Przetargi.pl
Udzielenie kredytu na sfinansowanie planowanego deficytu w budżecie Gminy Rogowo na 2020 rok w wysokości 904.472,12 zł (słownie: dziewięćset cztery tysiące czterysta siedemdziesiąt dwa złote 12/100)

Gmina Rogowo ogłasza przetarg

  • Adres: 88-420 Rogowo, ul. Kościelna
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 52 3024053 , fax. 52 3024275
  • Data zamieszczenia: 2020-12-11
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Rogowo
    ul. Kościelna 8
    88-420 Rogowo, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 52 3024053, fax. 52 3024275
    REGON: 92351216000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://rogowo.bip.net.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie kredytu na sfinansowanie planowanego deficytu w budżecie Gminy Rogowo na 2020 rok w wysokości 904.472,12 zł (słownie: dziewięćset cztery tysiące czterysta siedemdziesiąt dwa złote 12/100)
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie kredytu na sfinansowanie planowanego deficytu w budżecie Gminy Rogowo na 2020 rok w wysokości 904.472,12 zł (słownie: dziewięćset cztery tysiące czterysta siedemdziesiąt dwa złote 12/100). 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia: W ramach realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca udzieli kredytu na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Rogowo na 2019 rok w wysokości 904.472,12 zł (słownie: dziewięćset cztery tysiące czterysta siedemdziesiąt dwa złote 12/100): 1) ostateczny termin spłaty kredytu ustala się na dzień 31 grudnia 2029r.; 2) kredyt zostanie zaciągnięty na okres 6 lat ze spłatą od 1 stycznia 2021r. (termin spłaty I raty do 31 marca 2021r.) do 31 grudnia 2029r. - raty kwartalne. Kredyt do dyspozycji Zamawiającego zostanie uruchomiony jednorazowo (jedna transza) maksymalnie w ciągu 3 dni robocze (wymóg Zamawiającego stanowi kryterium poza cenowe) od dnia podpisania umowy, który należy przekazać na konto numer 87 8959 0001 5507 8995 2000 0010; 3) odsetki płatne na ostatni dzień każdego miesiąca po udzieleniu kredytu; 4) spłata odsetek odbywać się będzie w okresach miesięcznych przy ratach malejących. Oprocentowanie kredytu należy ustalić na podstawie stawki bazowej WIBOR 3M w wysokości 0,72 % powiększoną o marżę banku, notowanej na ostatni dzień roboczy przed rozpoczęciem kolejnego okresu odsetkowego. Oprocentowanie winno być liczone za okresy i od kwoty kredytu wykorzystanego przez Gminę. 5) do kredytu wlicza się prowizję banku od udzielonego kredytu. 6) oprocentowanie w dniu otwarcia ofert należy ustalić na podstawie stawki bazowej WIBOR 3M w wysokości 0,72 % powiększoną o marżę proponowaną przez bank, według notowań Prezesa NBP na dzień 10 grudnia 2020r.; 7) kredyt spłacany będzie ze środków własnych Gminy; 8) pierwszą datą spłaty kredytu jest 31 marca 2021r. Spłata kredytu nastąpi w 36 ratach kapitałowych, które będą płatne kwartalnie do ostatniego dnia roboczego miesiąca kończącego każdy kwartał w ratach w wysokości 25.124,22 zł (słownie: dwadzieścia pięć tysięcy sto dwadzieścia cztery złote 22/100) – tj. 35 rat ostatnia rata w wysokości 25.124,42 zł (słownie: dwadzieścia pięć tysięcy sto dwadzieścia cztery złote 42/100), według poniższego harmonogramu; Rata Data spłaty Kwartalna rata Aktualne zadłużenie 904 472,12 1 31.03.2021r. 25 124,22 879 347,90 2 30.06.2021r. 25 124,22 854 223,68 3 30.09.2021r. 25 124,22 829 099,46 4 31.12.2021r. 25 124,22 803 975,24 5 31.03.2022r. 25 124,22 778 851,02 6 30.06.2022r. 25 124,22 753 726,80 7 30.09.2022r. 25 124,22 728 602,58 8 31.12.2022r. 25 124,22 703 478,36 9 31.03.2023r. 25 124,22 678 354,14 10 30.06.2023r. 25 124,22 653 229,92 11 30.09.2023r. 25 124,22 628 105,70 12 31.12.2023r. 25 124,22 602 981,48 13 31.03.2024r. 25 124,22 577 857,26 14 30.06.2024r. 25 124,22 552 733,04 15 30.09.2024r. 25 124,22 527 608,82 16 31.12.2024r. 25 124,22 502 484,60 17 31.03.2025r. 25 124,22 477 360,38 18 30.06.2025r. 25 124,22 452 236,16 19 30.09.2025r. 25 124,22 427 111,94 20 31.12.2025r. 25 124,22 401 987,72 21 31.03.2026r. 25 124,22 376 863,50 22 30.06.2026r. 25 124,22 351 739,28 23 30.09.2026r. 25 124,22 326 615,06 24 31.12.2026r. 25 124,22 301 490,84 25 31.03.2027r. 25 124,22 276 366,62 26 30.06.2027r. 25 124,22 251 242,40 27 30.09.2027r. 25 124,22 226 118,18 28 31.12.2027r. 25 124,22 200 993,96 29 31.03.2028r. 25 124,22 175 869,74 30 30.06.2028r. 25 124,22 150 745,52 31 30.09.2028r. 25 124,22 125 621,30 32 31.12.2028r. 25 124,22 100 497,08 33 31.03.2029r. 25 124,22 75 372,86 34 30.06.2029r. 25 124,22 50 248,64 35 30.09.2029r. 25 124,22 25 124,42 36 31.12.2029r. 25 124,42 0,00 stanowiącego Załącznik nr 2 do SIWZ; 9) zabezpieczeniem spłaty kredytu będzie weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową; 10)Zamawiający zastrzega sobie możliwość skrócenia spłaty kredytu – bez dodatkowych opłat; 11)Z tytułu aneksów do umowy kredytowej Bank – Wykonawca nie będzie pobierał żadnych dodatkowych opłat prowizji; 12)Wszelkie rozliczenia pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą będą prowadzone w walucie polskiej (PLN); 13)Zamawiający - Kredytobiorca informuje, że posiada uchwały Rady Gminy Rogowo zarządzenia oraz sprawozdania w sprawie zaciągnięcia przedmiotowego kredytu stanowiące załączniki do niniejszej SIWZ stanowiące załączniki wymienione poniżej; a) uchwały Rady Gminy Rogowo: Nr XIV/89/2019 z dnia 20 grudnia 2019r. w sprawie budżetu Gminy Rogowo na 2020 rok, Nr XXIII/162/2020 z dnia 30 listopada 2020r. o zmianie uchwały w sprawie budżetu Gminy Rogowo na 2020 rok – Załącznik nr 5, b) uchwała RIO Nr 12/Kd/2020 z dnia 14 stycznia 2020r. w sprawie opinii o prawidłowości planowanej kwoty długu Gminy Rogowo na lata 2020 – Załącznik nr 6, c) uchwała RIO Nr 12/Dpr/2019 z dnia 28 listopada 2019r. w sprawie opinii o możliwości sfinansowania planowanego deficytu przedstawionego w projekcie uchwały budżetowej Gminy Rogowo na 2020 rok – Załącznik nr 7, d) uchwała Rady Gminy Rogowo Nr XIV/90/2019 z dnia 20 grudnia 2019r. w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Rogowo na lata 2020-2027 wraz z uchwałą zmieniającą Nr XXIII/163/2020 z dnia 30 listopada 2020r. – Załącznik nr 8, e) zarządzenie Wójta Gminy Rogowo Nr 0050.77.2020 z dnia 3 grudnia 2020r. w sprawie zaciągnięcia długoterminowego kredytu na sfinansowanie planowanego deficytu w budżecie Gminy Rogowo na 2020r. – Załącznik nr 9, f) uchwała RIO Nr 19/K/2020 z dnia 9 grudnia 2020r. w sprawie opinii o możliwości spłaty kredytu planowanego do zaciągnięcia przez Gminę Rogowo w 2020r. – Załącznik nr 10, g) Sprawozdanie Rb-NDS na dzień 30 września 2020r.– Załącznik nr 11, h) Sprawozdanie Rb-N na dzień 30 września 2020r. – Załącznik nr 12, i) Sprawozdanie Rb-Z na dzień 30 września 2020r.– Załącznik nr 13, j) Zaświadczenie z dnia 6 listopada 2018r. o wyborze Wójta Gminy Rogowo – Załącznik nr 14, k) uchwała Rady Gminy Rogowo Nr IX/65/2011 z dnia 14 września 2011r. o powołaniu Skarbnika Gminy Rogowo – Załącznik nr 15. 14)Wybrany Wykonawca – Bank nie może uzależnić udzielenia kredytu od przejęcia bankowej obsługi budżetu Zamawiającego – Kredytobiorcy. Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia wraz z załącznikami zamieszczona jest na stronie internetowej http://rogowo.bip.net.pl w zakładce Zamówienia publiczne oraz dostępna jest w siedzibie Zamawiającego w godzinach urzędowania. 3. Określenie wymagań zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o prace osób wykonujących czynności w zakresie realizacji niniejszego zamówienia, którego wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2020r. poz. 1320.): 1) Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane czynności przy wykonywaniu zamówienia: tj. co najmniej 1 pracownika wykonującego czynności administracyjne w trakcie realizacji zamówienia oraz odpowiedzialnego za: komunikację z Zamawiającym, wyjaśnienia płatności, przygotowywanie rozliczeń i inne czynności dodatkowe, zatrudnionego w wymiarze nie mniejszym niż 1/2 etatu (dopuszcza się zatrudnienie w równoważonym systemie czasu pracy). Stosownie do zapisów art. 22 § 1 ustawy z 26 czerwca 1974r. – Kodeks pracy „Przez nawiązanie stosunku pracy pracownik zobowiązuje się do wykonania pracy określonego rodzaju na rzecz pracodawcy i pod jego kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonym przez pracodawcę, a pracodawca – do zatrudnienia pracownika za wynagrodzeniem”. 2) W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osoby bezpośrednio wykonującej czynności wymienione w punkcie 1. Wykonawca lub podwykonawca na każde pisemne wezwanie Zamawiającego w terminie 3 dni, przedłoży Zamawiającemu: a) oświadczenie o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osoby wykonującej czynności wymienione w punkcie 1; b) oświadczenie osoby wykonującej bezpośrednio czynności opisane w punkcie 1; 3) Zamawiający obciąży Wykonawcę karami umownymi za niewywiązanie się z obowiązku, o którym mowa w ust. 3 punkt 2 w wysokości 100,00 zł (słownie: sto złotych) za każdy dzień zwłoki w dostarczeniu Zamawiającemu dokumentów; 4) W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Na potwierdzenie spełnienia warunku Wykonawca musi udokumentować prawo do wykonywania działalności bankowej, wynikające z ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. – Prawo bankowe (Dz. U. z 2020r. poz. 1896 z późn.zm.) lub inny równoważny dokument potwierdzający prawo do prowadzenia działalności bankowej, jeżeli Wykonawca nie prowadzi działalności na podstawie zezwolenia wydanego przez Komisję Nadzoru Finansowego.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wykaz składanych przez Wykonawcę oświadczeń w celu potwierdzenia, że nie podlega on wykluczeniu oraz spełnienia warunków udziału w postępowaniu (należy dołączyć do oferty) poniżej wymienione dokumenty: 1) Na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu Wykonawca składa; a) aktualne na dzień składania ofert oświadczenie dotyczące spełniania warunków udziału warunków udziału w postępowaniu, na podstawie art. 25a ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 3 do SIWZ, b) kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej. Warunek będzie spełniony jeżeli Wykonawca przedłoży: - zezwolenie Komisji Nadzoru Finansowego na wykonywanie działalności gospodarczej w rozumieniu ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Prawo bankowe (Dz. U. z 2019r. poz. 2357.) lub inny równoważny dokument potwierdzający prawo do prowadzenia działalności bankowej, jeżeli Wykonawca nie prowadzi działalności na podstawie zezwolenia wydanego przez Komisję Nadzoru Finansowego lub kserokopię dokumentu potwierdzoną przez Wykonawcę za zgodność z oryginałem. 2) Na potwierdzenie braku podstaw wykluczenia z postepowania Wykonawca składa aktualne na dzień składania ofert; a) oświadczenie dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania, na podstawie art. 25a ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, stanowiący Załącznik nr 3 do SIWZ; b) informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 ustawy oraz, odnośnie skazania za wykroczenie na karę aresztu, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 2. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenia o których mowa w ust. 1 składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegający się o zamówienie. Oświadczenia te mają potwierdzić spełnianie warunków udziału w postepowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 3. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w ceku wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnienia w zakresie w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniach, o których mowa w ust. 1 niniejszego rozdziału. 4. Wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia przez Zamawiającego na stronie internetowej informacji dotyczącej: 1) kwoty, jako zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia; 2) form oraz adresów Wykonawców, którzy złożyli oferty w terminie; 3) ceny, terminu wykonania zamówienia, okresu gwarancji i warunków płatności zawartych w ofertach; przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 – Załącznik nr 4 do SIWZ. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 5. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniach, o których mowa w ust. 1, pkt 1 i 2 niniejszego rozdziału (Załącznik nr 3 do SIWZ). 6. Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postepowaniu zamieszcza informacje o podwykonawcach w oświadczeniu, o którym mowa w ust. 1 pkt 2 (Załącznik nr 3 do SIWZ). 7. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenia, o którym mowa w ust. 1 niniejszego rozdziału składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postepowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postepowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 8. W przypadku, o którym mowa w ust. 7 niniejszego rozdziału do oferty musi być załączony dokument ustanawiający pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 9. Przed podpisaniem umowy (w przypadku wygrania przetargu) Wykonawcy składający wspólną ofertę są zobowiązani przedstawić umowę regulującą współpracę, zawierającą co najmniej: 1) zobowiązanie do realizacji wspólnego przedsięwzięcia gospodarczego obejmującego swoim zakresem realizację przedmiotu zamówienia; 2) określenie zakresu działania poszczególnych stron umowy; 3) czas obowiązywania umowy, który nie może być krótszy niż okres obejmujący realizację zamówienia. 10.Dokumenty, o których mowa w niniejszym rozdziale, należy przedstawić w formie oryginału lub kopii poświadczonych „za zgodność z oryginałem” przez osobę/osoby uprawnioną/e do reprezentacji Wykonawcy. Dokumenty sporządzone w języku obcym należy złożyć wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez Wykonawcę. 11.Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w ust. 2 niniejszej specyfikacji składa dokumenty wymienione w rozporządzeniu Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U. z 2020r. poz. 1282.) potwierdzające, że: 1) informację z odpowiedniego rejestru albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 ustawy wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 12.Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby wystawione nie wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 13.Inne dokumenty nie wymienione w ust. 1-12 niniejszego rozdziału SIWZ: a) wypełniony i podpisany przez Wykonawcę formularz oferty - Załącznik nr 1 do SIWZ wraz z harmonogramem spłaty kredytu – Załącznik nr 2 (który będzie stanowił załącznik do umowy); b) oryginał pełnomocnictwa do reprezentowania (o ile ofertę składa pełnomocnik) lub kopia pełnomocnictwa poświadczona przez notariusza.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach