Przetargi.pl
udzielenie kredytu długoterminowego w kwocie 5.997.893,09 zł z przeznaczeniem na spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek oraz na finansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Jabłonka

Gmina Jabłonka ogłasza przetarg

  • Adres: 34-480 Jabłonka, ul. 3 Maja
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 182 611 146 , fax. 182 652 468
  • Data zamieszczenia: 2020-06-22
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Jabłonka
    ul. 3 Maja 1
    34-480 Jabłonka, woj. małopolskie
    tel. 182 611 146, fax. 182 652 468
    REGON: 54325500000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.jablonka.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    udzielenie kredytu długoterminowego w kwocie 5.997.893,09 zł z przeznaczeniem na spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek oraz na finansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Jabłonka
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w łącznej kwocie 5.997.893,09 zł z przeznaczeniem na finansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Jabłonka oraz spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek. . Przedmiot zamówienia został podzielony na dwie części. I cześć - kredyt w wysokości 1.683.199,00 zł (słownie: jeden milion sześćset osiemdziesiąt trzy tysiące sto dziewięćdziesiąt dziewięć złotych 00/100), z przeznaczeniem na finansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Jabłonka; II cześć - kredyt w wysokości 4.314.694,09 zł (słownie: cztery miliony trzysta czternaście tysięcy sześćset dziewięćdziesiąt cztery złote 09/100), z przeznaczeniem na spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek. z których każda stanowi odrębny przedmiot zamówienia. 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia 2.1. Część I kredyt w wysokości 1.683.199,00 zł (słownie: jeden milion sześćset osiemdziesiąt trzy tysiące sto dziewięćdziesiąt dziewięć złotych 00/100), z przeznaczeniem na finansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Jabłonka; 2.1.1. Wypłata kredytu: kredyt będzie udzielony na rachunek Gminy Jabłonka w terminie do 31.12.2020 r. według zapotrzebowania Zamawiającego, w dowolnych terminach i transzach dostosowanych do potrzeb Zamawiającego na podstawie pisemnych dyspozycji Zamawiającego, z ostatecznym terminem wykorzystania kredytu do dnia 31.12.2020 r. 2.1.2. Forma zabezpieczenia kredytu: weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową z kontrasygnatą skarbnika. 2.1.3. Oprocentowanie kredytu zmienne przez cały okres kredytowania – zmiana stopy procentowej następować będzie, co kwartał kalendarzowy wg stawki WIBOR 3M z ostatniego dnia miesiąca kończącego kwartał kalendarzowy, poprzedzający okres obrachunkowy, lub ostatniego dnia roboczego przed datą, jeżeli w danym dniu nie ma notowania, plus stała marża. W całym okresie kredytowania marża Wykonawcy pozostaje na niezmienionym poziomie. 2.1.4. W celu porównania złożonych ofert zamawiający wskazuje do obliczeń stawkę WIBOR 3M – 0,27 z dnia 15 czerwca 2020 roku, którą należy podać w Załączniku nr 1 do SIWZ. 2.1.5. Wyłącznie do wyliczenia ceny kredytu należy przyjąć datę 31 lipca 2020 (data przyjęta dla potrzeb złożenia oferty). 2.1.6. Zamawiający przyjmuje sposób naliczania wartości odsetek stanowiący składnik całkowitego kosztu kredytowego zgodnie z Prawem Bankowym: 1) liczba dni odsetkowych rocznie: 365/366 w roku przestępnym 2) faktyczna liczba dni w miesiącu 2.1.7. Odsetki naliczane będą za rzeczywistą liczbę dni wykorzystania kredytu. Spłata odsetek następować będzie, tylko od kwoty faktycznie uruchomionego kredytu, na podstawie dokumentów obciążeniowych. 2.1.8. Odsetki naliczane będą od kwoty faktycznego zadłużenia, Bank nie będzie pobierać opłat i prowizji bankowych od zaangażowania kredytu tj. salda niewykorzystanej części kredytu 2.1.9. Kredyt w kwocie 1.683.199,00 zł (słownie: jeden milion sześćset osiemdziesiąt trzy tysiące sto dziewięćdziesiąt dziewięć złotych 00/100) z przeznaczeniem na finansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Jabłonka będzie spłacany przez okres 8 lat w ratach kwartalnych: • w roku 2021 spłata 4 rat po 52.500,00 zł, • w roku 2022 spłata 4 rat po 5.000,00 zł, • w roku 2023 spłata 4 rat po 52.500,00 zł, • w roku 2024 spłata 4 rat po 52.500,00 zł, • w roku 2025 spłata 4 rat po 52.500,00 zł, • w roku 2026 spłata 4 rat po 52.500,00 zł, • w roku 2027 spłata 4 rat po 100.000,00 zł, • w roku 2028 spłata 3 rat po 52.500,00 zł oraz 1 rata w wysokości 55.699,00 zł. 2.1.10. Kredyt udzielony będzie na okres 8 lat z okresem spłaty rozpoczynającym się najpóźniej od 31 marca 2021 r. 2.1.11. Ustala się okres karencji w spłacie kredytu do dnia 30.03.2021 roku. 2.1.12. Zamawiający zastrzega sobie możliwość wcześniejszej spłaty bez ponoszenia dodatkowych opłat i prowizji. O terminie daty spłaty Zamawiający powiadomi pisemnie Wykonawcę w terminie 2 dni przed datą spłaty. (Powiadomienie zostanie doręczone osobiście, za pośrednictwem poczty elektronicznej bądź faksu). 2.1.14. Zamawiający dopuszcza przy naliczaniu odsetek przyjęcie kalendarza rzeczywistego. 2.1.15. W przypadku gdy termin zapłaty przypadnie na dzień wolny od pracy, uregulowanie należności nastąpi w pierwszym dniu roboczym po wyznaczonej dacie. 2.1.16. Dzień podpisania umowy będzie dniem postawienia kredytu do dyspozycji Zamawiającego w terminach i transzach dostosowanych do potrzeb Zamawiającego na podstawie pisemnych dyspozycji Zamawiającego, z ostatecznym terminem wykorzystania kredytu do dnia 31.12.2020 r. 2.1.17. Z tytułu przedterminowej spłaty części lub całości kredytu Wykonawca nie będzie pobierał dodatkowych opłat i prowizji. 2.1.18. Jednorazowa prowizja bankowa zostanie pobrana w dniu spłaty pierwszej raty kredytu od kwoty wykorzystanego kredytu. 2.1.19. Wykonawca nie będzie pobierać żadnych dodatkowych opłat i prowizji z tytułu udzielenia i obsługi kredytu poza wymienionymi w SIWZ w załączniku Nr 1. 2.1.20. Zamawiający zastrzega sobie prawo rezygnacji z zaciągnięcia kredytu bez żadnych konsekwencji finansowych. 2.1.21. Zamawiający zastrzega sobie możliwość niewykorzystania całej kwoty kredytu bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek kosztów i bez wymaganej zgody Wykonawcy oraz konieczności sporządzenia aneksu 2.1.22. Wszystkie materiały niezbędne do zbadania zdolności kredytowej znajdują się na stronie pod adresem http://www.jablonka.pl/index.php/zamowienia-publiczne-mainmenu-37/62-dokumenty-finansowe 2.2. Część II - kredyt w wysokości 4.314.694,09 zł (słownie: cztery miliony trzysta czternaście tysięcy sześćset dziewięćdziesiąt cztery złote 09/100), z przeznaczeniem na spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek 2.2.1. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie 4.314.694,09 zł (słownie: cztery miliony trzysta czternaście tysięcy sześćset dziewięćdziesiąt cztery złote 09/100), z przeznaczeniem na spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek. 2.2.2. Wypłata kredytu: kredyt będzie udzielony na rachunek Gminy Jabłonka w terminie do 31.12.2020 r. według zapotrzebowania Zamawiającego, w dowolnych terminach i transzach dostosowanych do potrzeb Zamawiającego na podstawie pisemnych dyspozycji Zamawiającego, z ostatecznym terminem wykorzystania kredytu do dnia 31.12.2020 r. 2.2.3. Forma zabezpieczenia kredytu: weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową z kontrasygnatą skarbnika. 2.2.4. Oprocentowanie kredytu zmienne przez cały okres kredytowania – zmiana stopy procentowej następować będzie, co kwartał kalendarzowy wg stawki WIBOR 3M z ostatniego dnia miesiąca kończącego kwartał kalendarzowy, poprzedzający okres obrachunkowy, lub ostatniego dnia roboczego przed datą, jeżeli w danym dniu nie ma notowania, plus stała marża. W całym okresie kredytowania marża Wykonawcy pozostaje na niezmienionym poziomie. 2.2.5. W celu porównania złożonych ofert zamawiający wskazuje do obliczeń stawkę WIBOR 3M – 0,27 z dnia 15 czerwca 2020 roku, którą należy podać w Załączniku nr 1 do SIWZ. 2.2.6. Wyłącznie do wyliczenia ceny kredytu należy przyjąć datę 31 lipca 2020 (data przyjęta dla potrzeb złożenia oferty). 2.2.7. Zamawiający przyjmuje sposób naliczania wartości odsetek stanowiący składnik całkowitego kosztu kredytowego zgodnie z Prawem Bankowym: 1) liczba dni odsetkowych rocznie: 365/366 w roku przestępnym 2) faktyczna liczba dni w miesiącu 2.2.8. Odsetki naliczane będą za rzeczywistą liczbę dni wykorzystania kredytu. Spłata odsetek następować będzie, tylko od kwoty faktycznie uruchomionego kredytu, na podstawie dokumentów obciążeniowych. 2.2.9. Odsetki naliczane będą od kwoty faktycznego zadłużenia, Bank nie będzie pobierać opłat i prowizji bankowych od zaangażowania kredytu tj. salda niewykorzystanej części kredytu 2.2.10. Kredyt w kwocie 4.314.694,09 zł (słownie: cztery miliony trzysta czternaście tysięcy sześćset dziewięćdziesiąt cztery złote 09/100), z przeznaczeniem na spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek będzie spłacany przez okres 8 lat w ratach kwartalnych: • w roku 2021 spłata 4 rat po 135.000,00 zł, • w roku 2022 spłata 4 rat po 7.500,00 zł, • w roku 2023 spłata 4 rat po 135.000,00 zł, • w roku 2024 spłata 4 rat po 135.000,00 zł, • w roku 2025 spłata 4 rat po 135.000,00 zł, • w roku 2026 spłata 4 rat po 135.000,00 zł, • w roku 2027 spłata 4 rat po 175.000,00 zł, • w roku 2028 spłata 3 rat po 221.000,00 zł oraz 1 rata w wysokości 221.694,09 zł. 2.2.11. Kredyt udzielony będzie na okres 8 lat z okresem spłaty rozpoczynającym się najpóźniej od 31 marca 2021 r. 2.2.12. Ustala się okres karencji w spłacie kredytu do dnia 30.03.2021 roku. 2.2.13. Zamawiający zastrzega sobie możliwość wcześniejszej spłaty bez ponoszenia dodatkowych opłat i prowizji. O terminie daty spłaty Zamawiający powiadomi pisemnie Wykonawcę w terminie 2 dni przed datą spłaty. (Powiadomienie zostanie doręczone osobiście, za pośrednictwem poczty elektronicznej bądź faksu). 2.2.14. Zamawiający dopuszcza przy naliczaniu odsetek przyjęcie kalendarza rzeczywistego. 2.2.15. W przypadku gdy termin zapłaty przypadnie na dzień wolny od pracy, uregulowanie należności nastąpi w pierwszym dniu roboczym po wyznaczonej dacie. 2.2.16. Dzień podpisania umowy będzie dniem postawienia kredytu do dyspozycji Zamawiającego w terminach i transzach dostosowanych do potrzeb Zamawiającego na podstawie pisemnych dyspozycji Zamawiającego, z ostatecznym terminem wykorzystania kredytu do dnia 31.12.2020 r. 2.2.17. Z tytułu przedterminowej spłaty części lub całości kredytu Wykonawca nie będzie pobierał dodatkowych opłat i prowizji. 2.2.18. Jednorazowa prowizja bankowa zostanie pobrana w dniu spłaty pierwszej raty kredytu od kwoty wykorzystanego kredytu. 2.2.19. Wykonawca nie będzie pobierać żadnych dodatkowych opłat i prowizji z tytułu udzielenia i obsługi kredytu poza wymienionymi w SIWZ w załączniku Nr 1. 2.2.20. Zamawiający zastrzega sobie prawo rezygnacji z zaciągnięcia kredytu bez żadnych konsekwencji finansowych. 2.2.21. Zamawiający zastrzega sobie możliwość niewykorzystania całej kwoty kredytu bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek kosztów i bez wymaganej zgody Wykonawcy oraz konieczności sporządzenia aneksu 2.2.22. Wszystkie materiały niezbędne do zbadania zdolności kredytowej znajdują się na stronie pod adresem http://www.jablonka.pl/index.php/zamowienia-publiczne-mainmenu-37/62-dokumenty-finansowe 3. CPV Główny przedmiot: 66.11.30.00-5 Usługi udzielenie kredytu
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Warunek zostanie spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada: Zamawiający wymaga, aby Wykonawca posiadał zezwolenie Komisji Nadzoru Finansowego na rozpoczęcie działalności bankowej, o którym mowa w art. 36 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku Prawo bankowe (tekst jedn. Dz. U. z 2017 r. poz. 1876 z późn. zm.) lub inny dokument, na podstawie, którego prowadzona jest działalność w zakresie przedmiotu zamówienia, zgodnie z przepisami Prawa bankowego.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Inne dokumenty: 1) Formularz oferty przetargowej (według Załącznika nr 1 do SIWZ). 1a). Oryginał dokumentu wadialnego, w przypadku wnoszenia wadium w formie innej niż pieniądz 2) Wraz z ofertą wykonawca winien złożyć Oświadczenie aktualne na dzień składania ofert o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu i braku podstaw do wykluczenia – Załącznik nr 2 i Załącznik nr 3 do SIWZ. 3) Pełnomocnictwo - W przypadku, gdy Wykonawcę reprezentuje Pełnomocnik wraz z ofertą winno być złożone pełnomocnictwo dla tej osoby określające jego zakres. Pełnomocnictwo winno być podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy. Wszelkie pełnomocnictwa winny być załączone do oferty w formie oryginału lub urzędowo poświadczonego odpisu pełnomocnictwa (notarialnie – art. 96 ustawy z 14 lutego 1991 r. – Prawo o notariacie (tekst jednolity Dz. U. z 2014 poz. 1794 z późniejszymi zmianami). 4) Zobowiązanie innego podmiotu - Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia – art. 22a ust. 2 ustawy Pzp (według wzoru Załącznika nr 5 do SIWZ). 5) Oświadczenia, które ma złożyć każdy Wykonawca w terminie 3 dni od daty upublicznienia na stronie internetowej wykazu złożonych ofert: 2.1 Oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej - W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia wykonawcy z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia przez Zamawiającego na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie, o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Zamawiający zaznacza, iż podziela rekomendację opublikowaną na stronie internetowej UZP o następującej treści: „(…) Oświadczenie o braku przynależności do grupy kapitałowej złożone wraz z ofertą, niezależnie od ilości ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, również potwierdza brak podstawy do wykluczenia z postępowania, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Należy jednak w tym przypadku pamiętać, że jakakolwiek zmiana sytuacji wykonawcy w toku postępowania (włączenie do grupy kapitałowej) będzie powodowała obowiązek aktualizacji takiego oświadczenia po stronie wykonawcy”. Dlatego też, Zamawiający podkreśla, iż Wykonawca który nie należy do żadnej grupy kapitałowej (po zaznaczeniu odpowiednio miejsca w oświadczeniu), może złożyć takie oświadczenie wraz z ofertą. Wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 4 do SIWZ i zamieszczony zostanie przez Zamawiającego na stronie internetowej www.jablonka.pl wraz w informacją z otwarcia ofert. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oświadczenie, o którym mowa powyżej składa każdy z Wykonawców. Uwaga: wykonawca nie jest obowiązany do złożenia dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w rozdziale 11 SIWZ ust. 3 pkt. 3.1 i pkt. 3.2, jeżeli (art. 26 ust 6 ustawy Pzp) 1) Wykonawca nie jest obowiązany do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 stawy Pzp, jeżeli Zamawiający posiada oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego Wykonawcy lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2014 r. poz. 1114 oraz z 2016 r. poz. 352). W przypadku wskazania przez wykonawcę dostępności oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w rozdziale 11 SIWZ ust. 2, 3 pkt 3.1, pkt 3.2 oraz rozdziale 12 ust. 1 SIWZ w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, zamawiający pobiera samodzielnie z tych baz danych wskazane przez wykonawcę oświadczenia lub dokumenty. Dotyczy to w szczególności informacji odpowiadającej odpisowi aktualnemu Rejestru Przedsiębiorców pobieranej na podstawie art. 4 ust 4aa ustawy z dnia 20 sierpnia 1997 r o Krajowym Rejestrze Sądowym (tj. Dz.U. z 2007 r Nr 168, poz. 1186) oraz wydruków Z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej zgodnie z art. 38 ust 4 ustawy o swobodzie działalności gospodarczej z dnia 2 lipca 2004 r. (tj. Dz. U. z 2015r, poz. 584 z późn. zm.) 2) W przypadku wskazania przez Wykonawcę oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w rozdziale 11 SIWZ ust. 2, 3 pkt 3.1, pkt 3.2 oraz rozdziale 12 ust. 1 SIWZ, które znajdują się w posiadaniu Zamawiającego, w szczególności oświadczeń lub dokumentów przechowywanych przez Zamawiającego zgodnie z art. 97 ust. 1 Ustawy, zamawiający w celu potwierdzenia okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 Ustawy, korzysta z posiadanych oświadczeń lub dokumentów, o ile są one aktualne. 3) Jeżeli wykonawca nie złożył oświadczenia, o którym mowa w Rozdziale 11 ust. 1 niniejszej SIWZ, oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust.1 ustawy Pzp, lub innych dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania, oświadczenia lub dokumenty są niekompletne, zawierają błędy lub budzą wskazane przez zamawiającego wątpliwości, zamawiający wezwie do ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub do udzielenia wyjaśnień w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub udzielenia wyjaśnień oferta wykonawcy podlegałaby odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania (art. 26 ust 3, 4 ustawy Pzp). 3a) Jeżeli wykonawca nie złożył wymaganych pełnomocnictw albo złożył wadliwe pełnomocnictwa, zamawiający wezwie do ich złożenia w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia oferta wykonawcy podlegałaby odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania (art. 26 ust 3a ustawy Pzp).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach