Przetargi.pl
Udzielenie kredytu na sfinansowanie w 2014 roku deficytu budżetu Gminy Strzelce Krajeńskie w wysokości 3 600 000 00

Gmina Strzelce Krajeńskie ogłasza przetarg

  • Adres: 66-500 Strzelce Krajeńskie, Al. Wolności 48
  • Województwo: lubuskie
  • Telefon/fax: tel. 095 7631130 w. 235 , fax. 095 7633294
  • Data zamieszczenia: 2014-05-30
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Strzelce Krajeńskie
    Al. Wolności 48 48
    66-500 Strzelce Krajeńskie, woj. lubuskie
    tel. 095 7631130 w. 235, fax. 095 7633294
    REGON: 21096676300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.strzelce.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie kredytu na sfinansowanie w 2014 roku deficytu budżetu Gminy Strzelce Krajeńskie w wysokości 3 600 000 00
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest kredyt długoterminowy w wysokości 3.600.000,00zł (słownie złotych: trzy miliony sześćset tysięcy), z przeznaczeniem na finansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy w 2014 roku w wysokości 2.659.891,38zł i na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów w wysokości 940.108,62zł 2. Planowany okres kredytowania - 2014.06.30. - 2020.03.31 3. Waluta - PLN 4. Oprocentowanie zmienne w stosunku do wartości niespłaconego kapitału. 5. Do oferty należy przyjąć: Stopa bazowa do ustalenia oprocentowania według stawki WIBOR 1M na dzień 28 maja 2014 wynoszący 2,6200%. Do wyliczenia ceny oferty należy przyjąć płatności odsetek (naliczenie) na dzień kończący każdy kwartał kalendarzowy poczynając od 30 września 2014. Do wyliczenia ceny oferty należy przyjąć uruchomienie kredytu w wysokości 3.600.000,00zł w dniu 2014.06.30. Do wyliczenia ceny oferty należy przyjąć rzeczywisty kalendarz odsetkowy tj. rzeczywistą liczbę dni w miesiącu, a rok obrachunkowy 365 dni i 366 dni dla roku przestępnego. 6. Warunki do umowy Stopę bazową stanowi WIBOR 1M podawany w obowiązującej tabeli kursów z ostatniego dnia miesiąca poprzedzającego rozpoczęcie okresu obrachunkowego za jaki należne odsetki od kredytu są naliczane i spłacane. W przypadku braku notowań stawki WIBOR 1M na dany dzień, do wyliczenia stopy procentowej stosuje się odpowiednie notowanie zamieszczone w tabeli kursów z dnia poprzedniego. Płatności rat kapitałowych dokonywane będą w ostatnim dniu miesiąca kończącego kalendarzowy kwartał począwszy od 2016.03.31 Przewiduje się okres karencji w spłacie kredytu tj. od dnia jego udzielenia do dnia płatności pierwszej raty kapitałowej w dniu 2016.03.31, przy czym spłata odsetek następować będzie w terminach kwartalnych poczynając od 30 września 2014r. Płatność odsetek w okresie karencji dokonywana będzie w ostatnim dniu miesiąca kończącego kalendarzowy kwartał począwszy od 30 września 2014. Spłata kredytu przewidziana jest w następujących ratach i terminach : I rata w kwocie 125.000,00zł płatna w terminie do 2016.03.31. II rata w kwocie 125.000,00zł płatna w terminie do 2016.06.30. III rata w kwocie 125.000,00zł płatna w terminie do 2016.09.30. IV rata w kwocie 125.000,00zł płatna w terminie do 2016.12.31. V rata w kwocie 250.000,00zł płatna w terminie do 2017.03.31. VI rata w kwocie 250.000,00zł płatna w terminie do 2017.06.30. VII rata w kwocie 250.000,00zł płatna w terminie do 2017.09.30. VIII rata w kwocie 250.000,00zł płatna w terminie do 2017.12.31. IX rata w kwocie 250.000,00zł płatna w terminie do 2018.03.31. X rata w kwocie 250.000,00zł płatna w terminie do 2018.06.30. XI rata w kwocie 250.000,00zł płatna w terminie do 2018.09.30. XII rata w kwocie 250.000,00zł płatna w terminie do 2018.12.31. XIII rata w kwocie 250.000,00zł płatna w terminie do 2019.03.31. XIV rata w kwocie 250.000,00zł płatna w terminie do 2019.06.30. XV rata w kwocie 250.000,00zł płatna w terminie do 2019.09.30. XVI rata w kwocie 250.000,00zł płatna w terminie do 2019.12.31. XVII rata w kwocie 100.000,00zł płatna w terminie do 2020.03.31. 7. Kredyt zostanie przelany na konto zamawiającego 5 dni po podpisaniu umowy, nie później jednak niż w następujących poniżej terminach i transzach: I transza w wysokości 1.600.000,00zł w terminie do 30 czerwca 2014 II transza w wysokości 1.000.000,00 zł w terminie do 31 lipca 2014 III transza w wysokości 1.000.000,00zł w terminie do 29 sierpnia 2014 8. Zamawiający zastrzega możliwość spłaty kapitału przed upływem okresu kredytowania jak również możliwość spłaty kapitału w ratach i terminach innych niż wynikające z harmonogramu spłat. Zdarzenie takie możliwe jest w przypadku osiągnięcia przez zamawiającego dobrego wyniku finansowego potwierdzonego nadwyżką budżetową. Wcześniejsza spłata kapitału wymaga uprzednio złożenia przez zamawiającego pisemnego zawiadomienia z 7-dniowym wyprzedzeniem do wykonawcy. Wykonawca dokona stosownego przeliczenia spłaty rat kapitałowych i odsetkowych stosownie do treści wniosku złożonego przez zamawiającego. Za powyższą czynność wykonawca nie będzie pobierał żadnych dodatkowych opłat i prowizji. 9. Zamawiający zgodnie z art. 144 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia Prawo zamówień publicznych przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty. Warunkiem zmiany może być brak konieczności wykorzystania w całości kredytu w wysokości 3 600 000,00 zł. Sytuacja taka nastąpi w momencie zwiększenia dochodów własnych Gminy lub w przypadku nie otrzymania środków z funduszy europejskich, o które wnioskuje Gmina Strzelce Krajeńskie. Płatności rat kapitałowych o których mowa w siwz mogą ulec przesunięciu pod warunkiem złożenia przez zamawiającego pisemnego wniosku o odroczenie płatności o czas oznaczony. Wniosek powinien być złożony w banku najpóźniej na 7 dni przed terminem płatności raty kapitałowej. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy także w przypadku: - z powodu nieprzewidzianego w momencie zawierania umowy braku płynności finansowej u Zamawiającego, - zmiany w obowiązujących przepisach, jeżeli zgodnie z nimi konieczne będzie dostosowanie treści umowy do aktualnego stanu prawnego 10. Zabezpieczenie kredytu stanowić będzie weksel in blanco. 11. Aktualne sprawozdania z wykonania budżetu gminy znajdują się na stornie www.bip.strzelce.pl zakładka Prawo lokalne Budżet
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 661130005
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda wniesienia wadium w kwocie 10.000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych 00/100). 2. Wadium może być wniesione w formach przewidzianych art. 45 ust. 6 ustawy, tj.: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275). 3. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. Wadium w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego 49 8362 0005 0399 1819 2000 0020 w Banku: Lubusko - Wielkopolski Bank Spółdzielczy. 4. W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji z jej treści musi jednoznacznie wynikać, jaki jest sposób reprezentacji Gwaranta. Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela Gwaranta. Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny (z podaniem imienia i nazwiska). Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Prawo zamówień publicznych. 5. Oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć w osobnej kopercie wraz z ofertą w punkcie informacyjnym. Do oferty należy natomiast załączyć kopię tego dokumentu, potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez uprawomocnionego przedstawiciela Wykonawcy. 6. Wykonawca, który nie wniesie wadium zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta, zostanie uznana za odrzuconą. 7. Jeżeli wadium zostało wniesione w pieniądzu, Zamawiający zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek Wykonawcy. 8. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli zachodzą przesłanki wynikające z art. 46 ust. 4a lub ust. 5 ustawy 9. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. 10. Zamawiający zwraca wadium w trybie i terminach określonych w art. 46 ust. 1, 1a, 2 ustawy. 11. Zgodnie z art. 46 ust. 3 ustawy Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 2 ustawy, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.strzelce.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach