Przetargi.pl
Udzielenie kredytu na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu

Gmina Gostycyn ogłasza przetarg

  • Adres: 89-520 Gostycyn, ul. Bydgoska
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. +48523367310 , fax. +48523367311
  • Data zamieszczenia: 2017-10-23
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Gostycyn
    ul. Bydgoska 8
    89-520 Gostycyn, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. +48523367310, fax. +48523367311
    REGON: 092351110
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.gostycyn.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie kredytu na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiot zamówienia obejmuje udzielenie i obsługę długoterminowego kredytu bankowego do wysokości 650.000,00zł (słownie: sześćset pięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100) na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu. 2. Rozliczenia między Zamawiającym a Wykonawcą będą dokonywane w złotych polskich (PLN). 3. Spłata kredytu nastąpi do 2025 roku. 4. Karencja w spłacie kapitału od uruchomienia kredytu do dnia 30.03.2021 r. 5. Zabezpieczenie terminowej spłaty kredytu wraz z odsetkami stanowić będzie weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową opatrzone kontrasygnatą Skarbnika Gminy. 6. Wykonawca postawi do dyspozycji Zamawiającego środki kredytu w dniu podpisania umowy. 7. Zamawiający zastrzega sobie możliwość wcześniejszej spłaty części kredytu lub całości kredytu w terminie przez niego wyznaczonym, pod warunkiem uprzedniego pisemnego powiadomienia Wykonawcy nie później niż 7 dni przed datą wcześniejszej spłaty całości bądź części kredytu. Zamawiający z powyższych tytułów nie poniesie dodatkowych kosztów. 8. W przypadku wcześniejszej spłaty części kredytu bądź całości kredytu odsetki naliczane będą tylko za okres do terminu spłaty. 9. W przypadku dokonania przez Zamawiającego przedterminowej spłaty części kredytu, Strony ustalają nowy harmonogram spłat kredytu w formie aneksu do umowy. Za powyższą czynność Zamawiający nie będzie obciążony dodatkowymi kosztami. 10. Uruchomienie kredytu nastąpi w jednej transzy przez przelew środków na konto Zamawiającego – na wniosek Zamawiającego. 11. Wykonawcy nie przysługuje prawo naliczenia i pobierania prowizji przygotowawczej, a także prowizji od udzielonego kredytu ani żadnych innych dodatkowych prowizji i opłat. Jedynym kosztem ponoszonym przez Zamawiającego będzie oprocentowanie kredytu. 12. Dopuszcza się możliwość niewykorzystania w całości kredytu bez obciążenia Zamawiającego dodatkowymi kosztami przy czym Zamawiający powiadomi wykonawcę o niewykorzystaniu w całości kredytu w trybie przewidzianym dla wcześniejszej spłaty części kredytu bądź całości kredytu. 13. Opis sposobu obliczania oprocentowania – kwota wykorzystanego kredytu będzie oprocentowana w stosunku rocznym wg zmiennej stopy procentowej stanowiącej sumę stawki bazowej i marży Banku. Stawką bazową jest stopa WIBOR 1M, która obliczana jest z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, jako średnia arytmetyczna z pięciu ostatnich kwotowań w miesiącu poprzedzających miesiąc naliczenia odsetek, zmieniona stawka bazowa obowiązuje przez okres miesiąca, od pierwszego dnia następnego miesiąca; zmiana wysokości stawki bazowej powoduje zmianę wysokości oprocentowania kredytu o taką samą liczbę punktów procentowych. Do wyliczenia ceny oraz w trakcie trwania umowy przyjmuje się, że rok obrachunkowy wynosi 365 dni a miesiąc ma rzeczywistą liczbę dni. 14. Odsetki od wykorzystanego kredytu naliczane są w okresach miesięcznych i pobierane ostatniego dnia każdego kwartału. 15. Spłata kapitału nastąpi w kwartalnych ratach. Rata kapitału będzie płacona ostatniego dnia roboczego ostatniego miesiąca danego kwartału. Ostatnia rata kredytu będzie płacona 31 marca 2025 roku. Wysokość rat kapitałowych przedstawia się następująco: - 2021 rok – 4 raty po 32.500,00 zł - 2022 rok – 4 raty po 32.500,00 zł - 2023 rok – 4 raty po 32.500,00 zł - 2024 rok – 4 raty po 32.500,00 zł - 2025 rok – 4 raty po 32.500,00 zł 16. Na potrzeby wyliczenia ceny należy przyjąć, że uruchomienie kredytu nastąpi w dniu 20 listopada 2017r. 17. Spłata odsetek nastąpi w ratach kwartalnych– odsetki naliczane od kwoty faktycznie udzielonego kredytu. 18. Rata odsetek będzie płacona ostatniego dnia roboczego ostatniego miesiąca danego kwartału. 19. Jeżeli data spłaty kredytu lub odsetek przypada na dzień ustawowo wolny od pracy uważa się, że termin został zachowany, jeżeli spłata nastąpi w ostatnim dniu roboczym danego kwartału. 20. Płatności rat kapitałowych o których mowa w pkt. 16 mogą ulec przesunięciu, pod warunkiem złożenia przez Zamawiającego pisemnego wniosku o odroczenie płatności na czas oznaczony. Wniosek winien być złożony u Wykonawcy (w banku) najpóźniej 10 dni przed terminem płatności raty kapitałowej. Oznaczony czas przesunięcia płatności raty kapitałowej nie może wykraczać poza termin obowiązywania umowy. Niespłacona rata kapitałowa wchodzi w skład niespłaconej części kapitału i jest oprocentowana na niezmienionych zasadach określonych w ofercie i umowie. Po każdorazowym przesunięciu terminu raty kapitałowej Wykonawca dokona stosownego przeliczenia tabeli spłat rat kapitałowych i odsetkowych, stosownie do treści wniosku Zamawiającego o odroczenie terminu płatności. Z tytułu ww. czynności opisanych w niniejszym punkcie Wykonawca nie będzie pobierał żadnych dodatkowych opłat ani prowizji. 21. Wyliczenia ofertowej ceny w PLN Wykonawca dokona na podstawie stawki WIBOR 1M z dnia 17 października 2017 r. - 1,66 % i marży banku.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Dla uznania, że Wykonawca spełnia warunek, o którym mowa w pkt. 1, Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wykazał, że posiada zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej na terenie Polski, a także realizację usług objętych przedmiotem zamówienia, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1876 z późn. zm.), a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 tejże ustawy inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 193 Prawo bankowe;
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Ponadto Wykonawca w ofercie składa: 1.formularz ofertowy na załączonym druku stanowiącym Załącznik nr 1 do SIWZ, 2.dokument potwierdzający uprawnienia osoby (osób) do złożenia oferty, w przypadku, gdy prawo to nie wynika z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach