Przetargi.pl
Usługa administrowania cmentarzami komunalnymi Gminy Międzyrzecz

Gmina Międzyrzecz ogłasza przetarg

  • Adres: 66-300 Międzyrzecz, ul. Rynek 1
  • Województwo: lubuskie
  • Telefon/fax: tel. 95 7426930 , fax. 95 7426979
  • Data zamieszczenia: 2014-03-17
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Międzyrzecz
    ul. Rynek 1 1
    66-300 Międzyrzecz, woj. lubuskie
    tel. 95 7426930, fax. 95 7426979
    REGON: 21096684600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.miedzyrzecz.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Usługa administrowania cmentarzami komunalnymi Gminy Międzyrzecz
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    3. Przedmiot zamówienia 3.1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi administrowania cmentarzami komunalnymi gminy Międzyrzecz. 3.2. OBOWIĄZKI WYKONAWCY: w zakresie administrowania cmentarzami: 1. prowadzenie racjonalnej gospodarki miejscami grzebalnymi z zachowaniem warunków określonych w ustawie z dnia 31 stycznia 1959 r. o cmentarzach i chowaniu zmarłych (Dz.U.2011.118.687 t.j. z późn. zm.) oraz Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 7 grudnia 2001 r. sprawie postępowania ze zwłokami i szczątkami ludzkimi (Dz.U.2001.153.1783 z późn. zm.) oraz zarządzanie obiektami zlokalizowanymi na terenie cmentarzy; 2. prowadzenie w systemie elektronicznym dokumentacji cmentarnej poprzez systematyczne dokonywanie wpisów, prowadzenie bieżącej ewidencji pochówków zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z 1 sierpnia 2001 r. w sprawie prowadzenia ewidencji grobów (Dz.U.2001.90.1013 z późn. zm). 3. sukcesywne wprowadzanie do ewidencji elektronicznej, dokumentacji cmentarnej prowadzonej w formie pisemnej za okresu ostatnich 10 lat. 4. prowadzenie i utrzymywanie obiektu lub lokalu na terenie miasta Międzyrzecza umożliwiającego załatwianie spraw formalnych oraz jego obsługi w dni powszednie w godz. od 7°° do 15°° i zapewnienie całodobowego dyżuru telefonicznego (podanie do publicznej informacji numeru telefonu, pod który będą przyjmowane zgłoszenia); 5. pobieranie z upoważnienia Gminy - opłat cmentarnych za korzystanie z cmentarzy komunalnych Gminy Międzyrzecz zgodnie z obowiązującym cennikiem opłat; 6. wskazywanie lokalizacji miejsc pochówku; 7. udostępnianie kaplic do przechowywania zwłok. Kaplice w Międzyrzeczu, Wyszanowie i Bukowcu; 8. zapewnienie osobom trzecim swobody wyboru podmiotu wykonującego usługi pogrzebowe, kamieniarskie i budowlane; 9. prowadzenie nadzoru nad wykonaniem prac przez inne podmioty świadczące usługi pogrzebowe, kamieniarskie lub budowlane w zakresie przestrzegania przez te firmy parametrów przewidzianych w przepisach szczegółowych dotyczących m. in.: wymiarów dołów grzebalnych oraz odstępów między grobami, a także w zakresie gospodarowania odpadami pochodzącymi z rozbiórki bądź stawiania nowych pomników oraz usuwania nadmiaru ziemi i innych pozostałości po wykonanych pracach; 10. egzekwowanie od właścicieli i dysponentów grobów utrzymania porządku i czystości w obrębie tych grobów; 11. ustalanie właścicieli, dysponentów grobów nieopłaconych, informowanie ich również poprzez ogłoszenia na tablicach informacyjnych na cmentarzach oraz lokalnej prasie o warunkach dalszego dysponowania grobami; 12. oznaczanie grobów przeznaczonych do likwidacji w terminie od 1 października do 30 kwietnia każdego roku trwania umowy; 13. przedkładanie Gminie do 15 września każdego roku kalendarzowego wykazu niezbędnych prac remontowo - inwestycyjnych na rok następny wraz z kosztorysem; 14. przedkładanie Gminie propozycji zmian regulaminu cmentarza jeżeli zachodzi taka konieczność; 15. sporządzanie co kwartał raportów z pobranych opłat z wyszczególnieniem poszczególnych pozycji cennika, kosztów utrzymania cmentarza i kosztów zarządzanego mienia za każdy poprzedni kwartał w terminach do 10 stycznia, kwietnia, lipca i października każdego roku. 16. otwieranie i zamykanie bram wjazdowych firmom świadczącym usługi pogrzebowe, kamieniarskie lub budowlane; 17. udostępnianie wszelkich dokumentów źródłowych i informacji związanych z zarządzanym zasobem na żądanie zamawiającego; 18. przestrzeganie aby teren cmentarza nie tracił powagi miejsca kultu zmarłych; 19. wykonywaniu innych czynności nie wymienionych w umowie, a ciążących na Wykonawcy zgodnie z obowiązującymi przepisami. 20. umieszczenie przed każdym głównym wejściem na cmentarz na koszt własny n/w informacji: 1) adres biura Wykonawcy na terenie Międzyrzecza wraz z telefonem kontaktowym i godzinami otwarcia; 2) regulamin cmentarza; 21. przyjęcie pełnej odpowiedzialności za bezpieczeństwo i sposób prowadzenia cmentarzy oraz ewentualne szkody wynikłe z nieprawidłowego utrzymania i wykonywania prac od daty protokolarnego przejęcia cmentarzy w Międzyrzeczu (obręb Św. Wojciech), Bukowcu, Gorzycy, Kalsku, Kaławie, Kuligowie, Wyszanowie, Żółwinie do daty ich protokolarnego odbioru po zakończeniu świadczenia usługi; w zakresie utrzymania cmentarzy: 22. bieżące utrzymanie czystości na terenach i wokół cmentarzy polegające min. na zamiataniu mechanicznym lub ręcznym alejek, odchwaszczaniu alejek utwardzonych i części przy krawężnikach, wygrabianie i odchwaszczanie alejek gruntowych, usuwanie śliskości i odśnieżanie alejek w okresie zimowym; 23. bieżące utrzymanie czystości na parkingu utwardzonego przed cmentarzem komunalnym w Międzyrzeczu, w obrębie miejsc postojowych przed cmentarzami komunalnymi i w obrębie dwóch wydzielonych parkingów gruntowych w Bukowcu i Kaławie, wykaszanie traw z terenów przylegających do parkingu min. 3 m od krawędzi parkingu, usuwanie samosiejek, podcinanie krzewów i gałęzi drzew stanowiących zagrożenie dla bezpieczeństwa, odchwaszczanie części przy krawężnikach parkingu, zgarnianie śniegu, skuwanie lodu, zwalczanie gołoledzi poprzez posypywanie materiałem przeciwpoślizgowym; 24. bieżące utrzymanie zieleni na terenach i wokół cmentarzy w tym min. systematyczne wykaszanie trawiastych kwater (miejsca pochówku min. podopiecznych opieki społecznej, poniemieckich grobów) innych kwater przeznaczonych do pochówków oraz pasów zieleni wewnątrz cmentarzy, a także na zewnątrz od ogrodzenia do chodnika lub jezdni, gdzie max. wysokość trawy nie może przekraczać 10 cm, wygrabianie skoszonej trawy, grabienie liści, przycinanie i formowanie krzewów, podcinanie odrostów i wykonywanie cięć sanitarnych drzew, formowanie korony drzew rosnących na cmentarzu komunalnym w Międzyrzeczu, ustalanie planu wycinki drzew suchych, zagrażających bezpieczeństwu i krzewów znajdujących się na cmentarzach, przygotowywanie wniosków celem uzyskania decyzji na ich usunięcie i przeprowadzanie wycinki, usuwanie wiatrołomów, odchwaszczanie wokół nasadzeń; 25. bieżąca pielęgnacja mogił podopiecznych opieki społecznej, poniemieckich, zaniedbanych oraz przeznaczonych do likwidacji; 26. bieżące utrzymanie i remont infrastruktury technicznej i uzbrojenia cmentarzy (konserwacja, usuwanie awarii kaplic, pomieszczeń gospodarczych, sanitarnych, urządzeń, instalacji oraz ogrodzeń, nawierzchni alejek i parkingów), a nie będących robotami budowlanymi w rozumieniu przepisów prawa budowlanego, poprzez: 1) zapewnienie systematycznej konserwacji i drobnych napraw ogrodzenia polegającego min na impregnacji, odmalowaniu, uzupełnianiu bądź wymianie uszkodzonych przęseł lub drewnianych szczebli, uszkodzonych klamek i zawiasów, uzupełnianiu lub naciąganiu (napinaniu) siatki ogrodzeniowej, spawaniu uszkodzonych elementów ogrodzenia, wykonywaniu napraw uszkodzonego ogrodzenia murowanego, 2) utrzymanie w dobrym stanie technicznym pomieszczeń kaplicy cmentarnej polegającej m.in. na odświeżaniu ścian kaplic jak i pomieszczeń gospodarczych poprzez malowanie, likwidowanie zacieków, naprawy dachu, schodów, elewacji, cokołów i ubytków tynku, 3) utrzymanie w dobrym stanie technicznym punktów czerpania wody, zabezpieczanie instalacji wodnej przed zamarznięciem w okresie zimowym, naprawy i konserwacja istniejących punktów poboru, oczyszczanie studni głębinowych. 4) naprawa uszkodzonych nawierzchni alejek i parkingów w tym uzupełnianie brakujących płytek, likwidacji nierówności, zapadnięć, zaniżeń, wypiętrzeń itp., 5) konserwacja ławek polegająca na impregnacji, malowaniu, wymianie drewnianych szczebli itp. 27. prowadzenie ksiąg obiektów budowlanych oraz wykonywanie niezbędnych przeglądów i pomiarów; 28. bieżące utrzymania czystości i porządku oraz usuwanie awarii toalety na cmentarzu komunalnym w Międzyrzeczu, bieżące zlecanie wywozu z niej nieczystości na koszt własny; 29. wywóz śmieci z kontenerów na odpady komunalne i boksów oraz utrzymywanie porządku wokół nich, potwierdzanie na fakturach ilości wywożonych odpadów. Śmieci należy wywozić do ZUOK w Długoszynie lub w inne dopuszczone miejsce zgodnie z ustawą o odpadach; 30. zawieranie umów oraz ponoszenie stałych kosztów min. telekomunikacyjnych, za zużycie energii elektrycznej, wody, wywóz nieczystości stałych i płynnych, a mających wpływ na prawidłowe funkcjonowanie cmentarzy; 31. ponoszenie wydatków takich jak: 1) koszt ubezpieczenia zarządzanego majątku, 2) koszty korzystania z mediów, o których mowa w pkt. 28, 3) pozostałe koszty eksploatacji w tym naprawy infrastruktury cmentarnej; 32. przeprowadzanie okresowych kontroli urządzeń technicznych stanowiących wyposażenie zarządzanego zasobu (instalacja wodna, oświetleniowa) i utrzymywanie ich w sprawności technicznej; 33. posiadanie polisy ubezpieczeniowej od odpowiedzialności cywilnej z tytułu prowadzonej działalności przez czas wykonywania zamówienia; 34. udostępnianie toalety przy domu pogrzebowym na cmentarzu komunalnym w Międzyrzeczu w godz. od 7°° do 19°° w okresie od kwietnia do października, a poza tym okresem w zależności od panujących warunków atmosferycznych ale nie krócej niż w godz. od 7°° do 15°°; 35. wynajem kabin sanitarnych wraz z niezbędnym serwisem (6szt.) na okres od 28 października do 4 listopada na terenie cmentarza komunalnego w Międzyrzeczu oraz pokrycia kosztów z tym związanych; 36. przygotowywanie i zabezpieczanie terenów cmentarnych i ich bezpośredniego otoczenia do obchodów dnia Wszystkich Świętych przy współpracy z Urzędem Gminy, Komendą Policji, Straży Pożarnej, Zarządem Dróg Wojewódzkich, 17 Wielkopolską Brygadą Zmechanizowaną i Żandarmerią Wojskową oraz przygotowanie dodatkowych, tymczasowych miejsc postojowych (oznakowanie palikami, taśmą wjazdy, granic parkingu i miejsc postojowych) w okresie pomiędzy 28 października a 3 listopada. 3.3. Dla potrzeb realizacji poszczególnych zadań Wykonawca zapewni na własny koszt, obiekty, materiały, urządzenia i narzędzia niezbędne do realizacji umowy zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, transport oraz utylizacje odpadów. 3.4. Z chwilą wygaśnięcia umowy Administrator odda Zamawiającemu cmentarze w stanie uporządkowanym i nie gorszym jak przed ich przekazaniem. Przekazane urządzenia, wyposażenie cmentarzy stanowiące własność Gminy po zakończeniu umowy podlegają zwrotowi i powinny być w stanie nie gorszym niż zużycie wynikające ze zwykłej eksploatacji
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 983711115
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1) Wykonawca jest zobowiązany wraz ze złożeniem oferty do wniesienia wadium w wysokości 10 000,00 złotych (słownie: dziesięć tysięcy złotych 00/100), zgodnie z art. 45 ust. 6 ustawy pzp w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 - tekst jednolity z późn. zm.); 2) wadium zgodnie z art. 45. ust. 3 ustawy pzp musi być wniesione najpóźniej przed upływem terminu składania ofert, tj. do dnia 25.03.2014 r., do godz. 09:00 Uwaga: 3) w przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji lub poręczenia, powinny one być sporządzone zgodnie z obowiązującym prawem i winny zawierać następujące elementy: a) nazwa dającego zlecenie udzielenia gwarancji lub poręczenia (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji lub poręczenia (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji lub poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib; b) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją lub poręczeniem; c) kwotę gwarancji lub poręczenia; d) termin ważności gwarancji lub poręczenia; e) zobowiązanie gwaranta do bezwarunkowego i nieodwołalnego zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż: -Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust 3 ustawy pzp nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy pzp lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie,-Wykonawca, którego ofertę wybrano odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie,-Wykonawca nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, -zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy; 4) w przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy dołączyć do oferty w osobnej koszulce - nie bindować i nie zszywać z ofertą, kserokopię zaś poświadczoną za zgodność z oryginałem należy dołączyć do oferty w sposób trwały (zszyta bindowana itp.). 5) wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli do podanego w ppkt 2) terminu znajdzie się ono na rachunku bankowym Zamawiającego. 6) wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na konto Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu 06 2030 0045 1110 0000 0131 3280 z dopiskiem - Wadium - Usługa administrowania cmentarzami komunalnymi Gminy Międzyrzecz. 7) wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 8) Zamawiający zwraca wadium: a) wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza z zastrzeżeniem ust. 11; b) Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza - niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano; c) niezwłocznie na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert; 9) Zamawiający będzie żądał ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy pzp, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza - Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego; 10) w przypadku wniesienia odwołania Zamawiający nie później niż na 7 dni przed upływem ważności wadium wezwie Wykonawców, pod rygorem wykluczenia z postępowania, do przedłużenia ważności wadium albo wniesienia nowego wadium na okres niezbędny do zabezpieczenia postępowania do zawarcia umowy. Jeżeli odwołanie wniesiono po wyborze oferty najkorzystniejszej, wezwanie skierowane zostanie jedynie do wykonawcy, którego ofertę wybrano jako najkorzystniejszą; Uwaga: 11) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust 3 ustawy pzp, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w pkt 25 ust. 1 ustawy pzp lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie; 12) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, albo b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, albo c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.miedzyrzecz.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach