Przetargi.pl
„Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej w miejscowości Leszno gm. Kutno” z zachowaniem formuły „zaprojektuj i wybuduj”

Gmina Kutno ogłasza przetarg

  • Adres: 99-300 Kutno, ul. Witosa
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 24 355 70 20 , fax. 243 557 021
  • Data zamieszczenia: 2020-12-31
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Kutno
    ul. Witosa 1
    99-300 Kutno, woj. łódzkie
    tel. 24 355 70 20, fax. 243 557 021
    REGON: 61101574400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.gminakutno.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej w miejscowości Leszno gm. Kutno” z zachowaniem formuły „zaprojektuj i wybuduj”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie w formie zaprojektuj i wybuduj na podstawie programu funkcjonalno-użytkowego (PFU) oraz na podstawie koncepcji projektowej, inwestycji obejmującej, w szczególności wykonanie dokumentacji projektowej i robót budowlanych: budowy nowego układu systemu kanalizacji sanitarnej, budowy tłoczni ścieków surowych wraz z oczyszczeniem i płukaniem rurociągu tłocznego, rozbudowy układu technologicznego docelowej istniejącej oczyszczalni ścieków poprzez wybudowanie dodatkowego osadnika wstępnego w celu wychwycenia części stałych i ich biologicznego rozkładu, aż do uzyskania pozwolenia na użytkowanie (w razie nałożenia takiego obowiązku) przedmiotowego zadania „Uporządkowania gospodarki wodno-ściekowej w miejscowości Leszno gm. Kutno” w ramach umowy dofinansowania projektu pn. :„Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej w miejscowości Leszno, poprzez budowę sieci kanalizacyjnej, wykonanie tłoczni ścieków surowych oraz przebudowę oczyszczalni ścieków” ze środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich w ramach Programu Obszarów Wiejskich na lata 2014- 2020. Lokalizacja: 1.1. Sieć kanalizacji sanitarnej i przepompownia – dz. Nr ewid.: 72, 74/6, 74/8, 74/9, 74/10, 74/12, 74/13, 74/15, 74/16, 74/18, 74/19, 74/78, 74/79, 74/116, 74/117, 76, 78/5, 78/6, 75/8, 75/9, 75/19, 75/20, 75/21, 75/22, 75/23, 75/26, 75/27, 75/28. 1.2. Rurociąg tłoczny – Dz. Nr – 78/2; 78/10, 78/11. 1.3. Oczyszczalnia ścieków – dz. Nr ewid. – 78/3. 2. Inwestor pozyskał dofinansowanie na wykonanie niniejszego zadania ze środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich w ramach Programu Obszarów Wiejskich na lata 2014- 2020, projekt pn.: „Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej w miejscowości Leszno, poprzez budowę sieci kanalizacyjnej, wykonanie tłoczni ścieków surowych oraz przebudowę oczyszczalni ścieków”. Zgodnie z zapisami koncepcji projektowej trasa projektowanej sieci kanalizacji sanitarnej może ulec zmianie w przypadku technicznych problemów z zachowaniem wstępnie planowanej trasy, ujętej w przedmiotowym PFU, w związku jednak z wymogami instytucji finansującej wszelkie tego typu zmiany wymagają bezwzględnej zgody Zamawiającego, po ich weryfikacji z wymogami programu finansowania. 3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz wymagania Zamawiającego w zakresie sposobu jego realizacji zawarte zostały w dokumentacji przetargowej w szczególności w załączniku nr 11 do SIWZ „Program Funkcjonalno - Użytkowy” oraz w załączniku nr 13 do SIWZ „Koncepcji projektowej”, przy czym: 3.1. Sieć kanalizacyjną należy zaprojektować i wykonać w sposób zapewniający ciągłość odbioru i oczyszczania ścieków z terenu objętego inwestycją. 3.2. Sieć kanalizacyjną zaprojektować z rur: 3.2.1. Sieć grawitacyjna- rury kanalizacyjne o średnicy 250/200/160 z PCV litych o jednorodnej strukturze ścianki łączonych na uszczelkę gumową o klasie sztywności klasy S, SN8 (SDR34); 3.2.2. Sieć tłoczna- rury PE, PN10. 3.3. Na sieci dopuszcza się stosowanie studni betonowych DN 1,0m. Studnie rewizyjne zaprojektować z kręgów żelbetowych o średnicy wewnętrznej DN 1,0m, z kinetą fabryczną, łączenie kręgów na uszczelkę gumową. Przy studniach w jezdni zamontować pierścień odciążający. Włazy typu ciężkiego (40T) o średnicy DN 600mm. Włazy żeliwne z wypełnieniem betonowym. Studnie wykonać z betonu wibroprasowanego min. C45/55, wodoszczelnego „W12”, mrozoodpornego F=150, nasiąkliwość do 4%, łączone na uszczelkę (wolna). 3.4. Przejścia poprzeczne pod drogami publicznymi wykonać metodą przewiertu w rurze osłonowej. 3.5. Zgodę na wejście siecią w teren prywatny należy uzyskać w formie pisemnego oświadczenia właściciela gruntu. 3.6. Przed wystąpieniem o pozwolenie na budowę projekt należy uzgodnić z eksploratorem sieci kanalizacji sanitarnej. Uzgodnienie winno nastąpić w formie pisemnej. 4. Etapy realizacji zamówienia: 4.1. Etap projektowy – termin wykonania do 30 czerwca 2021 roku 4.2. Etap I – zakres rzeczowy – termin wykonania do 31 sierpnia 2021 roku 4.2.1. Kanalizacja sanitarna - roboty w zakresie budowy kanalizacji ściekowej. 4.3. Etap II – zakres rzeczowy – termin wykonania do 30 kwietnia 2022 roku 4.3.1. Pompownia ścieków - roboty w zakresie wykonania przebudowy tłoczni; 4.3.2. Rurociąg tłoczny - roboty w zakresie budowy kanalizacji ściekowej; 4.3.3. Oczyszczalnia ścieków - roboty w zakresie oczyszczalni ścieków. 5. Zakres Zamówienia obejmuje: 5.1. W zakresie wykonania dokumentacji projektowej należy, w szczególności: 5.1.1. Przed rozpoczęciem prac projektowych Wykonawca na własny koszt uzyska i zweryfikuje wszystkie niezbędne materiały i informacje wymagane dla należytej realizacji przedmiotu zamówienia, zwane dalej „danymi wyjściowymi do projektowania”, oraz opracuje, wykona lub uzyska konieczne składniki przedmiotu zamówienia, a w szczególności: 5.1.1.1. wykona własnym staraniem i na własny koszt wszystkie konieczne badania uzupełniające i analizy zgromadzonych danych i wyników, niezbędne dla prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia, wraz z wymaganymi dla robót innych niż podstawowe – informacje posiadane Zamawiający udostępni nieodpłatnie; 5.1.1.2. pozyska mapę do celów projektowych dla obszaru objętego inwestycją; 5.1.1.3. przeprowadzi badania geotechniczne i hydrogeologiczne podłoża gruntowego w zakresie niezbędnym dla prawidłowego zaprojektowania i wykonania zadania. 5.1.2. Na podstawie uzyskanych przez siebie niezbędnych danych do realizacji zadania, w tym informacji pozyskanych od Zamawiającego Wykonawca: 5.1.2.1. opracuje projekt budowlany, zawierający wszystkie istotne parametry techniczne i technologiczne wraz z zakresami ich sterowania i zasilania energetycznego, a przed wystąpieniem o pozwolenie na budowę uzyska pisemne uzgodnienie - akceptację Zamawiającego dla przedstawionego projektu budowlanego; 5.1.2.2. uzyska wymagane administracyjnie dokumenty formalne związane z wpływem na środowisko, jeśli posiadana przez Zamawiającego decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach okaże się niewystarczająca; 5.1.2.3. Zamawiający zapewni Wykonawcy prawo do dysponowania terenem na cele budowlane nie później niż po sporządzeniu dokumentacji budowlanej i jej złożeniu do organu administracji budowlanej celem zgłoszenia zamiaru realizacji robót budowlanych lub uzyskania pozwolenia na budowę – jeżeli wymagane; 5.1.2.4. W ramach dokumentacji projektowej opracuje Projekty Wykonawcze poszczególnych branż w zakresie niezbędnym do należytej realizacji zadania i uzyska pisemną akceptację Projektów Wykonawczych przez Zamawiającego przed rozpoczęciem robót nimi objętych lub od nich zależnych; 5.1.2.5. opracuje rysunki warsztatowe i dokumentację montażową w zakresie uzgodnionym z Zamawiającym przed rozpoczęciem prac nimi objętych lub od nich zależnych; 5.1.2.6. opracuje i uzyska pisemną akceptację Zamawiającego dla projektu organizacji robót w trakcie ingerencji w istniejący obiekt przepompowni oraz oczyszczalni ścieków w tym projekcie uwzględni zgłoszone przez Zamawiającego potrzeby związane z bieżącym utrzymaniem sieci / obiektów technologicznych rozumianym jako eksploatacja i jako przesył na potrzeby funkcjonowania Zamawiającego. Wykonawca wystąpi osobnym pismem w celu uzyskania ww. danych od Zamawiającego; 5.1.2.7. opracuje i uzyska pisemną akceptację Zamawiającego dla opisu rozruchu realizowanych części i uruchomienia / przestawienia infrastruktury w dostosowaniu do nowego układu technologicznego; 5.1.2.8. uzyska pisemną akceptację Zamawiającego dla uzyskanych efektów uruchomienia; 5.1.2.9. opracuje instrukcję eksploatacji technologicznej, instrukcję eksploatacji i utrzymania ruchu oraz instrukcje dla poszczególnych stanowisk dla nowych i zmodernizowanych elementów infrastruktury technicznej; Uwaga: przedstawienie dokumentów poszczególnych elementów wyposażenia nie zwalnia Wykonawcy z konieczności opracowania kompletnej instrukcji ich współpracy; 5.1.2.10. opracuje i uzyska pisemną akceptację Zamawiającego dla dokumentacji powykonawczej wykonanej w skali ustalonej z Zamawiającym, ujmującej wszystkie zmiany wprowadzone realizacją zamówienia, w tym zawierającą inwentaryzację geodezyjną wykonanych obiektów i instalacji wraz z połączeniami między obiektowymi. 5.2. Roboty budowlano – montażowe: 5.2.1. Wykonawca zobowiązany jest wykonać wszelkie roboty związane z budową, przebudową oraz czyszczeniem, zgodnie z wykonanymi oraz zatwierdzonymi przez Zamawiającego dokumentami, w tym Projektem Budowlanym oraz Projektami Wykonawczymi, a także odpowiednimi, pozostałymi dokumentami i pozwoleniami. 5.2.2. Wykonawca zobowiązany jest do realizacji, oprócz prac głównych wskazanych w projekcie budowlanym i wykonawczym, wszelkich prac przygotowawczych i pomocniczych wynikających z technologii organizacji robót budowlanych i dobrej praktyki inżynierskiej, nawet jeśli nie zostały literalnie wskazane w opracowaniu, w szczególności takie jak obsługa geodezyjna i inwentaryzacja powykonawcza, zabezpieczenia i odwodnienia wykopów, zajęcia pasa drogowego jeśli takie jest wymaganie zarządcy drogi, tymczasowa organizacja ruchu, transportu materiałów, organizacja placu i zaplecza budowy, składowanie materiałów w sposób nie obniżający ich walorów użytkowych, spełnienie wymagań konserwatora zabytków jeśli istnieją wymagania w tym zakresie, przestrzeganie zapisów wynikających z ochrony środowiska, etc. 6. Wymagania Zamawiającego oraz szczegółowy zakres robót określa program funkcjonalno - użytkowy stanowiący załącznik nr 11 do SIWZ, decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach stanowiąca załącznik nr 12 do SIWZ, koncepcja projektowa stanowiąca załącznik nr 13 do SIWZ. 7. Wykonawca powinien zapoznać się z terenem budowy (wizja w terenie). 7.1.1. Element 1 – budowa nowego układu systemu kanalizacji sanitarno-grawitacyjnej o łącznej długości ok. 1550 mb (w miejsce istniejącego układu kanalizacji sanitarnej). Całość robót ziemnych związanych z budową kanalizacji praktycznie przewidziano do wykonania w wykopie otwartym, szalowanym. Po wykonanych robotach budowlanych w obrębie dróg wewnętrznych wykonane będzie odtworzenie uszkodzonej nawierzchni jezdni, przywracając ją do stanu pierwotnego. Przejście pod drogą o nawierzchni asfaltowej przewiduje się do wykonania metodą przewiertu w rurze osłonowej, stalowej. Wszelkie roboty budowlano-montażowe w obrębie dróg należy bezwzględnie prowadzić w uzgodnieniu z ich zarządcami po uiszczeniu opłat, jeśli są wymagane. Odbiory realizowanej infrastruktury następować będą w uzgodnieniu z zarządcą drogi, pod groźbą niezakończenia inwestycji w przypadku uwag do odtworzenia nawierzchni. 7.1.2. Element 2 – całkowita przebudowa pompowni ścieków oraz wykonanie na działce o nr ewid. 78/6 tłoczni ścieków surowych. 7.1.3. Element 3 - wykonanie płukania i czyszczenie rurociągu tłocznego. Nie przewiduje się przebudowy tego elementu. 7.1.4. Element 4 - częściowa modernizacja oczyszczalni ścieków. W związku z zastosowaniem tłoczni ścieków wymagana będzie rozbudowa części mechanicznej oczyszczalni ścieków. Zaleca się wybudowanie dodatkowego osadnika wstępnego w celu wychwycenia części stałych i ich biologicznego rozkładu. 7.1.5. Element 5 – obsługa geodezyjna zadania. 7.1.6. Wykonawca zobowiązany jest wykonać wszelkie roboty związane z budową, przebudową oraz czyszczeniem i ponownym uruchomieniem w zakresie powyżej opisanym zgodnie z wykonanymi oraz zatwierdzonymi przez Zamawiającego dokumentami, w tym Projektem Budowlanym oraz Projektami Wykonawczymi, a także odpowiednimi, pozostałymi dokumentacjami; 7.1.7. Wykonawca zobowiązany jest do realizacji oprócz prac głównych wskazanych w projekcie budowlanym i wykonawczym, wszelkich prac przygotowawczych i pomocniczych wynikających z technologii organizacji robót budowlanych i dobrej praktyki inżynierskiej nawet jeśli nie zostały literalnie wskazane w niniejszym opracowaniu, w szczególności takie jak obsługa geodezyjna i inwentaryzacja powykonawcza, zabezpieczenia i odwodnienia wykopów, zajęcia pasa drogowego, jeśli takie jest wymaganie zarządcy drogi, tymczasowa organizacja ruchu, transportu materiałów, organizacja placu i zaplecza budowy, składowanie materiałów w sposób nie obniżający ich walorów użytkowych, spełnienie wymagań konserwatora zabytków jeśli istnieją wymagania w tym zakresie, przestrzeganie zapisów wynikających z ochrony środowiska, etc. 8. Zamawiający wymaga udzielenia co najmniej 36 miesięcznej gwarancji i rękojmi na wykonane prace, zamontowane urządzenia i wykorzystane materiały. 9. Wykonawca powinien zapoznać się z SIWZ wraz ze wszystkimi załącznikami, a w szczególności z Programem funkcjonalno – użytkowym (PFU), decyzją o środowiskowych uwarunkowaniach oraz koncepcją projektową i zaistnienie ewentualnych niezgodności lub braków w ich treści zgłosić Zamawiającemu w trybie art. 38 ustawy Pzp. 10. Zamawiający na upodstawie art. 29 ust 3a ustawy Pzp wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia w rozumieniu przepisów art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy: „Przez nawiązanie stosunku pracy pracownik zobowiązuje się do wykonywania pracy określonego rodzaju na rzecz pracodawcy i pod jego kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonym przez pracodawcę, a pracodawca – do zatrudnienia pracownika za wynagrodzeniem” (Dz. U. z 2020 r., poz. 1320) dotyczących: a) Wykonywanie robót w zakresie instalacji wodociągowo-kanalizacyjnej, b) Wykonywanie robót w zakresie czynności w branży budowlanej. 11. Dla udokumentowania zatrudnienia osób na podstawie umowy o pracę Wykonawca najpóźniej w dniu przekazania placu budowy przedłoży Zamawiającemu w formie oświadczenia / wykaz danych osób zatrudnionych przy realizacji zamówienia na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem czynności jakie będą oni wykonywać. Zamawiający zastrzega sobie prawo przeprowadzenia kontroli na miejscu wykonywania zamówienia w celu weryfikacji, czy osoby wykonujące czynności przy realizacji zamówienia są osobami wskazanymi przez Wykonawcę. 12. Zamawiający zastrzega sobie możliwość kontroli zatrudnienia osób przez cały okres realizacji przedmiotu zamówienia. 13. W przypadku, gdy w dokumentacji, opisie przedmiotu zamówienia zostały wskazane nazwy, znaki towarowe lub typy materiałów czy produktów lub normy, aprobaty, specyfikacje czy systemy, cechy techniczne i jakościowe, patentu lub oznaczenia pochodzenia o których mowa w art. 30 ustawy Pzp, Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów lub rozwiązań równoważnych pod warunkiem, że zaproponowane materiały i elementy będą posiadały parametry techniczne i jakościowe (technologiczne) nie gorsze niż te, które przedstawiono w dokumentacji projektowej. 13.1. Wykazanie równoważności zaoferowanego przedmiotu spoczywa na Wykonawcy. W przypadku oferowania rozwiązań równoważnych w stosunku do rozwiązań określonych w dokumentacji projektowej, Wykonawca zobowiązany jest do wypełnienia wymogu wynikającego z art. 30 ust. 5 ustawy Pzp. 13.2. Na potwierdzenie, że oferowane przez Wykonawcę dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego Wykonawca musi załączyć do oferty w przypadku rozwiązań równoważnych foldery, dane techniczne i aprobaty techniczne tych materiałów, aby Zamawiający mógł sprawdzić czy odpowiadają one wymaganiom postawionym w dokumentacji projektowej. Zaoferowane wyposażenie i materiały równoważne muszą odpowiadać, co do jakości wymogom wyrobów opisanych w SIWZ, dokumentacji technicznej oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót. 13.3. Zamawiający zastosuje procedurę, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp. 14. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za powstałe szkody, wynikające z jego własnych działań i zaniechań, jak również z działań i zaniechań jego pracowników oraz osób trzecich, którym realizację przedmiotu umowy powierza lub którymi przy realizacji przedmiotu umowy się posługuje. 15. Wykonawca zobowiązany jest do odpowiedniego oznakowania i zabezpieczenia terenu wykonania robót. 16. Wykonawca zobowiązany jest do uporządkowania terenu po zakończeniu budowy. 17. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca podjął wszelkie działania mające na celu uzyskanie wszelkich opinii, zgód, pozwoleń oraz dokonał wszelkich uzgodnień i sprawdzeń rozwiązań projektowych, które okażą się konieczne dla uzyskania pozwolenia na budowę lub dokonania Zgłoszenie budowy lub robót budowlanych. Ponadto Wykonawca zobowiązany jest należycie wykonać prace objęte niniejszym zamówieniem zgodnie z Decyzją o pozwoleniu na prowadzenie badań archeologicznych. 18. Wykonawca jako wytwórca odpadów w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 32) ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2020 r., poz. 797 ze zm.) ma obowiązek zagospodarowania (wywozu i utylizacji) na własny koszt odpadów powstałych podczas realizacji Przedmiotu zamówienia, zgodnie z obowiązującymi przepisami. 19. Realizacja zamówienia podlega prawu polskiemu, w tym w szczególności ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2020 r. poz. 1333). 20. Nomenklatura: Wspólny Słownik Zamówień (CPV) 71320000-7 Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania 45232400-6 Roboty budowlane w zakresie kanałów ściekowych 45231300-8 Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków 45252100-9 Roboty budowlane w zakresie zakładów oczyszczania ścieków 45232410-9 Roboty budowlane w zakresie kanałów ściekowych 21. Zadanie będzie współfinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich w ramach w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71320000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wysokość wadium Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swą ofertę wadium w wysokości 20.000,00 PLN. (obliczone od wartości netto i zaokrąglone w dół do pełnych złotych) słownie: dwadzieścia tysięcy złotych 00/100. 2. Forma wadium 2.1. Wadium może być wniesione w następujących formach: 2.1.1. Pieniądzu; 2.1.2. poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 2.1.3. gwarancjach bankowych; 2.1.4. gwarancjach ubezpieczeniowych; 2.1.5. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tj. Dz. U. z 2020, poz. 299 ze zm.). 2.2. W przypadku wadium wnoszonego w innej formie niż w pieniądzu, Wykonawca załączy do oferty oryginał dokumentu. Z treści dokumentu (gwarancji, poręczenia) winno wynikać nieodwołalne, bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp. 3. Miejsce i sposób wniesienia wadium 3.1. Wadium wnoszone w pieniądzu Wykonawca jest zobowiązany wpłacić przelewem na następujący rachunek Zamawiającego: BS Kutno 27 9021 0008 0010 6021 2000 0005 Do oferty należy dołączyć kserokopię przelewu potwierdzoną za zgodność z oryginałem. 3.2. Wadium wnoszone w innych dopuszczonych przez ustawę Pzp formach, należy złożyć w oryginale wraz z oryginałem oferty (nie spięte z ofertą). 3.3. Wadium musi obejmować okres związania ofertą, tj. 30 dni od daty ostatecznego terminu składania ofert i nie może zawierać żadnych ograniczeń sprzecznych z ustawą Pzp, w szczególności ograniczających możliwość zrealizowania praw określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp. 4. Termin wniesienia wadium. 4.1. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, tj. do dnia 15.01.2021 r. godz. 12:00. 4.2. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu Zamawiający uważa wadium, które w wyznaczonym terminie składania ofert znajduje się na wskazanym rachunku bankowym Zamawiającego. 4.3. Za skuteczne wniesienie wadium w innej formie niż w pieniądzu Zamawiający uważa wadium, którego dokument w oryginale (gwarancja, poręczenie) został złożony wraz z oryginałem oferty (nie spięte z ofertą) przed upływem terminu składania ofert. 5. Zwrot wadium 5.1. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust. 6 pkt 6.2. 5.2. Zamawiający zwraca wadium Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 5.3. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 5.4. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 6. Utrata wadium. 6.1. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 6.1.1. odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 6.1.2. nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 6.1.3. zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 6.2. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 7. Niewniesienie wadium lub wniesienie wadium w sposób nieprawidłowy skutkować będzie odrzuceniem oferty z przedmiotowego postępowania. 8. Zamawiający będzie żądał ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie ww. pkt 5, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach