Przetargi.pl
Uporządkowanie gospodarki ściekowej w Trachach (przysiółki Zamoście i Nowa Wieś) - etap I

Gmina Sośnicowice ogłasza przetarg

  • Adres: 44153 Sośnicowice, Rynek
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 032 2387191 w. 330 , fax. 322 387 550
  • Data zamieszczenia: 2017-10-19
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Sośnicowice
    Rynek 19
    44153 Sośnicowice, woj. śląskie
    tel. 032 2387191 w. 330, fax. 322 387 550
    REGON: 53994000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://sosnicowice.i-gmina.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Uporządkowanie gospodarki ściekowej w Trachach (przysiółki Zamoście i Nowa Wieś) - etap I
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    I. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane wykonywane przez Wykonawcę, objęte zadaniem inwestycyjnym pn.: „Uporządkowanie gospodarki ściekowej w Trachach (przysiółki Zamoście i Nowa Wieś)- etap I”, obejmujące: 1. Budowa i uruchomienie 8 szt. przydomowych mechaniczno-biologicznych oczyszczalni ścieków, w tym roboty ziemne, budowa przyłączeń kanalizacji sanitarnej z budynku, montaż urządzeń do odprowadzenia ścieków oczyszczonych do odbiornika, montaż odbiornika oczyszczonych ścieków, 2. Roboty instalacyjne elektryczne, 3. Przeprowadzenie rozruchu technicznego i technologicznego oraz nadzór nad eksploatacją w okresie gwarancyjnym, 4. Uprzątnięcie terenu prac i wywiezienie ziemi, 5. Wykonanie dokumentacji powykonawczej, 6. Przygotowanie i przekazanie szczegółowej instrukcji obsługi dla poszczególnych użytkowników oraz dla Zamawiającego, WW. zakres należy wykonać zgodnie z dokumentacją projektową oraz normą PN-EN 12566-3:2005+A2:2013 lub nowszą. Wielkość i zakres zamówienia: Ogólny zakres robót związanych z budową przydomowych mechaniczno-biologicznych oczyszczalni ścieków działających z wykorzystaniem technologii (SBR Sekwencyjny Reaktor Biologiczny) z odprowadzeniem oczyszczonej wody do gruntu poprzez zastosowanie drenaży rozsączających w miejscowości Trachy (przysiółki Zamoście i Nowa Wieś), obejmuje 8 szt. oczyszczalni o przepustowości i zdolności przepuszczania 1,2 m3 ścieków na dobę. (średnia dobowa ilość ścieków – 120 dm3/M/d). Rozwiązania techniczne odprowadzania ścieków oczyszczonych dla poszczególnych przydomowych oczyszczalni ścieków: a) Poletko rozsączające z warstwą wspomagającą z rur PVC 110x3,2 mm z rdzeniem spienionym. lokalizacja: Nowowiejska 8, dz. 369, 373, 631/367, 1145/368 lokalizacja: Nowowiejska 16, dz. 2159/357 lokalizacja: Nowowiejska 22, dz. 1329/357, b) Poletko rozsączające w gruncie lokalizacja: Nowowiejska 45, dz. 595,596 lokalizacja: Zamojska 1, dz. 2196/410 lokalizacja: Zamojska 10, dz. 2150/504 lokalizacja: Zamojska 12, dz. 1058/491 c) Drenaż rozsączający z rur PVC 110x3,2 mm z rdzeniem spienionym lokalizacja: Nowowiejska 25 c , dz. 2368/562 II. Zakres i sposób wykonania robót określają: 1) dokumentacja projektowa, przedmiar robót stanowiąca załącznik nr 8 do SIWZ Przedstawione w ww. dokumentacji wskazania na urządzenia techniczne i materiały z podaniem producenta należy traktować jako przykładowe ze względu na zasady Ustawy Prawo zamówień publicznych, a zwłaszcza art.29 do 31d. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanych ww. dokumentach norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia. Oznacza to, że Wykonawcy mogą zaproponować inne niż wyszczególnione w dokumentacji rozwiązania z zachowaniem odpowiednich równoważnych parametrów technicznych, norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia dla osiągnięcia oczekiwanej funkcjonalności całego układu będącego przedmiotem zamówienia z zapewnieniem uzyskania wszelkich ewentualnie wymaganych uzgodnień w tym zaakceptowania zmian materiałowych przez Projektanta i Zamawiającego. UWAGI ! Przydomowe biologiczne oczyszczalnie ścieków muszą spełniać wymogi normy zharmonizowanej PN-EN 12566-3:2005+A2:2013 lub nowszą i być znakowane znakiem CE. Przepompownie, w zależności od typu, muszą posiadać zgodność z normą wskazaną w dokumentacji projektowej (lub nowszą). Pozostałe elementy wchodzące w skład budowy układu oczyszczania ścieków powinny również posiadać stosowne dopuszczenia do wbudowania zgodnie z obowiązującym prawem. Ilość i jakość materiałów budowlanych niezbędnych do wykonanie całej instalacji budowy przydomowych oczyszczalni ścieków została określona w dokumentacji technicznej stanowiącej integralną część SIWZ. Zaleca się dokonanie wizji lokalnej na etapie przygotowania oferty. Wykonawca dodatkowo w ramach realizacji przedmiotu zamówienia podejmie niezbędne działania w celu ochrony mienia właścicieli nieruchomości. 1. Wykonawca w przypadku wykrycia błędów lub opuszczeń w dokumentacji projektowej lub pozostałych dokumentach zamówienia powinien natychmiast powiadomić Zamawiającego. 2. Informacja o spełnianiu wymaganych normach i przepisów w odniesieniu do robót i do materiałów a) Realizacja zamówienia podlega prawu polskiemu, w tym w szczególności ustawie z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane, ustawie z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych, ustawie z dnia 7 czerwca 2001r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzeniu ścieków, ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach, ustawie z dnia 23 kwietnia 1964 roku Kodeks cywilny i ustawie z 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych. b) Wykonawca musi zapewnić wykonanie robót budowlanych zgodnie z prawem polskim, a w szczególności z przepisami techniczno-budowlanymi, przepisami dotyczącymi samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie oraz przepisami dotyczącymi wyrobów, materiałów stosowanych w budownictwie. c) Przedmiot umowy wykonany zostanie z materiałów dostarczonych przez Wykonawcę. Materiały powinny odpowiadać wymaganiom określonym przepisami o wyrobach budowlanych oraz wymaganiom określonym w dokumentacji projektowej d) Wykonawca będzie przeprowadzać pomiary i badania materiałów oraz robót zgodnie z zasadami kontroli jakości materiałów i robót. e) W przypadku gdy użyte materiały lub wykonane roboty nie będą w pełni zgodne z dokumentacją projektową, to takie materiały będą musiały być zastąpione innymi, spełniającymi wymagania, a ewentualny konieczny demontaż robót wykonany będzie na koszt Wykonawcy. f) Materiały z rozbiórki: 1) nadające się do powtórnego wykorzystania stanowią własność Zamawiającego i Wykonawca na własny koszt przetransportuje te materiały oraz złoży we wskazanych przez Zamawiającego miejscach, 2) pozostałe materiały (również materiały niebezpieczne) winny być usunięte przez Wykonawcę na jego koszt poza teren budowy przy przestrzeganiu przepisów o odpadach, 3) koszt związany z rozbiórką materiałów, transportem, składowaniem (utylizacją) ponosi Wykonawca, nie podlega on osobnej zapłacie i jest zawarty w wynagrodzeniu umownym. III. Odbiory 1. Wszystkie odbiory robót (zanikających, ulegających zakryciu, odbiory częściowe, odbiór ostateczny, odbiór przed upływem okresu rękojmi) dokonywane będą na zasadach i w terminach określonych w dokumentacji projektowej oraz umowie z wykonawcą. 2. Z czynności odbioru ostatecznego, odbioru gwarancyjnego i odbioru przed upływem okresu rękojmi, będzie spisany protokół przez Strony Umowy zawierający wszelkie ustalenia dokonane w toku odbioru oraz terminy wyznaczone przez Zamawiającego na usunięcie stwierdzonych w trakcie odbioru wad. IV. Wymagany okres gwarancji: Wykonawca, któremu zostanie udzielone zamówienie udzieli Zamawiającemu gwarancji zgodnie z oświadczeniem stanowiącym załącznik do umowy (załącznik nr 7 do SIWZ). Minimalny wymagany okres gwarancji na roboty objęte przedmiotem zamówienia wynosi 36 miesięcy licząc od daty wskazanej w protokole odbioru końcowego. Wykonawca może zaproponować dłuższy okres, maksymalnie przedłużając okres minimalny o dodatkowe 24 miesiące, co będzie uwzględnione podczas oceny i badania ofert na zasadach określonych w rozdziale KRYTERIA OCENY OFERT (rozdział 18 SIWZ). Wykonawca składając ofertę akceptuje oświadczenie gwarancyjne stanowiące załącznik do umowy (załącznik nr 7 do SIWZ), w którym określono zakres gwarancji i uprawnienia Zamawiającego oraz obowiązki gwaranta. UWAGA: Udzielając gwarancji wykonawca zapewnia bezpłatne czynności przeglądów gwarancyjnych w okresie udzielonej gwarancji na cały przedmiot zamówienia, więc powinien te koszty uwzględnić w wynagrodzeniu. Przeglądy będą odbywały się minimum raz w roku, chyba, że gwarancja producenta danego materiału lub urządzenia wymaga częstszych przeglądów gwarancyjnych. 1. Zamawiający stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy, wymaga zatrudnienia przez wykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22§1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974r.- Kodeks pracy. a) Zamawiający wymaga, aby osoby realizujące przedmiot zamówienia, które wykonywać będą czynności faktycznie związane z przedmiotem zamówienia opisane w SIWZ zostały zatrudnione na podstawie umowy o pracę, w wymiarze czasu pracy min. 1/2 etatu, przy czym liczba zatrudnionych osób ma wynosić min. 2 osoby w przeliczeniu na pełny etat. b) Wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę, osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia dotyczą prac izolacyjnych, ogólnobudowlanych. c) Uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań, o których mowa w art.29 ust.3a, sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań oraz szczegółowe zasady dokumentowania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę zostały zawarte we wzorze umowy, stanowiącym załącznik nr 7 do SIWZ. d) Obowiązek zatrudnienia na umowę o pracę dotyczy także podwykonawców- wykonawca jest zobowiązany zawrzeć w każdej umowie o podwykonawstwo stosowne zapisy zobowiązujące podwykonawców do zatrudnienia na umowę o prace osób wykonujących wskazane wyżej czynności.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45232410-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga złożenia, do dnia 03.11.2017 r. do godz. 10.30 wadium w wysokości 4.000,00 zł (słownie: cztery tysiące złotych) przed upływem terminu składania ofert określonego w niniejszej SIWZ.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Kosztorys ofertowy uproszczony

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach