Przetargi.pl
Usługa badania ewaluacyjnego w poddziałaniu 6.1.3 PO KL projektu realizowanego przez Powiatowy Urząd Pracy Słubicach pod nazwą Zadbaj o przyszłość - projekt dla bezrobotnych z powiatu słubickiego.

Powiatowy Urząd Pracy w Słubicach ogłasza przetarg

  • Adres: 69-100 Słubice, ul. Piłsudskiego 19
  • Województwo: lubuskie
  • Telefon/fax: tel. 0-95 758 3608 , fax. 0-95 758 3609
  • Data zamieszczenia: 2010-08-24
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiatowy Urząd Pracy w Słubicach
    ul. Piłsudskiego 19 19
    69-100 Słubice, woj. lubuskie
    tel. 0-95 758 3608, fax. 0-95 758 3609
    REGON: 21102793200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: WWW.pupslubice.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Usługa badania ewaluacyjnego w poddziałaniu 6.1.3 PO KL projektu realizowanego przez Powiatowy Urząd Pracy Słubicach pod nazwą Zadbaj o przyszłość - projekt dla bezrobotnych z powiatu słubickiego.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Usługa badania ewaluacyjnego w poddziałaniu 6.1.3 PO KL projektu realizowanego przez Powiatowy Urząd Pracy Słubicach pod nazwą Zadbaj o przyszłość - projekt dla bezrobotnych z powiatu słubickiegow celu oceny jakości projektów systemowych realizowanych przez powiatowy urząd pracy w ramach Poddziałania 6.1.3 PO KL oraz wpływu podejmowanych w ramach tego projektu działań na podniesienie poziomu aktywności zawodowej oraz zdolności do zatrudnienia ich uczestników. Przedmiotowym badaniem zostaną objęte wszyscy uczestnicy, którzy zakończyli udział w projekcie w roku 2009 ( łącznie 156 osób). Cele szczegółowe ewaluacji projektu to: 1. ocena stopnia w jakim cele projektu odpowiadają problemom lokalnego rynku pracy, 2. ocena stopnia realizacji zamierzonych celów projektu, ocena sposobu zarządzania projektem oraz jego wdrażania, stopnia jakości współpracy z lokalnymi instytucjami, zaangażowanymi w realizację Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013, 3. identyfikacja barier i problemów związanych z realizacją projektów systemowych (w tym związanych z zarządzaniem projektami i ich wdrażaniem), 4. ocena sposobu doboru instrumentów rynku pracy pod kątem ich adekwatności do celów projektu, 5. ocena użyteczności oferowanego wsparcia z punktu widzenia uczestników projektów, 6. ocena trwałości działań podejmowanych w projekcie w okresie co najmniej 6 miesięcy od zakończenia przez uczestników udziału w projekcie. Kryteria ewaluacyjne, które powinny zostać zastosowane przez Wykonawcę w ramach badania i przedstawione w raporcie to: 1. Trafność (adekwatność) - rozumiana jako ocena sposobu doboru zastosowanych w projekcie instrumentów pod kątem realizacji celów projektów systemowych PUP, celu Działania 6.1 PO KL, celów szczegółowych Priorytetu VI PO KL, celu szczegółowego nr 1 PO KL), a także ocena związku pomiędzy zdefiniowanymi celami a istniejącymi problemami społeczno-gospodarczymi, które mają zostać rozwiązane dzięki interwencji EFS; 2. Skuteczność - rozumiana jako stopień, w jakim wdrażane w projektach działania, poprzez wykorzystane instrumenty rynku pracy, przyczyniają się do realizacji celów projektu, celu Działania 6.1, celów szczegółowych Priorytetu VI, celu szczegółowego nr 1 PO KL - czyli w jakim stopniu zakładane cele projektu zostały zrealizowane; 3. Użyteczność - rozumiana jako wpływ zaoferowanego wsparcia na poprawę sytuacji uczestników na rynku pracy, a także ocena czy zmiany wywołane realizacją projektu są korzystne z punktu widzenia jego uczestników i do jakiego stopnia oddziaływanie projektów odpowiada potrzebom grupy docelowej; 4. Trwałość - rozumiana jako użyteczność w dłuższym okresie czasu, a więc ocena czy i w jakim stopniu zmiany sytuacji zawodowej uczestników projektów, wywołane oddziaływaniem projektu są zauważalne w okresie co najmniej 6 miesięcy po zakończeniu udziału w projekcie. Raport z badania, który ma opracować, przygotować i przedstawić Zamawiającemu Wykonawca musi przedstawiać odpowiedzi na następujące pytania: Lp. Pytanie ewaluacyjne Kryterium ewaluacyjne Żądana metoda technika badawcza 1. W jakim stopniu realizowane w projekcie działania przyczyniają się do realizacji celów i wskaźników Poddziałania 6.1.3 oraz Działania 6.1 i Priorytetu VI PO KL? Czy są zgodnie z programami promocji zatrudnienia i aktywizacji lokalnego rynku pracy, (zgodnie z art. 9, ust 1. pkt 1 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy)? trafność (adekwatność) analiza danych zastanych (desk research) 2. Które instrumenty rynku pracy, stosowane w projekcie są najbardziej skuteczne (najlepiej przyczyniają się do realizacji celów, rezultatów i wskaźników projektów)? skuteczność IDI (wywiad indywidualny), analiza danych zastanych (desk research) 3. Jakiego rodzaju problemów doświadczają beneficjenci systemowi w trakcie realizacji projektu w ramach Poddziałania 6.1.3 PO KL? skuteczność IDI 4. Jakie działania podejmuje PUP w celu rozwiązania pojawiających się problemów? Z kim się kontaktują? Jakie metody i sposoby wykorzystują w celu rozwiązania problemów? Gdzie poszukują informacji? Od kogo uzyskują ewentualną pomoc? skuteczność IDI 5. Jakie są potrzeby i oczekiwania uczestników projektu? użyteczność CATI, analiza danych zastanych (desk research) 6. W jakim stopniu projekt w Poddziałaniu 6.1.3 PO KL jest skutecznie zarządzane? skuteczność IDI, analiza danych zastanych (desk research) 7. Jak beneficjent realizujący projekt w ramach Poddziałania 6.1.3 PO KL ocenia współpracę przy realizacji projektu z innymi instytucjami lokalnymi, organizacjami pozarządowymi, a także IP/IP2 PO KL? skuteczność IDI 8. Czy i w jakim zakresie wsparcie udzielone uczestnikom w ramach projektu w ramach Poddziałania 6.1.3 PO KL przyczyniło się do zmiany ich statusu na rynku pracy (uzyskali niezbędne kwalifikacje zawodowe, znaleźli i zdobyli zatrudnienie, podjęli dalsze kształcenie lub szkolenie w celu znalezienia pracy)? użyteczność analiza danych zastanych (desk research),CATI 9. W jakim obszarze uczestnicy projektu odczuwają największe zmiany własnej sytuacji społeczno-zawodowej? Co dokładnie osiągnęli dzięki udziałowi w projekcie systemowym? Jak uczestnicy oceniają uzyskane wsparcie? użyteczność CATI, analiza danych zastanych (desk research) 10. Dzięki zastosowaniu jakich instrumentów rynku pracy wsparcie udzielone w ramach projektu przyczyniło się do zmiany sytuacji społeczno-zawodowej uczestników projektu? użyteczność CATI 11. Czy wsparcie uzyskane w ramach projektu minimum 6 miesięcy wcześniej jest nadal odczuwalne? Czy wg uczestników efekty wsparcia są trwałe (czy utrzymali zdobyte dzięki wsparciu projektowemu miejsca zatrudnienia, czy uzyskane kwalifikacje zawodowe są przez nich wykorzystywane w aktualnej pracy)? trwałość CATI, analiza danych zastanych (desk research) - SI SYRIUSZ W ramach badania Wykonawca powinien wykorzystać opisane niżej 3 techniki badawcze oraz narzędzia badawcze, zamieszczone w Załączniku nr 1 - wzór ankiety CATI i Załączniku nr 2 - Dyspozycje do wywiadu indywidualnego Lista technik zastosowanych w ramach badań ewaluacyjnych może zostać poszerzona o inne, nie zaprezentowane w niniejszej specyfikacji, jeśli będzie to wynikać z indywidualnych potrzeb PUP, jednak pod warunkiem zachowania limitu wydatków na badanie, określonego w umowie. 1. Analiza danych zastanych (desk research) - analizie poddane zostaną: a) dokumentacja projektu systemowego, zrealizowanego przez PUP w ramach Poddziałania 6.1.3 PO KL w roku 2008 i 2009 (zarówno dokumentacja finansowa, jak i rzeczowa - wniosek o dofinansowanie, wniosek o płatność), b) zapisy dokumentów programowych PO KL: i. Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, ii. Szczegółowego Opisu Priorytetów PO KL, iii. Projekty systemowe Powiatowych Urzędów Pracy w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki c) zapisy programu promocji zatrudnienia oraz aktywizacji lokalnego rynku pracy, stanowiącego część powiatowej strategii rozwiązywania problemów społecznych, zgodnie z art. 9, ust 1. pkt 1 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz. U. z 2008r. Nr 69, poz. 415 z późn. zm.). d) dane pozyskane z rejestru PUP na temat sytuacji na rynku pracy, w jakiej znajdują się uczestnicy projektu systemowego, którzy zakończyli udział w projekcie. 2. Wywiady telefoniczne (CATI) ze wszystkimi osobami, które zakończyły udział (zgodnie z zaplanowaną ścieżką wsparcia) w projekcie systemowym w 2009 r., co najmniej 6 m-cy przed udziałem w badaniu. Wzór narzędzia badawczego został przedstawiony w Załączniku nr 1 -ankieta do badania CATI. 3. Wywiad indywidualny (IDI) z osobą do kontaktów roboczych, określoną we wniosku o dofinansowanie projektu systemowego (z 2009 r.) realizowanego w ramach Poddziałania 6.1.3 PO KL - dyspozycje do wywiadu określone zostały w Załączniku 2. Pytania powinny zostać pogłębione przez badacza, a poruszane w ramach wywiadu tematy powinny wykraczać poza zakres pytań przedstawionych w dyspozycjach w celu uzyskania jak najbardziej rzetelnych i dokładnych informacji na temat jakości zarządzania i wdrażania projektu systemowego, stosowanych instrumentów rynku pracy oraz współpracy z innymi instytucjami przy realizacji projektu. Ewaluacja musi uwzględniać kryteria ewaluacji określone w specyfikacji oraz umożliwić uzyskanie odpowiedzi na wszystkie pytania badawcze określone w opisie przedmiotu zamówienia. Obowiązkiem wykonawcy badania ewaluacyjnego jest zapewnienie respondentom pełnej anonimowości w celu uzyskania jak najbardziej wiarygodnych danych. Wszystkie materiały przygotowane w trakcie badania (m.in. kwestionariusze, raporty) powinny być opatrzone godłem UE oraz logo Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki oraz informacją o współfinansowaniu badania ze środków UE, w formie zapisu: Badanie ewaluacyjne współfinansowane przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Użyte emblematy i sformułowania muszą być zgodne z zasadami wizualizacji PO KL. Raport końcowy z badania powinien zawierać wnioski i rekomendacje, które przyczynią się do przygotowania w przyszłych latach bardziej trafnych, skutecznych, efektywnych projektów systemowych, uwzględniających w większym stopniu potrzeby lokalne oraz potrzeby uczestników Poddziałania 6.1.3 PO KL. Wnioski i rekomendacje powinny być przedstawione przez wykonawcę w oparciu o system zarządzania rekomendacjami, zgodnie z zaleceniami Krajowej Jednostki Oceny (Departament Koordynacji Polityki Strukturalnej w Ministerstwie Rozwoju Regionalnego), pn. Zintegrowany System Zarządzania Wnioskami i Rekomendacjami (w postaci tabeli wdrażania rekomendacji, przedstawionej w Załączniku nr 4). Jako rekomendacje operacyjne należy rozumieć dotyczące kwestii bieżącej realizacji projektów systemowych oraz usprawnień PO KL, często o charakterze technicznym (ich wdrożenie nie determinuje w sposób bardzo istotny skutecznej i efektywnej realizacji PO KL). Za rekomendacje kluczowe należy uznać rekomendacje dotyczące istotnych kwestii realizacji całego PO KL, w sposób znaczący wpływających na jego skuteczną i efektywną realizację (dotyczące systemu wdrażania projektów systemowych i kwestii strategicznych). Za rekomendacje horyzontalne uznaje się z kolei rekomendacje wykraczające poza program będący przedmiotem ewaluacji, a często również poza politykę spójności oraz bieżącą perspektywę finansową funduszy europejskich. Raport końcowy nie powinien zawierać więcej niż 50 stron A4 (bez załączników) i powinien składać się z następujących elementów: -maksymalnie 2 strony w formacie A4 w formie podsumowania, w którym zebrane zostaną najistotniejsze wyniki i rekomendacje; -streszczenie w języku polskim (istotne wyniki wraz z rekomendacjami; objętość do 5 stron w formacie A4); -spis treści; -wprowadzenie (opisu przedmiotu badania, celów badania); -opis wyników badania (wraz z ich analizą i interpretacją, przedstawionych również za pomocą wykresów); -opis zastosowanej metodologii; -wnioski (podsumowanie badania z uwzględnieniem specyfiki badanego obszaru) i ponumerowane rekomendacje w formie tabelarycznej, zredagowane wg wzoru z Załącznika nr 4; -aneksy, przedstawiające zestawienia danych oraz zastosowane narzędzia badawcze.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 731100006
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.pupslubice.pl

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach