Przetargi.pl
Usługa kompleksowego prania i dzierżawy bielizny szpitalnej dla Powiatowego Centrum Medycznego w Wołowie Spółka z o. o. przez okres 24 miesięcy III

Powiatowe Centrum Medyczne w Wołowie Spółka z o.o. ogłasza przetarg

  • Adres: 56100 Wołów, ul. Inwalidów Wojennych
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 71 380 58 01 , fax. 71 389 27 99
  • Data zamieszczenia: 2018-04-16
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiatowe Centrum Medyczne w Wołowie Spółka z o.o.
    ul. Inwalidów Wojennych 26
    56100 Wołów, woj. dolnośląskie
    tel. 71 380 58 01, fax. 71 389 27 99
    REGON: 2074959600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.pcmwolow.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Usługa kompleksowego prania i dzierżawy bielizny szpitalnej dla Powiatowego Centrum Medycznego w Wołowie Spółka z o. o. przez okres 24 miesięcy III
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    3.1 Przedmiotem zamówienia jest usługa prania bielizny szpitalnej, dezynfekcja oraz dzierżawa bielizny. Wykaz asortymentu dzierżawionego stanowi załącznik nr 8 do SIWZ. Realizacja zamówienia obejmowała będzie okres 24 miesięcy licząc od dnia podpisania umowy. Rozliczenie z Wykonawcą zadania odbywać się będzie za 1 kg wypranej suchej bielizny z uwzględnieniem kosztu dzierżawy (dotyczy bielizny wymienionej w załączniku nr 8 do SIWZ) oraz za 1 kg pozostałej wypranej suchej bielizny będącej własnością Zamawiającego. A. Usługa obejmuje następujący zakres: 1) moczenie, pranie, suszenie, maglowanie lub prasowanie, wykańczanie (np. uszlachetnianie), składanie oraz sortowanie bielizny szpitalnej, foliowanie odzieży ochronnej i roboczej oraz transportowanie jej na wieszakach, 2) krochmalenie odzieży ochronnej i roboczej, 3) pranie materacy, poduszek, kołder, koców i innego asortymentu, 4) obróbka termiczna bielizny noworodkowej, 5) składanie i pakowanie czystej bielizny wg asortymentu (np. w worek foliowy), 6) odbiór bielizny brudnej z jednostek Zamawiającego: - Szpital w Wołowie, ul. Inwalidów Wojennych 26, Wołów - Przychodna Rejonowo-Specjalistyczna w Wołowie, ul. Piłsudskiego 34, Wołów - Szpital w Brzegu Dolnym, ul. Al. Jerozolimskie 26, Brzeg Dolny - Zakład Pielęgnacyjno - Opiekuńczy w Wołowie, ul. Inwalidów Wojennych 18, Wołów - Przychodnia Rejonowo-Specjalistyczna w Brzegu Dolnym, al. Jerozolimskie 24, Brzeg Dolny wraz z załadunkiem i transportem na koszt Wykonawcy do pralni Wykonawcy, 7) dostarczenie własnym transportem i rozładunek czystej bielizny do magazynów czystej bielizny Zamawiającego, tj: - Szpital w Wołowie, ul. Inwalidów Wojennych 26, Wołów - Przychodna Rejonowo-Specjalistyczna w Wołowie, ul. Piłsudskiego 34, Wołów - Szpital w Brzegu Dolnym, ul. Al. Jerozolimskie 26, Brzeg Dolny - Zakład Pielęgnacyjno - Opiekuńczy w Wołowie, ul. Inwalidów Wojennych 18, Wołów - Przychodnia Rejonowo-Specjalistyczna w Brzegu Dolnym, al. Jerozolimskie 24, Brzeg Dolny 8) wydanie Zamawiającemu po wykonaniu usługi, posegregowanych i zapakowanych poszczególnych asortymentów wypranej bielizny wraz z opisem asortymentowym, zgodnie z oznakowaniem jednostki Zamawiającego, bielizny szpitalnej wraz z wykazem zawierającym spis rzeczy do prania. 9) bieliznę ogólnoszpitalną i pozostały asortyment będący własnością Zamawiającego oraz bieliznę dzierżawiona będącą własnością Wykonawcy 10) Asortyment podlegający usłudze: bielizna pościelowa płaska, bielizna operacyjna, odzież fasonowa, ochronna, operacyjna, koszule operacyjne, położnicze, koce, kołdry, pieluchy, odzież noworodkowa dziecięca, mopy, ścierki, materace i inne. 11) Asortyment Zamawiającego nie nadający się do prania wodnego Wykonawca zobowiązany jest czyścić zgodnie z zaleceniem producenta danego wyrobu. 12) Dla materacy, poduszek i odzieży skażonej Wykonawca zobowiązany jest przeprowadzić skuteczną dezynfekcję zgodnie z zaleceniem producenta asortymentu lub obowiązującymi rekomendacjami. 13) Przyjmowanie i ewidencjonowanie zleconej do prania bielizny szpitalnej (pod pojęciem bielizny szpitalnej należy rozumieć wszystkie rzeczy, które należy prać, tj. pościel, ubrania, koce, firany, zasłony, ręczniki, materace, mopy itp.) z podziałem na oddziały i komórki organizacyjne zamawiającego; 14) Stosowanie technologii prania zgodnie z wymogami prawa w odniesieniu do poszczególnych oddziałów Szpitala – odpowiedni do rodzaju bielizny dobór technologii (np. temperatura); 15) Odbiór bielizny szpitalnej do prania oraz dostawa upranej bielizny – z ilościowym podziałem na oddziały i komórki organizacyjne zamawiającego; B. Do bielizny szpitalnej objętej przedmiotem zamówienia zalicza się: - bieliznę pościelową, pieluchy, bieliznę dla dzieci i niemowląt (kaftaniki, czapeczki, kocyki, i inne), koce, kołdry, firany, zasłony, odzież ochronna i robocza, odzież i bieliznę wydawaną na rzecz pacjentów szpitala, materace szpitalne, materace przeciwodleżynowe, materacyki, poduszki, inne (ręczniki, ścierki, obrusy, serwetki, piżamy, koszule, szlafroki, peleryny pielęgniarskie, pokrowce na materace i itp.). C. Dzierżawę bielizny: 1. Dzierżawa obejmuje następujący asortyment: bielizna pościelowa płaska (poszwy, prześcieradła, poszewki, podkłady), powłoka dziecięca, prześcieradło dziecięce, prześcieradło noworodkowe, koszule operacyjne i położnicze, pidżamy dla dorosłych, odzież operacyjna. Na bieliznę i odzież operacyjną w kolorze niebieskim (blok operacyjny) i zielonym (AiIT) oraz czerwonym składają się: • Prześcieradła bawełniane operacyjne o rozmiarze 210cm x 160cm kolor zielony, 100% bawełny, temp. prania max. 95oC ; • Fartuchy operacyjne barierowe (XL ), Fartuch barierowy standardowego ryzyka wykonany na bazie dwóch tkanin - pole krytyczne z tkaniny o gramaturze max. 100 g/m2, o wysokim poziomie odporności na przesiąkanie cieczy - minimum 90cm wysokości słupa wody pole niekrytyczne z nieprzemakalnej tkaniny bawełniano – poliestrowej o minimalnej zawartości bawełny 60% o gramaturze max. 125 g/m2 Szew łączący poszczególne tkaninowe elementy fartucha kryty, zawijany, dwuigłowy - stębnowany; rękawy wykończone elastycznym ściągaczem kolor niebieski lub zielony Fartuch ma zachować właściwości barierowe przez minimum 100 cykli użyć. Fartuch w pełni zgodny z normą PN-EN 13795, • Serwety operacyjne o rozmiarze 90cm x 90cm oraz 60cm x 60 cm kolor zielony, 100% bawełny, temp. prania max 95oC; podkłady 160cm x 100cm, worek na instrumentarium 160 dł. x 200 obw. • Odzież operacyjna (S, L, M., XL, XXL, XXXL); Odzież operacyjna wielokrotnego użytku wykonane z chłonącej płyny, niepylącej tkaniny bawełniano-poliestrowej. Tkanina ma zapewnić komfort dotykowy właściwy bawełnie. Tkanina ma zapewniać wysoki termofizjologiczny komfort użytkowania, gramatura maksimum 125 g/m2, zawartość bawełny minimum 60% ubranie zgodne z normą PN-EN 13795. Kolor niebieski, czerwony lub zielony - bluza wycięta w serek, trzy kieszenie; spodnie na gumkę, wiązane z przodu na troki. Wykonawca zobowiązany jest wydzierżawić bieliznę szpitalną oraz odzież operacyjną używaną. Bielizna pościelowa powinna być w kolorze białym (za wyjątkiem pościeli na oddziale noworodkowym i ZPO, gdzie bielizna pościelowa winna być kolorowa - kolorystyka zostanie ustalona przy podpisaniu umowy), odpowiadać standardom i parametrom obowiązującym w ochronie zdrowia, spełniać wymogi sanitarne i inne obowiązujące w tym zakresie. Wykonawca zobowiązany jest do uzupełnienia uszkodzonego, zużytego asortymentu w czasie nie dłuższym niż 14 dni. Odzież operacyjna powinna posiadać wymagane atesty, certyfikaty oraz normy dla operacyjnej odzieży medycznej. Odzież ta winna posiadać czytelną informację o rozmiarze w widocznym miejscu. 2. Przedmiot dzierżawy należy wprowadzić do obiegu na teren jednostek za pośrednictwem Punktu Wymiany Bielizny najpóźniej z dniem rozpoczęcia wykonywania usługi w ilości zapewniającej funkcjonowanie oddziałów w taki sposób, aby zapewnić ciągłość obiegu bielizny dla Powiatowego Centrum Medycznego w Wołowie Sp. z o.o. 3. Asortyment dzierżawiony pozostaje własności Wykonawcy przez okres trwania umowy, 4. 100% dzierżawionej odzieży operacyjnej i fartuchów standardowego ryzyka musi być z tkaniny niepylącej (barierowej). D. Sposób przyjmowania bielizny brudnej i dostawy bielizny czystej. 1) Wykonawca zobowiązuje się do wykonania usługi prania i dostarczenia bielizny oraz odzieży ochronnej i roboczej pracowników do siedziby Zamawiającego w ciągu 48 godzin licząc od godziny odbioru bielizny brudnej od Zamawiającego, a w przypadku zlecenia prania materacy, koców, kołder i poduszek w terminie 72 godzin licząc od godziny odbioru bielizny brudnej od Zamawiającego. 2) Wykonawca odbierze bieliznę brudną z magazynów bielizny brudnej Zamawiającego, tj: - Szpital w Wołowie, ul. Inwalidów Wojennych 26, Wołów - Przychodna Rejonowo-Specjalistyczna w Wołowie, ul. Piłsudskiego 34, Wołów - Szpital w Brzegu Dolnym, ul. Al. Jerozolimskie 26, Brzeg Dolny - Zakład Pielęgnacyjno - Opiekuńczy w Wołowie, ul. Inwalidów Wojennych 18, Wołów - Przychodnia Rejonowo-Specjalistyczna w Brzegu Dolnym, al. Jerozolimskie 24, Brzeg Dolny 3) Wykonawca dokona zwrotu czystej bielizny posegregowanej i zapakowanej w szczelnie zamknięty worek foliowy oddzielnie dla każdej komórki organizacyjnej, 4) Wykonawca dostarczy czystą bieliznę własnym transportem do magazynów bielizny czystej Zamawiającego trzy razy w tygodniu tj. poniedziałek, środa, piątek w godzinach od 8.00 do 09.30: - Szpital w Wołowie, ul. Inwalidów Wojennych 26, Wołów - Przychodna Rejonowo-Specjalistyczna w Wołowie, ul. Piłsudskiego 34, Wołów - Szpital w Brzegu Dolnym, ul. Al. Jerozolimskie 26, Brzeg Dolny - Zakład Pielęgnacyjno - Opiekuńczy w Wołowie, ul. Inwalidów Wojennych 18, Wołów - Przychodnia Rejonowo-Specjalistyczna w Brzegu Dolnym, al. Jerozolimskie 24, Brzeg Dolny 5) Wykonawca zobowiązuje się w przypadku awarii lub innych zdarzeń losowych, których nie był w stanie przewidzieć do: - bezzwłocznego powiadomienia Zamawiającego o zaistniałych trudnościach w zakresie terminowego wykonania usługi, - zabezpieczenia przez innego uprawnionego Podwykonawcę wykonania usługi, na koszt Wykonawcy, pod warunkiem przeprowadzenia wykonania usługi prania przez podwykonawcę zgodnie z obowiązującymi przepisami, 6) W przypadku zwiększonej liczby dni wolnych od pracy, strony mogą uzgodnić termin wykonania usługi z trzydniowym wyprzedzeniem, celem zapewnienia ciągłości świadczonych usług. E. Przedmiot zamówienia obejmuje: 1) zapewnienie w cenie usługi opakowań zapewniających bezpieczny transport bielizny (np. worki foliowe), zarówno czystej jak i brudnej (odróżnienie kolorystyczne bielizny czystej i brudnej) 2) dostarczanie bielizny ochronnej i roboczej oraz bielizny pacjentów rozwieszonej na wieszakach i zabezpieczonej pokrowcami ochronnymi np. z folii, 3) stosowanie środków piorących i dezynfekcyjnych: - gwarantujących właściwą jakość prania i nie powodujących przyśpieszonego zużycia bielizny, - zapewniających odpowiedni: poziom bieli, trwałości koloru, inkrustacji tkanin, wytrzymałości bielizny na rozciąganie, odpowiednich walorów użytkowych. 4) ponoszenie odpowiedzialności za utratę lub uszkodzenie rzeczy, przekazanych Wykonawcy w celu wykonania usługi prania 5) ponoszenie odpowiedzialności za właściwą i terminową realizację przedmiotu zamówienia wobec Zamawiającego i kontroli zewnętrznej, 6) pranie bielizny oznakowanej jako "zakaźna" oddzielnie, a po wypraniu oznakowanie i oddzielne zapakowanie. Oznakowanie musi zawierać: BZ - Bielizna Zakaźna, nazwa oddziału, asortyment bielizny, 7) raz na kwartał, w terminie ostatniego miesiąca kwartału - dostarczenie Zamawiającemu kserokopii wyników badań mikrobiologicznych pranej bielizny oraz testów chemicznych bielizny noworodkowej, 8) postępowanie z bielizną w zależności od stopnia zagrożenia epidemiologicznego z uwzględnieniem następujących zasad: - zminimalizowanie narażenia pracowników Zamawiającego i Wykonawcy oraz środowiska na zanieczyszczenia drobnoustrojami pochodzącymi z bielizny (ograniczenie kontaktu, odizolowanie zanieczyszczonej bielizny), - stosowanie standardów postępowania w celu ochrony pracowników przed ekspozycją na zakaźny lub potencjalnie zakaźny materiał podczas zbierania, segregacji, transportu i wszelkiego kontaktowania się z brudną bielizną. 9) segregowanie bielizny czystej, pakowanie po uprzednim wychłodzeniu i dostarczenie do magazynu bielizny czystej Zamawiającego zgodnie z oznaczeniem Zamawiającego (pieczęć szpitala i nazwa komórki organizacyjnej), 10) zapewnienie opakowań przeznaczonych do transportu bielizny czystej, w przypadku bielizny dla noworodków podwójnie hermetycznie zamykanych worków foliowych, 11) dostarczanie w oddzielnych, oznakowanych opakowaniach bielizny przyjętej do prania jako zakaźna, 12) przestrzeganie standardów i procedur higienicznych podczas prania i transportu bielizny, 13) transportowanie bielizny czystej w oddzielnych wózkach metalowych - kontenerów szczelnie zamykanych a bielizny fasonowej w tych wózkach na wieszakach w celu uniknięcia wtórnego zanieczyszczenia i zaparowania, 14) przeprowadzanie przez Wykonawcę w pralni Wykonawcy dezynfekcji i mycia wózków - kontenerów po każdym transporcie bielizny brudnej i czystej 15) przestrzeganie, ustalonych z Zamawiającym, godzin odbioru brudnej i dostawy czystej bielizny, 16) Wykonawca zobowiązany jest do stosowania zaleceń pokontrolnych zewnętrznych organów kontroli w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego. 17) Wykonawca zobowiązany jest do stosowania zaleceń pokontrolnych zamawiającego wynikających z przeprowadzonej kontroli wewnętrznej w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego. 18) Wyznaczenie osoby do kontaktu z Zamawiającym w celu niezwłocznego reagowania na nienależytą realizację warunków umowy zgłoszonych przez Zamawiającego. 19) Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia i wprowadzenia do obrotu oraz zapewnienia odpowiedniej ilości niezbędnej bielizny szpitalnej tak aby nie wystąpiły braki w poszczególnych asortymentach. W celu zakreślenia ilości niezbędnej do zabezpieczenia bielizny szpitalnej przedstawia się załącznik nr 8 do SIWZ. 20) W przypadku kiedy asortyment dzierżawiony będący własnością Wykonawcy zaginie lub ulegnie zniszczeniu w jednostkach Zamawiającego, Zamawiający pozostawia sobie swobodę decyzji w zakresie uzupełnienia brakującego asortymentu. Weryfikacja stanu asortymentu następować będzie każdorazowo przy odbiorze i wydawaniu dzierżawionej bielizny na podstawie kwitów/protokołów podpisywanych i akceptowanych przez obie strony umowy. F. Ogólne warunki 1. Usługa ma być wykonywana przy użyciu środków piorących dopuszczonych do obrotu na rynku polskim, posiadających odpowiednie certyfikaty, pozytywne opinie Państwowego Zakładu Higieny, a w przypadku bielizny niemowlęcej i pieluch przy użyciu środków posiadających również pozytywną opinię Instytutu Matki i Dziecka, Centrum Opieki nad Dzieckiem lub innej równoważnej instytucji dla środków do prania bielizny noworodkowej i niemowlęcej. 2. Wykonawca będzie stosował środki piorące i dezynfekcyjne o szerokim spektrum działania tj.: wykazujących działanie bakteriobójcze (B), grzybobójcze (F), wirusobójcze (V), prątkobójcze (Tbc), posiadających odpowiednie atesty i certyfikaty zgodnie z zaleceniami Państwowego Zakładu Higieny. 3. Stosowane procedury muszą eliminować występowanie ogniw lub źródeł zakażeń, zapobiegać powstaniu zakażeń wewnątrzszpitalnych. 4. Środki transportu brudnej i czystej bielizny szpitalnej, winny być oddzielne lub posiadać szczelną i podzieloną komorę załadunkową tak, aby bielizna czysta nie miała możliwości jakiegokolwiek kontaktu z bielizną brudną. 5. Zamawiającemu przysługiwać będzie prawo do przeprowadzania sprawdzających kontroli w zakresie stosowania przez Wykonawców środków czystościowych, piorących, dezynfekcyjnych oraz sposobu przewozu bielizny szpitalnej w zakresie zgodności z wymogiem opisanym w pkt. 4. 6. Wykonawca będzie ponosić pełną odpowiedzialność za wykonaną usługę pralniczą w zakresie jakości wykonanej usługi i zgodności z wymogami sanitarnymi wobec organów kontroli; Państwowej Inspekcji Sanitarnej, Państwowej Inspekcji Pracy. 7. Świadczenie usługi objętej niniejszym zamówieniem odbywać ma się zgodnie z wymogami sanitarno-epidemiologicznymi dla procesów dezynfekcji i prania w zależności od asortymentu, skażenia bielizny oraz z technologią i warunkami obowiązującymi w placówkach służby zdrowia, bezwzględnie przestrzegając zarządzeń i zaleceń Głównego Inspektora Sanitarnego i zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 26 czerwca 2012 roku (Dz.U.2012 r. poz.739) w sprawie szczegółowych wymagań, jakim powinny odpowiadać pomieszczenia i urządzenia podmiotu wykonującego działalność leczniczą. 8. Wykonawca musi posiadać pozytywną decyzję Państwowej Inspekcji Sanitarnej pod względem spełniania warunków sanitarnych środków transportu, którymi wykonawca będzie realizował odbiór i dostawę poszczególnych partii prania. 9. Wykonawca musi posiadać pozytywną opinię Państwowej Inspekcji Sanitarnej na świadczenie usług pralniczych we wskazanym zakładzie pralniczym. 10. Wykonawca jest odpowiedzialny za jakość, zgodność z warunkami technicznymi i jakościowymi opisanymi dla przedmiotu zamówienia. 11. Wymagana jest należyta staranność przy realizacji zobowiązań umowy. 12. Ustalenia i decyzje dotyczące wykonywania zamówienia uzgadniane będą przez zamawiającego z ustanowionym przedstawicielem wykonawcy. 13. Określenie przez wykonawcę telefonów kontaktowych i numerów fax. oraz innych ustaleń niezbędnych dla sprawnego i terminowego wykonania zamówienia. 14. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez wykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia. 15. Osoby wykonujące w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia muszą być zatrudnione przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę. 16. W trakcie realizacji zamówienia zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 16 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: - żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, - żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, - przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 17. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie wykonawca przedłoży zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w punkcie 16 czynności w trakcie realizacji zamówienia: a) oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy; b) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników). Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania; c) zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy; d) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. 18. Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności wskazane w punkcie 16, zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w istotnych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego. Niezłożenie przez wykonawcę w wyznaczonym przez zamawiającego terminie żądanych przez zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 17 czynności. G. Pralnia (zakład), w którym wykonywana będzie usługa) musi posiadać: 1. barierę higieniczną wyposażoną w śluzę do dezynfekcji kontenerów i wózków oraz śluzę personalną, 2. transport bielizny w kontenerach zapewniający niezawodność dostaw oraz spełniających wymagane przepisy higieniczno - sanitarne (śluza do dezynfekcji kontenerów, kontenery wyłożone pokrowcami, bielizna czysta zapakowana w worki foliowe), 3. samochody wyposażone być muszą w windy i przedziały na kontenery z bielizną brudną i czystą, 4. punkt mycia i dezynfekcji samochodów. 5. Certyfikat jakości ISO 9001:2009 Kody Wspólnego Słownika Zamówień: 98310000-9 Usługi prania i czyszczenia na sucho 98315000-4 Usługi prasowania 98311000-6 Usługi odbierania prania
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 98310000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 7.1 O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu, zgodnie z art. 22 ust. 1b Ustawy PZP: 7.1.1 dotyczące kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów - posiadania przez Wykonawcę: 1) Aktualnej decyzji/ opinii Państwowej Inspekcji Sanitarnej właściwej dla miejsca wykonania usługi prania o dopuszczeniu pralni do świadczenia usług dla szpitala i posiadaniu bariery higienicznej, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 26 czerwca 2012 roku (Dz.U.2012 r. poz.739) w sprawie szczegółowych wymagań, jakim powinny odpowiadać pomieszczenia i urządzenia podmiotu wykonującego działalność leczniczą; 2) Aktualnej decyzji/ opinii właściwego terenowego oddziału Państwowej Inspekcji Sanitarnej potwierdzającą spełnienie wymagań dotyczących transportu bielizny szpitalnej z zachowaniem barier sanitarnych; 8.1 W celu wstępnego potwierdzenia braku podstaw do wykluczeniu wskazanych w pkt. 7.2. SIWZ Wykonawca składa wraz z ofertą aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia - zgodnie z załącznikiem nr 2 do SIWZ (Wstępne Oświadczenie).
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 8.3 Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia wskazanych w pkt. 7.2 SIWZ oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu składa także Wstępne Oświadczenia dotyczące tych podmiotów. 8.4 W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, Wstępne Oświadczenie składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Wstępne Oświadczenie potwierdza spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 8.5 W celu potwierdzenia braku podstawy do wykluczeniu wskazanej w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy PZP Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust.5 Pzp, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej (w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. 2007 Nr 50, poz. 331, ze zm.) – Załącznik nr 7 do SIWZ. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. W przypadku Wykonawców występujących wspólnie oświadczenie, o których mowa w zdaniu pierwszym, składa każdy z Wykonawców. 8.6 W celu definitywnego potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu określonych przez Zamawiającego w pkt. 7.1 SIWZ oraz braku podstaw do wykluczeniu wskazanych w pkt. 7.2 SIWZ Zamawiający może przed udzieleniem zamówienia wezwać Wykonawcę, którego oferta zostanie najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia oświadczeń i dokumentów, o których mowa w pkt. 8 SIWZ. Niniejsze postanowienie nie nakłada na Zamawiającego obowiązku takiego wezwania, a jedynie uprawnienie. 8.7 Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, Zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać Wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w pkt. 8 SIWZ potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu i spełniają warunki udziału w postępowaniu, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów. 8.8 W celu definitywnego tj. zgodnie z zasadami określonymi w pkt. 8.6 SIWZ potwierdzenia, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania, na żądanie Zamawiającego, które to wezwanie ma charakter uprawnienia Zamawiającego, a nie jego obowiązku, przedkłada: 8.8.1 Aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 5 pkt 1) ustawy PZP, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert 8.8.2 Dokumenty potwierdzające, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie niższą niż kwota brutto, na którą dany oferent lub oferenci (oferta wspólna) składają ofertę, potwierdzającą że dany oferent jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia 8.9 w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej: 8.9.1 wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych – wykonywanych, w okresie ostatnich trzech (3) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy. W przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Wzór wykazu stanowi załącznik nr 4 do SIWZ, zgodnie z warunkiem opisanym SIWZ. 8.9.2 Wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami. Wzór wykazu stanowi załącznik nr 5 do SIWZ. 8.10. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia. 8.10.1 Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów zgodnie z art. 22 a ust. 1, odpowiada solidarnie z wykonawcą za szkodę poniesioną przez zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy.  Ocena spełniania warunków wymaganych przez Zamawiającego od Wykonawców zostanie dokonana na podstawie przedstawionych przez Wykonawcę dokumentów i oświadczeń, o których mowa w SIWZ.  Sposób dokonywania oceny spełnienia warunków wymaganych od Wykonawców będzie dokonany na zasadzie: spełnia/ nie spełnia. 8.10.2 W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców, dokumenty, o których mowa w SIWZ, składa każdy z nich. 10.1 Wypełniony FORMULARZ OFERTY wraz z FORMULARZEM CENOWYM – Załącznik nr 1 do FO 10.2 Pełnomocnictwo do podpisania oferty, oświadczeń i dokumentów składających się na ofertę, o ile pełnomocnictwo to nie wynika z innych dokumentów dołączonych do oferty - należy przedstawić w formie oryginału lub kopii potwierdzonej przez notariusza. 10.3 Oświadczenie o podatku VAT – Załącznik nr 6. 10.4 W przypadku oferty składanej przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia do oferty powinno zostać załączone pełnomocnictwo dla osoby uprawnionej do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy - należy przedstawić w formie oryginału lub kopii potwierdzonej przez notariusza. 10.5 zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, 10.6 zaświadczenie właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo inny dokument potwierdzający, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub inny dokument potwierdzający, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, 10.7 odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy, 10.8 Wzór umowy - parafowany przez wykonawcę - Rozdział II SIWZ  Oświadczenia i dokumenty sporządzone w języku obcym należy złożyć wraz z tłumaczeniem na język polski.  Dokumenty należy złożyć w oryginale lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę.  Zgodnie z § 14 Rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U. z 2016 r. poz.1126 z późn. zm.) "1. Oświadczenia, o których mowa w rozporządzeniu dotyczące wykonawcy i innych podmiotów, na których zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca na zasadach określonych w art. 22a ustawy oraz dotyczące podwykonawców, składane są w oryginale. 2. Dokumenty, o których mowa w rozporządzeniu, inne niż oświadczenia, o których mowa w ust. 1, składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. 3. Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego albo podwykonawca, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą. 4. Poświadczenie za zgodność z oryginałem następuje w formie pisemnej lub w formie elektronicznej".

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach