Przetargi.pl
Udzielenie kredytu długoterminowego z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu oraz spłatę wcześniej zaciągniętych pożyczek i kredytów w kwocie 5 500 000,00 zł

Gmina Łącko ogłasza przetarg

  • Adres: 33390 Łącko, Łącko
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 18 41 40 710 , fax. 18 41 40 740
  • Data zamieszczenia: 2017-09-11
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Łącko
    Łącko 445
    33390 Łącko, woj. małopolskie
    tel. 18 41 40 710, fax. 18 41 40 740
    REGON: 49189242300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.lacko.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie kredytu długoterminowego z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu oraz spłatę wcześniej zaciągniętych pożyczek i kredytów w kwocie 5 500 000,00 zł
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi polegającej na udzieleniu kredytu długoterminowego z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu oraz spłatę wcześniej zaciągniętych pożyczek i kredytów w kwocie 5 500 000,00 zł 1) kwota kredytu 5 500 000,00 PLN (słownie: pięć milionów pięćset tysięcy złotych 00/100 PLN ); 2) spłata kredytu - w latach od 2018 do 2023 r.; 3) Kredyt zostanie uruchomiony, oddany do dyspozycji maksymalnie w ciągu 5 dni roboczych od złożenia wniosku przez Zamawiającego, uruchomienie kredytu nastąpi nie później niż do 31 grudnia 2017 r. Zamawiający zastrzega sobie prawo uruchomienia kredytu w transzach oraz możliwość zaciągnięcia kredytu w kwocie niższej od ustalonej (5 500 000,00 zł) bez dodatkowych opłat i prowizji; 4) rozliczenia pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą będą dokonywane w złotych polskich (PLN); 5) rodzaj oprocentowania: Oprocentowanie kredytu w okresie spłaty będzie oparte na zmiennej stawce WIBOR 1M plus stała marża proponowana przez bank (marża stała przez cały okres spłaty kredytu); 6) spłata rat kredytu nastąpi po upływie okresu karencji w ratach kwartalnych: a) w 2018 r. – 400.000,00 zł tj. 4 raty kwartalne po 100.000,00 zł; b) w 2019 r. – 400.000,00 zł tj. 4 raty kwartalne po 100.000,00 zł; c) w 2020 r. – 400.000,00 zł tj. 4 raty kwartalne po 100.000,00 zł; d) w 2021 r. – 1 300.000,00 zł tj. 4 raty kwartalne po 325.000,00 zł; e) w 2022 r. – 1 500 000,00 zł tj. 4 raty kwartalne po 375.000,00 zł; f) w 2023 r. – 1 500 000,00 zł tj. 4 raty kwartalne po 375.000,00 zł; 7) spłata odsetek następowała będzie kwartalnie - w ostatnim dniu roboczym miesiąca kończącego kwartał. Pierwsze odsetki płatne będą na dzień 31.12.2017 r. Dla obliczenia ceny oferty należy przyjąć, że odsetki za 2017 rok będą naliczone za okres od 01.12.2017 r. do 31.12.2017 r. 8) naliczanie odsetek – tylko od faktycznie wykorzystanego zadłużenia. Zmienność stawki WIBOR 1M, która ma stanowić podstawę oprocentowania kredytu w okresie kredytowania ustalana będzie dla kolejnych okresów obrachunkowych wg notowań na dwa dni kalendarzowe poprzedzające rozpoczęcie danego okresu obrachunkowego. 9) Płatność zobowiązań Zamawiającego z tytułu spłaty kredytu oraz z tytułu obsługi kredytu regulowane będą kwartalnie w ostatnim dniu roboczym miesiąca kończącego kwartał, według zmiennej stopy procentowej WIBOR 1M, powiększonej o marżę Wykonawcy. Odsetki nie będą naliczane od kredytu przyznanego lecz jeszcze nie uruchomionego. 10) o kwocie należnych odsetek Zamawiający będzie informowany pisemnie i drogą mailową na adres: skarbnik@lacko.pl w terminie 7 dni przed terminem wymagalności, przy czym odsetki od kredytu stają się wymagalne w ostatnim dniu każdego okresu odsetkowego; 11) odsetki z tytułu niespłaconej w terminie raty kredytu obliczane będą w oparciu o wysokość odsetek ustawowych obowiązujących w danym okresie; 12) Odsetki od zaciągniętego kredytu nie będą kapitalizowane; 13) Przy naliczeniu odsetek przyjmuje się, że miesiąc ma rzeczywistą liczbę dni kalendarzowych, natomiast rok 365 dni; 14) zabezpieczeniem spłaty kredytu i odsetek będzie weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową. Niedopuszczalne są w tym zakresie inne zapisy w umowie kredytowej, w tym także o poddaniu się egzekucji na podstawie art. 97 ust. 1 i 2 ustawy Prawo Bankowe ( tekst jednolity Dz. U. z 2015 r. poz.128 ze zm.); 16) Źródło pokrycia spłaty – dochody budżetu gminy; 17) nie przewiduje się dokumentowania (rozliczania) wykorzystania kredytu; 18) w zakresie opłat i prowizji Zamawiający dopuszcza jedynie płatność z tytułu jednorazowej prowizji przygotowawczej, płatnej w całości w dniu uruchomienia kredytu, która nie może być wyższa niż 0,1% planowanej do zaciągnięcia kwoty kredytu; 19) Zamawiający zastrzega sobie prawo, bez ponoszenia dodatkowych kosztów do: a) wcześniejszej spłaty kredytu lub jego części; b) wcześniejszej spłaty poszczególnych rat w ramach danego roku budżetowego; 20) Zamawiający zastrzega sobie możliwość, bez ponoszenia dodatkowych kosztów, do wydłużenia spłaty kredytu gdy ulegną zmianie warunki prawne lub finansowe Zamawiającego mające wpływ na spłatę. Wydłużenie terminu spłaty kredytu wymaga zgodnych oświadczeń woli Zamawiającego i Wykonawcy dla swej ważności w formie pisemnej w postaci aneksu do umowy. 21) Zamawiający wystąpił do RIO w Krakowie o wydanie opinii o możliwości spłaty zaciągniętego kredytu. 22) Miejsce wykonania zamówienia: Łącko gmina Łącko. 23) Celem zbadania zdolności kredytowej Zamawiającego, wraz ze SIWZ zamieszcza się na stronie internetowej dokumenty wymienione w rozdziale 22 pkt 5 SIWZ. Zamawiający nie przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 5 000,00 zł (słownie: pięć tysięcy złotych 00/100)
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca spełni ten warunek, jeżeli wykaże że posiada zezwolenie Komisji Nadzoru Finansowego na rozpoczęcie działalności bankowej, o którym mowa w art. 36 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (tekst jedn. Dz. U. z 2016 r., poz. 1988 z późn. zmianami), a przypadku określonym w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo bankowe inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy Prawo bankowe
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Pełnomocnictwo złożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie: a) w przypadku podpisywania oferty przez osoby nie wymienione w odpisie z właściwego rejestru- pełnomocnictwo do podpisania oferty lub podpisania oferty i zawarcia umowy, b) w przypadku podmiotów występujących wspólnie pełnomocnictwo podpisane przez upoważnionych przedstawicieli każdego z podmiotów występujących wspólnie, do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego ( zgodnie z art. 23 ustawy), 2. Zobowiązanie innego podmiotu, na zasobach którego polega Wykonawca, do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia ( załącznik nr 4 do SIWZ - wzór), Informacje zawarte w oświadczeniu będą stanowić wstępne potwierdzenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. 3. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia upublicznienia na stronie internetowej wykazu złożonych ofert przedłoży oświadczenie o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej. Wyżej wymienione oświadczenie należy złożyć w oparciu o zamieszczony na stronie internetowej zamawiającego wykaz złożonych w danym postępowaniu ofert, zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 3 do SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach