Przetargi.pl
Usługa audytu zewnętrznego dla projektu DiAMEnT

Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli ogłasza przetarg

  • Adres: 30-003 Kraków, ul. Lubelska 23
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 12 623-76-56, 623 76 46 , fax. 12 623 77 41
  • Data zamieszczenia: 2011-11-04
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli
    ul. Lubelska 23 23
    30-003 Kraków, woj. małopolskie
    tel. 12 623-76-56, 623 76 46, fax. 12 623 77 41
    REGON: 12138578500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.mcdn.edu.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Usługa audytu zewnętrznego dla projektu DiAMEnT
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    3.1. Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie audytu zewnętrznego projektu systemowego innowacyjnego z komponentem ponadnarodowym, Diament - Dostrzec i aktywizować możliwości, energię, talenty, realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX; Działanie 9.1.; poddziałanie 9.1.2. 3.2. Opis projektu objętego audytem zewnętrznym; a) Projekt realizowany jest przez Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli z partnerem krajowym Wyższą Szkołą Biznesu - National-Louis University w Nowym Sączu oraz partnerem ponadnarodowym National-Louis University w Chicago. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Priorytet IX; Działanie 9.1.; poddziałanie 9.1.2. Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007 - 2013. b) Celem projektu jest opracowanie, przetestowanie i przedstawienie w ostatecznej wersji nowatorskiego systemu pracy z uczniami zdolnymi w województwie małopolskim. c) Uczestnikami projektu są uczniowie szkół podstawowych, gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych kończących się maturą (łącznie 27 588 osób) oraz nauczyciele, kadra kierownicza szkół, wizytatorzy, pracownicy jednostek samorządu terytorialnego (łącznie 4314 osoby). d) Okres realizacji projektu: 1.03.2009 - 31.12.2013 e) Wartość projektu: 20 000 000,00 złotych f) Działania realizowane w ramach projektu zostały opisane w załączniku nr 1 do wzoru umowy. 3.3. Głównym celem audytu jest sprawdzenie czy realizacja projektu przebiega zgodnie z uchwałą nr 1455/09 z dnia 22 grudnia 2009 o dofinansowanie projektu, z wnioskiem o dofinansowanie projektu, Zasadami realizacji projektu, przepisami prawa polskiego i Unii Europejskiej, wytycznymi dla POKL i innymi dokumentami programowymi POKL oraz czy wydatki poniesione w ramach projektu są kwalifikowane. Audyt zewnętrzny ma prowadzić do sprawdzenia wiarygodności danych, zarówno liczbowych jak i opisowych, zawartych w przedstawionych przez beneficjenta dokumentach związanych z realizowanym projektem. 3.4. Zakres zadań wykonawcy obejmuje: 3.4.1. W pierwszej fazie realizacji zamówienia, po zapoznaniu się z dostępną dokumentacją oraz po spotkaniu z Zamawiającym lub jego przedstawicielami, Wykonawca winien przygotować i przedstawić Zamawiającemu do akceptacji w terminie do 4 dni roboczych od dnia zawarcia umowy Programu audytu, zawierającego szczegółową metodologię prowadzenia audytu, a w szczególności: a) określenie celu i przedmiotowego zakresu audytu, b) kryteria oceny, c) metodykę i etapy realizacji zadania audytowego (obejmującą w szczególności techniki i sposób przeprowadzenia zadania oraz dokumenty niezbędne do dokonania ustaleń w ramach audytu i sposób ich badania), d) szczegółowy harmonogram realizacji poszczególnych czynności audytowych, e) projekty list sprawdzających, f) wskazanie osób wytypowanych do wywiadów. Warunkiem przystąpienia przez Wykonawcę do przeprowadzenia audytu będzie uprzednie uzyskanie przez niego pisemnej akceptacji Programu audytu, która zostanie dokonana przez Zamawiającego w terminie 4 dni roboczych od daty otrzymania wyżej wymienionego Programu. 3.4.2. Sprawdzenie: a) czy beneficjent realizuje projekt zgodnie z wnioskiem o dofinansowanie i obowiązującymi przepisami prawa (w szczególności w zakresie prawa zamówień publicznych oraz ochrony danych osobowych), b) czy beneficjent wdrożył zalecenia przeprowadzonych kontroli oraz usunął nieprawidłowości, jeśli takie zostały wykryte, c) czy beneficjent posiada ścieżkę audytu w zakresie finansowo - księgowym, d) poprawności księgowania wydatków poniesionych w ramach realizowanego projektu, oceny kwalifikowalności kosztów, sposobu ich dokumentowania i prowadzenia odrębnej ewidencji księgowej, e) czy wydatki wykazane w dokumentach zostały rzeczywiście poniesione f) zgodności wniosków o płatność z księgami rachunkowymi beneficjenta w części dotyczącej projektu, g) wiarygodności sprawozdań z realizacji projektu przekazywanych przez beneficjenta, h) sposobu promocji projektu, i) sposobu przechowywania i archiwizacji dokumentacji zgromadzonej w ramach realizowanego projektu. 3.4.3. Opracowanie Raportu z przeprowadzonego audytu a) Wykonawca będzie zobowiązany do sporządzenia Raportu wraz z opinią z realizacji audytu i dostarczenia go na swój koszt do siedziby Zamawiającego w trzech egzemplarzach, każdy w formie pisemnej w języku polskim z podpisami audytorów i osób uprawnionych do składania oświadczeń woli ze strony Wykonawcy oraz w jednym egzemplarzu na zabezpieczonym przed jakimikolwiek zmianami nośniku elektronicznym CD-ROM lub DVD-ROM. b) Raport wraz z opinią z audytu powinien zawierać w szczególności informację o rodzajach technik, które zastosowano podczas audytu, a także o zastosowanym doborze próby, a ponadto ocenę stanu faktycznego i wyniki badania audytowego, a w przypadku stwierdzenia uchybień bądź nieprawidłowości podczas realizacji Projektu powinien zawierać szczegółową analizę przyczyn i skutków tego stanu rzeczy oraz określenie potencjalnego ryzyka i zagrożeń wynikających z tych faktów dla realizacji Projektu. Szczegółowe dane, jakie powinien zawierać Raport z audytu określone są we wzorze raportu, który stanowi załącznik nr 5 do SIWZ. W celu potwierdzenia zastosowania technik audytu, określonych w ofercie Wykonawcy, załączy on do Raportu potwierdzone za zgodność z oryginałem dokumenty potwierdzające zastosowane techniki audytowe oraz udokumentowanie metodologii doboru próby do badania. c) W terminie 7 dni roboczych od daty otrzymania Raportu z audytu Zamawiający będzie mieć prawo zgłoszenia Wykonawcy na piśmie zastrzeżeń i uwag do treści raportu. W terminie 7 dni roboczych od daty otrzymania zastrzeżeń lub uwag Zamawiającego Wykonawca będzie zobowiązany do ustosunkowania się na piśmie do tych zastrzeżeń lub uwag i do ewentualnego przedłożenia poprawionej wersji Raportu. 3.5. Audyt Projektu ma zostać przeprowadzony w imieniu Wykonawcy przez co najmniej dwie osoby: jedna posiadająca uprawnienia do wykonywania audytu przewidziane w art. 286 ustawy o finansach publicznych, druga musi posiadać uprawnienia biegłego rewidenta. Audyt powinien obejmować przede wszystkim analizę dokumentacji oraz stosowanych procedur wewnętrznych w odniesieniu do przekazywania, rozliczania otrzymanych środków oraz ich dokumentowania w sposób zgodny z obowiązującymi przepisami i procedurami, ze szczególnym uwzględnieniem realizacji przyjętych celów i realizacji wytycznych oraz wniosku o dofinansowanie projektu. Do dyspozycji Wykonawcy zostaną przekazane wszystkie materiały źródłowe niezbędne do realizacji zamówienia. 3.6. Podczas realizacji audytu powinna zostać zweryfikowana próba ogółem poniesionych wydatków, pozwalająca wydać audytorowi wiążący raport w tym zakresie. W ramach audytu powinna również zostać zweryfikowana pozostała dokumentacja powstała w ramach realizacji zadań, która pozwoli wydać audytorowi opinię w sprawie prawidłowości realizacji Projektu i sporządzić Raport w tym zakresie. Raport powinien wskazywać próg istotności i poziom ufności zgodny z międzynarodowymi standardami. Wszystkie dokumenty będące rezultatem realizacji przez Wykonawcę Zamówienia powinny zostać oznaczone obowiązującymi logotypami Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki i Unii Europejskiej wraz z towarzyszącą im informacją o współfinansowaniu z Europejskiego Funduszu Społecznego zgodnie z Wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Zamawiający zastrzega sobie prawo do kontroli realizacji zamówienia przez upoważnionego przedstawiciela Zamawiającego na każdym jego etapie. Celem kontroli będzie potwierdzenie realizacji usługi zgodnie ze złożoną ofertą oraz zawartą umową. 3.7. Audyt powinien zostać przeprowadzony zgodnie z co najmniej z jednym z wymienionych poniżej standardów: a) Międzynarodowymi Standardami Rewizji Finansowej (MSRF) i normami wykonywania zawodu biegłego rewidenta; b) Kodeksem Etyki Zawodowej Biegłych Rewidentów, ogłoszonym przez Krajową Izbę Biegłych Rewidentów; c) Międzynarodowymi Standardami Audytu Wewnętrznego oraz Kodeksem Etyki, ogłoszonymi przez Institiute of Internal Auditors (IIA); d) Standardami kontroli wydanymi przez Komisję Standardów Kontroli Międzynarodowej Organizacji Najwyższych Organów Kontroli (INTOSAI) lub Europejskimi Wytycznymi Stosowania Standardów Kontroli INTOSAI.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 792120003
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 20 dni

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.mcdn.edu.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach