Przetargi.pl
„Usługa dozoru i ochrony mienia w obiektach Muzeum Miedzi w Legnicy: gmach główny obejmujący dwa narożne budynki przy ul. Partyzantów i Św. Jana wraz przyległym lapidarium, pomieszczenia muzealne na I p. Akademii Rycerskiej, ul. Chojnowska 2”.

Muzeum Miedzi w Legnicy ogłasza przetarg

  • Adres: 59-220 Legnica, ul. Partyzantów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 768620289 , fax. 768620289
  • Data zamieszczenia: 2019-03-05
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Muzeum Miedzi w Legnicy
    ul. Partyzantów 3
    59-220 Legnica, woj. dolnośląskie
    tel. 768620289, fax. 768620289
    REGON: 58160000000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.muzeum-miedzi.art.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: gminna samorządowa jednostka organizacyjna

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Usługa dozoru i ochrony mienia w obiektach Muzeum Miedzi w Legnicy: gmach główny obejmujący dwa narożne budynki przy ul. Partyzantów i Św. Jana wraz przyległym lapidarium, pomieszczenia muzealne na I p. Akademii Rycerskiej, ul. Chojnowska 2”.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest codzienna usługa dozoru i ochrony mienia w obiektach Muzeum Miedzi w Legnicy: gmach główny obejmujący dwa narożne budynki przy ul. Partyzantów i Św. Jana wraz przyległym lapidarium, pomieszczenia muzealne na I p. Akademii Rycerskiej, ul. Chojnowska 2. • Łączna powierzchnia obiektów podlegających ochronie – 3 450 m², w tym gmach główny wraz z lapidarium ul. Partyzantów 3 – 2.600 m², pomieszczenia w Akademii Rycerskiej ul. Chojnowska 2 - 850m², • Obiekty w pełni monitorowane, • Zabezpieczone alarmem, • 2 posterunki jednoosobowe: Posterunek nr 1 – ul.Chojnowska 2 – jednoosobowy oraz Posterunek nr 2 – ul. Partyzantów 3 – jednoosobowy Czas pracy / posterunek nr 1 i 2 / - Łącznie: 23 266 godz. 2. Zadania ochrony: a) ochrona obiektów przed włamaniem, napadem i kradzieżą mienia znajdującego się w nich i na terenie przyległym, należącym do Muzeum, czyli w lapidarium u zbiegu ulic Partyzantów i Rycerskiej i wewnętrznym podwórku, nadzorowanie (kontrolowanie) ruchu osobowego pracowników i zwiedzających, zapewnienie spokoju i porządku w obiekcie, b) stała obserwacja urządzeń wizyjnych – monitorów, na których ukazują się informacje rejestrujące wszystkie zdarzenia i sytuacje jakie mają miejsce w placówce muzealnej, c) dbanie o techniczna sprawność urządzeń monitorujących poprzez użytkowanie zgodne z instrukcja i odbytym szkoleniem, d) obserwacja pomieszczeń i korytarzy będących w polu widzenia i reagowanie na wszystkie zdarzenia i zjawiska, które wpływają negatywnie na bezpieczeństwo muzeum i znajdujących się w niej zbiorów, e) wzywanie do opuszczenia placówki, osób których zachowanie nie jest godne by przebywali w muzeum, f) ujmowanie osób w czasie popełniania lub próby popełnienia przestępstwa, albo podejrzanych o jego popełnienie i powiadomienie o przyczynach i okolicznościach kierownika jednostki, a zarazem niezwłoczne ich oddanie w ręce Policji, g) ujmowanie osób stwarzających w sposób oczywisty bezpośrednie zagrożenie dla życia i zdrowia ludzkiego a także chronionego mienia celem niezwłocznego oddanie w ręce Policji, h) udaremnianie lub uniemożliwianie wejścia na teren placówki osobom zachowującym się niestosownie do miejsca, i) udaremnianiu wejścia na teren placówki osobom nietrzeźwym i wnoszącym alkohol, j) zwracaniu szczególnej uwagi na osoby opuszczające muzeum czy pod przykryciem wierzchnim nie wynoszą własności muzeum, k) zwracanie szczególnej uwagi na osoby, które swoim zachowaniem wyróżniają się np. nie interesują się wystawianymi eksponatami, a interesuje ich system zabezpieczeń, rodzaj, miejsce montażu, l) ochrona – obserwacja obiektu w zakresie zagrożenia awariami, m) obsługa istniejącego w Muzeum systemu sygnalizacji alarmowej, n) gospodarka kluczami: wydawanie, przyjmowanie, odnotowywanie czasu ich pobierania i zdawania osobom uprawnionym. Szczegółowe zasady zawiera regulamin wewnętrzny jednostki, o) codzienne wydawanie i przyjmowanie za pokwitowaniem przycisków napadowych opiekunom ekspozycji, p) współdziałanie i współpraca z opiekunami ekspozycji w zakresie wymiany informacji o zauważonych niestosownych zachowaniach zwiedzających, za pomocą bezprzewodowej cichej łączności dla otoczenia, q) po wcześniejszym upewnieniu się, że jest to pracownik muzeum otwiera bramę główną i wpuszcza do wewnątrz celem podjęcia pracy, a następnie ją zamyka. Po zakończeniu pracy i wyjściu wszystkich zwiedzających i pracowników zamyka bramę i uzbraja system technicznego zabezpieczenia, r) po godzinach zamknięcia muzeum , wykonuje patrole po korytarzach, wszystkich dostępnych pomieszczeniach, sprawdza klatki schodowe i zabezpieczenie wszystkich otworów wyjściowych oraz okien.. W trakcie patrolu rejestruje wszystkie zjawiska odbiegające od normalności dnia codziennego, które w jego ocenie nie powinny mieć miejsca. Analizuje je i na tej podstawie podejmuje decyzje o poinformowaniu bazy monitoringu bądź kierownika jednostki. s) funkcja informacyjna w ogólnym zakresie, kierowanie interesantów do odpowiednich pracowników celem załatwienia sprawy, t) stosowanie się do zarządzeń i regulaminów obowiązujących w Muzeum Miedzi w Legnicy u) wykonywanie obchodów zewnętrznych chronionych obiektów przy przejmowaniu i zdawaniu dyżurów, v) sprawdzanie stanu wszystkich zamków i zabezpieczeń chronionego obiektu, w) znajomość zasad alarmowania i postępowania na wypadek pożaru lub innego zagrożenia bezpieczeństwa (instrukcja alarmowa) i zasad współpracy ze Strażą Pożarną, Policją i innymi służbami, x) sporządzanie notatek z zaistniałych zdarzeń oraz codziennej dokumentacji z przebiegu służby. 3. Grupa interwencyjna: a) Grupa interwencyjna, szybkiego reagowania zlokalizowana na terenie miasta Legnicy, której członkowie posiadają zaświadczenie kwalifikowanego pracownika ochrony fizycznej, b) Po otrzymaniu polecenia od operatora Bazy Monitoringu (Stacji Monitorowania Alarmów) natychmiast udaje się do muzeum, w między czasie otrzymuje dalsze szczegóły dot. okoliczności zdarzenia, c) Czas reakcji grupy interwencyjnej od momentu wywołania alarmu do momentu przybycia na miejsce nie może przekroczyć 10 minut. d) Nawiązuje kontakt z pracownikiem ochrony lub pracownikiem muzeum w celu ustalenia przyczyn alarmu, e) Po przybyciu na miejsce wspólnie z pracownikiem ochrony a w godzinach otwarcia również z pracownikami muzeum rozwiązują problem bądź przystępują do interwencji, f) Pracownicy gr. Interwencyjnej winni informować operatora o spostrzeżeniach celem informowania odpowiednich służb np. Policji, Straży Pożarnej, Pogotowia itp. g) W przypadkach koniecznych , winni udzielić pierwszej pomocy przedlekarskiej, h) Zabezpieczyć ślady na miejscu zdarzenia, do czasu przybycia Policji. 4. Własna stacja Monitorowania Alarmów: a) przyjmuje sygnał o zdarzeniu z obiektu, b) potwierdza zdarzenia za pomocą technicznych środków lub gr. Interwencyjnej, c) w przypadku nie odwołania sygnału zagrożenia, informuje o fakcie jednostkę Policji oraz zainteresowane osoby i podmioty. 5. Wymagania dotyczące Wykonawcy oraz pracowników ochrony: a) Pracownicy ochrony powinni być przeszkoleni w zakresie zasad udzielenia pierwszej pomocy i profilaktyki p-poż, oraz posiadać odpowiednie uprawnienia i kwalifikacje oraz doświadczenie określone w pkt V ppkt 1.2.3 „Instrukcji dla Wykonawców”- Rozdział 2 siwz, b) pracownicy ochrony muszą być zatrudnieni na podstawie umowy o pracę, c) pracownicy ochrony muszą posiadać predyspozycje psychofizyczne zapewniające prawidłowe wypełnianie obowiązków na swoich posterunkach, d) pracownicy ochrony podczas wykonywania obowiązków posiadają umundurowanie z widocznym identyfikatorem, w ciągu dnia umundurowanie wyjściowe, e) pracownik ochrony obowiązany jest posiadać środki łączności bezprzewodowej zapewniające kontakt pomiędzy wyznaczonymi przez Zmawiającego pracownikami Muzeum, bezpośrednie połączenie z firmą macierzystą i Zleceniodawcą oraz możliwość wsparcia przez zmotoryzowane grupy interwencyjne, f) ochronę realizują wyłącznie pracownicy wykazani w załączniku nr 4 do „Instrukcji dla Wykonawców”- Rozdział 2 siwz, g) zmiana pracownika ochrony na innego nie ujętego w załączonym wykazie (ww. załączniku nr 4) wymaga każdorazowo zgody Zamawiającego. h) w razie konieczności Zamawiający może wydać pracownikom ochrony dodatkowe dyspozycje z pominięciem Wykonawcy, pod warunkiem odnotowania ich w książce dyżuru. Dyspozycje takie będą wykonane tylko wówczas, jeżeli mieszczą się w przedmiocie umowy, są zgodne z przepisami prawa i nie wpłyną ujemnie na stan bezpieczeństwa chronionego obiektu. 6. Wszystkie podejmowane czynności związane z ochroną obiektu Zamawiającego nie mogą być sprzeczne – muszą być zgodne z ustawą z dnia 22.08.1997r. o ochronie osób i mienia (Dz. U. z 2018r., poz. 2142 – tekst jednolity). Zakres zamówienia - zgodnie z załącznikiem nr 1 „SZCZEGÓŁOWY OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA” do „Instrukcji dla Wykonawców” – Rozdział 2 siwz, projektem umowy – Rozdział 3 siwz oraz z załącznikiem nr 1 do umowy– Rozdział 3 siwz. 7. 7.1. Zamawiający stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy, wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz.U. z 2018 poz. 108 – tekst jednolity): a) pracownicy ochrony fizycznej – min. 8 osób b) członkowie Grupy Interwencyjnej – osoby wpisane na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej – min. 2 osoby 7.2. Wykonawca musi wykazać, iż zatrudnia wyżej wymienione osoby na podstawie umowy o pracę przez cały okres realizacji zamówienia. W przypadku rozwiązania stosunku pracy przed zakończeniem tego okresu, zobowiązuje się do niezwłocznego zatrudnienia na to miejsce innej osoby spełniającej powyższe wymagania.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 85312310-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca posiada kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej: Wykonawca musi posiadać uprawnienia do wykonywania działalności gospodarczej w zakresie usług ochrony osób i mienia Ocena spełnienia warunku według : a) oświadczenia Wykonawcy- załącznik nr 9 do „Instrukcji dla Wykonawców” - Rozdział 2 siwz oraz b) kserokopii koncesji na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie usług ochrony osób i mienia Ocena spełnienia w/w warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą „spełnia/nie spełnia”. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia ww. warunek, zostanie spełniony wyłącznie, jeżeli: warunek dotyczący kompetencji lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej (…) jeden z wykonawców spełni samodzielnie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Formularz oferty wg załączonego wzoru – Rozdział Nr 1, 2) Odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp; 3) Dokument potwierdzający posiadanie przez Wykonawcę uprawnień do wykonywania działalności gospodarczej w zakresie usług ochrony osób i mienia - kserokopia potwierdzona „za zgodność z oryginałem” koncesji na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie usług ochrony osób i mienia; 4) Oświadczenia Wykonawcy dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania – wg załącznika nr 2 do „Instrukcji dla Wykonawców” - Rozdział 2 siwz, 5) Wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych usług, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, - z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane – wg załącznika nr 3 do „Instrukcji dla Wykonawców” - Rozdział 2 siwz oraz załączeniem dowodów określających czy usługi te zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane. W przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać ww. poświadczeń - oświadczenie Wykonawcy 6) Wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami – wg załącznika nr 4 do „Instrukcji dla Wykonawców” - Rozdział 2 siwz. 7) Oświadczenie Wykonawcy, że wskazane w załączniku nr 4 osoby, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia posiadają wymagane uprawnienia. 8) Oświadczenie - zgoda Wykonawcy na warunki zmian w umowie - wg załącznika nr 5 do „Instrukcji dla Wykonawców” - Rozdział 2 siwz. 9) Oświadczenie Wykonawcy – wskazanie części zamówienia, której wykonanie powierzy podwykonawcom- wg załącznika nr 6 do „Instrukcji dla Wykonawców” - Rozdział 2 siwz. 10) Wypełniony i podpisany wzór umowy – Rozdział Nr – wypełnienie i akceptacja umowy nie stanowi zobowiązań prawnych ze strony Zamawiającego. 11) W terminie 3 dni od opublikowania przez Zamawiającego na swojej stronie internetowej informacji, o których mowa w art. 86 ust. 5 ustawy - informacja z otwarcia ofert - oświadczenie Wykonawcy o przynależności bądź o braku przynależności do grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. Nr 50, poz. 331-z późniejszymi zmianami) - wg załącznika nr 7 do „Instrukcji dla Wykonawców” - Rozdział 2 siwz. W przypadku przynależności do grupy kapitałowej Wykonawca zobowiązany jest do złożenia stosownego oświadczenia wraz z wykazem podmiotów należących do tej grupy kapitałowej. Wykonawca wraz z w.w. oświadczeniem może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 12) Oświadczenie Wykonawcy w zakresie wypełnienia obowiązków informacyjnych przewidzianych w art.13 lub art. 14 RODO – wg załącznika nr 8 do „Instrukcji dla Wykonawców” - Rozdział 2 siwz. 13) Oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu – wg załącznika nr 9 do „Instrukcji dla Wykonawców” - Rozdział 2 siwz.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach