Przetargi.pl
Udzielenie kredytu na zadanie współfinansowane ze środków budżetu państwa pn. Przebudowa drogi publicznej, dz. Nr 15/1 w Grodkowie

Gmina Grodków ogłasza przetarg

  • Adres: 49-200 Grodków, ul. Warszawska 29
  • Województwo: opolskie
  • Telefon/fax: tel. 077 4040300 , fax. 077 4155516
  • Data zamieszczenia: 2011-06-27
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Grodków
    ul. Warszawska 29 29
    49-200 Grodków, woj. opolskie
    tel. 077 4040300, fax. 077 4155516
    REGON: 00052449900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.grodkow.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie kredytu na zadanie współfinansowane ze środków budżetu państwa pn. Przebudowa drogi publicznej, dz. Nr 15/1 w Grodkowie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiot zamówienie obejmuje: udzielenie i obsługę długoterminowego kredytu bankowego do wysokości 942.500,00zł (słownie: dziewięćset czterdzieści dwa tysiące pięćset złotych, 00/100) na zadanie współfinansowane ze środków budżetu państwa pn. Przebudowa drogi publicznej, dz. Nr 15/1 w Grodkowie. Realizacja inwestycji w roku 2011. 2. Wykonawca udzieli Zamawiającemu kredyt w walucie polskiej do wysokości 942.500,00zł (słownie: dziewięćset czterdzieści dwa tysiące pięćset złotych, 00/100) na warunkach określonych w niniejszej specyfikacji. 3. Zamawiający przeznaczy środki z kredytu na częściowe sfinansowanie zadania inwestycyjnego pn. Przebudowa drogi publicznej, dz. Nr 15/1 w Grodkowie. (Całkowita wartość projektu wg kosztorysów inwestorskich to 1.569.109,79 zł.) 4. Okres kredytowania: od dnia zawarcia umowy do dnia 20.06.2014 r. 5. Wykonawca postawi do dyspozycji Zamawiającego środki kredytu w dniu podpisania umowy. 6. Uruchomienie transz kredytu przez Wykonawcę następować będzie na wniosek Zamawiającego w wysokości i terminie określonym przez Zamawiającego (w terminie nie dłuższym niż 7 dni od dnia przedłożenia wniosku o wypłatę na konto wskazane przez Zamawiającego) zgodnie ze zgłoszonym zapotrzebowaniem w terminie do 20.12.2011 r. 7. Wykorzystanie kredytu następować będzie w walucie polskiej. 8. Zamawiający zastrzega sobie możliwość wcześniejszej spłaty części kredytu lub całości kredytu w terminie przez niego wyznaczonym, pod warunkiem uprzedniego pisemnego powiadomienia Wykonawcy nie później niż 7 dni przed datą wcześniejszej spłaty całości bądź części kredytu. Zamawiający z powyższych tytułów nie poniesie dodatkowych kosztów. 9. W przypadku wcześniejszej spłaty części kredytu bądź całości kredytu odsetki naliczane będą tylko za okres do terminu spłaty. 10. W przypadku dokonania przez Zamawiającego przedterminowej spłaty części kredytu, Strony ustalają nowy harmonogram spłat kredytu w formie aneksu do umowy. Za powyższą czynność Zamawiający nie będzie obciążony dodatkowymi kosztami. 11. Wcześniejsza spłata całości bądź części kredytu nie oznacza jego wypowiedzenia. 12. W przypadku wcześniejszej spłaty części kredytu bądź całości kredytu odsetki naliczane będą do dnia dokonania w/w transakcji. 13. Dopuszcza się możliwość niewykorzystania w całości kredytu bez obciążenia Zamawiającego dodatkowymi kosztami przy czym Zamawiający powiadomi wykonawcę o niewykorzystaniu w całości kredytu w trybie przewidzianym dla wcześniejszej spłaty części kredytu bądź całości kredytu. 14. Kwota wykorzystanego kredytu będzie oprocentowana w stosunku rocznym, według zmiennej stopy procentowej. 15. Opis sposobu obliczania oprocentowania - kwota wykorzystanego kredytu będzie oprocentowana w stosunku rocznym wg zmiennej stopy procentowej. Stopa procentowa równa będzie wysokości stawki referencyjnej powiększonej o marżę Wykonawcy. Stawka referencyjna liczona będzie jako średnia arytmetyczna WIBOR-u 1 M dla depozytów jednomiesięcznych z ostatnich 10 dni roboczych miesiąca kalendarzowego poprzedzającego miesięczny okres obrachunkowy (zaokrąglona do dwóch miejsc po przecinku), za jaki należne odsetki od kredytu będą naliczane i spłacane. Marża Wykonawcy jest stała w całym okresie kredytowania. 16. Odsetki będą naliczane na bazie 365 dni w roku, przy czym w miesiącu przyjmuje się liczbę dni kalendarzowych przypadających w danym miesiącu a każdy dzień za 1/365 część roku. 17. Odsetki od wykorzystanego kredytu naliczane będą w miesięcznych okresach obrachunkowych zgodnie z faktyczną liczba dni miesiąca kalendarzowego przy czym: - pierwszy okres obrachunkowy liczony jest od dnia wypłaty pierwszej transzy kredytu i kończy się ostatniego dnia miesiąca kalendarzowego, - ostatni okres obrachunkowy kończy się w dniu poprzedzającym całkowitą spłatę kredytu. 18. Spłata odsetek następować będzie w okresach miesięcznych do 25 dnia każdego miesiąca za miesiąc, za który zostały naliczone od faktycznie wykorzystanego kredytu. Wykonawca zobowiązany będzie do wyliczenia odsetek i przesłania obciążenia dla Zamawiającego najpóźniej na 14 dni przed terminem płatności odsetek. 19. Wykonawcy nie przysługuje prawo naliczenia i pobierania prowizji przygotowawczej a także prowizji od udzielonego kredytu ani żadnych innych dodatkowych prowizji i opłat. Jedynym kosztem ponoszonym przez Zamawiającego będzie oprocentowanie kredytu. 20. Spłata kredytu będzie następować w poniższych ratach i terminach: I rata spłaty kredytu w kwocie 100.000,00 zł. nastąpi w terminie do 20.06.2012 II rata spłaty kredytu w kwocie 500.000,00 zł. nastąpi w terminie do 20.06.2013 III rata spłaty kredytu w kwocie 342.500,00 zł. nastąpi w terminie do 20.06.2014 21. Jeżeli data spłaty kredytu lub odsetek przypada na dzień ustawowo wolny od pracy uważa się, że termin został zachowany, jeżeli spłata nastąpi w pierwszym dniu roboczym po terminie określonym w umowie kredytu. 22. Płatności rat kapitałowych o których mowa w pkt. 20) mogą ulec przesunięciu, pod warunkiem złożenia przez Zamawiającego pisemnego wniosku o odroczenie płatności na czas oznaczony. Wniosek winien być złożony u Wykonawcy (w banku) najpóźniej 10 dni przed terminem płatności raty kapitałowej. Oznaczony czas przesunięcia płatności raty kapitałowej nie może wykraczać poza termin obowiązywania umowy. Niespłacona rata kapitałowa wchodzi w skład niespłaconej części kapitału i jest oprocentowana na niezmienionych zasadach określonych w ofercie i umowie. Po każdorazowym przesunięciu terminu raty kapitałowej Wykonawca dokona stosownego przeliczenia tabeli spłat rat kapitałowych i odsetkowych, stosownie do treści wniosku Zamawiającego o odroczenie terminu płatności. Z tytułu w/w czynności opisanych w niniejszym punkcie Wykonawca nie będzie pobierał żadnych dodatkowych opłat ani prowizji. 23. Zabezpieczenie kredytu stanowić będzie weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową. 24. Kredyt będzie udzielony na podstawie umowy zaproponowanej przez Wykonawcę i zaakceptowanej przez Zamawiającego, przy czym umowa musi obejmować istotne zapisy zawarte w specyfikacji istotnych warunków zamówienia i nie może wykraczać poza jej postanowienia. 25. Zamawiający zastrzega sobie prawo rezygnacji z kredytu w sytuacji gdy nie dojdzie do realizacji zadania określonego w pkt 1). O rezygnacji z kredytu oraz przyczynie rezygnacji Zamawiający powiadomi Wykonawcę w terminie do 14 dni. Z powyższego tytułu zamawiający nie poniesie żadnych kar ani kosztów.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 661130005
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium w przedmiotowym postępowaniu

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.grodkow.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach