Przetargi.pl
Usługa czyszczenia i przeglądu przewodów kominowych w budynkach stanowiących własności Gminy Miasta Gdańska oraz budynkach stanowiących własność Skarbu Państwa administrowanych przez Zamawiającego w roku 2020

Gdańskie Nieruchomości - Samorządowy Zakład Budżetowy ogłasza przetarg

  • Adres: 80-254 Gdańsk, Partyzantów
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 58 3201032, 3200220, 3023282, , fax. 583 458 235
  • Data zamieszczenia: 2019-12-18
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gdańskie Nieruchomości - Samorządowy Zakład Budżetowy
    Partyzantów 74
    80-254 Gdańsk, woj. pomorskie
    tel. 58 3201032, 3200220, 3023282, , fax. 583 458 235
    REGON: 19281776900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.nieruchomoscigda.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Samorządowy Zakład Budżetowy

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Usługa czyszczenia i przeglądu przewodów kominowych w budynkach stanowiących własności Gminy Miasta Gdańska oraz budynkach stanowiących własność Skarbu Państwa administrowanych przez Zamawiającego w roku 2020
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    I. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług kominiarskich w zakresie usuwania zanieczyszczeń przewodów kominowych (dymowych, spalinowych, wentylacyjnych), przeprowadzania okresowej kontroli tych przewodów, sporządzania opinii kominiarskich w lokalach do zasiedlenia w budynkach stanowiących własność Gminy Miasta Gdańsk oraz w budynkach Skarbu Państwa administrowanych przez Zamawiającego w roku 2020 a także przeprowadzanie kontroli czujników tlenku węgla a) ilość przewodów do czyszczenia: -dymowe 5 214 (4 krotne czyszczenie), -spalinowe 1 135 (2 krotne czyszczenie), -wentylacyjne 11 891 (1 krotne czyszczenie), -nieczynne 2 248 (1 krotne czyszczenie), b) ilość przewodów do przeglądu - 20 483 c) ilość opinii kominiarskich – dla 65 lokali mieszkalnych. II. Przedmiot zamówienia obejmuje: 1) Usługi czyszczenia przewodów kominowych w zakresie: a) czyszczenie zgodnie z wiedzą techniczną i obowiązującymi przepisami, b) czyszczenie przewodów dymowych tj. czyszczenie przewodów od palenisk opalanych paliwem stałym 4 razy w roku (nie rzadziej niż raz na trzy miesiące) wraz z usuwaniem wszelkich zanieczyszczeń znajdujących się w kominach (gruz, cegły, gniazda ptaków itp.), c) czyszczenie przewodów spalinowych tj. czyszczenie przewodów od palenisk opalanych paliwem płynnym i gazowym 2 razy w roku (nie rzadziej niż raz na sześć miesięcy) wraz z usuwaniem wszelkich zanieczyszczeń znajdujących się w kominach (gruz, cegły, gniazda ptaków itp.), d) czyszczenie przewodów wentylacyjnych oraz przewodów nieczynnych co najmniej 1 raz w roku wraz z usuwaniem wszelkich zanieczyszczeń znajdujących się w kominach (gruz, cegły, gniazda ptaków itp.), Czyszczenie musi być realizowane zgodnie z przepisami zawartymi w Rozporządzeniu Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 7 czerwca 2010 r. (Dz. U. z 2010 r. nr 109 poz. 719 z późn. zm.) w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów. 2) Kontrolę okresową przewodów dymowych, spalinowych, wentylacyjnych z wykonaniem opinii z wyników przeprowadzonych oględzin co najmniej 1 raz w roku w zakresie: a) badania drożności przewodów kominowych. b) badanie prawidłowości podłączeń, w tym: - ilości i rodzaju podłączeń (kratek wentylacyjnych, palenisk gazowych) podłączonych do jednego przewodu kominowego, - technicznych drzwiczek rewizyjnych, - technicznych łączników, rur zapiecowych, - pieców, przyborów gazowych, - zainstalowanych kratek wentylacyjnych, c) zapewnienie dostępu powietrza zewnętrznego koniecznego do prawidłowego obiegu, cyrkulacji powietrza w lokalu, normowych ilości wymiany powietrza, wentylacji pomieszczeń, w których zainstalowane są urządzenia grzewcze (trzony kuchenne, piecyki wody przepływowej, kotły c.o. itp.),tj. czy posiadają sprawnie działające urządzenia wentylacyjne w tym: nawiewne i wywiewne, d) sprawdzenie urządzeń wymuszających ciąg kominowy w przypadku, gdy istnieją paleniska obsługiwanie ciągiem grawitacyjnym lub gdy urządzenia te funkcjonują w przewodach wentylacji zbiorczej, e) badanie prawidłowości ciągu kominowego, tj. czy siła ciągu gwarantuje prawidłowe działanie podłączonych do przewodów urządzeń, f) badanie stanu technicznego kominów, w tym: głowic kominowych, ścian kominowych nad dachem i na strychu, nasad kominowych, poprawności wylotów kominowych oraz innych elementów urządzeń kominowych, g) badanie prawidłowości dostępu do przeprowadzenia kontroli przewodów kominowych, w tym: stanu technicznego włazów, drabin, ław kominiarskich, a ponadto obejmować powinna sprawdzanie czy: - nie dokonano samowolnych zmian w podłączeniach kominowych dymowych, spalinowych i wentylacyjnych, - są pobielone kominy na strychach, - są składowane materiały łatwopalne na strychach, przez które przechodzą przewody kominowe, - ilość przewodów dymowych, spalinowych i wentylacyjnych jest wystarczająca, - zachowana jest wymagana odległość łatwo zapalnych części konstrukcyjnych budynku od wewnętrznego lica przewodów i kanałów dymowych oraz spalinowych, a także od pieców, rur i otworów do czyszczenia, - powierzchnie ścian kominowych z cegły i prefabrykatów nie są obciążone zawieszonymi urządzeniami jak np. przybory sanitarne i gazowe, jeśli nie wykonano na nich specjalnego wzmocnienia, - występują ewentualnie inne stwierdzone w trakcie kontroli rażące nieprawidłowości (uchybienia) mogące spowodować zagrożenie bezpieczeństwa ludzi albo mienia. Przeprowadzenie okresowych kontroli przewodów kominowych musi być realizowane zgodnie z art. 62 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane ( t.j. Dz. U. 2019 r. poz. 1186 z późn. zm.), 3) Sporządzenie protokołu z przeprowadzonych przeglądów, w którym zostanie określony zakres kontroli, zostanie podpisany przez osobę posiadającą stosowne kwalifikacje i uprawnienia zawodowe oraz potwierdzone zostanie wykonanie przeglądu przez lokatora lub użytkownika lokalu, a w przypadku stwierdzenia nieprawidłowości określenie sposobu ich usunięcia. 4) Do protokołu winne być dołączone inwentaryzacje przewodów kominowych (usytuowanie, długość, przekrój i szkic). 5) Wydanie opinii kominiarskiej dla lokali do zasiedlenia na pisemne zlecenie Zamawiającego zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 7 czerwca 2010 r. ( t.j. Dz. U. z 2010 r. nr 109 poz. 719 późn. zm.) w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów. 6) Kontrolę czujników tlenku węgla pod względem prawidłowego zainstalowania w pomieszczeniach oraz określenia sprawności ich działania [źródła zasilania (bateria, akumulator)]. 7) Bieżącą wymianę baterii w czujnikach tlenku węgla. 8) Wskazanie lokali mieszkalnych i użytkowych, w których nie są zainstalowane czujniki tlenku węgla, a z uwagi na możliwość wystąpienia zagrożeń powstania czadu, powinny być zamontowane. 9) Przekazanie pisemnej informacji do odpowiednich Obszarów o stwierdzeniu nieprawidłowości i określeniu sposobu ich usunięcia, w tym niesprawnych czujnikach, a także informacji o braku zainstalowanych czujek. 10) Uwarunkowania prawne w zakresie usuwania zanieczyszczeń przewodów kominowych (dymowych, spalinowych, wentylacyjnych), obligują Wykonawcę do wywozu i utylizacji odpadów (śmieci, gruzu, sadzy, ptasie gniazda itp.) zgodnie z przepisami Ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r o odpadach ( t.j. Dz.U. 2019r. poz. 701 oraz Ustawy o Ochronie Przyrody z dnia 16 kwietnia 2004 r. (tekst jednolity Dz. U. 2018 poz. 1614 z późm. zm.) oraz udokumentowania wywozu i utylizacji tych odpadów na żądanie Zamawiającego. III. Opis przedmiotu zamówienia stanowią: ­ „Wykaz przewodów kominowych w 2020r. budynki mieszkalne i mieszkalno-użytkowe” - załącznik nr 1do SIWZ Zadanie 1– Obszar 1, ­ „Wykaz przewodów kominowych w 2020r. wolnostojące budynki z lokalami użytkowymi” - załącznik nr 2 do SIWZ Zadanie 1 – Obszar 1, ­ „Wykaz przewodów kominowych w 2020r. budynki mieszkalne i mieszkalno-użytkowe” – załącznik nr 1 do SIWZ Zadanie 1– Obszar 2, ­ „Wykaz przewodów kominowych w 2020r. wolnostojące budynki z lokalami użytkowymi” - załącznik nr 2 do SIWZ Zadanie 1 – Obszar 2, ­ „Wykaz przewodów kominowych w 2020r. budynki mieszkalne i mieszkalno-użytkowe” – załącznik nr 1 do SIWZ Zadanie 2– Obszar 3, ­ „Wykaz przewodów kominowych w 2020r. wolnostojące budynki z lokalami użytkowymi” - załącznik nr 2 do SIWZ Zadanie 2 – Obszar 3, ­ „Wykaz przewodów kominowych w 2020r. budynki mieszkalne i mieszkalno-użytkowe” – załącznik nr 1 do SIWZ Zadanie 2– Obszar 4, ­ „Wykaz przewodów kominowych w 2020r. wolnostojące budynki z lokalami użytkowymi” - załącznik nr 2 do SIWZ Zadanie 2 – Obszar 4, ­ „Wykaz przewodów kominowych w 2020r. budynki mieszkalne i mieszkalno-użytkowe” – załącznik nr 1 do SIWZ Zadanie 3– Budynki Skarbu Państwa, ­ „Wykaz przewodów kominowych w 2020r. wolnostojące budynki z lokalami użytkowymi” - załącznik nr 2 do SIWZ Zadanie 3 – Budynki Skarbu Państwa.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90915000-4
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 7500,00 zł w tym ZADANIE 1 – 3200,00 zł ZADANIE 2 – 4100,00 zł ZADANIE 3 – 200,00 zł W przypadku składania oferty na kilka zadań oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości sumy wadiów na poszczególne zadania.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Złożyć Druk “OFERTA”, który należy sporządzić wg wzoru druku Zamawiającego. 2. Do oferty Wykonawca musi załączyć aktualny na dzień złożenia wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach zawodowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. „Stosowna sytuacja” wystąpi wyłącznie w przypadku, kiedy: - Wykonawca, który polega na zdolnościach zawodowych udowodni Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. - Zamawiający oceni, czy udostępniane Wykonawcy przez inne podmioty zdolności zawodowe, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz zbada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 12–22 i ust. 5 pkt 2-4. 3. Podać w złożonej ofercie części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcy i nazwy podwykonawców. W przypadku nie wskazania podwykonawców, zamawiający uzna, że całość zamówienia będzie wykonywana przez Wykonawcę osobiście. 4. Złożyć Formularz cenowy odpowiednio na wybrane zadanie, który należy sporządzić wg wzoru druku Zamawiającego. 5. Podać w druku „zdolność zawodowa – wykaz osób” doświadczenie w pełnych miesiącach pracy, osób skierowanych do realizacji zamówienia tj. doświadczenia osoby posiadającej kwalifikacje mistrza w rzemiośle kominiarskim oraz osoby posiadającej kwalifikacje kominiarskie. 6. Zaleca się załączyć do oferty kopię dowodu wpłaty wadium wpłaconego w pieniądzu. 7. Do oferty należy załączyć oryginalne formy wadium wniesione w jednej z form określonych w punkcie 14 ppkt. 2-5 SIWZ. 8. Wykazać, że oferta została podpisana przez osobę(y) uprawnioną(e) do występowania w imieniu i na rzecz Wykonawcy. 9. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy PZP, przekaże Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy PZP zgodnie ze wzorem określonym w załączniku nr 5 do SIWZ. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach