Przetargi.pl
Udzielenie kredytu na pokrycie deficytu budżetu gminy i spłaty kredytów

Urząd Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój ogłasza przetarg

  • Adres: 33350 Piwniczna-Zdrój, ul. Rynek
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 0-18 4464043 , fax. 0-18 4464186
  • Data zamieszczenia: 2017-10-03
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój
    ul. Rynek 20
    33350 Piwniczna-Zdrój, woj. małopolskie
    tel. 0-18 4464043, fax. 0-18 4464186
    REGON: 53078400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.piwniczna.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie kredytu na pokrycie deficytu budżetu gminy i spłaty kredytów
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Udzielenie kredytu na pokrycie deficytu budżetu gminy i spłaty kredytów 2.1. Określenie przedmiotu zamówienia Udzielenie Miastu i Gminie Piwniczna-Zdrój w roku 2017 długoterminowego kredytu do kwoty 3 950 000,00 zł (słownie: trzy miliony dziewięćset pięćdziesiąt złotych) na sfinansowanie planowanego deficytu budżetowego na rok 2017. związanego z dofinansowaniem zadania inwestycyjnego : „Przebudowa dróg gminnych nr K293559, nr K293560, K2935611 I 293562 w m.. Piwniczna-Zdrój kwota 2 183 118,00 zł, oraz spłatę wcześniej zaciągniętych pożyczek i kredytów w kwocie 1 766 882,00 zł planowanego deficytu budżetowego i spłaty kredytów zaciągniętych w latach poprzednich. 2.1.1 Okres kredytowania ustala się na lata 2017 -2025 2.1.2. Uruchomienie/wypłata kredytu nastąpi i w dwóch transzach: 1) pierwsza transza w kwocie 750 000,00 zl -do dnia 30 listopada 2017 r. 2) druga transza w kwocie 3 200 000,00 zl. do dnia 15 grudnia 2017 r. 2.1.3. Wyplata kredytu będzie dokonywana bezgotówkowo w ciężar rachunku, o którym mowa w pkt.2.1 i przelana na rachunek Gminy Piwniczna-Zdrój prowadzony dla obsługi budżetu o nr 35 8813 0004 2001 0000 7100 0002 2.1.4 Spłata kapitału następować będzie w 28 kwartalnych ratach kapitałowych płatnych na koniec każdego kwartału począwszy od dnia 31.03.2019 r. do 31.12.2025 r. wg następującego harmonogramu: lata ogółem w danym roku I kwartał II kwartał III kwartał IV kwartał 2019 240 000 60 000 60 000 60 000 60 000 2020 690 000 172 500 172 500 172 500 172 500 2021 690 000 172 500 172 500 172 500 172 500 2022 690 000 172 500 172 500 172 500 172 500 2023 595 000 148 750 148 750 148 750 148 750 2024 522 500 130 625 130 625 130 625 130 625 2025 522 500 130 625 130 625 130 625 130 625 2.1.5 Odsetki od Kredytu naliczane są na bieżąco od dnia następującego po dniu pierwszej wpłaty transzy kredytu, w miesięcznych okresach obrachunkowych w latach 2017 do 31.12.2025 2.1.5.1 Kredytobiorca uprawniony jest do dokonania wcześniejszej spłaty całości lub części kredytu z odset-kami od aktualnego stanu zobowiązań pod warunkiem dostarczenia do Banku, najp6zniej na 7 dni roboczych przed datą. zapłaty, zawiadomienia Banku zawierającego datę i kwotę spłaty. 2.1.5.2. Bank gwarantuje przyjęcie przedterminowej spłaty części lub całości kredytu bez obciążenia kredytobiorcę dodatkowymi kosztami. 2.1.5.3 Za datę spłaty kredytu/odsetek rozumie się datę wpływu srodk6w na Rachunek Obsługi Kredytu. W przypadku, gdy termin spłaty kredytu, odsetek prowizji upływa w dniu ustawowo wolnym od pracy , albo w dniu nie będącym dniem roboczym, uważa się, że termin został zachowany, jeżeli spłata nastąpiła w pierwszym dniu roboczym po terminie spłaty. 2.1.5.4 Od kwoty wykorzystanego kredytu bank nalicza odsetki w stosunku rocznym, według zmiennej stopy procentowej. Stopa procentowa równa jest wysokości stawki referencyjnej, powiększonej o marżę banku. 2.1.5.5 Stawkę referencyjną stanowi stawka „Warsaw Interbank Offer Rate” zwana dalej WIBOR. Oprocento-wanie wyliczane jest w oparciu o stopę procentową dla międzybankowych depozytów trzymiesięcznych WIBOR 3M,według notowania na dwa dni poprzedzające rozpoczęcie kwartału, za jaki należne odsetki od kredytu są spłacone. W przypadku, gdy w danym dniu nie ustalono notowań stawki WIBOR obowiązuje WIBOR z dnia po-przedzającego, w którym było ostatnie notowanie. 2.1.5.6 Oprocentowanie kredytu wyrażone jest w zaokrągleniu do dwóch miejsc po przecinku. 2.1.5.7 Oprocentowanie kredytu za pierwszy okres obrachunkowy jest sumą stawki WIBOIR 3M ustalonej na dwa dni przed wykorzystaniem kredytu bądź jego transzy i marży banku określonej. 2.1.5.8. Odsetki od Kredytu naliczane są na bieżąco od dnia następującego po dniu pierwszej wpłaty transzy kredytu, w miesięcznych okresach obrachunkowych. Bank zobowiązuje się do przekazywania Kredyto-biorcy informacji o wysokości oprocentowania i zapewnieniu środków na rachunku bankowym wskazanym w poz.2.1. 2.1.5.9. Pierwszym dniem okresu obrachunkowego jest dzień następny po dniu, w którym dokonano pierwszej wypłaty kredytu zaś ostatnim dniem tego okresu obrachunkowego jest dzień miesiąca kalendarzowe-go. Dopuszcza się możliwość rolowania odsetek oraz prowizji. 2.1.5.10. Kolejne okresy obrachunkowe rozpoczynają się w następnym dniu po zakończeniu poprzedniego okresu obrachunkowego, z zastrzeżeniem, iż ostatni okres obrachunkowy kończy się w dniu całkowitej spłaty kredytu. 2.1.5.11. Odsetki będą naliczane w oparciu o rzeczywistą liczbę dni w okresie obrachunkowy,, przy założeniu, że rok liczy 365/366 dni. 2.1.5.12. Spłata odsetek w roku 2021 nastąpi w dniu 31.12.2021 r. 2.1.5.13. W przypadku zaprzestania ustalania stawki WIBOR strony niniejszej umowy podejmą negocjacje w celu określenia parametru, w oparciu o który ustalane będzie oprocentowanie kredytu. 2.1.6 Kredytobiorca może wystąpić z wnioskiem o prolongatę spłaty raty kredytu. Wniosek ten musi być złożony, co najmniej na 10 dni roboczych przed datą wymagalności danej raty kredytu . 2.1.6.1 Pozytywna decyzja Banku w sprawie prolongaty spłaty wnioskowanej raty nie skutkuje zmianą terminów płatności kolejnych rat kredytu. Odsetki liczone są wg stopy procentowej ustalonej w us.6 od całości nie spłaconego kredytu i płacone są w najbliższej dacie wymagalności odsetek, jednak nie później niż termin spłaty prolongowanej raty kredytu. 2.1. 7 Zatrudnienie osób na umowę o pracę: 1) Zamawiający na podstawie art.29 ust. 3a ustawy Pzp wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwyko-nawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wy-konanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art.22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974r- Kodeks Pracy (t.j. Dz.U z 2016r poz. 1666 z poż.zm) na stanowisku pracy ds. obsługi kredytu. 2) Zamawiający ma prawo w każdym momencie realizacji zamówienia do kontroli sposobu wykonywania przez Wykonawcę zamówienia wymogu, o którym mowa powyżej. W ramach uprawnień kontrolnych zamawiający ma prawo: a) żądać od Wykonawcy przedłożenia w wyznaczonym terminie Zamawiającemu oświadczenia Wykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób/osoby wykonujących czynności, b) żądać od Wykonawcy złożenia wyjaśnień na piśmie w sprawach dotyczących zatrudnienia pracowników wy-konujących czynności w zakresie wykonywania usługi, c)przyjmować od osób wykonujących czynności w zakresie wykonywania usługi oświadczeń odnoście faktu i podstaw ich zatrudnienia, d) wezwać Wykonawcę do przedłożenia Zamawiającemu w wyznaczonym terminie kopię umowy/umów, która powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych (Dz.U z 2016r, poz.922) e) wezwać Wykonawcę do przedłożenia Zamawiającemu w wyznaczonym terminie zaświadczenia właściwego oddziału ZUS, potwierdzającego opłacenie przez Wykonawcę składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy, f)wezwać Wykonawcę do przedłożenia Zamawiającemu w wyznaczonym terminie poświadczoną za zgodność odpowiednio przez wykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenia pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń , zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29.08.1997r. 3) Sankcje z tytułu niespełnienia wymagań w zakresie zatrudnienia: a) w przypadku nie przedstawienia w terminie wyznaczonym informacji, o których mowa punkcie 2 Wykonawca będzie każdorazowo płacił Zamawiającemu karę umowną w wysokości 5000,00 PLN W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej wykonawców wymaga się aby warunek ten został spełniony przez co najmniej jednego Wykonawcę. 2.2. kod CPV 66113000-5 Usługi udzielania kredytu
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Warunek ten zostanie spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada zezwolenie Komisji Nadzoru Finansowego na prowadzenie działalności banowej, o którym mowa w art. 36 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku – Prawo bankowe (Dz.U. z 2016., poz.1988 z ze zm.) lub inny dokument na podstawie którego prowadzona jest działalność bankowa w zakresie przedmiotu niniejszego zamówienia, zgodnie z przepisami Prawa bankowego, Ocena spełniania ww. warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia/nie spełnia, w oparciu o informacje przedstawione w dokumentach załączonych do oferty
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: A. Wykaz oświadczeń w celu wstępnego potwierdzenia, że wykonawca spełnia warunki udziału w postępowania oraz nie podlega wykluczeniu z postępowania : Wykonawcy winni przedłożyć z ofertą następujące dokumenty: 1. Formularz ofertowy - wypełniony i podpisany przez wykonawcę - Załącznik nr 1 do SIWZ 2. Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału i nie podleganiu wykluczeniu z postępowania zwane dalej- oświadczeniem - stanowiące wstępne potwierdzenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców oświadczenie składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegający się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnienie warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnienie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia –załącznik nr 2 a) w oświadczeniach należy wypełnić jedynie te działy i sekcje, które dotyczą warunków udziału i potwierdzają-cych brak podstaw do wykluczenia na podstawie treści ogłoszenia o zamówieniu i niniejszej specyfikacji. Wy-pełnienie pozostałych, nie wymaganych Działów i sekcji nie będzie miało wpływu na ocenę oferty. 3. oświadczenie Wykonawcy, które z informacji zawartych w ofercie na stronach od .... do .... stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji i jako takie nie mogą być udostępniane innym uczestnikom postępowania. W przypadku zastrzeżenia informacji przez wykonawcę zobowiązany jest on wykazać, że zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa. Brak powyższego oświadczenia oznaczał będzie, że dokumenty składające się na ofertę nie stanowią tajemnicy przedsiębiorstwa (Wykonawca nie może zastrzec informacji, o których mowa w art. 86 ust. 4 ustawy ). 4.pełnomocnictwo ( jeżeli dotyczy). 5.zobowiązanie innych podmiotów do oddania wykonawcy do dyspozycji zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (art.22a ust.2 ustawy Prawo zamówień Publicznych) – jeżeli dotyczy - dołączamy do oferty 6.Inne dokumenty zgodnie z SIWZ 7. W terminie 3 dni od dnia zamieszenia na stronie internetowej zamawiającego informacji, o której mowa w art.86 ust.5 przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007r o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz.U. z 2015r poz. 184,z póż.zm.). Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu. Powyższe należy złożyć wg. Wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do SIWZ. E. Postanowienia dotyczące składania dokumentów przez Wykonawców mających siedzibę lub miejsce za-mieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej: E.1) Wykonawca, który ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa ; 1) w pkt B.1), składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce za-mieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości – wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upły-wem terminu składania ofert; E.2) Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa E. 1, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpo-wiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby – wystawionych nie wcześniej niż w terminach określonych w pkt. E.1 E.3) W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzie-lenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. F. W przypadku, kiedy ofertę składają wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia (kon-sorcjum / spółka cywilna), musi ona spełniać następujące warunki: F.1) Oferta winna być podpisana przez ustanowionego pełnomocnika do reprezentowania w postępowaniu lub do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. F.2) Stosowne pełnomocnictwo / upoważnienie wymaga podpisu prawnie upoważnionych przedstawicieli każ-dego z wykonawców występujących wspólnie – należy załączyć do oferty. Pełnomocnictwo należy złożyć w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii. F.3) Wszelka korespondencja prowadzona będzie z pełnomocnikiem F.4 Wykonawcy o których mowa w pkt. F.1) składają wspólnie ofertę przy czym a) oświadczenia lub dokumenty wskazane w Dz.VI pkt. C I D powinny zostać złożone w taki sposób aby wykazać, że warunki udziału w postępowaniu wykonawcy spełniają łącznie ( tzn. dokumenty te potwierdzają spełnienie warunków udziału w postępowaniu w zakresie , w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnienie warunków udziału w postępowaniu) b) oświadczenia lub dokumenty wskazane w Dz.VI. pkt. A pkt.2 w zakresie przesłanek wykluczenia z postępowania i Dz.VI pkt. B składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. F.5 W przypadku dokonania wyboru oferty wykonawcy występującego wspólnie, przed przystąpienie do zawarcia umowy o zamówienie publiczne, przedłużona zostanie umowa regulująca współpracę wykonawców wystę-pujących wspólnie. Termin, na jaki została zawarta umowa wykonawców nie może być krótszy od terminu określonego na wykonanie zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach