Przetargi.pl
Usługa kompleksowego prania i dzierżawy bielizny szpitalnej dla Powiatowego Centrum Medycznego w Wołowie Sp. z o.o.

Powiatowe Centrum Medyczne w Wołowie Spółka z o.o. ogłasza przetarg

  • Adres: 56-100 Wołów, ul. Inwalidów Wojennych 26
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 71 380 58 01 , fax. 71 389 27 99
  • Data zamieszczenia: 2016-03-08
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiatowe Centrum Medyczne w Wołowie Spółka z o.o.
    ul. Inwalidów Wojennych 26 26
    56-100 Wołów, woj. dolnośląskie
    tel. 71 380 58 01, fax. 71 389 27 99
    REGON: 02074959600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.pcmwolow.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Podmiot prawa publicznego

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Usługa kompleksowego prania i dzierżawy bielizny szpitalnej dla Powiatowego Centrum Medycznego w Wołowie Sp. z o.o.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest usługa prania bielizny szpitalnej, dezynfekcja oraz dzierżawa bielizny. Wykonawcy zobowiązani są do odkupienia od Zamawiającego bieliznę szpitalną będącą własnością Zamawiającego, a wymienioną w załączniku nr 7 do SIWZ. Wykonawcy zobowiązani są do zapoznania się ze stanem bielizny szpitalnej będącej własnością Zamawiającego w celu rzetelnej wyceny. Realizacja zamówienia obejmowała będzie okres 24 miesięcy licząc od dnia podpisania umowy. Rozliczenie z Wykonawcą zadania odbywać się będzie za 1 kg wypranej bielizny. W cenę prania należy wliczyć koszt dzierżawy bielizny szpitalnej. A. Usługa obejmuje następujący zakres: 1) moczenie, pranie, suszenie, maglowanie lub prasowanie, wykańczanie (np. uszlachetnianie), składanie oraz sortowanie bielizny szpitalnej, foliowanie odzieży ochronnej i roboczej oraz transportowanie jej na wieszakach, 2) krochmalenie odzieży ochronnej i roboczej, 3) dezynfekcja materacy, poduszek, kołder, koców i innego asortymentu, 4) obróbka termiczna bielizny noworodkowej, 5) składanie i pakowanie czystej bielizny wg asortymentu (np. w worek foliowy), 6) odbiór bielizny brudnej z jednostek Zamawiającego: - Szpital w Wołowie, ul. Inwalidów Wojennych 26, Wołów - Przychodna Rejonowo-Specjalistyczna w Wołowie, ul. Piłsudskiego 34, Wołów - Szpital w Brzegu Dolnym, ul. Al. Jerozolimskie 26, Brzeg Dolny - Zakład Pielęgnacyjno - Opiekuńczy w Wołowie, ul. Inwalidów Wojennych 18, Wołów wraz z załadunkiem i transportem na koszt Wykonawcy do pralni Wykonawcy, 7) dostarczenie własnym transportem i rozładunek czystej bielizny do magazynów czystej bielizny Zamawiającego, tj: - Szpital w Wołowie, ul. Inwalidów Wojennych 26, Wołów - Przychodna Rejonowo-Specjalistyczna w Wołowie, ul. Piłsudskiego 34, Wołów - Szpital w Brzegu Dolnym, ul. Al. Jerozolimskie 26, Brzeg Dolny - Zakład Pielęgnacyjno - Opiekuńczy w Wołowie, ul. Inwalidów Wojennych 18, Wołów 8) wydanie Zamawiającemu po wykonaniu usługi, posegregowanych i zapakowanych poszczególnych asortymentów wypranej bielizny wraz z opisem asortymentowym, zgodnie z oznakowaniem jednostki Zamawiającego, bielizny szpitalnej wraz z wykazem zawierającym spis rzeczy do prania. 9) bieliznę ogólnoszpitalną i pozostały asortyment będący własnością Zamawiającego oraz bieliznę dzierżawiona będącą własnością Wykonawcy 10) Asortyment podlegający usłudze: bielizna pościelowa płaska, bielizna operacyjna, odzież fasonowa, ochronna, operacyjna, koszule operacyjne, położnicze, koce, kołdry, pieluchy, odzież noworodkowa dziecięca, mopy, ścierki, materace i inne. 11) Asortyment Zamawiającego nie nadający się do prania wodnego Wykonawca zobowiązany jest czyścić zgodnie z zaleceniem producenta danego wyrobu. 12) Dla materacy, poduszek i odzieży skażonej Wykonawca zobowiązany jest przeprowadzić skuteczną dezynfekcję zgodnie z zaleceniem producenta asortymentu lub obowiązującymi rekomendacjami. 13) Przyjmowanie i ewidencjonowanie zleconej do prania bielizny szpitalnej (pod pojęciem bielizny szpitalnej należy rozumieć wszystkie rzeczy, które należy prać, tj. pościel, ubrania, koce, firany, zasłony, ręczniki, materace, mopy itp.) z podziałem na oddziały i komórki organizacyjne zamawiającego 14) Stosowanie technologii prania zgodnie z wymogami prawa w odniesieniu do poszczególnych oddziałów Szpitala - odpowiedni do rodzaju bielizny dobór technologii (np. temperatura); 15) Odbiór bielizny szpitalnej do prania oraz dostawa upranej bielizny - z ilościowym podziałem na oddziały i komórki organizacyjne zamawiającego; 16) Bielizna szpitalna będąca własnością Zamawiającego po podpisaniu umowy, na podstawie protokołu zdawczo-odbiorczego inwentaryzacji zostanie przekazana Wykonawcy i rozliczona zgodnie z ofertą. B. Do bielizny szpitalnej objętej przedmiotem zamówienia zalicza się: - bieliznę pościelową, pieluchy, bieliznę dla dzieci i niemowląt (kaftaniki, czapeczki, kocyki, i inne), koce, kołdry, firany, zasłony, odzież ochronna i robocza, odzież i bieliznę wydawaną na rzecz pacjentów szpitala, materace szpitalne, materace przeciwodleżynowe, materacyki, poduszki, inne (ręczniki, ścierki, obrusy, serwetki, piżamy, koszule, szlafroki, peleryny pielęgniarskie, pokrowce na materace i itp.). C. Dzierżawę bielizny: 1. Dzierżawa obejmuje następujący asortyment: bielizna pościelowa płaska (poszwy, prześcieradła, poszewki, podkłady), powłoka dziecięca, prześcieradło dziecięce, prześcieradło noworodkowe, koszule operacyjne i położnicze, pidżamy dla dorosłych, odzież operacyjna. Na bieliznę i odzież operacyjną w kolorze niebieskim (blok operacyjny) i zielonym (AiIT) oraz czerwonym składają się Prześcieradła bawełniane operacyjne o rozmiarze 210cm x 160cm kolor zielony, 100procent bawełny, temp. prania max. 95oC Fartuchy operacyjne barierowe (XL ), Fartuch barierowy standardowego ryzyka wykonany na bazie dwóch tkanin - pole krytyczne z tkaniny o gramaturze max. 100 gm2, o wysokim poziomie odporności na przesiąkanie cieczy - minimum 90cm wysokości słupa wody pole niekrytyczne z nieprzemakalnej tkaniny bawełniano - poliestrowej o minimalnej zawartości bawełny 60procent o gramaturze max. 125 g m2 Szew łączący poszczególne tkaninowe elementy fartucha kryty, zawijany, dwuigłowy - stębnowany; rękawy wykończone elastycznym ściągaczem kolor niebieski lub zielony Fartuch ma zachować właściwości barierowe przez minimum 100 cykli użyć. Fartuch w pełni zgodny z normą PN-EN 13795, Serwety operacyjne o rozmiarze 90cm x 90cm oraz 60cm x 60 cm kolor zielony, 100 procent bawełny, temp. prania max 95oC podkłady 160cm x 100cm, worek na instrumentarium 160 dł. x 200 obw. Odzież operacyjna (S, L, M., XL, XXL, XXXL) Odzież operacyjna wielokrotnego użytku wykonane z chłonącej płyny, niepylącej tkaniny bawełniano-poliestrowej. Tkanina ma zapewnić komfort dotykowy właściwy bawełnie. Tkanina ma zapewniać wysoki termofizjologiczny komfort użytkowania, gramatura maksimum 125 g m2, zawartość bawełny minimum 6 procent ubranie zgodne z normą PN-EN 13795. Kolor niebieski, czerwony lub zielony - bluza wycięta w serek, trzy kieszenie; spodnie na gumkę, wiązane z przodu na troki. Wykonawca zobowiązany jest wydzierżawić bieliznę szpitalną oraz odzież operacyjną używaną. Bielizna pościelowa powinna być w kolorze białym (za wyjątkiem pościeli na oddziale dziecięcym, noworodkowym i ZOL, gdzie bielizna pościelowa winna być kolorowa - kolorystyka zostanie ustalona przy podpisaniu umowy), odpowiadać standardom i parametrom obowiązującym w ochronie zdrowia, spełniać wymogi sanitarne i inne obowiązujące w tym zakresie. Wykonawca zobowiązany jest do uzupełnienia uszkodzonego, zużytego asortymentu w czasie nie dłuższym niż 14 dni. Odzież operacyjna powinna posiadać wymagane atesty, certyfikaty oraz normy dla operacyjnej odzieży medycznej. Odzież ta winna posiadać czytelną informację o rozmiarze w widocznym miejscu. 2. Przedmiot dzierżawy należy wprowadzić do obiegu na teren jednostek za pośrednictwem Punktu Wymiany Bielizny najpóźniej z dniem rozpoczęcia wykonywania usługi w ilości zapewniającej funkcjonowanie oddziałów w taki sposób, aby zapewnić ciągłość obiegu bielizny dla Powiatowego Centrum Medycznego w Wołowie Sp. z o.o. 3. Asortyment dzierżawiony pozostaje własności Wykonawcy przez okres trwania umowy, 4. 100procent dzierżawionej odzieży operacyjnej i fartuchów standardowego ryzyka musi być z tkaniny niepylącej (barierowej). D. Sposób przyjmowania bielizny brudnej i dostawy bielizny czystej. 1) Wykonawca zobowiązuje się do wykonania usługi prania i dostarczenia bielizny oraz odzieży ochronnej i roboczej pracowników do siedziby Zamawiającego w ciągu 48 godzin licząc od godziny odbioru bielizny brudnej od Zamawiającego, a w przypadku zlecenia prania materacy, koców, kołder i poduszek w terminie 72 godzin licząc od godziny odbioru bielizny brudnej od Zamawiającego. 2) Wykonawca odbierze bieliznę brudną z magazynów bielizny brudnej Zamawiającego, tj: - Szpital w Wołowie, ul. Inwalidów Wojennych 26, Wołów - Przychodna Rejonowo-Specjalistyczna w Wołowie, ul. Piłsudskiego 34, Wołów - Szpital w Brzegu Dolnym, ul. Al. Jerozolimskie 26, Brzeg Dolny - Zakład Pielęgnacyjno - Opiekuńczy w Wołowie, ul. Inwalidów Wojennych 18, Wołów 3) Wykonawca dokona zwrotu czystej bielizny posegregowanej i zapakowanej w szczelnie zamknięty worek foliowy oddzielnie dla każdej komórki organizacyjnej, 4) Wykonawca dostarczy czystą bieliznę własnym transportem do magazynów bielizny czystej Zamawiającego trzy razy w tygodniu tj. poniedziałek, środa, piątek w godzinach od 8.00 do 09.30. : - Szpital w Wołowie, ul. Inwalidów Wojennych 26, Wołów - Przychodna Rejonowo-Specjalistyczna w Wołowie, ul. Piłsudskiego 34, Wołów - Szpital w Brzegu Dolnym, ul. Al. Jerozolimskie 26, Brzeg Dolny - Zakład Pielęgnacyjno - Opiekuńczy w Wołowie, ul. Inwalidów Wojennych 18, Wołów 5) Wykonawca zobowiązuje się w przypadku awarii lub innych zdarzeń losowych, których nie był w stanie przewidzieć do: - bezzwłocznego powiadomienia Zamawiającego o zaistniałych trudnościach w zakresie terminowego wykonania usługi, - zabezpieczenia przez innego uprawnionego Podwykonawcę wykonania usługi, na koszt Wykonawcy, pod warunkiem przeprowadzenia wykonania usługi prania przez podwykonawcę zgodnie z obowiązującymi przepisami, 6) W przypadku zwiększonej liczby dni wolnych od pracy, strony mogą uzgodnić termin wykonania usługi z trzydniowym wyprzedzeniem, celem zapewnienia ciągłości świadczonych usług. E. Przedmiot zamówienia obejmuje: 1) prowadzenie magazynu bielizny brudnej tj. liczenie, sortowanie, przygotowanie specyfikacji związanej z czynnościami odbioru bielizny brudnej i przygotowaniem do wysyłki, przez pracownika Wykonawcy w pomieszczeniach użyczonych przez Zamawiającego; dostosowanie magazynu do warunków ogólnobudowlanych i sanitarnych określonych w Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 26 czerwca 2012r. w sprawie szczegółowych wymagań, jakim powinny odpowiadać pomieszczenia i urządzenia podmiotu wykonującego działalność leczniczą ( Dz. U. z 2012r. poz. 739) w terminie jednego miesiąca od daty zawarcia umowy. oraz utrzymywanie należytego stanu sanitarno-higienicznego użyczonego pomieszczenia na bieżąco, 2) zapewnienie w cenie usługi opakowań zapewniających bezpieczny transport bielizny (np. worki foliowe), zarówno czystej jak i brudnej (odróżnienie kolorystyczne bielizny czystej i brudnej) 3) dostarczanie bielizny ochronnej i roboczej oraz bielizny pacjentów rozwieszonej na wieszakach i zabezpieczonej pokrowcami ochronnymi np. z folii, 4) stosowanie środków piorących i dezynfekcyjnych: - gwarantujących właściwą jakość prania i nie powodujących przyśpieszonego zużycia bielizny, - zapewniających odpowiedni: poziom bieli, trwałości koloru, inkrustacji tkanin, wytrzymałości bielizny na rozciąganie, odpowiednich walorów użytkowych. 5) ponoszenie odpowiedzialności za utratę lub uszkodzenie rzeczy, przekazanych Wykonawcy w celu wykonania usługi prania 6) ponoszenie odpowiedzialności za właściwą i terminową realizację przedmiotu zamówienia wobec Zamawiającego i kontroli zewnętrznej, 7) pranie bielizny oznakowanej jako zakaźna oddzielnie, a po wypraniu oznakowanie i oddzielne zapakowanie. Oznakowanie musi zawierać BZ - Bielizna Zakaźna, nazwa oddziału, asortyment bielizny, 8) raz na kwartał, w terminie ostatniego miesiąca kwartału - dostarczenie Zamawiającemu kserokopii wyników badań mikrobiologicznych pranej bielizny oraz testów chemicznych bielizny noworodkowej, 9) postępowanie z bielizną w zależności od stopnia zagrożenia epidemiologicznego z uwzględnieniem następujących zasad: - zminimalizowanie narażenia pracowników Zamawiającego i Wykonawcy oraz środowiska na zanieczyszczenia drobnoustrojami pochodzącymi z bielizny (ograniczenie kontaktu, odizolowanie zanieczyszczonej bielizny), - stosowanie standardów postępowania w celu ochrony pracowników przed ekspozycją na zakaźny lub potencjalnie zakaźny materiał podczas zbierania, segregacji, transportu i wszelkiego kontaktowania się z brudną bielizną. 10) segregowanie bielizny czystej, pakowanie po uprzednim wychłodzeniu i dostarczenie do magazynu bielizny czystej Zamawiającego zgodnie z oznaczeniem Zamawiającego (pieczęć szpitala i nazwa komórki organizacyjnej), 11) zapewnienie opakowań przeznaczonych do transportu bielizny czystej, w przypadku bielizny dla noworodków podwójnie hermetycznie zamykanych worków foliowych, 12) dostarczanie w oddzielnych, oznakowanych opakowaniach bielizny przyjętej do prania jako zakaźna, 13) przestrzeganie standardów i procedur higienicznych podczas prania i transportu bielizny, 14) transportowanie bielizny czystej w oddzielnych wózkach metalowych - kontenerów szczelnie zamykanych a bielizny fasonowej w tych wózkach na wieszakach w celu uniknięcia wtórnego zanieczyszczenia i zaparowania, 15) przeprowadzanie przez Wykonawcę w pralni Wykonawcy dezynfekcji i mycia wózków - kontenerów po każdym transporcie bielizny brudnej i czystej 16) przestrzeganie, ustalonych z Zamawiającym, godzin odbioru brudnej i dostawy czystej bielizny, 17) Wykonawca zobowiązany jest do stosowania zaleceń pokontrolnych zewnętrznych organów kontroli w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego. 18) Wykonawca zobowiązany jest do stosowania zaleceń pokontrolnych zamawiającego wynikających z przeprowadzonej kontroli wewnętrznej w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego. 19) Wyznaczenie osoby do kontaktu z Zamawiającym w celu niezwłocznego reagowania na nienależytą realizację warunków umowy zgłoszonych przez Zamawiającego. F. Pralnia (zakład), w którym wykonywana będzie usługa) musi posiadać - barierę higieniczną wyposażoną w śluzę do dezynfekcji kontenerów i wózków oraz śluzę personalną, - transport bielizny w kontenerach zapewniający niezawodność dostaw oraz spełniających wymagane przepisy higieniczno - sanitarne (śluza do dezynfekcji kontenerów, kontenery wyłożone pokrowcami, bielizna czysta zapakowana w worki foliowe), - samochody wyposażone być muszą w windy i przedziały na kontenery z bielizną brudną i czystą, - punkt mycia i dezynfekcji samochodów. - Certyfikat jakości ISO 9001 2009
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 983100009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 24 miesięcy

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: czas usunięcia reklamacji
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.pcmwolow.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach