Przetargi.pl
Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 1.685.000,00 zł na sfinansowanie planowanego w 2010 roku deficytu budżetu Gminy Lubawa

Urząd Gminy Lubawa ogłasza przetarg

  • Adres: 14-260 Lubawa, Fijewo 73
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. 089 6455410 , fax. 089 6455415
  • Data zamieszczenia: 2010-10-27
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Gminy Lubawa
    Fijewo 73 73
    14-260 Lubawa, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. 089 6455410, fax. 089 6455415
    REGON: 51074288200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.gminalubawa.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 1.685.000,00 zł na sfinansowanie planowanego w 2010 roku deficytu budżetu Gminy Lubawa
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie kredytu długoterminowego na okres od miesiąca listopada 2010 r. do 31.12.2017 r. w wysokości 1.685.000,00 zł. na pokrycie planowanego deficytu budżetu Gminy Lubawa w 2010 roku. 2. Terminy spłaty rat kapitału miesięcznie począwszy od 31 stycznia 2011 r. do 31 grudnia 2017 r. 3. Uruchomienie kredytu powinno nastąpić w terminie do 7 dni od dnia zawarcia umowy. 4. Oprocentowanie kredytu jest naliczone wg zmiennej stawki WIBOR dla depozytów trzymiesięcznych, obowiązującej w dniu kolejnego okresu odsetkowego, powiększonej o stałą marżę banku. 5. Terminy spłaty kredytu: lata 2011 - 2017, w tym: Spłata do 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 31.01 20.850,00 20.050,00 20.050,00 20.050,00 20.050,00 20.050,00 20.050,00 28.02/29.02 20.050,00 20.050,00 20.050,00 20.050,00 20.050,00 20.050,00 20.050,00 31.03 20.050,00 20.050,00 20.050,00 20.050,00 20.050,00 20.050,00 20.050,00 30.04 20.050,00 20.050,00 20.050,00 20.050,00 20.050,00 20.050,00 20.050,00 31.05 20.050,00 20.050,00 20.050,00 20.050,00 20.050,00 20.050,00 20.050,00 30.06 20.050,00 20.050,00 20.050,00 20.050,00 20.050,00 20.050,00 20.050,00 31.07 20.050,00 20.050,00 20.050,00 20.050,00 20.050,00 20.050,00 20.050,00 31.08 20.050,00 20.050,00 20.050,00 20.050,00 20.050,00 20.050,00 20.050,00 30.09 20.050,00 20.050,00 20.050,00 20.050,00 20.050,00 20.050,00 20.050,00 31.10 20.050,00 20.050,00 20.050,00 20.050,00 20.050,00 20.050,00 20.050,00 30.11 20.050,00 20.050,00 20.050,00 20.050,00 20.050,00 20.050,00 20.050,00 31.12 20.050,00 20.050,00 20.050,00 20.050,00 20.050,00 20.050,00 20.050,00 Razem 241.400,00 240.600,00 240.600,00 240.600,00 240.600,00 240.600,00 240.600,00 6. Należne odsetki naliczane są za każdy dzień korzystania z kredytu, licząc od dnia jego udzielenia. Naliczanie odsetek dokonuje się w miesięcznych okresach i o ich wysokościach należy poinformować Kredytobiorcę. Odsetki od wykorzystanego kredytu są płatne po zakończeniu miesiąca w terminie 7 dni od daty otrzymania noty obciążeniowej (informacji) o wysokości naliczonych odsetek przy czym: 1) pierwszy okres obrachunkowy liczony jest od dnia wypłaty i kończy się w ostatnim dniu miesiąca, 2) kolejne miesięczne okresy obrachunkowe liczone są od następnego dnia po zakończeniu poprzedniego okresu obrachunkowego, 3) ostatni okres obrachunkowy kończy się w dniu poprzedzającym całkowitą spłatę kredytu. Ostatnia rata odsetek jest płatna w terminie spłaty ostatniej raty kredytu. 7. Za spłatę odsetek przyjmuje się dzień wpływu należności na rachunek kredytowy. Jeżeli termin płatności przypada na dzień uznany ustawowo wolny od pracy, spłata odsetek następuje w pierwszym dniu roboczym przypadającym po dniu ustawowo wolnym od pracy. 8. Oprocentowanie kredytu liczone wg zmiennej stawki WIBOR dla depozytów trzymiesięcznych, obowiązującej na każdy pierwszy dzień okresu odsetkowego, (publikowanej w internetowym serwisie informacyjnym Reuters o godz.11.00) powiększonej (+) / pomniejszonej (-) o stałą marżę banku wyrażoną w punktach procentowych. W przypadku gdy pierwszy dzień okresu odsetkowego jest dniem ustawowo wolnym od pracy stosuje się stawkę z kolejnego dnia roboczego następującego po tym dniu. Jeżeli dniem wolnym od pracy dla Wykonawcy jest sobota niebędąca dniem świątecznym stosuje się stawkę WIBOR z ostatniego dnia roboczego poprzedzającego pierwszy dzień okresu odsetkowego. 9. Zgodnie z art. 144 ust. 1 ustawy Zamawiający ma prawo dokonać wcześniejszej spłaty kredytu lub jego części bez uprzedniego powiadomienia Kredytodawcy i bez ponoszenia jakichkolwiek obciążeń z tego tytułu. W przypadku wcześniejszej, częściowej spłaty kredytu, okres kredytowania pozostaje bez zmian, chyba że Kredytobiorca złoży odmienną dyspozycje na piśmie. 10. Odsetki od zaciągniętego kredytu nie będą kapitalizowane. 11. Nie dopuszcza się wyszczególniania w ofercie dodatkowych elementów kosztowych. 12. Celem wstępnego zbadania zdolności kredytowej oraz opracowania własnych informacji przez Kredytodawcę Zamawiający dołącza do Specyfikacji następujące dokumenty: 1) sprawozdanie Rb-NDS kwartalne sprawozdanie o nadwyżce / deficycie jednostki samorządu terytorialnego za okres od początku roku do dnia 31 grudnia roku 2008 - załącznik Nr 5, 2) sprawozdanie Rb-NDS kwartalne sprawozdanie o nadwyżce / deficycie jednostki samorządu terytorialnego za okres od początku roku do dnia 31 grudnia roku 2009 - załącznik Nr 6, 3) sprawozdanie Rb-NDS kwartalne sprawozdanie o nadwyżce / deficycie jednostki samorządu terytorialnego za okres od początku roku do dnia 30 września roku 2010 - załącznik Nr 7, 4) sprawozdanie Rb-27S miesięczne / roczne sprawozdanie z wykonania planu dochodów budżetowych jednostki samorządu terytorialnego za okres od początku roku do dnia 31 grudnia roku 2008 i zbiorczo - załącznik Nr 8, 5) sprawozdanie Rb-27S miesięczne / roczne sprawozdanie z wykonania planu dochodów budżetowych jednostki samorządu terytorialnego za okres od początku roku do dnia 31 grudnia roku 2009 i zbiorczo - załącznik Nr 9, 6) sprawozdanie Rb-27S miesięczne sprawozdanie z wykonania planu dochodów budżetowych jednostki samorządu terytorialnego za okres od początku roku do dnia 30 września roku 2010 i zbiorczo - załącznik Nr 10, 7) sprawozdanie Rb-28S miesięczne / roczne sprawozdanie z wykonania planu wydatków budżetowych jednostki samorządu terytorialnego za okres od początku roku do dnia 31 grudnia roku 2008 i zbiorczo - załącznik Nr 11, 8) sprawozdanie Rb-28S miesięczne / roczne sprawozdanie z wykonania planu wydatków budżetowych jednostki samorządu terytorialnego za okres od początku roku do dnia 31 grudnia roku 2009 i zbiorczo - załącznik Nr 12, 9) sprawozdanie Rb-28S miesięczne / roczne sprawozdanie z wykonania planu wydatków budżetowych jednostki samorządu terytorialnego za okres od początku roku do dnia 30 września roku 2010 i zbiorczo - załącznik Nr 13, 10) sprawozdanie Rb-N kwartalne sprawozdanie o stanie należności oraz wybranych aktywów finansowych za okres od początku roku do dnia 31 grudnia roku 2008 - załącznik Nr 14, 11) sprawozdanie Rb-N kwartalne sprawozdanie o stanie należności oraz wybranych aktywów finansowych za okres od początku roku do dnia 31 grudnia roku 2009 - załącznik Nr 15, 12) sprawozdanie Rb-N kwartalne sprawozdanie o stanie należności oraz wybranych aktywów finansowych jednostki samorządu terytorialnego wg stanu na koniec III kwartału 2010 roku - załącznik Nr 16, 13) sprawozdanie Rb-Z kwartalne sprawozdanie o stanie zobowiązań według tytułów dłużnych oraz gwarancji i poręczeń za okres od początku roku do dnia 31 grudnia roku 2008 - załącznik Nr 17, 14) sprawozdanie Rb-Z kwartalne sprawozdanie o stanie zobowiązań według tytułów dłużnych oraz gwarancji i poręczeń za okres od początku roku do dnia 31 grudnia roku 2009 - załącznik Nr 18, 15) sprawozdanie Rb-Z kwartalne sprawozdanie o stanie zobowiązań według tytułów dłużnych oraz poręczeń i gwarancji wg stanu na koniec III kwartału 2010 roku - załącznik Nr 19, 16) uchwała Nr RIO.IV-0120-75/10 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Olsztynie z dnia 9 kwietnia 2010 r. w sprawie pozytywnej opinii przedłożonego przez Wójta Gminy Lubawa sprawozdania z wykonania budżetu Gminy Lubawa za 2009 rok - załącznik Nr 20, 17) uchwała Nr RIO.IV-0120-102/010 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Olsztynie z dnia 15 kwietnia 2010 r. dotycząca zaopiniowania wniosku Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Lubawa w sprawie absolutorium dla Wójta Gminy Lubawa z tytułu wykonania budżetu za 2009 rok - załącznik Nr 21, 18) uchwała Nr XXXVII/206/10 Rady Gminy Lubawa z dnia 29 kwietnia 2010 r. w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy za rok 2009 - załącznik Nr 22, 19) uchwała Nr RIO.IV-0120-415/09 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Olsztynie z dnia 11 grudnia 2009 r. w sprawie pozytywnej opinii - projektu budżetu Gminy Lubawa na rok 2010 wraz z prognozą łącznej kwoty długu oraz informacją o stanie mienia komunalnego i objaśnieniami - załącznik Nr 23, 20) uchwała Nr RIO.IV-0120-416/09 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Olsztynie z dnia 11 grudnia 2009 r. w sprawie opinii o możliwości sfinansowania deficytu przedstawionego przez Wójta Gminy Lubawa w projekcie uchwały budżetowej na 2010 rok - załącznik Nr 24, 21) uchwała Nr XL/226/10 Rady Gminy Lubawa z dnia 9 września 2010 r. w sprawie zaciągnięcia długoterminowego kredytu na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Lubawa - załącznik Nr 25, 22) uchwała Nr RIO.IV-0120-232/10 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Olsztynie z dnia 15 października 2010 r. w sprawie opinii o możliwości spłaty przez Gminę Lubawa długoterminowego kredytu w kwocie 1.685.000,- zł przeznaczonego na finansowanie planowanego deficytu budżetu gminy na sfinansowanie wydatków inwestycyjnych w kwocie 1.685.000,- zł - załącznik Nr 26, 23) uchwała Nr RIO.IV-0120-193/10 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Olsztynie z dnia 3 września 2010 r. w sprawie opinii o przedłożonej przez Wójta Gminy Lubawa informacji z przebiegu wykonania budżetu za I półrocze 2010 r. - załącznik Nr 27, 24) zaświadczenie Naczelnika Urzędu Skarbowego w Iławie o niezaleganiu w podatkach Urzędu Gminy Lubawa - załącznik Nr 28, 25) zaświadczenie Naczelnika Urzędu Skarbowego w Iławie o niezaleganiu w podatkach Gminy Lubawa - załącznik Nr 29, 26) zaświadczenie z ZUS o niezaleganiu w opłacaniu składek przez Urząd Gminy Lubawa - załącznik Nr 30, 27) zaświadczenie z ZUS o niefigurowaniu Gminy Lubawa jako płatnika składek - załącznik Nr 31, 28) decyzja o nadaniu Numeru Identyfikacji Podatkowej Gminie Lubawa - załącznik Nr 32, 29) decyzja o nadaniu Numeru Identyfikacji Podatkowej Urzędowi Gminy Lubawa - załącznik Nr 33, 30) zaświadczenie o numerze identyfikacyjnym REGON Gminy Lubawa - załącznik Nr 34, 31) zaświadczenie o numerze identyfikacyjnym REGON Urzędu Gminy Lubawa - załącznik Nr 35, 32) potwierdzenie objęcia funkcji Wójta - załącznik Nr 36, 33) zaświadczenie o wyborze Wójta Gminy Lubawa - załącznik Nr 37, 34) uchwała Nr XIX/107/04 Rady Gminy Lubawa z dnia 30 września 2004 r. w sprawie powołania Skarbnika Gminy Lubawa - załącznik Nr 38, 13. Zamawiający informuje na podstawie art. 36 ust. 5 ustawy, że ze względu na specyfikę przedmiotu zamówienia nie dopuszcza udziału podwykonawców. 14. Jednocześnie Zamawiający uprzejmie informuje, że: 1) nie dopuszcza przedstawienia w przetargu własnych projektów umów, 2) nie będzie wypełniał żadnych druków dostarczonych przez Wykonawców bowiem Zamawiający dostarczył w SWIZ wszelkie dane, które umożliwiają sporządzanie przez Wykonawców własnych analiz, w związku z powyższym Zamawiający nie będzie przetwarzał danych zawartych w SWIZ, 3) sprawozdania z wykonania budżetu Gminy Lubawa za poszczególne lata są dostępne na stronie www.bip.gminalubawa.pl w zakładce /Majątek i finanse/.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 661130005
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 7 dni

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Złożona oferta musi być zabezpieczona wadium o wartości 2.000,00 zł (słownie: dwa tysiące złotych 00/100). 2. Wadium musi być wniesione do dnia 04.11.2010 r. do godz. 9:00. 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tj. Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 z późn. zm.). 4. Wadium w formie pieniężnej należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Urzędu Gminy Lubawa BS Lubawa 30 8832 0001 1001 0000 0299 0005. 5. Wadium wnoszone w formie poręczeń bankowych, gwarancji ubezpieczeniowych, gwarancji bankowych i poręczeń należy złożyć w formie oryginału w kasie Urzędu Gminy. 6. Do oferty należy dołączyć dokument potwierdzający wniesienie wadium. 7. Z treści dokumentu wadialnego muszą wynikać okoliczności wypłaty przez Gwaranta bezwarunkowo na każde żądanie Zamawiającego pełnej kwoty wadium zgodnie z art. 46 ust 5 ustawy. 8. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt 13. 9. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 10. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 11. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt 8, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 12. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku banko?wego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 13. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, ze wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 14. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wyko?nania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.gminalubawa.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach