwacji w stanie całkowitej sprawności technicznej oraz pełnego bezpieczeństwa dla użytkowników, a także w czystości i porządku. 3. Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia powstałych awarii jak najszybciej, bez zbędnej zwłoki, w celu usunięcia powstałego zagrożenia dla mieszkańców/użytkowników oraz zabezpieczenia mienia Zamawiającego, a tym samym do wyeliminowania nieplanowanych kosztów dla Zamawiającego w czasie reakcji określonym w § 6 ust. 3. Jedocześnie Wykonawca zobowiązuje się do niezwłocznego poinformowania Zamawiającego o powstaniu awarii lub o otrzymaniu zgłoszenia od najemców/użytkowników lokali o powstałej awarii, za pośrednictwem e-maila lub telefonicznie lub wiadomości „sms”. 4. Wykonawca obowiązany jest do prowadzenia rejestru zgłoszeń i awarii/prac konserwacyjnych który będzie dostępny na każde żądanie Zamawiającego, zgodnie z § 4 ust. 7 umowy. 5. Zlecenie zakupu materiałów, o których mowa w § 4 ust. 2 musi być poprzedzone zawiadomieniem Zamawiającego o konieczności wymiany danego materiału/elementu na nowy w związku z niemożliwym do naprawienia uszkodzeniem dotychczasowego. W zawiadomieniu należy określić typ i rodzaj materiału, który podlega wymianie na nowy oraz miejsce, gdzie musi nastąpić wymiana materiału/elementu. 6. Wykonawca będzie sprawował kontrolę nad dostępem do pomieszczeń zawierających urządzenia elektryczne oraz do miejsc, w których zamontowane są urządzenia instalacji domofonowych, w tym nad zabezpieczeniem ich przed dostępem przez osoby nieuprawnione oraz będzie powiadamiał pisemnie lub e-mailem Zamawiającego o przypadkach nieuprawnionego korzystania lub użycia przez osoby trzecie tych przestrzeni instalacyjnych, o przypadkach uszkodzeń instalacji przez te osoby, ze wskazaniem potencjalnych sprawców. 7. Jakiekolwiek prace naprawcze i konserwacyjne w lokalach mieszkalnych i użytkowych mogą być wykonywane wyłącznie odpłatnie na koszt najemcy. Obowiązki wynikające z klauzuli społecznej: 1. Zamawiający w przedmiotowym postępowaniu stosuje klauzulę społeczną na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r., Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2019r., poz. 1843 z późn. zm.). 2. Wykonawca zobowiązuje się, że czynności wynikające z przedmiotu umowy stanowiącej realizację zamówienia na usługę konserwacji instalacji elektrycznych oraz instalacji domofonowych w budynkach i na terenach zewnętrznych oraz lokalach użytkowych, będą wykonywane przez osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę w rozumieniu Kodeksu Pracy przez Wykonawcę lub Podwykonawcę. 3. Warunek, o którym mowa w ust. 2 zostanie spełniony poprzez zatrudnienie na podstawie umowy o pracę nowych pracowników lub wyznaczenie do realizacji zamówienia zatrudnionych już osób, wykonujących wskazane poniżej czynności w trakcie realizacji zamówienia, tj. usługi konserwacji instalacji elektrycznych oraz instalacji domofonowych w budynkach i na terenach zewnętrznych oraz lokalach użytkowych. 4. W trakcie realizacji zamówienia, na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie, Wykonawca przedłoży Zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących wskazane w ust. 3 czynności w trakcie realizacji zamówienia: 1) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub Podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016 r. zwanej dalej RODO) oraz wydanymi na jego podstawie krajowymi przepisami z zakresu ochrony danych osobowych tj. w szczególności[1] bez adresów, nr PESEL pracowników. Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania, 2) oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub Podwykonawcy. 5. W razie niespełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w ust. 3 czynności Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez Wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w § 13 ust. 5 umowy. 6. Niezłożenie przez Wykonawcę lub Podwykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w ust. 3 czynności. 7. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub Podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa ww treść, która będzie stanowić załącznik nr 1 do umowy oraz: a) wzór umowy stanowiący załącznik nr 5 do SIWZ; b) szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowiący załącznik nr 8 do SIWZ; c) zestawienie obiektów objętych przedmiotem zamówienia – załącznik nr 2 do wzoru umowy;
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 50800000-3
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca zobowiązany jest, przed upływem terminu składania ofert, wnieść wadium w kwocie: 2 000,00 zł.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykaz oświadczeń lub dokumentów wymaganych w postępowaniu: 1. Oświadczenia i dokumenty wymagane przez Zamawiającego do złożenia przez każdego Wykonawcę wraz z ofertą: 1) Dla wykonawców składających ofertę w formie elektronicznej, o której mowa w pkt. 3.3) lit. a) SIWZ. Uwaga! Forma w jakiej należy złożyć niżej wymienione dokumenty została określona w pkt. 14.1. SIWZ. a) Wypełnionego elektronicznego formularza ofertowego dostępnego i generowanego poprzez Platformę b) potwierdzenia wniesienia wadium jeśli wadium jest wnoszone w innej formie niż pieniądz - zgodnie z zapisami pkt 13 SIWZ; c) aktualnego na dzień składania ofert oświadczenia Wykonawcy stanowiącego wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, o treści zgodnej z określoną we wzorze stanowiącym Załącznik nr 2 do SIWZ; d) aktualnego na dzień składania ofert oświadczenia Wykonawcy, stanowiącego wstępne potwierdzenie, że Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, o treści zgodnej z określoną we wzorze stanowiącym Załącznik nr 3 do SIWZ; e) dokument zawierający dane aktualne na dzień składania ofert potwierdzający, że oferta została podpisana przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy, w przypadku, gdy oferta została podpisana przez inną osobę niż umocowana w dokumencie rejestrowym Wykonawcy (np. pełnomocnictwo, umowa spółki cywilnej); f) Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 ustawy, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. W celu oceny, czy wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, zamawiający żąda dokumentów, które określają w szczególności: • zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; • sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; • zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; • czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą, - o ile powyższe informacje nie wynikają z dokumentu, o którym mowa w pkt 10.1.1) lit. f) SIWZ. Uwaga! Informację o podmiotach, na zdolnościach lub sytuacji których Wykonawca polega na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 ustawy należy zawrzeć w oświadczeniach, o których mowa w pkt. 10.1.1) lit. c) i d) SIWZ. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. 2) Dla wykonawców składających ofertę w formie pisemnej, o której mowa w pkt. 3.3) lit. b) SIWZ . Uwaga! Forma w jakiej należy złożyć niżej wymienione dokumenty została określona w pkt. 14.2. SIWZ. a) wypełnionego Formularza oferty - wg wzoru określonego w Załączniku nr 1 do SIWZ; b) potwierdzenia wniesienia wadium jeśli wadium jest wnoszone w innej formie niż pieniądz - zgodnie z zapisami pkt 13 SIWZ; c) aktualnego na dzień składania ofert oświadczenia Wykonawcy stanowiącego wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, o treści zgodnej z określoną we wzorze stanowiącym Załącznik nr 2 do SIWZ; d) aktualnego na dzień składania ofert oświadczenia Wykonawcy, stanowiącego wstępne potwierdzenie, że Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, o treści zgodnej z określoną we wzorze stanowiącym Załącznik nr 3 do SIWZ; e) dokument zawierający dane aktualne na dzień składania ofert potwierdzający, że oferta została podpisana przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy, w przypadku, gdy oferta została podpisana przez inną osobę niż umocowana w dokumencie rejestrowym Wykonawcy (np. pełnomocnictwo, umowa spółki cywilnej); f) Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 ustawy, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. W celu oceny, czy wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, zamawiający żąda dokumentów, które określają w szczególności: • zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; • sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; • zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; • czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą, - o ile powyższe informacje nie wynikają z dokumentu, o którym mowa w pkt 10.1) lit. f) SIWZ. Uwaga! Informację o podmiotach, na zdolnościach lub sytuacji których Wykonawca polega na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 ustawy należy zawrzeć w oświadczeniach, o których mowa w pkt. 10.1.2) lit. c) i d) SIWZ. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. 2. Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej W terminie 3 dni od dnia przekazania (zamieszczenia na Platformie) informacji z otwarcia ofert, Wykonawca zobowiązany jest przekazać Zamawiającemu (bez wezwania) oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy - wg wzoru określonego w załączniku nr 4 do SIWZ. Wraz z przedstawieniem oświadczenia Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. 3. Dokumenty podmiotów zagranicznych Wykonawca zagraniczny składa dokumenty zgodnie z zapisami pkt. 9 i 10 SIWZ, ze szczególnym uwzględnieniem, aby dokumenty złożone wraz z ofertą potwierdzały, iż oferta została podpisana przez osobę/y uprawnioną/e do reprezentowania Wykonawcy. 4. Oferta wspólna: Zamawiający dopuszcza możliwość składania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia tj. spółki cywilne lub konsorcja (tj. dwóch lub więcej Wykonawców) w ramach oferty wspólnej w rozumieniu art. 23 ustawy pod warunkiem, że taka oferta spełniać będzie następujące wymagania: 1) Wykonawcy występujący wspólnie są zobowiązani do ustanowienia Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia publicznego. 2) Oryginał pełnomocnictwa:  opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub kopia potwierdzona notarialnie opatrzona kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez notariusza - w przypadku składania oferty w formie elektronicznej, o której mowa w pkt. 3.3) lit. a), lub  oryginał pełnomocnictwa lub kopii potwierdzonej notarialnie - w przypadku składania oferty w formie pisemnej, o której mowa w pkt. 3.3) lit. b), powinien był załączony do oferty i zawierać w szczególności wskazanie: • postępowania o zamówienie publiczne, którego dotyczy, • wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie udzielenie zamówienia wymienionych z nazwy z określeniem adresu siedziby, • ustanowionego Pełnomocnika oraz zakresu jego umocowania. 3) Dokument pełnomocnictwa musi być podpisany przez Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, przy czym nie jest wymagany podpis pełnomocnika. Podpisy muszą być złożone przez osoby uprawnione do składania oświadczeń woli wymienione we właściwym rejestrze lub ewidencji Wykonawców. 4) W odniesieniu do warunków określonych w art. 22 ust. 1 pkt 2 ustawy wymagania te muszą być spełnione wspólnie przez Wykonawców (nie musi ich spełniać każdy z Wykonawców składających ofertę wspólną osobno). 5) Oświadczenia, wykazy lub formularze sporządzone na załączonych do SIWZ wzorach, składa i podpisuje w imieniu wszystkich Wykonawców Pełnomocnik lub wszyscy Wykonawcy wpisując w miejscu przeznaczonym na podanie nazwy i adresu Wykonawcy, nazwy i adresy wszystkich Wykonawców składających ofertę wspólną. 6) Oświadczenia i dokumenty, o których mowa w pkt 10.1.1) lit. c), 10.1.2) lic. c) i 10.2) SIWZ każdy z uczestników oferty wspólnej składa indywidualnie. 7) Kopie dokumentów dotyczące Wykonawcy (członka konsorcjum) muszą być poświadczone za zgodność z oryginałem przez tego Wykonawcę, którego one dotyczą lub przez pełnomocnika. 8) Pozostałe kopie dokumentów, inne niż wymienione w pkt. 12.6) SIWZ, muszą być poświadczone za zgodność z oryginałem przez Pełnomocnika lub wszystkich Wykonawców. 9) Wszelka korespondencja prowadzona będzie przez Zamawiającego wyłącznie z pełnomocnikiem.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach