Przetargi.pl
„Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 2 600 000,00 zł z przeznaczeniem na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych i pożyczek"

Gmina Strzegom ogłasza przetarg

  • Adres: 58-150 Strzegom, ul. Rynek
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. (074) 856-05-99 , fax. (074 ) 856-05-16
  • Data zamieszczenia: 2019-11-25
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Strzegom
    ul. Rynek 38
    58-150 Strzegom, woj. dolnośląskie
    tel. (074) 856-05-99, fax. (074 ) 856-05-16
    REGON: 89071837200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.strzegom.pl, www.bip.strzegom.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 2 600 000,00 zł z przeznaczeniem na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych i pożyczek"
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    2.1 Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 2 600 000,00 zł (słownie: dwa miliony sześćset tysięcy złotych) z przeznaczeniem na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych i pożyczek. 2.2 Kod i nazwa zamówienia według klasyfikacji Wspólnego Słownika Zamówień (CPV): 66113000-5 Usługi udzielania kredytu. 2.3 Ustalenia szczegółowe dotyczące przedmiotu zamówienia: a) Wykonawca udzieli Zamawiającemu w 2019 roku kredytu w walucie polskiej w wysokości 2 600 000,00 (słownie: dwa miliony sześćset tysięcy złotych) na warunkach określonych w umowie, b) Zamawiający przeznaczy środki z kredytu na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych i pożyczek, c) kredyt będzie pobrany transzami od dnia podpisania umowy do 31 grudnia 2019 r. na rachunek podstawowy Gminy Strzegom, d) wysokość i termin przekazania środków będą każdorazowo uzgadniane z Wykonawcą i przedkładane w postaci wniosku przed uruchomieniem transzy faksem lub pocztą elektroniczną. Zamawiający nie przewiduje dostarczenia przedmiotowego wniosku w formie oryginału pocztą, e) określenie wartości wypłat kredytu oraz termin postawienia ich do dyspozycji Zamawiającego następować będzie poprzez złożenie przez Zamawiającego zapotrzebowania na środki w terminie 2 roboczych dni od dnia złożenia zapotrzebowania, f) marża banku stała przez cały okres kredytowania. 2.4 Karencja w spłacie kapitału do dnia 30 marca 2026 r. Kredyt zostanie spłacony do dnia 30.12.2027 r. 2.5 Spłata kapitału następować będzie w 8 kwartalnych ratach zgodnie z harmonogramem: 30.03.2026 250 000,00 zł, 30.06.2026 250 000,00 zł, 30.09.2026 250 000,00 zł, 30.12.2026 250 000,00 zł, 30.03.2027 400 000,00 zł, 30.06.2027 400 000,00 zł 30.09.2027 400 000,00 zł , 30.12.2027 400 000,00 zł 2.6 Spłata odsetek będzie następowała w okresach kwartalnych w latach 2019-2027 do 30-go dnia miesiąca po upływie kwartału. 2.7 Oprocentowanie ustala się w oparciu o rzeczywistą liczbę dni w okresie odsetkowym oraz przyjmuje się, że rok liczy 365 dni. 2.8 Odsetki naliczane będą od faktycznie wykorzystanego zadłużenia według zmiennej stopy procentowej. 2.9 Jeżeli termin spłaty kredytu lub odsetek przypadać będzie na dzień ustawowo wolny od pracy, uważa się, że termin został zachowany, jeżeli spłata nastąpiła w pierwszym dniu roboczym po terminie określonym w umowie. 2.10 Zabezpieczenie kredytu ustala się w formie weksla własnego in blanco wraz z deklaracją wekslową (kontrasygnowane przez Skarbnika Gminy). W przypadku udzielenia kredytu bankowego w konsorcjum Zamawiający złoży odrębne weksle wraz z deklaracjami wekslowymi kontrasygnowane przez Skarbnika Gminy dla każdego z uczestników konsorcjum. Zamawiający dopuszcza weksel na druku obowiązującym w Banku. 2.11 Walutą kredytu będzie złoty polski – wszystkie rozliczenia i płatności wynikające z umowy będą płatne w złotych polskich (PLN). 2.12 Wykonawca nie będzie pobierał żadnych prowizji od uruchomionego kredytu ani żadnych dodatkowych opłat. 2.13 Kredyt nie będzie obciążony żadnymi dodatkowymi kosztami, poza wymienionymi w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. 2.14 Zamawiający zastrzega sobie możliwość niewykorzystania pełnej kwoty przyznanego kredytu oraz prawo wcześniejszej jego spłaty bez dodatkowych opłat i prowizji. W przypadku wcześniejszej spłaty kredytu, odsetki liczone będą za okres jego faktycznego wykorzystania. 2.15 W przypadku niewykorzystania przez Zamawiającego części kredytu lub dokonania wcześniejszej spłaty części kredytu zostanie ustalony nowy harmonogram spłaty w formie aneksu do umowy. 2.16 Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany harmonogramu spłaty kredytu w przypadku zmiany sytuacji finansowej Zamawiającego, tj. gdy w okresie obowiązywania umowy kredytowej zaistnieje zagrożenie przekroczenia relacji, o której mowa w art. 243 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 869 z późn. zm. ), wówczas zamawiający może zwrócić się do Wykonawcy z wnioskiem o zmianę harmonogramu spłat, który zostanie zaakceptowany przez obie strony umowy. 2.17 Zamawiający informuje, że : a) nie posiada zaległości wobec Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz wobec Urzędu Skarbowego, b) nie posiada zaległości w regulowaniu zobowiązań wobec banków i innych instytucji, c) nie posiada zaległych zobowiązań w bankach. Zamawiający przewiduje przekazanie aktualnych zaświadczeń z ZUS i US. 2.18 Celem wstępnego zbadania zdolności kredytowej Zamawiającego, Zamawiający informuje, że: a) sprawozdania budżetowe Gminy Strzegom i opinie Regionalnej Izby Obrachunkowej we Wrocławiu są dostępne w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Strzegom w zakładce „Ważniejsze akty prawne regulujące pracę samorządu >Finanse i Budżet z podziałem na lata”, b) uchwały Rady Miejskiej w Strzegomiu dostępne są Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Strzegom w zakładce „Ważniejsze akty prawne regulujące pracę samorządu > Uchwały Rady”. 2.19 Opinia RIO o możliwości spłaty kredytu zostanie udostępniona w terminie późniejszym, po otrzymaniu jej przez Zamawiającego. Stan zadłużenia Gminy Strzegom na dzień 31.10.2019 r. określa załącznik nr 5 do SIWZ. 2.20 Zatrudnienie na umowę o pracę. Na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę osób wykonujących wskazane poniżej czynności w trakcie realizacji zamówienia: wszystkie czynności związane z obsługą kredytu, w szczególności czynności techniczno-formalne z udzieleniem i obsługą kredytu w tym m.in. naliczanie odsetek, ustalenie bieżących sald. 2.21 W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 2.20 SIWZ czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania wyżej wymienionych wymogów, c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 2.22 W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie Wykonawca przedłoży Zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę osób wykonujących wskazane w pkt 2.20 SIWZ czynności w trakcie realizacji zamówienia: a) oświadczenie Wykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpisem osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy; poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę; b) kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie Wykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych -powinna jednak zawierać: imię i nazwisko osoby, datę zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę oraz zakres obowiązków pracownika; c) zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez Wykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy; poświadczoną za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę d) kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych. 2.23 Z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt 2.20 SIWZ czynności Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez Wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w istotnych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego. Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego w terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 2.20 SIWZ czynności. 2.24 W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. 2.25 Standardy jakościowe przedmiotu zamówienia - Usługa udzielenia kredytu jest usługą powszechnie dostępną o określonych normach technicznych i standardach wynikających z określonych przepisów prawa. Ten rodzaj zamówienia ma ściśle określone standardy oraz przepisy i normy je obowiązujące. Standardy jakościowe dla usług finansowych związanych z udzieleniem Zamawiającemu kredytu są określone ustawowo oraz w opisie przedmiotu zamówienia i w sposobie obliczenia ceny. Powtarzalne cechy jakościowe i techniczne usługi nie wymagają skomplikowanego opisu i podania zróżnicowanych cech jakościowych. W usługach udzielania kredytu istnieje stały poziom cech oferowanego produktu. Na powszechną dostępność może również wskazywać mały stopień złożoności przedmiotu zamówienia. Sam przedmiot udostępnienia – pieniądz nie może być przedmiotem standaryzacji jakościowej na poziomie procedury przetargowej, jak też nie dotyczą go koszty cyklu życia w rozumieniu ustawy Pzp. W odniesieniu do zamówień o charakterze standardowym i mało złożonym koszty cyklu życia nie występują. 2.26 Upoważnienie dla Burmistrza Strzegomia do zaciągania zobowiązań długoterminowych w wysokości 3 204 400,19 zł (w tym 2 600 000,00 zł z tytułu kredytu) znajdują się w Uchwale Nr 83/19 Rady Miejskiej w Strzegomiu z dnia 7 listopada 2019r. w sprawie zmian budżetu Gminy Strzegom na rok 2019 w §1.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający uzna spełnienie warunku, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej, a także realizacji usług objętych przedmiotem zamówienia zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Prawo bankowe (Dz. U. z 2018 r. poz. 2187 z późn. zm.), a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo bankowe inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, jest zobowiązany do przekazania Zamawiającemu oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wzór oświadczenia stanowi Załącznik Nr 4 do SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach