Przetargi.pl
Udzielnie kredytu długoterminowego w wysokości 3 650 000,00 PLN dla Gminy Wiśniowa

Gmina Wiśniowa, w imieniu, której działa Wójt Gminy ogłasza przetarg

  • Adres: 32-412 Wiśniowa, Wiśniowa
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 12 2714552 w. 38 , fax. 12 271 45 50
  • Data zamieszczenia: 2019-10-09
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Wiśniowa, w imieniu, której działa Wójt Gminy
    Wiśniowa 441
    32-412 Wiśniowa, woj. małopolskie
    tel. 12 2714552 w. 38, fax. 12 271 45 50
    REGON: 35155628600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.wisniowa.malopolska.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielnie kredytu długoterminowego w wysokości 3 650 000,00 PLN dla Gminy Wiśniowa
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    3. PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA I JEGO OPIS. 1. Przedmiotem zamówienia jest zadanie pn: Udzielnie kredytu długoterminowego w wysokości 3 650 000,00 PLN dla Gminy Wiśniowa z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu Budżetu Gminy Wiśniowa w 2019 r. oraz spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów. 2. Standardy jakościowe cech przedmiotu zamówienia: Kredyt to umowa, na podstawie której Bank udostępnia Zamawiającemu określoną kwotę pieniędzy na określony czas i cel, w zamian za wynagrodzenie w postaci odsetek i ewentualnie prowizji. Cechy kredytu to: zwrotność, celowość i odpłatność. Parametry, tj. okres, w którym nastąpi zwrot pieniędzy i cel na jaki Zamawiający je zaciąga, zgodnie z obowiązującymi przepisami muszą być uprzednio ściśle określone przez organ stanowiący. Odnosi się to także do formy zabezpieczenia spłaty kredytu. W konsekwencji kwestia, która może być regulowana ogranicza się do odpłatności za użyczenie pieniądza (prowizja i odsetki), czyli ceny. Sam przedmiot udostępnienia – pieniądz nie może być przedmiotem standaryzacji jakościowej na poziomie procedury przetargowej, jak też nie dotyczą go koszty „cyklu życia” w rozumieniu ustawy Pzp. 3. Uruchamianie kredytu nastąpi na rachunek podstawowy Zamawiającego. 4. Wykonawca dokona uruchamiania kredytu na żądanie Zamawiającego. 5. Całkowite uruchomienie kredytu nastąpi do dnia 31.12.2019 r. 6. Zamawiający przewiduje termin spłaty kredytu do 15.11.2031 r. 7. Zamawiający zastrzega sobie prawo do przedterminowej spłaty kredytu bez ponoszenia dodatkowych kosztów. 8. Spłata odsetek będzie następowała na podstawie zawiadomienia przesłanego przez bank w okresach miesięcznych, do 15 dnia miesiąca następnego po zakończeniu miesiąca. 9. Oprocentowanie kredytu wg zmiennej stopy procentowej ustalonej jako stopa bazowa powiększona o stałą marżę banku dla całego okresu kredytowania. 10. Stopa bazowa – WIBOR 1M dla złotowych depozytów jednomiesięcznych międzybankowych z ostatniego notowania w miesiącu poprzedzającym miesiąc za który naliczane są odsetki. 11. Przy naliczaniu odsetek należy przyjąć rzeczywistą liczbę dni w danym miesiącu, a liczbę dni w roku – 365 dni, powyższy sposób naliczania odsetek dotyczy całego okresu kredytowania. 12. W przypadku, gdy termin spłaty kredytu lub odsetek przypadnie w dzień wolny od pracy Zamawiający ureguluje wymaganą ratę w pierwszy dzień roboczy po wyznaczonej dacie spłaty. 13. Zamawiający zastrzega sobie prawo do skorzystania tylko z części przyznanego kredytu. W przypadku zaistnienia wyżej wymienionej sytuacji Zamawiający nie poniesie żadnych dodatkowych kosztów z powodu nie wykorzystania przyznanych środków finansowych przez Wykonawcę. 14. W przypadku spłaty kredytu we wcześniejszym terminie, odsetki liczone będą do dnia spłaty kredytu, a nie do końca umowy. 15. Walutą kredytu będzie złoty polski (PLN). 16. Zabezpieczeniem kredytu będzie weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową. 17. Dla celów kalkulacyjnych i porównawczych należy przyjąć stawkę WIBOR 1M z dnia 30.09.2019 roku. 18. Wykonawca może załączyć do oferty propozycję umowy zgodną z wytycznymi zawartymi w załączniku nr 7 SIWZ. 19. Harmonogram spłat kredytu zamieszczony jest w załączniku nr 6 do SIWZ oraz w załączniku nr 7 do SIWZ. 20. Skarbnik Gminy Wiśniowa złoży kontrasygnatę na deklaracji wekslowej. 21. Zamawiający informuje, że w okresie ostatniego roku nie wszczęto przeciwko Zamawiającemu żadnego postępowania egzekucyjnego. 22. Zamawiający oświadcza, że nie występują nieujęte w kwocie zadłużenia w sprawozdaniach budżetowych lub wieloletniej prognozie finansowej transakcje i instrumenty finansowe o charakterze ekonomicznym zbliżonym do kredytu pożyczki lub poręczenia. 23. W bieżącym roku Zamawiający zaciągnął pożyczkę w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska. 24. Zgodnie z art. 29 ust.3a ustawy Pzp Zamawiający wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę, na podstawie umowy o pracę osób realizujących przedmiot zamówienia zgodnie z załącznikiem nr 7 do SIWZ – Projekt Umowy. 25. Wymagania dotyczące podwykonawstwa. 1) Zamawiający dopuszcza wykonanie przedmiotu zamówienia przy udziale podwykonawców. 2) Jeżeli nastąpi zmiana lub rezygnacja podwykonawcy dotyczy podmiotu na którego zasoby Wykonawca powoływał się na zasadach określonych w art. 22a Pzp to nowy podmiot realizujący przedmiot zamówienia musi spełnić wszystkie warunki udziału w postępowaniu w stopni nie gorszym niż podmiot zmieniany. 3) Jeżeli Zamawiający stwierdzi, ze wobec danego podwykonawcy zachodzą podstawy wykluczenia wezwie wykonawcę do zmiany podwykonawcy spełniającego warunki udziału w postepowaniu pod rygorem wykluczenia wykonawcy z postępowania, w terminie określonym przez Zamawiającego. 4) Pozostałe zasady dotyczące podwykonawców zawarte są w istotnych postanowieniach umowy- załącznik nr 7 do SIWZ – Projekt Umowy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunku: Wykonawcy w celu spełnienia warunków udziału w postępowaniu określone w art. 22 ust. 1b pkt 1) ustawy Pzp, musi posiadać zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej na terenie Polski, a także realizację usług objętych przedmiotem zamówienia, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Prawo Bankowe, a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo Bankowe inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy Prawo Bankowe. Warunek zostanie spełniony jeżeli wykonawca wraz z ofertą przedłoży podpisane oświadczenie wg wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do SIWZ.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. W celu potwierdzenia, że wykonawca nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy pzp, Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej Zamawiającego informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy pzp, zobowiązany jest przekazać Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej – załącznik nr 3 do SIWZ. Wraz ze złożeniem oświadczenia Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców (konsorcjum, spółka cywilna) oświadczenie, o którym mowa w tym punkcie składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. 2. Wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą zobowiązanie lub inne dokumenty, o których mowa w rozdziale 5 pkt 4, na podstawie których wykonawca udowodni Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów. 3. Pozostałe dokumenty, które Wykonawca jest zobowiązany złożyć wraz z ofertą: 1) wypełniony Formularz ofertowy - załącznik nr 1 do SIWZ 2) w przypadku złożenia oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia – pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawców w niniejszym postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 3) pełnomocnictwo udzielane osobom podpisującym dokumenty ofertowe, o ile prawo do reprezentowania wykonawcy w powyższym zakresie nie wynika wprost z dokumentów rejestrowych – postanowienie niniejsze stosuje się odpowiednio do reprezentowania wykonawcy powołanego i funkcjonującego na podstawie przepisów ustaw. 4. Wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia (konsorcjum, spółka cywilna) ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu, albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być udzielone przez wszystkich wykonawców wchodzących w skład konsorcjum lub spółki cywilnej oraz zostać przedłożone w oryginale lub kopii poświadczonej notarialnie. 5. W przypadku, gdy złożona przez wykonawcę kopia dokumentu będzie nieczytelna lub będzie budzić wątpliwości, co do jej prawdziwości, zamawiający może zażądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu. 6. Dokumenty i oświadczenia sporządzone w języku obcym należy złożyć wraz z tłumaczeniem na język polski. 7. Pełnomocnictwo udzielone osobie reprezentującej wykonawcę składane przez Wykonawcę powinno być złożone w oryginale lub kopii poświadczonej notarialnie. 8. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o niniejsze zamówienie, których oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, przed podpisaniem umowy o realizację zamówienia, są zobowiązani dostarczyć Zamawiającemu stosowną umowę regulującą współpracę wykonawców wspólnie realizujących zamówienie, zawierającą w swojej treści minimum następujące postanowienia: 1) określenie celu gospodarczego; 2) określenie, który z podmiotów jest upoważniony do występowania w imieniu pozostałych przy realizacji ww. zamówienia; 3) oznaczenie czasu trwania współpracy wykonawców wspólnie realizujących zamówienie obejmującego minimum okres realizacji przedmiotu zamówienia oraz gwarancji i rękojmi (o ile dotyczy); 4) zakaz zmian w umowie bez zgody Zamawiającego.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach