Przetargi.pl
Usługa dowozu uczniów do szkół podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Gmina Wieliczka w okresie wrzesień – grudzień 2018

Gmina Wieliczka ogłasza przetarg

  • Adres: 32020 Wieliczka, ul. Powstania Warszawskiego
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 12 263 41 00 , fax. 12 278 68 60
  • Data zamieszczenia: 2018-06-28
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Wieliczka
    ul. Powstania Warszawskiego 1
    32020 Wieliczka, woj. małopolskie
    tel. 12 263 41 00, fax. 12 278 68 60
    REGON: 35155536400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.wieliczka.eu

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Usługa dowozu uczniów do szkół podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Gmina Wieliczka w okresie wrzesień – grudzień 2018
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiot zamówienia. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie na rzecz zamawiającego usługi przewozowej polegającej na zorganizowanym dowozie uczniów do szkół podstawowych i gimnazjów położonych na terenie Gminy Wieliczka oraz ich odwozie po zajęciach, w roku szkolnym 2018/2019 w okresie 01.09.2018 r. – 31.12.2018 r. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 60100000-9 usługi w zakresie transportu drogowego. Usługa będzie wykonywana zgodnie z zatwierdzonym przez Ministra właściwego ds. edukacji kalendarzem roku szkolnego na dany okres. Szacunkowa liczba dni roboczych w okresie zamówienia wynosi 79 dni od września do grudnia 2018r. Zamówienie obejmuje wykonanie usługi przewozowej polegającej na zorganizowanym dowozie uczniów do szkół podstawowych i gimnazjów oraz ich odwozie po zajęciach z następujących placówek: 1. Szkoła Podstawowa Nr 1 w Wieliczce, (z oddziałami gimnazjalnymi) 2. Szkoła Podstawowa Nr 2 w Wieliczce, 3. Szkoła Podstawowa Nr 3 w Wieliczce 4. Szkoła Podstawowa w Węgrzcach Wielkich, (z oddziałami gimnazjalnymi) 5. Szkoła Podstawowa w Grabiu, 6. Szkoła Podstawowa w Śledziejowicach, 7. Szkoła Podstawowa w Koźmicach Wielkich, (z oddziałami gimnazjalnymi) 8. Szkoła Podstawowa w Grajowie (z oddziałami gimnazjalnymi) 9. Szkoła Podstawowa w Mietniowie 2. Charakterystyka tras przewozowych oraz planowany harmonogram dowozu i odwozu: trasa nr 1: Szkoła Podstawowa NR 1 w Wieliczce 60 uczniów (1 autobus do przewozu co najmniej 50 osób) - przywóz do szkoły na godz.: 8:00, 8:50, 9:35, trasa: Lednica Górna-Sułków-Zabawa-Śledziejowice-Czarnochowice-Bogucice- Wieliczka; - odwóz wg planu zajęć lekcyjnych o godz.: 12:25, 13:20, 14:20, 15:10, trasa: Wieliczka-Lednica Górna-Sułków-Zabawa-Śledziejowice-Czarnochowice- Bogucice. trasa nr 2: Szkoła Podstawowa Nr 2 - 111 uczniów (1 autobus do przewozu co najmniej 50 osób) - przywóz do szkoły na godz.: 8:00, 8:50, 9:35, 10:10 ,11:15 12:15 trasa: Lednica Górna-Sułków-Zabawa-Śledziejowice-Czarnochowice-Bogucice- Wieliczka; - odwóz wg planu zajęć lekcyjnych o godz.: 12:25, 13:20, 14:20, 15:10 ,16:10 ,16:55 trasa: Wieliczka-Lednica Górna-Sułków-Zabawa-Śledziejowice-Czarnochowice- Bogucice. Szkoła Podstawowa Nr 3 – 94 uczniów (1 autobus do przewozu co najmniej 50 osób) - przywóz do szkoły na godz.: 8:00 , 8:50, 9:35, 10:10 ,11:15 12:15 trasa: Lednica Górna-Sułków-Zabawa-Śledziejowice-Czarnochowice-Bogucice- Wieliczka; - odwóz wg planu zajęć lekcyjnych o godz.: 12:25, 13:20, 14:20, 15:10 ,16:10 ,16:55 trasa: Wieliczka-Lednica Górna-Sułków-Zabawa-Śledziejowice-Czarnochowice- Bogucice. trasa nr 3: Szkoła Podstawowa w Węgrzcach Wielkich oddział gimnazjum 83 uczniów (1 autobus do przewozu co najmniej 50 osób) dotyczy trasy nr 3. nr 4, nr 5 - przywóz do szkoły na godz.: 6:50, 8:20, 10:15 trasa: Czarnochowice-Śledziejowice-Kokotów-Węgrzce Wielkie-Grabie-Brzegi-Węgrzce Wielkie 1300 - odwóz wg planu zajęć lekcyjnych o godz.: 12:25, 12:55, 13:55, 14:20, 14:50, 15:50, 16:15, 16:40, trasa: Węgrzce Wielkie-Grabie-Brzegi-Węgrzce Wielkie-Kokotów-Śledziejowice-Czarnochowice; trasa nr 4: Szkoła Podstawowa w Grabiu 57 uczniów - przywóz do szkoły na godz.: 7:55, 10:40, trasa: Brzegi-Grabie, - odwóz wg planu zajęć lekcyjnych o godz.: 12:30, 14:20, 15:10, trasa: Grabie-Brzegi; trasa nr 5: Szkoła Podstawowa w Śledziejowicach 80 uczniów - przywóz do szkoły na godz.: 8:25, 9:20, 10:15, trasa: Czarnochowice-Śledziejowice-Kokotów-Śledziejowice, - odwóz wg planu zajęć lekcyjnych o godz.: 13:00, 14:20, 15:50, 16:40, trasa: Śledziejowice-Kokotów-Czarnochowice. trasa nr 6: Szkoła Podstawowa Węgrzcach Wielkich 115 uczniów - BUS do przewozu co najmniej 25 osób - przywóz do szkoły na godz.: 6:50, 7:40, 8:50, 9:15 trasa: Mała Wieś-Strumiany-Węgrzce Wielkie - odwóz wg planu zajęć lekcyjnych o godz.: 13:00, 13:55, 14:50, 15:50, 16:15, 16:40 trasa nr 7: Szkoła Podstawowa w Koźmicach Wielkich oddziały gimnazjalne 86 uczniów 2 autobusy do przewozu co najmniej 50 uczniów - przywóz do szkoły na godz.: 8:00, 8:45, 9:35, 10:45, trasa: Grabówki(pętla)-Sygneczów-Grabówki-Siercza-Janowice-Koźmice Wielkie; - odwóz wg planu zajęć lekcyjnych o godz.: 12:50, 13:30, 14:25, 15:20, 16:15, 17:00, trasa: Koźmice Wielkie-Janowice-Siercza-Grabówki-Sygneczów-Grabówki (pętla); trasa nr 2: - przywóz do szkoły na godz.: 8:00, 8:45, 9:35, 10:45, trasa: Pawlikowice-Koźmice Małe-Raciborsko-Jankówka-Gorzków-Koźmice Wielkie; - odwóz wg planu zajęć lekcyjnych o godz.: 12:50, 13:30, 14:25, 15:20, 16:15, 17:00, trasa: Koźmice Wielkie-Gorzków-Jankówka-Raciborsko-Koźmice Małe-Pawlikowice; trasa nr 3: - przywóz do szkoły na godz.: 8:00, 8:45, 9:35, 10:45, trasa: Gorzków (Czarnociny)-Byszyce-Gorzków-Koźmice Wielkie; - odwóz wg planu zajęć lekcyjnych o godz.: 12:50, 13:30, 14:25, 15:20, 16:15, 17:00, trasa: Koźmice Wielkie-Gorzkow-Byszyce-Gorzków (Czarnociny). trasa nr 8: Szkoła Podstawowa w Grajowie oddziały gimnazjalne w Dobranowicach 51 uczniów (1 autobus do przewozu co najmniej 50 uczniów) - przywóz do szkoły na godz.: 7:45, 8:30, 9:30, 10:30, trasa: Pawlikowice-Rożnowa-Mietniów-Chorągwica-Grajów-Dobranowice; - odwóz wg planu zajęć lekcyjnych o godz.: 12:10,13:00,14:00,14:45,15:35 trasa: Dobranowice-Grajów-Chorągwica-Mietniów-Rożnowa-Pawlikowice. trasa nr 9: Szkoła Podstawowa w Grajowie 93 uczniów (1 autobus do przewozu co najmniej 40 uczniów) - przywóz do szkoły na godz. 8:00, trasa: Dobranowice-Grajów; - odwóz wg planu zajęć lekcyjnych o godz.: 11:30, 12:30, 13:30, 14:10 trasa nr 10: Szkoła Podstawowa w Mietniowie 141 uczniów: (1 autobus do przewozu co najmniej 50 uczniów) - przywóz do szkoły na godz. 8:00, 8:50, 9:50, 10:45, 11:45, 12:30, trasa: Pawlikowice-Rożnowa-Chorągwica-Mietniów; - odwóz wg planu zajęć lekcyjnych o godz.: 12:00, 12:55, 13:50, 14:45, 15:40, 16:35, trasa: Mietniów-Chorągwica-Rożnowa-Pawlikowice Kursy dodatkowe: Dodatkowe usługi transportu uczniów w zakresie szczególnych potrzeb zamawiającego, np.: zajęcia nadobowiązkowe, zawody sportowe, wycieczki tematyczne, imprezy okolicznościowe, wyjazdy o charakterze turystycznym oraz inne realizowane przez Wykonawcę następującymi środkami transportu: 1 autobus turystyczny do przewozu co najmniej 55 osób, 1 bus turystyczny do przewozu co najmniej 20 osób. Szacunkowa łączna długość wszystkich tras przewozu zamówienia (bez dojazdu do przystanków początkowych i powrotu z przystanków końcowych) na dzień sporządzenia SIWZ wynosi ok. 1600 km dziennie od miesiąca września do grudnia w roku szkolnym 2018/2019. Zamawiający informuje, że ilość dowożonych uczniów oraz ilość kilometrów może ulec zmianie w trakcie realizacji zamówienia, np w związku z planowanym uruchomieniem zbiorowej komunikacji publicznej - wynagrodzenie Wykonawcy będzie przysługiwało wyłącznie za faktycznie wykonaną usługę tj. za ilość przejechanych kilometrów w związku z dowozem i odwozem uczniów do szkół. Zamawiający zabrania przewożenia osób trzecich nie związanych bezpośrednio z wykonywanym przewozem uczniów. UWAGA: Zamawiający zastrzega, iż podany rozkład jazdy oraz trasy opracowane są na podstawie dotychczasowej organizacji dowozu i mogą ulec zmianie stosownie do potrzeb szkół. Zmiany mogą również powstać na skutek zmian w harmonogramach lekcji oraz w wyniku szczególnych potrzeb zamawiającego takich jak konieczność zorganizowania dodatkowych przejazdów związanych z uczestnictwem uczniów w zajęciach nadobowiązkowych, zawodach sportowych, wycieczkach tematycznych lub imprezach okolicznościowych, z wyjazdami o charakterze turystycznym oraz innych, których nie można przewidzieć na etapie sporządzania SIWZ. O konieczności wykonania kursów dodatkowych Zamawiający powiadomi wykonawcę co najmniej 1 dzień wcześniej. W dni rozpoczęcia i zakończenia roku szkolnego, inne dni uroczyste dla szkolnictwa oraz w niektóre soboty rozkład jazdy dostosowany jest do zgłoszeń dyrekcji szkół oraz poleceń Dyrektora wydziału/komórki/jednostki organizacyjnej właściwego/ej ds. edukacji. Wszelkie zmiany zgłaszane będą do wykonawcy przez pracownika UMiG wyznaczonego do koordynacji dowozu uczniów albo bezpośrednio przez dyrektorów szkół objętych dowozem uczniów. Szczegółowy plan dowozów i odwozów będzie dostarczony wykonawcy po podpisaniu umowy o udzielenie zamówienia publicznego i opracowaniu harmonogramu zajęć w szkołach. Zadaniem wykonawcy jest zapewnienie przewożonym uczniom bezpiecznych i higienicznych warunków przejazdu pojazdami sprawnymi technicznie i dopuszczonymi do ruchu kołowego, obsługiwanych przez pracowników o odpowiednich kwalifikacjach. Zamawiający oczekuje, że wykonawca dobierze w sposób optymalny pojemności autobusów w stosunku do liczby uczniów dowożonych z poszczególnych miejscowości. Zadaniem wykonawcy jest udzielenie gwarancji rozumianej jako konieczność bezwzględnego zapewnienia ciągłości wykonywania usługi, tak więc: a) w przypadku wystąpienia okoliczności uniemożliwiających wykonawcy realizację usługi jest on zobowiązany na własny koszt i ryzyko zapewnić zastępcze wykonanie usługi przez innego koncesjonowanego przewoźnika, który spełnia podstawowe wymagania stawiane wykonawcy; b) jeżeli wykonawca nie dopełni obowiązków wskazanych w pkt a), zamawiający zleci zastępcze wykonanie usługi innemu przewoźnikowi, a koszty tej usługi zostaną potrącone z wynagrodzenia wykonawcy wskazanego na najbliższej fakturze; 3. Zapewnienie opieki. Wyznaczenie osób sprawujących opiekę nad przewożonymi uczniami pozostaje w kompetencji zamawiającego. Zadaniem po stronie wykonawcy pozostaje zapewnienie dobrej współpracy pomiędzy kierowcą danego autobusu a osobą sprawującą opiekę. Opieka może być wyznaczona również przez dyrektora szkoły w porozumieniu z organem prowadzącym. 4. Wynagrodzenie wykonawcy. Wykonawca będzie otrzymywał wynagrodzenie wyłącznie za faktyczną ilość przejechanych kilometrów wykonaną w związku z przewozem (dowóz i odwóz) uczniów. Za wykonaną usługę wykonawca otrzymywać będzie wynagrodzenie rozliczane fakturami przekazywanymi zamawiającemu 2 razy w miesiącu, z uwzględnieniem 14-dniowego terminu płatności, na podstawie których zamawiający dokonywać będzie przelewu na konto wykonawcy. Wykonawca przed złożeniem każdej faktury sporządzi wykaz przejechanych kilometrów w danym okresie, który zostanie zweryfikowany, sprawdzony przez zamawiającego i po jego zaakceptowaniu przez zamawiającego będzie podstawą do wystawienia faktury przez Wykonawcę. 5. Zamawiający wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane poniżej czynności w zakresie realizacji zamówienia, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (tekst jednolity Dz. U. z 2016 r. poz. 1666, z późn. zm.), w szczególności dotyczy to czynności związanych z wykonaniem czynności w zakresie usługi dowozu i odwozu uczniów. Obowiązek ten nie dotyczy osób samozatrudnionych. 5.1. Zamawiający wymaga aby wykonawca/podwykonawca przedłożył Zamawiającemu najpóźniej z dniem zawarcia umowy o udzielenie zamówienia publicznego oraz na każde żądanie zamawiającego w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia, oświadczenie o ilości osób zatrudnionych na podstawie umowy o pracę, które wykonują opisane wyżej czynności. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że wskazane przez zamawiającego czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, wskazanie daty zawarcia umowy, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu każdej osoby wymienionej w oświadczeniu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy. W przypadku zmiany osób w trakcie realizacji zamówienia, które wykonują czynności opisane w punkcie 3.5. Wykonawca zobowiązany jest bez wezwania uaktualnić oświadczenie poprzez złożenie nowego oświadczenia Zamawiającemu w terminie do 7 dni licząc od dnia wystąpienia takiej zmiany. 5.2. Zamawiający zastrzega sobie prawo do weryfikacji wypełniania przez Wykonawcę/podwykonawcę nałożonych na niego obowiązków w czasie realizacji zamówienia poprzez np. zwrócenie się do właściwego inspektoratu pracy z wnioskiem o przeprowadzenie kontroli lub też poprzez żądanie od Wykonawcy/podwykonawcy przedstawienia oświadczenia jak wyżej lub następujących dokumentów: a) Poświadczonej/ych za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”. b) Dokumentów np. zaświadczenia właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy (wraz z informacją o liczbie odprowadzanych składek). c) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z RODO. 5.3. Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane czynności jak również niezłożenie przez wykonawcę w wyznaczonym przez zamawiającego terminie oświadczenia lub dokumentów, o których mowa wyżej skutkowało będzie nałożeniem sankcji w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w istotnych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 60100000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości 3 000,00 zł (słownie: trzy tysiące złotych 00/100). Wadium musi być wniesione do dnia 13.07.2018 r. do godz. 09:50.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy posiadają uprawnienia na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób, zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. 2016 poz. 1907 z późn.zm);
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Oświadczenie o grupie kapitałowej – Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 3 uPzp, (pkt 13.4 SIWZ) przekaże zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej (sporządzone według formularza stanowiącego załącznik nr 2 do SIWZ), o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca przedstawi dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. W przypadku wspólnego ubieganie się o udzielenie zamówienia każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zobowiązany jest do złożenia w/w dokumentu. 2. Ponadto Wykonawca zobowiązany jest do złożenia razem z ofertą następujących dokumentów: 2.1. Formularz oferty – wypełniony i podpisany Formularz oferty sporządzony na podstawie wzoru formularza stanowiącego załącznik nr 1 do SIWZ. W przypadku dokumentu wielostronicowego, należy go podpisać na każdej jego stronie; 2.2. Zobowiązanie podmiotu do oddania do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia – W celu oceny, czy wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a uPzp (pkt 5.4. SIWZ), będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, zamawiający żąda przedstawienia dokumentów wraz z ofertą (w szczególności pisemnego zobowiązania) które określają w szczególności: - zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, - sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu przez Wykonawcę przy wykonywaniu zamówienia publicznego, - zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego, - czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą. 2.3. Stosowne pełnomocnictwo/a – lub inny dokument potwierdzający upoważnienie do podpisania oferty – w przypadku, gdy upoważnienie do podpisania oferty nie wynika bezpośrednio z oferty dokumentu (oryginał lub kopia potwierdzona notarialnie za zgodność z oryginałem). W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia – dokument ustanawiający pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia (oryginał lub kopia potwierdzona notarialnie za zgodność z oryginałem). 3. Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu, spełniają warunki udziału w postępowaniu, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów. 4. Jeżeli wykonawca nie złoży oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu, spełnianie przez oferowane usługi wymagań określonych przez zamawiającego lub brak podstaw wykluczenia, lub innych dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania, oświadczenia lub dokumenty są niekompletne, zawierają błędy lub budzą wskazane przez zamawiającego wątpliwości, zamawiający wezwie do ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub do udzielenia wyjaśnień w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub udzielenia wyjaśnień oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. 5. Jeżeli wykonawca nie złoży wymaganych pełnomocnictw albo złoży wadliwe pełnomocnictwa, zamawiający wezwie do ich złożenia w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. 6. Zamawiający wezwie także, w wyznaczonym przez siebie terminie, do złożenia wyjaśnień dotyczących oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w art. 25 ust. 1 uPzp. 7. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w punkcie III.4) – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. 7.1. Dokument ten powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. 7.2. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentu/ów, o którym/ych mowa w pkt 7., zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Przepis pkt 7.1. stosuje się. 7.3. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. 8. W przypadku wskazania przez wykonawcę dostępności oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w pkt III.4), III.5) i III.7) ppkt 7, w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, zamawiający pobiera samodzielnie z tych baz danych wskazane przez wykonawcę oświadczenia lub dokumenty. 9. W przypadku wskazania przez wykonawcę oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w pkt III.4), III.5) i III.7) ppkt 7, które znajdują się w posiadaniu zamawiającego, w szczególności oświadczeń lub dokumentów przechowywanych przez zamawiającego zgodnie z art. 97 ust. 1 uPzp, zamawiający w celu potwierdzenia okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 uPzp, korzysta z posiadanych oświadczeń lub dokumentów, o ile są one aktualne. 10. Oświadczenia o których mowa w rozporządzeniu Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. dotyczące wykonawcy i innych podmiotów, na których zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca na zasadach określonych w art. 22a ustawy oraz dotyczące podwykonawców, składane są w oryginale. 11. Dokumenty, o których mowa w rozporządzeniu Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r., inne niż oświadczenia, o których mowa w pkt. 10 składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. 12. Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego albo podwykonawca, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą. 13. Poświadczenie za zgodność z oryginałem następuje w formie pisemnej lub w formie elektronicznej. 14. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentów, o których mowa w rozporządzeniu Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r., innych niż oświadczenia, wyłącznie wtedy, gdy złożona kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości. 15. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. 16. W przypadku, o którym mowa w pkt 9, zamawiający może żądać od wykonawcy przedstawienia tłumaczenia na język polski wskazanych przez wykonawcę i pobranych samodzielnie przez zamawiającego dokumentów. 17. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. 17.1. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 17.2. Wykonawcy zobowiązani są do złożenia wraz z ofertą pełnomocnictwa do reprezentowania wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, ewentualnie umowy o współdziałaniu, z której będzie wynikać przedmiotowe pełnomocnictwo. Pełnomocnictwo należy załączyć w formie oryginału, lub też kserokopii poświadczonej notarialnie za zgodność z oryginałem. 17.3. Przepisy dotyczące wykonawcy stosuje się odpowiednio do wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. 17.4. Jeżeli oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, została wybrana, zamawiający żąda przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego umowy regulującej współpracę tych wykonawców. 17.5. W/w dotyczy również odpowiednio wspólników spółki cywilnej którzy traktowani będą jak wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego. 18. Wykonawca nie jest obowiązany do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3, jeżeli zamawiający posiada oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego wykonawcy lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2014 r. poz. 1114 oraz z 2016 r. Poz. 352). 19. W zakresie nieuregulowanym SIWZ, zastosowanie mają przepisy rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 27 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U. z 2016 r., poz. 1126).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach