Przetargi.pl
„Usługa dozoru mienia, ochrony obiektów, całodobowy monitoring elektroniczny oraz kompleksowa usługa utrzymania czystości na terenach przyległych do obiektu ZSLP oraz konwojowanie wartości pieniężnych.”

Zespół Składnic Lasów Państwowych w Stargardzie ogłasza przetarg

  • Adres: 73-110 Stargard Szczeciński, ul. Wojska Polskiego
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. +48 91 5771832 , fax. +48 91 572899
  • Data zamieszczenia: 2018-07-23
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zespół Składnic Lasów Państwowych w Stargardzie
    ul. Wojska Polskiego 119
    73-110 Stargard Szczeciński, woj. zachodniopomorskie
    tel. +48 91 5771832, fax. +48 91 572899
    REGON: 810539491
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zslpstargard.szczecin.lasy.gov.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Jednostka Skarbu Państwa nieposiadająca osobowości prawnej

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Usługa dozoru mienia, ochrony obiektów, całodobowy monitoring elektroniczny oraz kompleksowa usługa utrzymania czystości na terenach przyległych do obiektu ZSLP oraz konwojowanie wartości pieniężnych.”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    3.1. Przedmiotem zamówienia jest usługa dozoru mienia, ochrony obiektów, całodobowy monitoring elektroniczny oraz kompleksowa usługa utrzymania czystości na terenach przyległych do obiektu ZSLP oraz konwojowanie wartości pieniężnych w okresie od 1 września 2018 roku do 31 sierpnia 2021 roku. 3.2. Opis przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest usługa dozoru mienia, ochrony obiektów, całodobowy monitoring elektroniczny przed kradzieżą, włamaniem z zewnątrz, pożarem i dewastacją w budynkach oraz na terenie nieruchomości zlokalizowanych przy ul. Wojska Polskiego 119 należących do Zespołu Składnic Lasów Państwowych w Stargardzie, kompleksowa usługa utrzymania czystości na terenach przyległych do obiektu ZSLP oraz konwojowanie wartości pieniężnych. Wykonawca ubiegający się o udzielenie przedmiotowego zamówienia musi posiadać aktualną koncesję na wykonywanie działalności gospodarczej w zakresie usług ochrony osób i mienia realizowanych w formie bezpośredniej ochrony fizycznej. Kopię potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez wykonawcę należy złożyć razem z ofertą. 3.3. Przedmiot zamówienia winien być pełniony w okresie od 1 września 2018 roku do 31 sierpnia 2021 roku. Ochrona przedmiotu zamówienia będzie trwać w systemie: a) w dniach roboczych od poniedziałku do piątku: w godzinach od 15:00 do 7:00 b) w sobotę, niedzielę i pozostałe dni ustawowo wolne od pracy c) w dni wolne od pracy wskazane przez Zamawiającego ( maks. 15 dni w trakcie trwania całej umowy). d) monitoring elektroniczny : całodobowo 3.4. Zakres rzeczowy usługi przedmiotu zamówienia powinien obejmować m.in.: a) obchody na terenie budynków przynależnych oraz terenu posesji - nie rzadziej niż dwa razy w trakcie pełnienia dyżuru w czasie i okresie wymienionym w pkt.3.3a, b) obchody na terenie budynków przynależnych oraz terenu posesji - nie rzadziej niż dwa razy w trakcie pełnienia dyżuru w czasie i okresie wymienionym w pkt.3.3b i 3.3c, c) zapobieganie i likwidacja zaistniałych pożarów, d) niedopuszczanie do kradzieży i niszczenia mienia oraz przeciwdziałanie innym czynom zabronionym i zdarzeniom mogącym spowodować szkody na terenie objętym ochroną, e) niedopuszczenie do przebywanie na terenie objętym ochroną osób nieupoważnionych, f) prowadzenie książki dyżurów, g) wybiórcze sprawdzanie wszelkich osób i pojazdów wjeżdżających i wyjeżdżających z terenu objętego ochroną oraz odnotowywanie w książce dyżurów faktu wjeżdżania i wyjeżdżania pojazdów oraz wchodzenia i wychodzenia osób na chroniony teren po godzinach pracy Zamawiającego ( od godziny 15:00 do 7:00), h) prowadzenia ewidencji uzbrajania i rozbrajania instalacji alarmowej wg wzoru przekazanego przez Zamawiającego, i) dozór parkingu oraz pojazdów tam zaparkowanych, j) należyte zabezpieczenie i rozbrajanie alarmu w budynku biurowym w obecności upoważnionego pracownika ZSLP, k) monitorowanie przez całą dobę sygnałów pochodzących z systemu alarmowego, systemu kamer oraz czujek ruchu zainstalowanych w obiekcie zamawiającego. 3.5. Zakres rzeczowy kompleksowej usługi utrzymania czystości na terenach przyległych do terenu powinien obejmować m.in. a) koszenie trawy i usuwanie chwastów na terenie nieruchomości, b) uprzątanie liści z terenu nieruchomości i przylegającego chodnika, c) uprzątanie śniegu i oblodzeń z chodników stanowiących dojście do obiektów zlokalizowanych na terenie nieruchomości oraz z chodnika przylegającego do nieruchomości, d) utrzymywanie czystości wewnątrz pomieszczenia przekazanego przez Zamawiającego dla potrzeb realizacji niniejszej umowy /portiernia/. Czynności związane z utrzymaniem czystości na terenie objętym ochronie Wykonawca wykonywał będzie w dni robocze w godzinach dozoru ( średnio 3 godziny dziennie). 3.6. Zakres konwojowanie wartości pieniężnych . Konwojowanie wartości pieniężnych wykonywane będzie w dni robocze o godzinie ustalonej przez zamawiającego . Usługa konwojowania polegać będzie na przewożeniu upoważnionego pracownika ZSLP w Stargardzie wraz z wartościami pieniężnymi do banku na terenie Stargardu. Osoba przenosząca wartości pieniężne powinna mieć zapewnioną asystę konwojenta od momentu opuszczenia biura ZSLP do jej powrotu do biura. Ochronę wartości pieniężnych i upoważnionego pracownika ZSLP powinni wykonywać konwojenci wyposażeni w środki łączności. Czynności związane z konwojowaniem wartości pieniężnych na terenie Stargardu Wykonawca wykonywał będzie w dni robocze w godzinach od 7:00 do 15:00 – na podstawie zlecenia telefonicznego od Zamawiającego - łącznie 108 wyjazdów w czasie obowiązywania umowy. 3.7. Obowiązki wykonawcy: Wykonawca zobowiązany będzie w szczególności do: a) wykonania zamówienia profesjonalnie, zgodnie z zasadami wiedzy z tego zakresu oraz obowiązującymi przepisami przy użyciu wyłącznie własnych pracowników (bez udziału podwykonawców), b) przedstawienia zakresu obowiązków służby ochrony mienia – swoim pracownikom (strażnikom) określającego, oprócz przepisów prawa, Regulamin wewnętrzny służby strażnika opracowany przez Wykonawcę i przekazany do uzgodnienia przez Zamawiającego najpóźniej w terminie nie dłuższym niż 7 dni od daty podpisania umowy. Regulamin wewnętrzny określi szczegółowe obowiązki strażnika, sposób pełnienia służby, dokumentację, sposób jej prowadzenia oraz tryb postępowania w razie wystąpienia szkody i innych nieprawidłowości w chronionych obiektach, c) prowadzenia systematycznych kontroli jakości świadczonych usług w różnych porach dnia i nocy przy czym Zamawiający zastrzega sobie prawo do kontroli posterunku o każdej porze przez upoważnionych przez siebie pracowników, d) zachowania tajemnicy w zakresie uzyskanych informacji dotyczących chronionych obiektów oraz innych informacji związanych z działalnością Zamawiającego, zarówno w trakcie realizacji przedmiotu umowy jak i po jego zakończeniu, e) zatrzymania osób ujętych na „gorącym uczynku” lub podejrzanych o popełnienie przestępstwa na terenie ochranianym, jeśli zachodzi obawa ucieczki, zatarcia śladów lub nie jest ustalona ich tożsamość w celu bezzwłocznego przekazania ich Policji, f) w przypadku stwierdzenia kradzieży, pożaru, nieszczęśliwego wypadku bądź innych zdarzeń stanowiących zagrożenie mienia znajdującego się na chronionym terenie niezwłoczne informowanie odpowiednio Policji, Straży Pożarnej, Pogotowia Ratunkowego bądź właściwych służb oraz Dyrektora Zamawiającego czy przedstawiciela Zamawiającego, g) powiadomienia Zamawiającego na piśmie o podwyższeniu zagrożenia ochranianego mienia, h) świadczenia usługi objętej umową wykorzystując własny sprzęt, środki, maszyny, urządzenia i narzędzia, i) ponoszenie kosztów zużycia energii elektrycznej w budynku portierni na podstawie umieszczonego tam podlicznika. Zamawiający udostępni Wykonawcy portiernie. j) stałego całodobowego monitoringu elektronicznego ochranianej nieruchomości poprzez: monitorowanie sygnałów lokalnego systemu alarmowego, systemu kamer oraz czujek ruchu zainstalowanych w obiektach nieruchomości Zamawiającego oraz podejmowanie interwencji przez pracowników ochrony – tak zwane ,,szybkie reagowanie Wykonawcy“ w ciągu 3 minut po otrzymaniu sygnału alarmowego, k) zainstalowanie i bieżąca konserwacja urządzeń do przekazywania sygnałów alarmowych, l) rejestrowania sygnałów pochodzących z monitorowanego systemu alarmowego, ł) interwencji załogi patrolowej w przypadkach uzasadnionych i nieuzasadnionych. Koszt interwencji zostanie wliczony w miesięczne wynagrodzenie netto za przedmiot zamówienia. 3.8. Pozostałe wymagania: Wykonawca zapewni: a) łączność telefoniczną ( telefon stacjonarny i komórkowy), b) wyposażenie pracowników ochrony w jednolite umundurowanie – w widocznym miejscu do odzieży przymocowany powinien być identyfikator z imieniem i nazwiskiem oraz nazwą firmy ochroniarskiej, c) wyposażenie pracowników ochrony w środki łączności zewnętrznej (telefon komórkowy), latarkę i środki obrony koniecznej oraz środki przymusu bezpośredniego, które wykonawca uzna za stosowne do wykonania zadania. 3.9. Wykonawca winien najpóźniej w dniu podpisania umowy przekazać Zamawiającemu wykaz osób, które będą wykonywać dozór, posiadających odpowiednie kwalifikacje (przynajmniej roczne doświadczenie w pracy polegającej na ochronie mienia) oraz potwierdzone za zgodność z oryginałem kopie zaświadczeń o niekaralności oraz zdolności psychofizycznej do wykonania usługi. 3.10. Każdy pracownik wykonawcy, który będzie konwojował wartości środków pieniężnych winien być wpisany na listę kwalifikowanych pracowników ochrony ( zgodnie z art.26 ustawy z dnia 22.08.1997r. o ochronie osób i mienia). 3.11. Na posterunku obowiązywać musi bezwzględny zakaz palenia papierosów, picia alkoholu oraz spania podczas pełnienia służby. 3.12. Wykonawca zobowiązany będzie do zapłaty kary umownej za każde stwierdzone uchybienie warunkom umowy (np. spóźnienie się pracownika dozoru, nie dokonywanie wpisów do zeszytów dyżuru, brak udokumentowanego dozoru nad pracownikami, wprowadzanie osób trzecich na posterunek itp.) 3.13. Zapłata za wykonanie przedmiotu umowy będzie realizowana w równych ratach miesięcznych odpowiadających wysokością 1/36 całkowitego wynagrodzenia wykonawcy (ceny oferty zawierającej podatek od towarów i usług VAT). 3.14. Zamawiający nie wymaga, aby do wykonania świadczenia wykonawca zatrudniał wyłącznie pracowników zatrudnionych na umowę o pracę w wymiarze pełnego etatu. 3.15. Umowa o wykonanie przedmiotowego zamówienia zawierana jest na okres 36 miesięcy, zamawiający nie wprowadzi do treści przyszłej umowy zapisu o waloryzacji wynagrodzenia z powodu zmian wynagrodzenia minimalnego. Wykonawca przygotowując ofertę powinien uwzględnić wszystkie koszty związane z prowadzona działalnością, w tym zwiększenie wypłat/ podwyżki dla pracowników. 3.16. W przypadku stwierdzenia niezgodności z przedmiotem zamówienia oferta zostanie odrzucona.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79710000-4
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 9.1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości określonej w wysokości 3 000,00 zł (słownie: trzy tysiące zł 00/100). Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, tj. do dnia 01.08.2018 r., do godziny 9:00. 9.2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jedn.: Dz. U. z 2016 r. poz. 359 z późn. zm.). 9.3. Wadium wpłacane w pieniądzu należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w banku BGŻ S.A. O/Stargard nr rachunku: 50 2030 0045 1110 0000 0232 4780 z dopiskiem: ,,wadium DT.270.2.6.2018”. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie zostanie zaliczone na rachunku bankowym Zamawiającego. 9.4. Z treści wadium wnoszonego w formie: poręczenia bankowego, poręczenia spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości powinno wynikać bezwarunkowe, nieodwołalne na pierwsze pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a PZP oraz art. 46 ust. 5 PZP. 9.5. Wadium wnoszone w formie innej niż pieniądz może być załączone w oryginale do oferty lub złożone w oryginale przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego (pokój nr: sekretariat). Wadium musi zabezpieczać ofertę przez cały okres związania ofertą. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium w wyznaczonym terminie, zostanie odrzucona z postępowania na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 7b PZP. 9.6. Treść gwarancji wadialnej musi zawierać następujące elementy: 1) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji/poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib, 2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem – określenie przedmiotu zamówienia 3) kwotę gwarancji/poręczenia, 4) termin ważności gwarancji/poręczenia, 5) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłacenia bezwarunkowo i nieodwołalnie kwoty gwarancji/poręczenia na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a PZP oraz art. 46 ust. 5 PZP. 9.7. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a PZP. 9.8. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 9.9. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 PZP, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 9.10. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 9.11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a PZP z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 PZP, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 PZP, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 PZP, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę, jako najkorzystniejszej. 9.12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający uzna, że wykonawca posiada wymagane przepisami prawa uprawnienia do prowadzenia działalności zawodowej jeżeli wykonawca wykaże, że : posiada aktualną koncesję Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji wydana na podstawie ustawy z dnia 22 sierpnia 1997r. o ochronie osób i mienia (tekst jedn. Dz. U. z 2017 r. poz. 2213 z późn. zm.) na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie usług ochrony osób i mienia realizowanych w formie bezpośredniej ochrony fizycznej.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: formularz oferty- według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do SIWZ, oświadczenie o posiadaniu wymaganych uprawnień ( wg załącznika nr 4 do SIWZ), podpisane oświadczenie RODO ( wg załącznika nr 5 do SIWZ), oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej ( wg załącznika nr 6 do SIWZ), odpis z właściwego rejestr lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, oświadczenie w zakresie braku podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu w odniesieniu do przesłanek wykluczenia opisanych w art. 24 ust. 1 pkt. 15 i 22 ustawy PZP oraz w zakresie niezalegania z opłaceniem podatków(wg załącznika nr 7 do SIWZ), oświadczenie o obowiązku podatkowym u zamawiającego zgodnie z art. 91 ust. 3a ustawy Prawo Zamówień Publicznych (wg załącznika nr 8 do SIWZ), zaświadczenie o wpisie na listę kwalifikowanych pracowników ochrony- dot. Konwojentów, dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzenia działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę nie niższa niż 60,000 zł.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach