Przetargi.pl
Udzielenie kredytu komercyjnego w kwocie 3.300.000,00 zł

Gmina Limanowa ogłasza przetarg

  • Adres: 34-600 Limanowa, ul. Matki Boskiej Bolesnej
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. +48 18 337 22 52 , fax. +48 18 337 13 37
  • Data zamieszczenia: 2020-11-19
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Limanowa
    ul. Matki Boskiej Bolesnej 18 B
    34-600 Limanowa, woj. małopolskie
    tel. +48 18 337 22 52, fax. +48 18 337 13 37
    REGON: 49189236300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.malopolska.pl/uglimanowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie kredytu komercyjnego w kwocie 3.300.000,00 zł
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Udzielenie i obsługa kredytu komercyjnego w wysokości 3.300.000,00 PLN na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań tj. wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek w kwocie 2.970.503,00 zł oraz na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Limanowa w kwocie 329.497,00 zł. 2. Kredyt zostanie postawiony do dyspozycji zamawiającego do 15.12.2020 r. 3. Kredyt udzielony będzie w złotych polskich (PLN). Wszelkie rozliczenia pomiędzy zamawiającym a wykonawcą, odbywać się będą również w tej walucie. 4. Spłata kredytu następować będzie w 6 ratach w następujących terminach i kwotach (PLN): 1) rata – 30.03.2021 r. – kwota 200.000,00 zł (słownie: dwieście tysięcy złotych 00/100), 2) rata – 30.03.2022 r. – kwota 200.000,00 zł (słownie: dwieście tysięcy złotych 00/100), 3) rata – 30.03.2023 r. – kwota 500.000,00 zł (słownie: pięćset tysięcy złotych 00/100), 4) rata – 30.03.2024 r. – kwota 700.000,00 zł (słownie: siedemset tysięcy złotych 00/100), 5) rata – 30.06.2025 r. – kwota 1.000.000,00 zł (słownie: jeden milion złotych 00/100), 6) rata – 30.06.2026 r. – kwota 700.000,00 zł (słownie: siedemset tysięcy złotych 00/100), 5. Roczne spłaty kredytu nie mogą przekroczyć kwot ustalonych w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Limanowa na lata 2021-2026. 6. Zabezpieczeniem spłaty kredytu będzie weksel własny In blanco wraz z deklaracją wekslową. Zamawiający informuje, że kontrasygnata skarbnika gminy będzie złożona na umowie kredytowej, wekslu, deklaracji wekslowej oraz na oświadczeniu o poddaniu się egzekucji. 7. Do obliczenia ceny kredytu należy przyjąć stawkę WIBOR 1M z dnia 30.10.2020 r. tj. 0,20 % oraz marżę banku Wykonawcy. Marża banku Wykonawcy będzie stała przez okres kredytowania. 8. Dla prawidłowego porównania i obliczenia ceny ofertowej należy przyjąć, że dniem uruchomienia kredytu jest 15.12.2020 r. i 365 dni w każdym roku. 9. Gmina Limanowa nie korzysta z finansowania w formie forfaitingu, faktoringu i leasingu. 10. Gmina Limanowa udzieliła pożyczek w kwocie 188.056,93 zł. 11. Na rachunkach bankowych Gminy Limanowa nie ciążą żadne zajęcia egzekucyjne, a wobec jednostki nie było prowadzone żadne postępowanie egzekucyjne wszczynane na wniosek banków. 12. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa wzór umowy stanowiący zał. nr 1 do SIWZ. 13. Zamawiający na stronie internetowej www.bip.malopolska.pl/uglimanowa zmieścił stosowne uchwały, opinie, sprawozdania, zaświadczenia oraz inne informacje niezbędne do przygotowania oferty.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający określa kwotę wadium w tym postępowaniu w wysokości 3.000,00 złotych (słownie: trzy tysiące złotych 00/100). 2. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert tj. do dnia 27.11.2020 roku do godz. 11:00, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne, w przypadku uznania rachunku zamawiającego (kwota wadium wpłynie na konto zamawiającego). 3. Szczegółowy opis prawidłowego wniesienia wadium znajduje się w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia dostępnej pod adresem: www.bip.malopolska.pl/uglimanowa w zakładce: "Zamówienia publiczne i ogłoszenia"
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający wprowadza wymagania dotyczące spełnienia tego warunku. Poniżej są wskazane dokumenty – na potwierdzenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu, które składa na wezwanie zamawiającego wykonawca z najkorzystniejszą ofertą, zgodnie z art. 26 ust 1 ustawy Pzp. Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli: 1) Wykonawca posiada zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej na terenie Polski a także realizację usług objętych przedmiotem zamówienia, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29.8.1997 r. Prawo Bankowe (Dz.U. z 2020 r., poz. 1896 ze zm.), a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo Bankowe inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy Prawo Bankowe. 2) Na potwierdzenie spełnienia tego warunku wykonawca złoży dokument potwierdzający, że posiada zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej na terenie Polski a także realizację usług objętych przedmiotem zamówienia. Dokument ten powinien być złożony w formie kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Zamawiający żąda od WSZYSTKICH WYKONAWCÓW złożenia wraz z formularzem ofertowym (załącznik nr 2 do SIWZ) następujących dokumentów: 1) Wstępne oświadczenie wykonawcy, stanowiące załącznik nr 3 do SIWZ, a) wykonawca składa oświadczenie stanowiące załącznik nr 3 do SIWZ w celu wstępnej oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw do wykluczenia z postępowania, b) wstępne oświadczenie wykonawcy należy starannie i czytelnie wypełnić, każdą stronę parafować, a na ostatniej złożyć czytelny podpis, opatrzony pieczęcią osoby upoważnionej, c) w przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, wstępne oświadczenie, składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie (art. 25 ust. 6 ustawy Pzp). 2) Pisemne zobowiązanie podmiotu, stanowiące załącznik nr 5 do SIWZ, tylko jeżeli wykonawca polega na zasobach podmiotu trzeciego: a) wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych, b) wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia, c) zamawiający ocenia, czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13-22 i ust. 5, d) w odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane, e) wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy, f) jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa, podmiotu, o którym mowa w ust. 1, nie potwierdzają spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, zamawiający żąda, aby wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego: - zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub - zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuację finansową lub ekonomiczną, o których mowa w ust. 1. g) zamawiający żąda od wykonawcy, którego oferta uzyskała największą ilość punktów, i który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w ppkt a-f, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów: - odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp. - dokument, o którym mowa powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert w postępowaniu, - wykonawca nie jest obowiązany do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3, jeżeli zamawiający posiada oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego wykonawcy lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700 ze zm.), - w przypadku wskazania przez wykonawcę dostępności dokumentu, o którym mowa (tj. odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej), w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, zamawiający pobiera samodzielnie z tych baz danych wskazane przez wykonawcę dokumenty. - w przypadku wskazania przez wykonawcę oświadczeń lub dokumentów, o którym mowa w niniejszym podpunkcie, które znajdują się w posiadaniu zamawiającego, w szczególności oświadczeń lub dokumentów przechowywanych przez zamawiającego zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy, zamawiający w celu potwierdzenia okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 ustawy, korzysta z posiadanych oświadczeń lub dokumentów, o ile są one aktualne. 3) Pełnomocnictwo, jeżeli wykonawcę reprezentuje pełnomocnik. Pełnomocnictwo powinno być złożone w oryginale lub w formie notarialnej kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. 4) oświadczenie o wypełnieniu obowiązków informacyjnych, przewidzianych w art. 13 lub art. 14 RODO, zgodnie z treścią załącznika nr 7 do SIWZ. 2. WSZYSCY WYKONAWCY przekazują zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej. 1) W terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej, pod adresem: www.bip.malopolska.pl/uglimanowa w miejscu: „Wykaz złożonych ofert” informacji z otwarcia ofert, wykonawca bez wezwania ze strony zamawiającego składa oświadczenie wykonawcy o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. 2) W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie dokument ten składa każdy z nich. 3) Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 4) Załącznik nr 4 do SIWZ stanowi wzór wymaganego oświadczenia. 5) Oświadczenie składa się w oryginalne w siedzibie zamawiającego tj. w budynku Urzędu Gminy Limanowa znajdującego się pod adresem: 34-600 Limanowa, ul. Matki Boskiej Bolesnej 18B.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach