Przetargi.pl
Usługa konserwacji i naprawy urządzeń przeciwpożarowych znajdujących się w kompleksach wojskowych administrowanych przez 31 WOG

31 Wojskowy Oddział Gospodarczy ogłasza przetarg

  • Adres: 95-100 Zgierz, ul. Konstantynowska
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 26 1442098 , fax. 26 1442101
  • Data zamieszczenia: 2021-03-10
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: 31 Wojskowy Oddział Gospodarczy
    ul. Konstantynowska 85
    95-100 Zgierz, woj. łódzkie
    tel. 26 1442098, fax. 26 1442101
    REGON: 10106725600000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Obrona

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Usługa konserwacji i naprawy urządzeń przeciwpożarowych znajdujących się w kompleksach wojskowych administrowanych przez 31 WOG
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest usługa konserwacji i naprawy urządzeń przeciwpożarowych znajdujących się w kompleksach wojskowych administrowanych przez 31 WOG. 2. Wykonawca zobowiązuje się do wykonania usługi polegającej na: 1) konserwacji i naprawie stałych urządzeń gaśniczych, urządzeń oddymiających oraz systemów sygnalizacji pożarowej (SSP) wraz z urządzeniami sterującymi i zamykającymi drzwi i innych zamknięć przeciwpożarowych, oświetlenia awaryjnego oraz oświetlenia ewakuacyjnego, przeciwpożarowych wyłączników prądu, zwanych w dalszej części umowy urządzeniami przeciwpożarowymi, jeden raz w roku – obsługa roczna; 2) realizacji tzw. pogotowia technicznego do usunięcia awarii powstałych w urządzeniach przeciwpożarowych lub ich częściach składowych na każde zgłoszenie w trakcie obowiązywania umowy. 3. Szczegółowy wykaz urządzeń będących przedmiotem zamówienia określają Załączniki nr 1a, 1b i 1c do SIWZ. 4. Wykonawca zobowiązany jest posiadać wiedzę i doświadczenie do wykonania usług, w sposób profesjonalny. Wykonawca zobowiązany jest posiadać również, wszelkie uprawnienia niezbędne do realizacji niniejszego zamówienia. 5. Zakres usług Wykonawcy w ramach konserwacji obejmuje: 1) Utrzymanie urządzeń przeciwpożarowych w stałej sprawności technicznej, celem zapewnienia ich działania zgodnie z zasadami techniki i przepisami bhp oraz w celu zapobiegania awariom; 2) Dokonanie przy konserwacji weryfikacji wszystkich elementów i urządzeń przeciwpożarowych z podziałem na lokalizacje oraz budynki; 3) Zgłoszenie na bieżąco Zamawiającemu, pisemnie, nieprawidłowości działania urządzeń przeciwpożarowych, konieczności jego naprawy oraz sporządzenie kosztorysu naprawy. 6. Zakres prac konserwacyjnych Wykonawcy dotyczących SSP obejmuje: 1) sprawdzenie działania czujek i ostrzegaczy pożarowych w każdej strefie działania SSP, celem ustalenia czy centralka sygnalizacji pożaru prawidłowo odbiera i wyświetla określone sygnały, emituje alarm akustyczny i świetlny oraz uruchamia wszystkie inne urządzenia alarmowe i pomocnicze; 2) sprawdzenie poprawności działania czujek, zgodnie z zaleceniem producenta oraz sporządzenie protokołów kontroli, zgodnie z treścią § 19 ust. 1 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12.07.2006 r. w sprawie szczegółowych warunków bezpiecznej pracy ze źródłami promieniowania jonizującego (Dz. U. z 2006 r. nr 140 poz. 994); 3) sprawdzenie czy zachowana została wolna przestrzeń, co najmniej 0,5 m we wszystkich kierunkach pod każdą czujką i czy wszystkie ręczne ostrzegacze pożarowe są swobodnie dostępne i oznaczone w sposób prawidłowy; 4) sprawdzenie zdolności SSP do uaktywnienia wszystkich trzymaczy i zwalniaczy drzwi i okien przeciwpożarowych; 5) sprawdzenie wskaźników zadziałania SSP, 6) sprawdzenie stanu technicznego sygnalizatorów akustycznych i optycznych, 7) sprawdzenie parametrów elektrycznych wszystkich baterii akumulatorów zasilania rezerwowego; 8) sprawdzenie łączy SSP do straży pożarnej lub do służby dyżurnej; 9) przeczyszczenie podczas konserwacji komór dozorowych czujek poprzez ich demontaż, ręczne wyczyszczenie komory czujki wraz z obudową, oraz montaż; 10) wymianę papieru do drukarki, uszkodzonych diod, żarówek, bezpieczników, czujek, szybek w systemie SSP i ich utylizacja na koszt Wykonawcy; 11) odnotowanie w książce pracy systemu wyników konserwacji i wyszczególnienie czynności konserwacyjnych – z podaniem daty i potwierdzeniem podpisem przedstawiciela Wykonawcy. W przypadku braku w/w książki Wykonawca jest zobowiązany do jej założenia; 7. Zakres prac konserwacyjnych Wykonawcy dotyczących stałego urządzenia gaśniczego, butlowego, wysokociśnieniowego typ SUG-B/CO2 obejmuje: 1) Sprawdzenie mechanizmów wyzwalających SSP; 2) Przeprowadzenie testu i sprawdzenia układu uruchamiania SSP; 3) Przeprowadzenie testu i sprawdzenie systemów drożności trasy rurociągu rozprowadzającego; 4) Przeprowadzenie próby ciśnieniowej układu gaszącego CO2; 5) Przeprowadzenia testu i kontroli przewodów elastycznych, rozprowadzających układ zdalnego wyzwalania; 6) Przeprowadzenie konserwacji i kontroli stanu dysz w SSP; 7) Przeprowadzenie konserwacji i kontroli działania mechanizmów zabezpieczających system SUG-CO2; 8) Przeprowadzenie konserwacji konstrukcji układów wyzwalających zestawu butli, będących na wyposażeniu systemu sygnalizacji pożaru; 9) Dokonanie legalizacji wszystkich butli CO2; Próby działania urządzenia typu SUG-B/CO2 należy wykonać przy użyciu CO2 z butli Wykonawcy. 8. Zakres prac konserwacyjnych Wykonawcy dotyczących instalacji tryskaczowej (IT) obejmuje: 1) Sprawdzenie stanu technicznego tryskaczy, rurociągów, zasuw odcinających, przepustnic, zaworów zwrotnych, czujników przepływu, manometrów; 2) Staranne wyczyszczenie tryskaczy; 3) Dokonanie wymiany tryskaczy, które zostały pomalowane lub odkształcone; 4) Sprawdzenie powłoki z wazeliny, jeżeli jest to konieczne istniejące powłoki należy usunąć a tryskacze powinny być dwukrotnie pokryte powłoką wazelinową; 5) Sprawdzenie poprawności działania tablicy synoptycznej i przekazywanych sygnałów do CSP oraz systemu wizualizacji znajdującego się w pomieszczeniu dyspozytora, a w razie konieczności wykonywanie niezbędnych korekt; 6) Sprawdzenie stanu technicznego układu magazynowania i dozowania środka pianotwórczego; 7) Sprawdzenie, czy przewody rurowe i ich uchwyty nie wskazują oznak korozji lub innego rodzaju uszkodzeń (np. mechanicznych); 8) Sprawdzenie stanu przyłączy służących do uziemienia przewodów rurowych; 9) Sprawdzenie, czy wszystkie wskaźniki przepływu systemu IT działają prawidłowo; 10) Sprawdzenie poprawności przesyłania alarmów do centrali sygnalizacji pożaru oraz do wojskowej straży pożarnej, gdzie zapewniony jest stały nadzór; 11) Sprawdzenie poprawności działania zespołów pompowych (silnik napędowy spalinowy IVECO H67MNTF41.00 wraz z pompą T20D): a. sprawdzenie stanu silników i pomp (wycieki, stan płynów eksploatacyjnych, filtrów, regulacja parametrów); b. wykonanie próby wydajności pomp odśrodkowej T20D; c. sprawdzenie poprawności działania kontrolera interfejsu operatora; d. sprawdzenie parametrów działania ładowarki i stanu akumulatorów; e. kontrola stanu układu wydechowego; f. dokonanie wymiany filtrów powietrza, paliwa, oleju; g. wymiana płynów eksploatacyjnych (płynu chłodzącego, oleju silnikowego); h. dokonanie regulacji zespołów napędowych pomp T20D; 12) Sprawdzenie poprawności działania i parametrów elektrycznej pompy wirowej Movitec V02/18 (JOKEY): a. sprawdzenie szafy sterującej pracą pompy elektrycznej; b. sprawdzenie wydajności pompy; c. sprawdzenie ciśnień załączania i wyłączania pompy; 13) Sprawdzenie, wydajności pomp T20D uruchamianych automatycznie; 14) Sprawdzenie zbiornika wody pożarowej: a. sprawdzenie poprawności działania panelu kontrolno-sterującego; b. sprawdzenie regulacji grzałek oraz sond poziomu; c. sprawdzenie powłok antykorozyjnych; d. sprawdzenie stanu poszycia zbiornika i jego połączeń śrubowych; e. sprawdzenie stanu opasek zbiornika i ich połączeń śrubowych; f. sprawdzenie stanu fundamentu i kotew segmentowych; g. sprawdzenie stanu membrany Elastoseal (EPDM); h. umycia dna zbiornika (po wcześniejszym opróżnieniu z wody); i. sprawdzenie wewnętrznej warstwy izolacji zbiornika; j. wykonanie protokołu przeglądu rocznego zbiornika przeciwpożarowego oraz tabliczki informacyjnej do zamocowania na zbiorniku o wykonanym przeglądzie; 15) Sprawdzenie, działania urządzeń alarmowych, dających sygnały dźwiękowe lub optyczne (dzwony alarmowe, czujniki przepływu i łączniki ciśnieniowe, sygnalizatory akustyczne); 16) Odnowienie w razie potrzeby powłok lakierniczych na tryskaczach i ich obudowach oraz przewodach rurowych, łącznie z końcówkami gwintowanymi rur ocynkowanych i ich uchwytach; 17) Naprawienie w razie potrzeby taśm nawojowych na przewodach rurowych. 9. Zakres prac konserwacyjnych Wykonawcy dotyczących oświetlenia awaryjnego oraz oświetlenia ewakuacyjnego obejmuje: 1) przegląd serwisowy i konserwacja oprawy, 2) sprawdzenie natężenia oświetlenia, 3) sprawdzenie poziomu naładowania akumulatorów, 4) sprawdzenie stanu połączeń elektrycznych zasilania głównego i układu zasilania akumulatora, 5) sprawdzenie elektronicznego zabezpieczenia przed rozładowaniem akumulatora, 6) kontrolka diody sygnalizującej obecność napięcia i ładowania akumulatora, 7) czyszczenie oprawy i klosza. 10. Zakres prac konserwacyjnych Wykonawcy dotyczących przeciwpożarowych wyłączników prądu obejmuje: 1) lokalizację wyłącznika i prawidłowość oznaczenia, 2) aktywację wyłącznika, 3) sprawdzenie wizualne i ocena stanu technicznego wyłącznika prądu oraz obudowy, 4) sprawdzenie zadziałania wyłącznika – kontrolę w rozdzielni elektrycznej czy zadziałanie wyłącznika przeciwpożarowego prądu spowodowało zadziałanie głównego wyłącznika, 5) sprawdzenie podtrzymania zasilania urządzeń i systemów, których funkcjonowanie jest niezbędne w czasie pożaru (centralne systemów ppoż., hydrofornie ppoż., itd.), 6) sprawdzenie obwodów elektrycznych dla nieaktywnej części, 7) sprawdzenie obwodów elektrycznych dla aktywnej części, 8) kontrolę oznakowania umiejscowienia przeciwpożarowego wyłącznika prądu. 11. Zakres prac konserwacyjnych Wykonawcy dotyczących drzwi przeciwpożarowych obejmuje: 1) ogólną kontrolę wzrokową kompletności drzwi i ich osprzętu, 2) kontrolę kompletności oznakowania identyfikacyjnego drzwi (tabliczki znamionowe), 3) ocenę swobody ruchu skrzydła, 4) kontrolę kompletności, stanu technicznego i poprawności osadzenia uszczelek, 5) kontrolę poprawności funkcji zamykania drzwi, 6) kontrolę poprawności zadziałania regulatora kolejności zamykania skrzydeł (drzwi dwudrzwiowe), 7) weryfikację siły niezbędnej do otwarcia drzwi, ew. regulację samozamykacza, 8) kontrolę prędkości zamykania drzwi oraz siły domknięcia, ew. regulację, 9) sprawdzenie poprawności funkcjonowania wszystkich elementów zamka drzwi, 10) kontrolę i ew. regulację pozostałego opcjonalnego osprzętu drzwi, 11) kontrolę funkcjonowania zawiasów i ich zamocowania w ościeżnicy, ew. regulację, 12) kontrolę zamocowania samozamykacza, ew. dociągnięcie śrub mocujących, 13) kontrolę osadzenia ościeżnic, 14) sprawdzenie i konserwację zawiasów wraz ze sprawdzeniem funkcji samozamykania wbudowanego w zawiasy, 15) po wykonaniu czynności, każde sprawdzone drzwi przeciwpożarowe powinny być zaopatrzone w naklejkę kontrolną z napisem „SPRAWDZONE” wraz z datą następnego badania, a w przypadku konieczności naprawy „DO NAPRAWY”. 12. Zakres prac konserwacyjnych Wykonawcy dotyczących instalacji oddymiania obejmuje: 1) utrzymanie w czystości komory próbkowania powietrza czujek, 2) dokładne skontrolowanie zespołów zasilania głównego i rezerwowego, 3) zapewnienie przez Wykonawcę wkładów filtracyjnych i innych materiałów eksploatacyjnych np.: gazu w aerozolu do kontroli czujek dymu uszkodzonych diod, żarówek, bezpieczników, szybek. 13. Zakres usług Wykonawcy w ramach napraw technicznych urządzeń przeciwpożarowych obejmuje: 1) natychmiastowe zgłaszanie konieczności naprawy lub wymiany urządzeń przeciwpożarowych w przypadku stwierdzenia nieprawidłowości ich działania (uszkodzeń) oraz przystąpienie do ich usprawnienia wykorzystując własne zastępcze urządzenia, 2) w przypadku wystąpienia awarii – stawianie się w miejscu jej wystąpienia w terminie określonym w § 2 ust. 19 umowy, 3) sporządzanie kosztorysu i kalkulacji kosztów naprawy oraz kosztów usunięcia awarii, 4) wykonanie finalnej naprawy po pisemnym ustaleniu przez strony kosztów naprawy. 14. Usługi powinny być wykonane zgodnie z zamówieniem oraz zgodnie z obowiązującymi przepisami, tj. normami, rozporządzeniami, dokumentacją techniczno-ruchową itp. 15. Zamawiający uprawniony jest do realizacji zwiększonego zakresu umowy, do 50% wartości zamówienia podstawowego, z którego skorzystanie rodzi po stronie Wykonawcy obowiązek realizacji zamówienia opcjonalnego. 16. Realizacja zamówienia opcjonalnego nastąpi po takich samych cenach jednostkowych jak w zamówieniu podstawowym, zgodnie z ofertą złożoną przez Wykonawcę. Skorzystanie przez Zamawiającego z prawa opcji będzie miało zastosowanie w ramach zawartej umowy. Uruchomienie prawa opcji nastąpi, na pisemny wniosek Zamawiającego. 17. Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia Zamawiającemu w dniu podpisania umowy listy pracowników (imiona, nazwiska oraz nr i seria dowodów osobistych), którym powierzy wykonanie zamówienia ze wskazaniem ich kwalifikacji i uprawnień. 18. Wykonawca nie jest uprawniony do cedowania swoich uprawnień i obowiązków na osoby trzecie, ani powierzania realizacji umowy innym osobom, niż wskazane w wykazach osób. 19. Wykonawca wykona przedmiot umowy bez udziału podwykonawców. Podwykonawstwo dopuszcza się w ramach transportu urządzeń niezbędnych do wykonania przedmiotu zamówienia z zastrzeżeniem zakazu wejścia na teren kompleksów koszarowych oraz dostępu do dokumentacji powykonawczej. 20. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określony został w: Załączniku nr 1a – zadanie nr 1 Załączniku nr 1b - zadanie nr 2 Załączniku nr 1c – zadanie nr 3
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 50000000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach