Przetargi.pl
Usługa dowozu uczniów z orzeczoną niepełnosprawnością, orzeczoną potrzebą kształcenia specjalnego do szkół integracyjnych, specjalnych i specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych w roku szkolnym 2018/2019

Gmina Wieliczka ogłasza przetarg

  • Adres: 32020 Wieliczka, ul. Powstania Warszawskiego
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 12 263 41 00 , fax. 12 278 68 60
  • Data zamieszczenia: 2018-06-21
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Wieliczka
    ul. Powstania Warszawskiego 1
    32020 Wieliczka, woj. małopolskie
    tel. 12 263 41 00, fax. 12 278 68 60
    REGON: 35155536400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.wieliczka.eu

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Usługa dowozu uczniów z orzeczoną niepełnosprawnością, orzeczoną potrzebą kształcenia specjalnego do szkół integracyjnych, specjalnych i specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych w roku szkolnym 2018/2019
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiot zamówienia. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie na rzecz zamawiającego usługi polegającej na organizacji dowozu uczniów niepełnosprawnych i opieka podczas przewozu, do specjalistycznych placówek oświatowych położonych na terenie gminy miejskiej Kraków i gminy Wieliczka oraz ich odwozie po zajęciach szkolnych wraz z przewozem uczniów na zajęcia dodatkowe organizowane i realizowane przez placówki oświatowe (wszelkiego rodzaju zajęcia nadobowiązkowe, zawody sportowe, wycieczki tematyczne, imprezy okolicznościowe itp. - w tym także możliwość realizacji przewozów indywidualnych). Okres realizacji zamówienia obejmuje rok szkolny w okresie 01.09.2018 r. - 30.06.2019 r. Usługa nie obejmuje przewozu na różnego rodzaju zajęcia wspomagające, korekcyjne, rehabilitacyjne itp., które nie odbywają się w związku z tokiem zajęć szkolnych organizowanych i prowadzonych przez macierzystą placówkę oświatową ucznia, a w jakich uczeń bierze udział na skutek indywidualnej decyzji rodzica/prawnego opiekuna. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 60130000-8(1) Usługi w zakresie specjalistycznego transportu drogowego osób Usługa będzie wykonywana zgodnie z zatwierdzonym przez Ministra właściwego ds. edukacji kalendarzem roku szkolnego na dany okres. Szacunkowa liczba dni roboczych w okresie zamówienia wynosi 193 dni, w tym: w roku 2018 - 79 dni, w roku 2019 - 114 dni W roku szkolnym 2018/2019 zadaniem dowozu objętych będzie 70 uczniów + 2 uczniów jazda indywidualna zgodnie z danymi zamieszczonymi poniżej w tabeli: Szkoła lub placówka oświatowa do której uczeń będzie uczęszczać w roku szkolnym 2018/2019 Liczba uczniów i miejscowość 1 Szkoła Podstawowa Nr 4 w Wieliczce ul. Krzyszkowicka 18a -1 uczeń z miejscowości Pawlikowice -4 uczniów z miejscowości Czarnochowice, -1 uczeń z miejscowości Mała Wieś -1 uczeń z miejscowości Koźmice Wielkie -1 uczeń z miejscowości Grabówki -2 uczniów z miejscowości Węgrzce Wielkie -3 uczniów z miasta Wieliczka 2 Liceum Ogólnokształcące w Wieliczce, ul. Piłsudskiego 18 -1 uczeń z miejscowości Zabawa 4 Zespół Szkół im. Brata Alojzego Kosiby Wieliczka, ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 105 -2 uczniów z miejscowości Raciborsko -1 uczeń z miejscowości Grajów -1 uczeń z miejscowości Golkowice -1 uczeń z miejscowości Koźmice Wielkie -1 uczeń z miejscowości Raciborsko -4 uczniów z miasta Wieliczka 5 1. Przedszkole Wieliczka ul. Siemiradzkiego 16 -1 uczeń z miasta Wieliczka -1 uczeń z miejscowości Czarnochowice -1 uczeń z miejscowości Siercza (wózek specjalistyczny) 6 Zespół Szkół Zawodowych Nr 11 Kraków, ul. Dygasińskiego 25 -1 uczeń z miejscowości Gorzków -1 uczeń z miejscowości Byszyce 7 Specjalny Ośrodek Szkolno - Wychowawczy Nr 2 Kraków, ul. Szujskiego 2 -3 uczniów z miasta Wieliczka -1 uczeń z miejscowości Podstolice -1 uczeń z miejscowości Węgrzce Wielkie -1 uczeń z miejscowości Raciborsko 8 Specjalny Ośrodek Szkolno - Wychowawczy Nr 2 Kraków, ul. Zamojskiego 100 -1 uczniów z miejscowości Pawlikowice -3 uczniów z miasta Wieliczka -1 uczeń z miejscowości Grajów -1 uczeń z miejscowości Gorzków -1 uczeń z miejscowości Podstolice 9 Specjalny Ośrodek Szkolno - Wychowawczy Nr 4 Kraków, ul. Wietora 7 -1 uczeń z miejscowości Mietniów (problemy z chodzeniem ) -1 uczeń z miejscowości Czarnochowice 10 Specjalny Ośrodek Szkolno - Wychowawczy Nr 6 Kraków, ul. Niecała 8 -1 uczeń z miejscowości Raciborsko -2 uczniów z miasta Wieliczka 11 Specjalny Ośrodek Szkolno - Wychowawczy dla Niesłyszących Kraków, ul. Grochowa 19 -1 uczeń z miejscowości Kokotów 1 raz w tygodniu ul. Mickiewicza 11 Specjalny Ośrodek Szkolno – Wychowawczy Kraków, ul. Spadochroniarzy 1 -1 uczeń z miejscowości Golkowice -1 uczeń z miejscowości Brzegi -1 uczeń z miasta Wieliczka 13 Zespół Szkół Specjalnych Nr 14 Kraków, ul. os. Sportowe 28 -2 uczniów z miasta Wieliczka -1 uczeń-1 raz w tygodniu ul. Olsztyńska -1 uczeń z miejscowości Kokotów -1 uczeń z miejscowości Węgrzce Wielkie 2 razy w tygodniu ul. Kantorowicka -1 uczeń z miejscowości Pawlikowice 14 Zespół Szkół Specjalnych Nr 11 Kraków, ul. Dobczycka 20 -1 uczeń z miejscowości Byszyce (wózek inw.) -1 uczeń z miejscowości Janowice (wózek inw.) -1 uczeń z miejscowości Golkowice (wózek inw.) -1 uczeń z miejscowości Czarnochowice 15 Liceum Ogólnokształcące Nr XXX Kraków, oś. Dywizjonu 303 bl. 66 -1 uczeń z miejscowości Czarnochowice wózek inwalidzki 16 Zespół Szkół Specjalnych Nr 6 Kraków, ul. Ptaszyckiego 9 -1 uczeń z miejscowości Mała Wieś 1 raz w tygodniu ul. Olsztyńska 17 Szkoła Podstawowa Nr 30 Kraków, ul. Konfederacka 12 -1 uczeń z miejscowości Podstolice 18 Niepubliczna Szkoła Podstawowa UMIEM oś. Wysokie -1 uczeń z miasta Wieliczka 19 Wojewódzki Specjalistyczny Szpital Dziecięcy Kraków, ul. Kopernika -1 uczeń z miejscowości Gorzków -1 uczeń z miejscowości Węgrzce Wielkie -1 uczeń z miejscowości Wieliczka 20 Specjalny Ośrodek Szkolno Wychowawczy Kraków ul. Tyniecka 6 -1 uczeń z miejscowości Lednica Górna (wózek inw.) -1 uczeń z miejscowości Węgrzce Wielkie -1 uczeń z miejscowości Zabawa 21 Placówki szkolne z terenu Miasta i Gminy Wieliczka 2 uczniów jazda indywidualna Z uwagi na stan zdrowia niektórych uczniów w wyjątkowych sytuacjach Zamawiający przewiduje możliwość przejazdu ucznia wraz z opiekunem, a wykonawca umożliwi przejazd tego opiekuna. Szczegółowy wykaz obejmujący zestawienie placówek oświatowych do których będą dowożeni uczniowie w poszczególnych latach szkolnych, dane personalne oraz dokładny adres zamieszkania uczniów – zostaną przekazane wykonawcy, który przedstawi najkorzystniejszą ofertę i uzyska zamówienie, po uprzednim podpisaniu oświadczenia o wykorzystywaniu danych osobowych wyłącznie do celów związanych z realizacją zadania dowozu do specjalistycznych placówek oświatowych. UWAGA: 1. Zamawiający informuje, że w trakcie realizacji zamówienia może nastąpić zmiana szkół i placówek, do których dowożeni są uczniowie, czego nie można było przewidzieć na etapie niniejszego postępowania. 2. W trakcie realizacji zamówienia zamawiający przewiduje, iż może nastąpić zmiana ilości dowożonych uczniów w stosunku do określonej w niniejszym postępowaniu, z różnych powodów, których zamawiający nie był w stanie przewidzieć, jednakże i w tym przypadku Zamawiający w uzgodnieniu z Wykonawcą zapłaci Wykonawcy za wykonany faktycznie transport po uwzględnieniu zmiany ilości osób w ramach możliwości finansowych Zamawiającego oraz zgodnie z zapisami SIWZ i uPzp. 3. Przebieg tras i ich długość mogą być modyfikowane w zależności od szczególnych potrzeb zamawiającego wynikłych z przyczyn organizacyjnych, których nie można było przewidzieć w chwili sporządzania specyfikacji, jak np.: zmiany w planach lekcji, konieczność zorganizowania dodatkowych przejazdów wynikających z uczestnictwa uczniów w zajęciach nadobowiązkowych, zawodach sportowych, wycieczkach tematycznych lub imprezach okolicznościowych, itp. Usługę należy wykonać zgodnie z harmonogramem dowozu i odwozu bezpośrednio dostosowanego do planu zajęć lekcyjnych w placówkach oświatowych z zastrzeżeniem, że w większości szkół lekcje rozpoczynają się o godz. 800 . Godziny rozpoczęcia i zakończenia lekcji mogą ulec zmianie. Wykonawca może wcześniej zapoznać się z warunkami drogowymi panującymi na terenie gmin Wieliczka i Kraków. 2. Potencjał techniczny i kadrowy wykonawcy. Zadaniem wykonawcy jest zapewnienie przewożonym uczniom bezpiecznych i higienicznych warunków przejazdu pojazdami sprawnymi technicznie wyposażonymi w środki łączności umożliwiające kontakt ze służbami medycznymi lub porządkowymi i dopuszczonymi do ruchu kołowego, obsługiwanych przez pracowników o odpowiednich kwalifikacjach. Osoby bezpośrednio wykonujące usługę dowozu i odwozu muszą posiadać odpowiednie przygotowanie w zakresie wykonywania tego rodzaju usługi z osobami niepełnosprawnymi. Ponadto każda z osób wykonujących usługę musi posiadać środek łączności (np. telefon, radio CB) do kontaktów z: 1. rodzicami/opiekunami prawnymi uczniów, 2. koordynatorem zadania po stronie wykonawcy, 3. koordynatorem zadania po stronie zamawiającego. Wykonawca musi dysponować (np. na własność, lub zasadach wynajmu, leasingu itp.) co najmniej: a) trzema pojazdami specjalistycznymi przystosowanymi zgodnie z obowiązującymi przepisami do przewozu osób niepełnosprawnych na wózkach inwalidzkich wyposażonych w najazdy lub windy hydrauliczne i systemy mocowania wózków inwalidzkich, b) piętnastoma samochodami osobowymi zarejestrowanymi do przewozu co najmniej 5 osób każdy lub ośmioma busami zarejestrowanymi do przewozu co najmniej 9 osób. Zamawiający oczekuje, że w chwili rozpoczęcia realizacji zamówienia wykonawca dobierze ilość niezbędnych do wykonania zadania pojazdów w sposób optymalny uwzględniając zarówno pojemność przedziałów pasażerskich, jak również odległość miejsca zamieszkania ucznia od placówki oświatowej do której będzie dowożony. Zadaniem wykonawcy jest bezwzględne zapewnienie ciągłości usługi, tak więc: a) wykonawca będzie utrzymywał bieżący kontakt z rodzicami lub opiekunami dowożonych uczniów mając na uwadze w szczególności sytuację choroby ucznia lub innego zdarzenia losowego, co skutkowałoby wykonaniem niepotrzebnych kursów obciążających w sposób nieuzasadniony zamawiającego; b) w przypadku wystąpienia okoliczności uniemożliwiających wykonawcy realizację usługi jest on zobowiązany na własny koszt i ryzyko zapewnić zastępcze wykonanie usługi przez innego koncesjonowanego przewoźnika, który spełni podstawowe wymagania stawiane wykonawcy; c) jeżeli wykonawca nie dopełni obowiązków wskazanych w pkt b, zamawiający zleci zastępcze wykonanie usługi innemu przewoźnikowi, a koszty tej usługi zostaną potrącone z wynagrodzenia wykonawcy wskazanego na najbliższej fakturze; 3. Zapewnienie opieki. Zadaniem po stronie wykonawcy pozostaje zapewnienie opieki nad przewożonymi uczniami w czasie transportu, w szczególności pomoc w przemieszczaniu się z domu lub ze szkoły do środka transportu, wykonanie czynności pielęgnacyjno-opiekuńczych podczas przewozu dzieci, a także w razie potrzeby udzielenie pierwszej pomocy przedmedycznej. Zamawiający informuje, że mogą zaistnieć sytuacje, w których ze względu na stan zdrowia uczniów, opiekę nad dowożonymi uczniami będą musieli sprawować również rodzice. 4.Wynagrodzenie Wykonawcy. Za zrealizowaną usługę wykonawca otrzymywać będzie wynagrodzenie rozliczane fakturami przekazywanymi zamawiającemu jeden raz w miesiącu, z uwzględnieniem 14-dniowego terminu płatności, na podstawie których zamawiający dokonywać będzie przelewu na konto wykonawcy. Niezbędnym załącznikiem do faktury musi być potwierdzenie przez daną placówkę oświatową wykonania dowozu uczniów na zajęcia szkolne, na podstawie którego zamawiający dokona weryfikacji wartości faktury. 5. Zamawiający wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane poniżej czynności w zakresie realizacji zamówienia, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (tekst jednolity Dz. U. z 2016 r. poz. 1666, z późn. zm.), w szczególności dotyczy to czynności związanych z wykonaniem czynności w zakresie usługi dowozu i odwozu uczniów. Obowiązek ten nie dotyczy osób samozatrudnionych. 5.1. Zamawiający wymaga aby wykonawca/podwykonawca przedłożył Zamawiającemu najpóźniej z dniem zawarcia umowy o udzielenie zamówienia publicznego oraz na każde żądanie zamawiającego w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia, oświadczenie o ilości osób zatrudnionych na podstawie umowy o pracę, które wykonują opisane wyżej czynności. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że wskazane przez zamawiającego czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, wskazanie daty zawarcia umowy, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu każdej osoby wymienionej w oświadczeniu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy. W przypadku zmiany osób w trakcie realizacji zamówienia, które wykonują czynności opisane w punkcie 3.5. Wykonawca zobowiązany jest bez wezwania uaktualnić oświadczenie poprzez złożenie nowego oświadczenia Zamawiającemu w terminie do 7 dni licząc od dnia wystąpienia takiej zmiany. 5.2. Zamawiający zastrzega sobie prawo do weryfikacji wypełniania przez Wykonawcę/podwykonawcę nałożonych na niego obowiązków w czasie realizacji zamówienia poprzez np. zwrócenie się do właściwego inspektoratu pracy z wnioskiem o przeprowadzenie kontroli lub też poprzez żądanie od Wykonawcy/podwykonawcy przedstawienia oświadczenia jak wyżej lub następujących dokumentów: a) Poświadczonej/ych za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”. b) Dokumentów np. zaświadczenia właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy (wraz z informacją o liczbie odprowadzanych składek). c) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z RODO. 5.3. Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane czynności jak również niezłożenie przez wykonawcę w wyznaczonym przez zamawiającego terminie oświadczenia lub dokumentów, o których mowa wyżej skutkowało będzie nałożeniem sankcji w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w istotnych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 60130000-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości 5 000,00 zł (słownie: pięć tysięcy złotych 00/100). Wadium musi być wniesione do dnia 06.07.2018 r. do godz. 09:50.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy posiadają uprawnienia na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób, zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. 2016 poz. 1907 z późn.zm);
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Oświadczenie o grupie kapitałowej – Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 3 uPzp, (pkt 13.4 nin. SIWZ) przekaże zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej (sporządzone według formularza stanowiącego załącznik nr 2 do SIWZ), o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca przedstawi dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. W przypadku wspólnego ubieganie się o udzielenie zamówienia każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zobowiązany jest do złożenia w/w dokumentu. 2. Ponadto Wykonawca zobowiązany jest do złożenia razem z ofertą następujących dokumentów: 2.1. Formularz oferty – wypełniony i podpisany Formularz oferty sporządzony na podstawie wzoru formularza stanowiącego załącznik nr 1 do SIWZ. W przypadku dokumentu wielostronicowego, należy go podpisać na każdej jego stronie; 2.2. Zobowiązanie podmiotu do oddania do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia – W celu oceny, czy wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a uPzp (pkt 5.4. SIWZ), będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, zamawiający żąda przedstawienia dokumentów wraz z ofertą (w szczególności pisemnego zobowiązania) które określają w szczególności: - zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, - sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu przez Wykonawcę przy wykonywaniu zamówienia publicznego, - zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego, - czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą. 2.3. Stosowne pełnomocnictwo/a – lub inny dokument potwierdzający upoważnienie do podpisania oferty – w przypadku, gdy upoważnienie do podpisania oferty nie wynika bezpośrednio z oferty dokumentu (oryginał lub kopia potwierdzona notarialnie za zgodność z oryginałem). W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia – dokument ustanawiający pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia (oryginał lub kopia potwierdzona notarialnie za zgodność z oryginałem). 3. Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu, spełniają warunki udziału w postępowaniu, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów. 4. Jeżeli wykonawca nie złoży oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu, spełnianie przez oferowane usługi wymagań określonych przez zamawiającego lub brak podstaw wykluczenia, lub innych dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania, oświadczenia lub dokumenty są niekompletne, zawierają błędy lub budzą wskazane przez zamawiającego wątpliwości, zamawiający wezwie do ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub do udzielenia wyjaśnień w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub udzielenia wyjaśnień oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. 5. Jeżeli wykonawca nie złoży wymaganych pełnomocnictw albo złoży wadliwe pełnomocnictwa, zamawiający wezwie do ich złożenia w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. 6. Zamawiający wezwie także, w wyznaczonym przez siebie terminie, do złożenia wyjaśnień dotyczących oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w art. 25 ust. 1 uPzp. 7. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w punkcie III.4) – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. 7.1. Dokument ten powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. 7.2. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentu/ów, o którym/ych mowa w pkt 7., zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Przepis pkt 7.1. stosuje się. 7.3. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. 8. W przypadku wskazania przez wykonawcę dostępności oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w pkt III.4), III.5) i III.7) ppkt 7, w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, zamawiający pobiera samodzielnie z tych baz danych wskazane przez wykonawcę oświadczenia lub dokumenty. 9. W przypadku wskazania przez wykonawcę oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w pkt III.4), III.5) i III.7) ppkt 7, które znajdują się w posiadaniu zamawiającego, w szczególności oświadczeń lub dokumentów przechowywanych przez zamawiającego zgodnie z art. 97 ust. 1 uPzp, zamawiający w celu potwierdzenia okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 uPzp, korzysta z posiadanych oświadczeń lub dokumentów, o ile są one aktualne. 10. Oświadczenia o których mowa w rozporządzeniu Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. dotyczące wykonawcy i innych podmiotów, na których zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca na zasadach określonych w art. 22a ustawy oraz dotyczące podwykonawców, składane są w oryginale. 11. Dokumenty, o których mowa w rozporządzeniu Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r., inne niż oświadczenia, o których mowa w pkt. 10 składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. 12. Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego albo podwykonawca, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą. 13. Poświadczenie za zgodność z oryginałem następuje w formie pisemnej lub w formie elektronicznej. 14. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentów, o których mowa w rozporządzeniu Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r., innych niż oświadczenia, wyłącznie wtedy, gdy złożona kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości. 15. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. 16. W przypadku, o którym mowa w pkt 9, zamawiający może żądać od wykonawcy przedstawienia tłumaczenia na język polski wskazanych przez wykonawcę i pobranych samodzielnie przez zamawiającego dokumentów. 17. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. 17.1. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 17.2. Wykonawcy zobowiązani są do złożenia wraz z ofertą pełnomocnictwa do reprezentowania wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, ewentualnie umowy o współdziałaniu, z której będzie wynikać przedmiotowe pełnomocnictwo. Pełnomocnictwo należy załączyć w formie oryginału, lub też kserokopii poświadczonej notarialnie za zgodność z oryginałem. 17.3. Przepisy dotyczące wykonawcy stosuje się odpowiednio do wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. 17.4. Jeżeli oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, została wybrana, zamawiający żąda przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego umowy regulującej współpracę tych wykonawców. 17.5. W/w dotyczy również odpowiednio wspólników spółki cywilnej którzy traktowani będą jak wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego. 18. Wykonawca nie jest obowiązany do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3, jeżeli zamawiający posiada oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego wykonawcy lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2014 r. poz. 1114 oraz z 2016 r. Poz. 352). 19. W zakresie nieuregulowanym SIWZ, zastosowanie mają przepisy rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 27 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U. z 2016 r., poz. 1126).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach