Przetargi.pl
Udzielenie kredytu w wysokości 3.150.000 zł na pokrycie planowanego deficytu budżetu miasta Lubawa w 2009 roku

Burmistrz Miasta Lubawa ogłasza przetarg

  • Adres: 14-260 Lubawa, ul. Rzepnikowskiego 9a
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. 089 6455300 , fax. 089 6452558
  • Data zamieszczenia: 2009-03-31
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Burmistrz Miasta Lubawa
    ul. Rzepnikowskiego 9a 9a
    14-260 Lubawa, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. 089 6455300, fax. 089 6452558
    REGON: 51001158900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.lubawa.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie kredytu w wysokości 3.150.000 zł na pokrycie planowanego deficytu budżetu miasta Lubawa w 2009 roku
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Udzielenie kredytu w wysokości 3.150.000 zł. na pokrycie planowanego deficytu budżetu miasta Lubawa w 2009 roku 2. Nazwy kody dotyczące przedmiotu zamówienia określone we Wspólnym Słowniku Zamówień CPV: 66.11.30.00-5. 3. Uruchomienie kredytu winno nastąpić w terminie 7 dni od dnia podpisania umowy. 4. Terminy spłaty kredytu: lata 2010 - 2018 5. Należne odsetki naliczane są za każdy dzień korzystania z kredytu, licząc od dnia jego udzielenia. Naliczanie odsetek dokonuje się w kwartalnych okresach i o ich wysokościach należy poinformować Kredytobiorcę. Odsetki od wykorzystanego kredytu są płatne po zakończeniu kwartału w terminie 7 dni od daty otrzymania noty obciążeniowej ( informacji) o wysokości naliczonych odsetek przy czym: 1) pierwszy okres obrachunkowy liczony jest od dnia wypłaty i kończy się w ostatnim dniu kwartału, 2) kolejne kwartalne okresy obrachunkowe liczone są od następnego dnia po zakończeniu poprzedniego okresu obrachunkowego, 3) ostatni okres obrachunkowy kończy się w dniu poprzedzającym całkowitą spłatę kredytu. Ostatnia rata odse-tek jest płatna w terminie spłaty ostatniej raty kredytu. 6. Za spłatę odsetek przyjmuje się dzień wpływu należności na rachunek kredytowy. Jeżeli termin płatności przypada na dzień uznany ustawowo wolny od pracy, spłata odsetek następuje w pierwszym dniu roboczym przypadającym po dniu ustawowo wolnym od pracy. 7. Oprocentowanie kredytu liczone wg zmiennej stawki WIBOR dla depozytów trzymiesięcznych, obowiązującej na każdy pierwszy dzień okresu odsetkowego( kwartału),(publikowanej w internetowym serwisie informacyjnym Reuters o godz.11.00) powiększonej ( +) /pomniejszonej (-) o stałą marżę banku wyrażoną w punktach procento-wych. W przypadku gdy pierwszy dzień okresu odsetkowego jest dniem ustawowo wolnym od pracy stosuje się stawkę z kolejnego dnia roboczego następującego po tym dniu. Jeżeli dniem wolnym od pracy dla Wykonawcy jest sobota niebędąca dniem świątecznym stosuje się stawkę WIBOR z ostatniego dnia roboczego poprzedzającego pierwszy dzień okresu odsetkowego. 8. Zgodnie z art. 144 ust. 1 ustawy zamawiający ma prawo dokonać wcześniejszej spłaty kredytu lub jego części bez uprzedniego powiadomienia Kredytodawcy i bez ponoszenia jakichkolwiek obciążeń z tego tytułu. W przypadku wcześniejszej, częściowej spłaty kredytu, okres kredytowania pozostaje bez zmian, chyba że Kredytobiorca złoży odmienną dyspozycje na piśmie. 9. Odsetki od zaciągniętego kredytu nie będą kapitalizowane. 10. Nie dopuszcza się wyszczególniania w ofercie dodatkowych elementów kosztowych. 11. Celem wstępnego zbadania zdolności kredytowej oraz opracowania własnych informacji przez Kredytodawcę Zamawiający dołącza do Specyfikacji następujące dokumenty: 1) sprawozdanie Rb - NDS o nadwyżce i deficycie za 2007 r, i 2008r załącznik nr 1, 2) sprawozdanie Rb-PDP- z wykonania podstawowych dochodów podatkowych za 2007 r i 2008 r. załącznik nr 2, 3) sprawozdanie Rb-27 S- z wykonania dochodów budżetowych( zbiorczo) za 2007 r i 2008 r. załącznik nr 3, 4) sprawozdanie Rb-28 S- z wykonania wydatków budżetowych( zbiorczo) za 2007 r, i 2008 r. załącznik nr 4, 5) sprawozdanie Rb - Z o zobowiązaniach za rok 2007 r, i 2008r. załącznik nr 5, 6) sprawozdanie Rb -N o należnościach za rok 2007 r, i 2008 r. załącznik nr 6, 7) opinia RIO o wykonaniu budżetu Miasta Lubawa: - za 2007 r. załącznik nr 7, 8) opinia RIO o projekcie budżetu Miasta Lubawa na rok 2009 załącznik nr 8, 9) opinia RIO o możliwości spłaty kredytu załącznik nr 9, 10) uchwała Rady Miasta Lubawa Nr XXV/205/2009 z dnia 19.02.2009 roku w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego na finansowanie planowanego deficytu budżetu miasta Lubawa w 2009 roku załącznik nr 10, 11) zaświadczenie z Urzędu Skarbowego w Iławie o nie zaleganiu w podatkach Urzędu Miasta Lubawa załącznik nr 11, 12) zaświadczenie z ZUS o nie zaleganiu w płaceniu przez Urząd Miasta Lubawa składek na ubezpieczenia spo-łeczne załącznik nr 12, 13) zaświadczenie o numerze identyfikacyjnym Gminy Miejskiej Lubawa REGON załącznik nr 13, 14) decyzja o Numerze Identyfikacji Podatkowej Gminy Miejskiej Lubawa załącznik nr 14, 15) uchwała Rady Miasta Lubawa o udzieleniu absolutorium Burmistrzowi Miasta Lubawa za 2007 rok załącznik nr 15, 16) zaświadczenie o prowadzeniu rachunku budżetu Miasta Lubawa załącznik nr 16, 12. Zamawiający informuje na podstawie art. 36 ust.5 ustawy, że ze względu na specyfikę przedmiotu zamówienia nie dopuszcza udziału podwykonawców. 13. Jednocześnie Zamawiający uprzejmie informuję, że: 1) nie dopuszcza przedstawienia w przetargu własnych projektów umów. 2) nie będzie wypełniał żadnych druków dostarczonych przez Wykonawców bowiem Zamawiający dostarczył w SWIZ wszelkie dane, które umożliwiają sporządzanie przez Wykonawców własnych analiz, w związku z powyższym Zamawiający nie będzie przetwarzał danych zawartych w SWIZ. 3) informacje o osobach jakie reprezentują Gminę Miejską Lubawa są dostępne na stronie BIP http://lubawa.bip-wm.pl/public/. Uchwały o powołaniu osób reprezentujących Gminę będą mogły być przesłane przed podpisaniem umowy na zaciągnięcie kredytu
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 661130005
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 7 dni

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Warunkiem udziału w postępowaniu przetargowym jest wniesienie wadium w wysokości: 20.000,00 zł. (Słownie: dwadzieścia tysięcy złotych 00/100 ) w terminie do dnia 11.05.2009r. do godz. 11.00. 2. Wadium musi obejmować cały okres związania ofertą. 3. Wadium może być wniesione w następującej formie: a. Pieniądzu b. Poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym c. Gwarancjach bankowych d. Gwarancjach ubezpieczeniowych e. Poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 li-stopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm. 4. Wadium wniesione w pieniądzu należy wpłacić przelewem na konto Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Luba-wie nr 89 8832 0001 1001 0000 0332 0004 5. Wadium wniesione w formie niepieniężnej należy deponować w oryginale w Kasie Urzędu Miasta Lubawa, ul. Rzepnikowskiego 9a. Kopię poświadczoną za zgodność z oryginałem należy załączyć do oferty. 6. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium, jeżeli: a. Upłynie termin związania ofertą, b. Zawarta zostanie umowa w sprawie zamówienia publicznego, c. Zamawiający unieważni postępowanie o udzielenie zamówienia, a protesty zostały ostatecznie roz-strzygnięte lub upłynął termin do ich wnoszenia. 7. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy (z zastrzeżeniem § IX ust. 11): a. Który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert, b. Który został wykluczony z postępowania, c. Którego oferta została odrzucona 8. Złożenie przez Wykonawcę, którego oferta została odrzucona lub wykluczonego z postępowania, wniosku o zwrot wadium jest równoznaczne ze zrzeczeniem się przez Wykonawcę prawa do wniesienia protestu. 9. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 10. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami jeżeli: a. Wykonawca, którego oferta została wybrana, odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b. Nie wniósł wymaganego zabezpieczenie należytego wykonania umowy, c. Zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy . 11. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: § VI. Warunki udziału w postępowaniu oraz sposób dokonywania oceny spełniania tych warunków. 1. Zgodnie z art. 22 ust. 1 Ustawy, o udzielenie Zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: a) posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień, b) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania Zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia; c) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej za?pewniającej wykonanie Zamówienia, d) nie podlegają wykluczeniu z Postępowania, zgodnie z art. 24 Ustawy. 2. Szczegółowe warunki udziału w postępowaniu: 1) W zakresie warunku wskazanego w § VI ust. 1 lit. a) Wykonawca musi przedstawić dokumenty, o których mowa w §VII ust.1 pkt.3) i 4) SIWZ tj. Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, potwierdzające dopuszczenie do obrotu prawnego w zakresie objętym przedmiotem zamówienia oraz zawierającego nazwisko osoby (osób) uprawnionych do reprezento-wania firmy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert oraz Kserokopię zezwolenia Komisji Nadzoru Bankowego na rozpoczęcie działalności bankowej, o którym mowa w art. 36 Ustawy Prawo Bankowe (j.t. Dz.U. z 2002 r. Nr 72, poz. 665 z późn. zm.) lub dokumenty równoważne 2) W zakresie warunku wskazanego w § VI ust. 1 lit. b) posiadania niezbędnej wiedzy i doświadczenia oraz dys-ponowania potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania Zamówienia Wykonawca składa oświadczenie o spełnianiu warunków zgodnie z wzorem nr 2, o którym mowa w §VII ust.1 pkt.2), że spełnia przedmiotowy warunek. W przypadku dysponowania osobami innego podmiotu należy dołączyć także pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia, jeżeli wykonawca będzie dysponował osobami innych podmiotów. 3) W zakresie warunku wskazanego w § VI ust. 1 lit. c) znajdowania się w sytuacji ekonomicznej i finansowej za?pewniającej wykonanie zamówienia Wykonawca składa oświadczenie o spełnianiu warunków zgodnie z wzorem nr 2, o którym mowa w §VII ust.1 pkt.2), że spełnia przedmiotowy warunek. 4) W zakresie warunku wskazanego w § VI ust. 1 lit. d) nie podlegają wykluczeniu z Postępowania, zgodnie z art. 24 Ustawy ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie przedstawionych przez Wykonawcę dokumentów, o których mowa w § VII ust. 1, pkt. 4),5),6),7) kserokopię zaświadczenia z KRK w zakresie art.24 ust.1 pkt.4-9, ZUS lub KRUS, US oraz złożonego oświadczenia zgodnie z wzorem nr 2, o którym mowa w §VII ust.1 pkt.2) SIWZ., 5) Zamawiający dokona oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu poprzez zastosowanie kryterium spełnia-nie spełnia tj. zgodnie z zasadą czy dokumenty zostały załączone do oferty i czy spełniają określone w tabeli wymagania. Brak któregokolwiek z ww. oświadczeń, dokumentów i załączników lub złożenie ich w niewłaściwej formie będzie skutkował wykluczeniem Wykonawcy na mocy art.24 ust.2 pkt.3 ustawy (z zastrzeżeniem art.26 ust.3 ustawy pzp).
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Wypełniony formularz ofertowy (wg wzoru nr 1). 2) Podpisane oświadczenie wykonawcy, że nie podlega wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ustawy prawo zamówień publicznych i spełnia warunki określone w art. 22 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych (wg wzoru 2). 3) Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospo-darczej, potwierdzające dopuszczenie do obrotu prawnego w zakresie objętym przedmiotem zamówienia oraz zawierającego nazwisko osoby (osób) uprawnionych do reprezentowania firmy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. W przypadku składania oferty przez wykonawców występujących wspólnie ww. dokument musi być złożony przez każdego wykonawcę. 4) Kserokopię zezwolenia Komisji Nadzoru Bankowego na rozpoczęcie działalności bankowej, o którym mowa w art. 36 Ustawy Prawo Bankowe (j.t. Dz.U. z 2002 r. Nr 72, poz. 665 z późn. zm.) lub dokumenty równoważne. 5) Kserokopię aktualnej informacji z Krajowego Rejestru Karnego albo równoważnego zaświadczenia organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia osoby w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy wystawionych nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. W przypadku składania oferty przez wykonawców występujących wspólnie ww. dokument musi być złożony przez każdego wykonawcę, 6) Kserokopię aktualnej informacji z Krajowego Rejestru Karnego albo równoważnego zaświadczenia organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia osoby w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 9 ustawy wystawionych nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. W przypadku składania oferty przez wykonawców występujących wspólnie ww. dokument musi być złożony przez każdego wykonawcę. 7) Kserokopię zaświadczenia z właściwego Urzędu Skarbowego, potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, lub zaświadczeń, że uzyskał zgodę na zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji organu podatkowego, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. W przypadku składania oferty przez wyko-nawców występujących wspólnie ww. dokument musi być złożony przez każdego wykonawcę. 8) Kserokopię zaświadczenia z właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych potwierdzające, że Wy-konawca nie zalega z opłacaniem , opłat oraz składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, lub zaświadczeń, że uzyskał zgodę na zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. W przypadku składania oferty przez wykonawców występujących wspólnie ww. dokument musi być złożony przez każdego wykonawcę. 9) Zaakceptowany wzór umowy (każda strona umowy powinna być parafowana) 10) Pełnomocnictwo do reprezentowania o ile ofertę składa pełnomocnik. 11) Pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia, jeżeli wykonawca będzie dysponował osobami innych podmiotów. 2. Wszystkie kserokopie i odpisy dokumentów wymaganych w ofercie muszą być poświadczone za zgodność z oryginałem przez osobę upoważnioną do reprezentowania wykonawcy. 3. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej zamiast doku-mentów o których mowa w § VII. ust. 1 pkt. 3),5),6) 7),8), składa dokumenty wystawione zgodnie z prawem kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie otwarto jego likwidacji, ani nie ogłoszono upadłości b) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie c) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu 4. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania - nie wydaje się dokumentów, o których mowa w § VII ust. 1 pkt. 3 i ust. 2 i 3 zastępuje się je dokumentem zawierają-cym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://lubawa.bip-wm.pl/
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 60 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach