Przetargi.pl
Usługa audytu zewnętrznego projektu pn. Utworzenie grupy komplementarnych laboratoriów badawczych w obszarze mikro-, nano- i optoelektroniki. Postępowanie nr WEiTI/36/BZP/2012/1035.

Politechnika Warszawska Wydział Elektroniki i Technik Informacyjnych ogłasza przetarg

  • Adres: 00-665 Warszawa, ul. Nowowiejska 15/19
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 0-22 234 51 01 , fax. 0-22 234 58 97
  • Data zamieszczenia: 2012-02-22
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Politechnika Warszawska Wydział Elektroniki i Technik Informacyjnych
    ul. Nowowiejska 15/19 15/19
    00-665 Warszawa, woj. mazowieckie
    tel. 0-22 234 51 01, fax. 0-22 234 58 97
    REGON: 00000155400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.pw.edu.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Uczelnia publiczna

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Usługa audytu zewnętrznego projektu pn. Utworzenie grupy komplementarnych laboratoriów badawczych w obszarze mikro-, nano- i optoelektroniki. Postępowanie nr WEiTI/36/BZP/2012/1035.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie usługi audytu zewnętrznego projektu pn. Utworzenie grupy komplementarnych laboratoriów badawczych w obszarze mikro-, nano- i optoelektroniki Nr POIG.02.01.00-14-138/08 współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej, realizowanego w ramach działania 2.1. Wsparcie badań naukowych dla budowy gospodarki opartej na wiedzy w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007-2013. Projekt jest realizowany przez Instytut Mikroelektroniki i Optoelektroniki oraz Instytut Systemów Elektronicznych Wydziału Elektroniki i Technik Informacyjnych Politechniki Warszawskiej. Głównym celem projektu jest budowa spójnego zespołu laboratoriów, wyposażonych w nowoczesną aparaturę naukowo-badawczą, oferujących wysokiej jakości usługi badawcze w obszarze zaawansowanych technologii elektronicznych i fotonicznych. Inwestycje doprowadzą do uzupełnienia bazy aparatury badawczo - naukowej laboratoriów, przez co powstanie laboratoryjny oktagon dysponujący odpowiednimi kompetencjami badawczymi, bazą laboratoryjną oraz projektową. W ramach realizowanego projektu, ponoszone są koszty związane z realizacją projektu POIG.02.01.00-14-138/08. Szacowana liczba faktur lub innych dokumentów o podobnej szczegółowości dokumentujących wydatki poniesione w związku z realizacją projektu do dnia 31.12.2011 roku wynosi co najmniej 460 sztuk. Na dzień 31.12.2011 roku do Instytucji Pośredniczącej złożonych zostało łącznie 33 wniosków rozliczających (co miesiąc). Na dzień 31.12.2011 r. rozliczone zostało ok. 82,34 % wartości wydatków kwalifikowanych. Całkowite koszty realizacji projektu wynoszą: 30 101 818,00 PLN, w tym wydatki kwalifikowane 28 012 021,00 PLN. Okres realizacji projektu: od 01.04.2009 r. do dnia 30.06.2012 r. Do umowy o dofinansowanie projektu zawarto 5 aneksów w dniach: 01-10-2009 r., 31-05-2010 r., 08-09-2010 r., 24-02-2011 r., 20.12.2011 r. W trakcie projektu przeprowadzono łącznie 194 postepowań o udzielenie zamówienia publicznego: w roku 2009 - 105 postępowań, w toku 2010 - 17 postępowań, w roku 2011 - 89 postępowań. Szczegółowy opis zakresu realizowanego projektu zawarto na stronie: http://www.imio.pw.edu.pl/poig/. Wykonawca zobowiązany jest przeprowadzić audyt w jednostce naukowej realizującej Projekt - Politechnika Warszawska Wydział Elektroniki i Technik Informacyjnych ul. Nowowiejska 15/19, 00-665 Warszawa, Instytut Mikroelektroniki i Optoelektroniki, ul. Koszykowa 75, 00-662 Warszawa. Oryginały dokumentów zostaną udostępnione audytorom w miejscu ich przechowywania zgodnie z pkt 4.2 niniejszej SIWZ. Zamawiający zapewnieni warunki niezbędne do sprawnego przeprowadzenia audytu, a w szczególności udostępnieni obiekty, urządzenia i dokumenty oraz umożliwi bezzwłoczne udzielanie wyjaśnień w dni robocze w godzinach pracy Jednostki Naukowej to jest 800-1600. 1.2.1 Celem przeprowadzenia audytu jest wydanie przez audytora opinii na temat: 1) wiarygodności danych, zarówno liczbowych, jak i opisowych, zawartych w dokumentach związanych z realizowanym projektem; 2) realizacji wydatków i uzyskania założonych efektów zgodnie z wymaganiami zawartymi we wniosku i umowie o dofinansowanie wraz z aneksami; 3) poprawnego sposobu udokumentowania i ewidencyjnego wyodrębnienia rzeczywistych operacji gospodarczych. 1.2.2 Wytyczne dotyczące sposobu przeprowadzenia usługi audytu. Audyt należy przeprowadzić zgodnie z obowiązującymi przepisami, a w szczególności: 1) Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 5 września 2007 roku w sprawie sposobu i trybu przeprowadzania audytu zewnętrznego wydatkowania środków finansowych na naukę. (Dziennik Ustaw nr 170 poz. 1197 z 2007 r.); 2) właściwymi przepisami prawa, w szczególności ustawą z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz.U. z 1994 r. Nr 121 poz. 591) i ustawą z dnia 7 maja 2009 r. o biegłych rewidentach i ich samorządzie, podmiotach uprawnionych do badania sprawozdań finansowych oraz o nadzorze publicznym, ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2010 r., nr 113, poz 759 z późn. zm.), ustawą z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz.U. nr 157, poz. 1240, z późn. zm.); 3) normami wykonywania zawodu oraz międzynarodowymi standardami rachunkowości; 4) umową o dofinansowanie projektu wraz z załącznikami i aneksami; 5) Wytycznymi Ministra Rozwoju Regionalnego w zakresie kwalifikowania wydatków w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, 2007-2013 z dnia 5 czerwca 2008 r. 1.2.3 Obszary działalności podlegające audytowi. Audyt projektu obejmuje w szczególności sprawdzenie: 1) osiągnięcia celu projektu oraz zgodności realizacji projektu z umową; 2) poprawności księgowania wydatków poniesionych w ramach realizowanego projektu, ich zasadności, sposobu udokumentowania i wyodrębnienia w ewidencji księgowej; 3) płatności wydatków związanych z projektem; 4) wiarygodności i terminowości sprawozdań z realizacji projektu; 5) terminowości rozliczania otrzymanych środków finansowych na realizację projektu; 6) sposobu monitorowania realizacji celów projektu; 7) sposobu przechowywania i zabezpieczania dokumentacji dotyczącej projektu; 8) przestrzegania przepisów o rachunkowości, zamówieniach publicznych i finansach publicznych, w tym w zakresie przestrzegania dyscypliny finansów publicznych; 9) funkcjonowania systemu kontroli wewnętrznej w odniesieniu do realizacji projektu; 10) realizacji wniosków i zaleceń z wcześniejszych kontroli i audytów. 1.2.4 Sposób dokumentowania wyników audytu zewnętrznego 1) Na podstawie zebranych dokumentów i dowodów audytor sporządza pisemne sprawozdanie z audytu, zwane dalej sprawozdaniem. Sprawozdanie określa, czy otrzymane środki finansowe zostały wykorzystane zgodnie z przeznaczeniem i przepisami prawa oraz czy księgi rachunkowe są prowadzone prawidłowo. 2) Sprawozdanie powinno w sposób bezstronny, kompletny, zrozumiały, jednoznaczny i zgodny ze stanem faktycznym przedstawiać wyniki audytu. 3) Sprawozdanie zawiera w szczególności: 1) datę sporządzenia; 2) nazwę i adres audytowanego podmiotu; 3) nazwę i numer projektu; 4) oświadczenie audytora o niezależności od audytowanego podmiotu; 5) imiona, nazwiska i określenie uprawnień audytorów; 6) cele audytu; 7) podmiotowy i przedmiotowy zakres audytu; 8) termin, w którym przeprowadzono audyt; 9) zwięzły opis działań audytowanego podmiotu w obszarze objętym audytem; 10) ocenę adekwatności i skuteczności systemu zarządzania i kontroli w obszarze działalności audytowanego podmiotu objętym audytem; 11) informację o metodzie doboru i wielkości próby do badania; 12) zaprezentowanie wyników badania, w których stwierdzono nieprawidłowości; 13) określenie nieprawidłowości w działalności audytowanego podmiotu oraz analizę ich przyczyn i skutków; 14) zalecenia w sprawie usunięcia stwierdzonych nieprawidłowości w działalności audytowanego podmiotu; 15) podpisy audytorów, a w przypadku gdy audytorem jest osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej - nazwę jednostki. Dodatkowo, w przygotowanym sprawozdaniu z audytu należy: 1. Zawrzeć zapis wskazujący: a. standardy, na podstawie których przeprowadzono audyt, b. listę badanych dokumentów, c. listę osób, z którymi przeprowadzono rozmowy, d. uwagi jednostki audytowanej do raportu, tj. komentarz do ustaleń i zaleceń. 2. Wykazać zrealizowanie wymogów określonych w § 8 Rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 29 września 2011 roku w sprawie sposobu i trybu przeprowadzania audytu zewnętrznego wydatkowania środków finansowych na naukę. 3. Zawrzeć jednoznaczną opinię, czy: a. otrzymane środki finansowe zostały wykorzystane zgodnie z przeznaczeniem i przepisami prawa; b. procedury Ustawy prawo zamówień publicznych oraz obowiązki wynikające z przepisów o ochronie danych osobowych są poprawnie stosowane; c. księgi rachunkowe są prowadzone prawidłowo; d. beneficjent wdrożył zalecenia przeprowadzonych kontroli oraz usunął nieprawidłowości, jeśli takie zostały wykryte; e. wnioski o płatność są poparte odpowiednimi dokumentami finansowymi, potwierdzającymi poniesienie wydatków, poprzez badanie czy stanowią podstawę dokonania zapisów w księgach rachunkowych oraz czy odpowiednie dowody księgowe są zgodne z wymogami ustawy o rachunkowości; f. wnioski o płatność oraz sprawozdania z realizacji projektu odpowiadają we wszystkich istotnych aspektach wymogom programu oraz prawidłowo, rzetelnie i jasno przedstawiają sytuację finansową i majątkową projektu według stanu na dzień sporządzenia ww. dokumentów; g. Zamawiający wywiązuje się z obowiązków w zakresie przekazywania informacji i stosowania środków promocji; h. sposób przechowywania i archiwizacji dokumentacji zgromadzonej w ramach realizowanego projektu jest zgodny z obowiązującym prawem. 4. Oznakować logotypami Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Unii Europejskiej i Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka - zgodnie z wzorem zamieszczonym na stronie internetowej: http://www.nauka.gov.pl/finansowanie/fundusze-europejskie/innowacyjnagospodarka/informacja-i-promocja/ 5. Wszystkie strony sprawozdania powinny być ponumerowane i parafowane. 4) Sprawozdanie całości audytu należy sporządzić w pięciu egzemplarzach w formie pisemnej w języku polskim oraz na zabezpieczonym przed zmianami nośniku elektronicznym. 5) Wnioski i opinie zawarte w sprawozdaniu powinny wynikać z dokumentacji audytu. 6) Dokumentacja audytu, łącznie ze sprawozdaniem, winna być przekazana Zamawiającemu w terminie 7 dni od dnia zakończenia audytu. 7) Zamawiający jest obowiązany przekazać ministrowi właściwemu do spraw nauki egzemplarz sprawozdania oraz ewentualne stanowisko do ustaleń zawartych w sprawozdaniu w terminie 21 dni od dnia otrzymania sprawozdania. 8) Audytor jest obowiązany zachować poufność i nie naruszać tajemnic handlowych jednostki. Nie może to jednak wpływać na merytoryczną treść sprawozdania. 1.2.5 Audytor jako podmiot uczestniczący w przeprowadzeniu audytu musi spełniać warunki bezstronności i niezależności tj.: 1) nie posiada udziałów, akcji lub innych tytułów własności w jednostce pełniącej rolę Beneficjenta lub w jednostce z nią stowarzyszonej, dominującej, zależnej lub współzależnej, w której ma wykonać usługę audytu zewnętrznego projektu, 2) nie jest i nie był w ostatnich 3 latach przedstawicielem prawnym (pełnomocnikiem), członkiem organów nadzorczych bądź zarządzających lub pracownikiem jednostki/-ek pełniącej/-ych rolę Beneficjenta albo jednostki z nią/nimi stowarzyszonej, dominującej, zależnej lub współzależnej, 3) nie osiągał chociażby w jednym roku w ciągu 5 lat co najmniej 50% przychodu rocznego z tytułu świadczenia usług na rzecz danej jednostki/-ek pełniącej/-ych rolę Beneficjenta, jednostki wobec niej dominującej lub jednostek z nią stowarzyszonych, jednostek od niej zależnych lub współzależnych (nie dotyczy to pierwszego roku działalności podmiotu przeprowadzającego audyt), 4) w ostatnich 3 latach nie uczestniczył w sporządzaniu dokumentów stanowiących przedmiot audytu, 5) nie jest małżonkiem, krewnym lub powinowatym w linii prostej do drugiego stopnia i nie jest związany z tytułu opieki, przysposobienia czy kurateli z osobą zarządzającą lub będącą w organach nadzorczych jednostki/-ek pełniącej/-ych rolę Beneficjenta albo zatrudniającą przy prowadzeniu audytu takich osób, 6) nie jest i nie był zaangażowany w planowanie, realizację, zarządzanie działań finansowanych i realizowanych w ramach projektu, którego audyt dotyczy, 7) nie pozostaje/pozostawał w ciągu ostatnich 3 lat w stosunku pracy lub zlecenia z przynajmniej jedną z instytucji zaangażowanych we wdrażanie POIG tj.: IZ, IP, IP II, 8) nie ma żadnych innych powodów, które spowodowałyby, że nie spełnia warunków bezstronności i niezależności. 1.2.6 Inne szczególne wymagania Zamawiającego: 1) Audytor będzie zobowiązany do udzielania wyjaśnień w zakresie objętym audytem ministrowi właściwemu do spraw nauki oraz osobom przez niego upoważnionym (zgodnie z § 17 Rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 29 września 2011 roku w sprawie sposobu i trybu przeprowadzania audytu zewnętrznego wydatkowania środków finansowych na naukę) w okresie kontrolnym projektu. 2) Wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy. W celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego należy wnieść zabezpieczenie należytego wykonania umowy w wysokości 10 % ceny całkowitej podanej w ofercie. Obligatoryjne formy zabezpieczenia należytego wykonania umowy: a) w pieniądzu - należy wnieść przelewem na rachunek bankowy: Banku PEKAO S.A. IV Oddział Warszawa nr 81 1240 1053 1111 0000 0500 5664; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy w innej formie niż pieniądz (oryginał dokumentu) należy zdeponować w: Politechnika Warszawska, Wydział Elektroniki i Technik Informacyjnych, 00-665 Warszawa, ul. Nowowiejska 15/19, Biuro Zamówień Publicznych, sala nr 101. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy należy wnieść przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego. Szczegółowe określenie zakresu Gwarancji i serwisu oraz pełen opis dla przedmiotu zamówienia zawarte jest w Rozdziale III Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia w załączniku 3 - Opis przedmiotu zamówienia. Przedmiot zamówienia powinien być dostarczony do siedziby Użytkowników tj.: Politechnika Warszawska, Wydz. Elektroniki i Technik Informacyjnych, Instytut Mikroelektroniki i Optoelektroniki, 00-662 Warszawa, ul. Koszykowa 75, pokój 239.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 792120003
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 30 dni

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie przewiduje wniesienia wadium.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.zamowienia.pw.edu.pl/wykaz/
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach