Przetargi.pl
„Udzielenie kredytu na sfinansowanie planowanego deficytu w budżecie Gminy Rogowo na 2019 rok w wysokości 800 000,00 zł (słownie: osiemset tysięcy złotych 00/100)”

Gmina Rogowo ogłasza przetarg

  • Adres: 88-420 Rogowo, ul. Kościelna
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 52 3024053 , fax. 52 3024275
  • Data zamieszczenia: 2019-12-12
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Rogowo
    ul. Kościelna 8
    88-420 Rogowo, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 52 3024053, fax. 52 3024275
    REGON: 92351216000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.rogowo.bip.net.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Udzielenie kredytu na sfinansowanie planowanego deficytu w budżecie Gminy Rogowo na 2019 rok w wysokości 800 000,00 zł (słownie: osiemset tysięcy złotych 00/100)”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie kredytu na sfinansowanie planowanego deficytu w budżecie Gminy Rogowo na 2019 rok w wysokości 800 000,00 zł (słownie: osiemset tysięcy złotych 00/100). 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia: W ramach realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca udzieli kredytu na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Rogowo na 2019 rok oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek w wysokości 800 000,00 zł (słownie: osiemset tysięcy złotych): 1) ostateczny termin spłaty kredytu ustala się na dzień 31 grudnia 2027r.; 2) kredyt zostanie zaciągnięty na okres 6 lat ze spłatą od 1 stycznia 2020r. (termin spłaty I raty do 31 marca 2020r.) do 31 grudnia 2027r. - raty kwartalne. Kredyt do dyspozycji Zamawiającego zostanie uruchomiony jednorazowo (jedna transza) maksymalnie w ciągu 3 dni roboczych (wymóg Zamawiającego stanowi kryterium poza cenowe) od dnia podpisania umowy, który należy przekazać na konto numer 89 8159 0003 2003 0300 0550 0001; 3) odsetki płatne na ostatni dzień każdego miesiąca po udzieleniu kredytu; 4) spłata odsetek odbywać się będzie w okresach miesięcznych przy ratach malejących. Oprocentowanie kredytu należy ustalić na podstawie stawki bazowej WIBOR 3M w wysokości 1,72 % powiększoną o marżę banku, notowanej na ostatni dzień roboczy przed rozpoczęciem kolejnego okresu odsetkowego. Oprocentowanie winno być liczone za okresy i od kwoty kredytu wykorzystanego przez Gminę. 5) do kredytu wlicza się prowizję banku od udzielonego kredytu. 6) oprocentowanie w dniu otwarcia ofert należy ustalić na podstawie stawki bazowej WIBOR 3M w wysokości 1,72 % powiększoną o marżę proponowaną przez bank, według notowań Prezesa NBP na dzień 27 listopada 2019r.; 7) kredyt spłacany będzie ze środków własnych Gminy; 8) pierwszą datą spłaty kredytu jest 31 marca 2020r. Spłata kredytu nastąpi w 32 ratach kapitałowych, które będą płatne kwartalnie do ostatniego dnia roboczego miesiąca kończącego każdy kwartał w ratach w wysokości 25 000,00 zł (słownie: dwadzieścia pięć tysięcy złotych) – 32 raty, według poniższego harmonogramu; Rata Data spłaty Kwartalna rata Aktualne zadłużenie 800 000,00 1 31.03.2020 r. 25 000,00 775 000,00 2 30.06.2020r. 25 000,00 750 000,00 3 30.09.2020r. 25 000,00 725 000,00 4 31.12.2020r. 25 000,00 700 000,00 5 31.03.2021r. 25 000,00 675 000,00 6 30.06.2021r. 25 000,00 650 000,00 7 30.09.2021r. 25 000,00 625 000,00 8 31.12.2021r. 25 000,00 600 000,00 9 31.03.2022r. 25 000,00 575 000,00 10 30.06.2022r. 25 000,00 550 000,00 11 30.09.2022r. 25 000,00 525 000,00 12 31.12.2022r. 25 000,00 500 000,00 13 31.03.2023r. 25 000,00 475 000,00 14 30.06.2023r. 25 000,00 450 000,00 15 30.09.2023r. 25 000,00 425 000,00 16 31.12.2023r. 25 000,00 400 000,00 17 31.03.2024r. 25 000,00 375 000,00 18 30.06.2024r. 25 000,00 350 000,00 19 30.09.2024r. 25 000,00 325 000,00 20 31.12.2024r. 25 000,00 300 000,00 21 31.03.2025r. 25 000,00 275 000,00 22 30.06.2025r. 25 000,00 250 000,00 23 30.09.2025r. 25 000,00 225 000,00 24 31.12.2026r. 25 000,00 200 000,00 25 31.03.2026r. 25 000,00 175 000,00 26 30.06.2026r. 25 000,00 150 000,00 27 30.09.2026r. 25 000,00 125 000,00 28 31.12.2026r. 25 000,00 100 000,00 29 31.03.2027r. 25 000,00 75 000,00 30 30.06.2027r. 25 000,00 50 000,00 31 30.09.2027r. 25 000,00 25 000,00 32 31.12.2027r. 25 000,00 0,00 stanowiącego Załącznik nr 2 do SIWZ; 9) zabezpieczeniem spłaty kredytu będzie weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową; 10)Zamawiający zastrzega sobie możliwość skrócenia spłaty kredytu – bez dodatkowych opłat; 11)Z tytułu aneksów do umowy kredytowej Bank – Wykonawca nie będzie pobierał żadnych dodatkowych opłat prowizji; 12)Wszelkie rozliczenia pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą będą prowadzone w walucie polskiej (PLN); 13)Zamawiający - Kredytobiorca informuje, że posiada uchwały Rady Gminy Rogowo zarządzenia oraz sprawozdania w sprawie zaciągnięcia przedmiotowego kredytu stanowiące załączniki do niniejszej SIWZ stanowiące załączniki wymienione poniżej; a) uchwały Rady Gminy Rogowo: Nr IV/17/2018 z dnia 27 grudnia 2018r. w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Rogowo na 2019 rok, Nr XXIII/72/2019 z dnia 30 października 2019r. o zmianie uchwały w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Rogowo na 2019 rok – Załącznik nr 5, b) uchwała RIO Nr 8/D/2019 z dnia 11 stycznia 2019r. w sprawie opinii o możliwości sfinansowania planowanego deficytu przedstawionego w uchwale budżetowej Gminy Rogowo na 2019r. – Załącznik nr 6, c) uchwała RIO Nr 11/Dpr/2018 z dnia 5 grudnia 2019r. w sprawie opinii o możliwości sfinansowania planowanego deficytu przedstawionego w projekcie uchwały budżetowej Gminy Rogowo na 2019 rok – Załącznik nr 7, d) uchwała Rady Gminy Rogowo Nr IV/18/2018 z dnia 27 grudnia 2018r. w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Rogowo na lata 2019-2027 wraz z uchwałą zmieniającą Nr XII/73/2019 z dnia 30 października 2019r. – Załącznik nr 8, e) zarządzenie Wójta Gminy Rogowo Nr 0050.18.2019 z dnia 18 listopada 2019r. w sprawie zaciągnięcia długoterminowego kredytu na sfinansowanie planowanego deficytu w budżecie Gminy Rogowo na 2019r. – Załącznik nr 9, f) uchwała RIO Nr 24/K/2019 z dnia 4 grudnia 2019r. w sprawie opinii o możliwości spłaty kredytu planowanego do zaciągnięcia przez Gminę Rogowo w 2019r.– Załącznik nr 10, g) Sprawozdanie Rb-NDS na dzień 30 września 2019r.– Załącznik nr 11, h) Sprawozdanie Rb-N na dzień 30 września 2019r. – Załącznik nr 12, i) Sprawozdanie Rb-Z na dzień 30 września 2019r.– Załącznik nr 13, j) Zaświadczenie z dnia 6 listopada 2018r. o wyborze Wójta Gminy Rogowo – Załącznik nr 14, k) uchwała Rady Gminy Rogowo Nr IX/65/2011 z dnia 14 września 2011r. o powołaniu Skarbnika Gminy Rogowo – Załącznik nr 15. 14)Wybrany Wykonawca – Bank nie może uzależnić udzielenia kredytu od przejęcia bankowej obsługi budżetu Zamawiającego – Kredytobiorcy. Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia wraz z załącznikami zamieszczona jest na stronie internetowej http://rogowo.bip.net.pl w zakładce Zamówienia publiczne oraz dostępna jest w siedzibie Zamawiającego w godzinach urzędowania. 3. Określenie wymagań zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o prace osób wykonujących czynności w zakresie realizacji niniejszego zamówienia, którego wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2019r. poz. 1040 z późn. zm.): 1) Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane czynności przy wykonywaniu zamówienia: tj. co najmniej 1 pracownika wykonującego czynności administracyjne w trakcie realizacji zamówienia oraz odpowiedzialnego za: komunikację z Zamawiającym, wyjaśnienia płatności, przygotowywanie rozliczeń i inne czynności dodatkowe, zatrudnionego w wymiarze nie mniejszym niż 1/2 etatu (dopuszcza się zatrudnienie w równoważonym systemie czasu pracy). Stosownie do zapisów art. 22 § 1 ustawy z 26 czerwca 1974r. – Kodeks pracy „Przez nawiązanie stosunku pracy pracownik zobowiązuje się do wykonania pracy określonego rodzaju na rzecz pracodawcy i pod jego kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonym przez pracodawcę, a pracodawca – do zatrudnienia pracownika za wynagrodzeniem”. 2) W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osoby bezpośrednio wykonującej czynności wymienione w punkcie 1. Wykonawca lub podwykonawca na każde pisemne wezwanie Zamawiającego w terminie 3 dni, przedłoży Zamawiającemu: a) oświadczenie o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osoby wykonującej czynności wymienione w punkcie 1; b) oświadczenie osoby wykonującej bezpośrednio czynności opisane w punkcie 1; 3) Zamawiający obciąży Wykonawcę karami umownymi za niewywiązanie się z obowiązku, o którym mowa w ust. 3 punkt 2 w wysokości 100,00 zł (słownie: sto złotych) za każdy dzień zwłoki w dostarczeniu Zamawiającemu dokumentów; 4) W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Na potwierdzenie spełnienia warunku Wykonawca musi udokumentować prawo do wykonywania działalności bankowej, wynikające z ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. – Prawo bankowe (Dz. U. z 2019r. poz. 2357.) lub inny równoważny dokument potwierdzający prawo do prowadzenia działalności bankowej, jeżeli Wykonawca nie prowadzi działalności na podstawie zezwolenia wydanego przez Komisję Nadzoru Finansowego.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Inne dokumenty nie wymienione w ust. 1-12 niniejszego rozdziału SIWZ: a) wypełniony i podpisany przez Wykonawcę formularz oferty - Załącznik nr 1 do SIWZ wraz z harmonogramem spłaty kredytu – Załącznik nr 2 (który będzie stanowił załącznik do umowy); b) oryginał pełnomocnictwa do reprezentowania (o ile ofertę składa pełnomocnik) lub kopia pełnomocnictwa poświadczona przez notariusza.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach