Przetargi.pl
Udzielenie kredytu długoterminowego w kwocie 4 600 000,00 zł na pokrycie planowego deficytu budżetowego oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych pożyczek i kredytów

Gmina Rybczewice ogłasza przetarg

  • Adres: 21-065 Rybczewice, Rybczewice Drugie
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 081 58 44 460 , fax. 081 58 44 474
  • Data zamieszczenia: 2020-05-08
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Rybczewice
    Rybczewice Drugie 119
    21-065 Rybczewice, woj. lubelskie
    tel. 081 58 44 460, fax. 081 58 44 474
    REGON: 43102000300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.bip.rybczewice.pl/index.php?id=283

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie kredytu długoterminowego w kwocie 4 600 000,00 zł na pokrycie planowego deficytu budżetowego oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych pożyczek i kredytów
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie Zamawiającemu kredytu długoterminowego w kwocie 4.600.000,00 zł na pokrycie planowanego deficytu budżetu oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu pożyczek i kredytów na następujących warunkach: a) kredyt złotowy; b) kredyt uruchamiany będzie na podstawie dyspozycji Zamawiającego z maksymalnym terminem wykorzystania do dnia 30 czerwca 2020 r. c) okres kredytowania – 10 lat. Pierwsza rata spłaty kredytu 31.03.2023 r. Ostateczna spłata kredytu 31 grudnia 2030 r.; d) oprocentowanie kredytu zmienne, obliczone dla każdego kwartalnego okresu odsetkowego w oparciu o wskaźnik WIBOR 3M; e) oprocentowanie kredytu stanowić będzie jedyny koszt zamawiającego w całym okresie kredytowania. Nie dopuszcza się stosowania jakichkolwiek innych prowizji lub opłat (np: prowizji od udzielonego kredytu, opłat bankowych, prowizji za wcześniejszą spłatę, prowizji od kwoty nie wykorzystanego kredytu itp), f) spłata kapitału – w ratach kwartalnych zgodnie z terminami i wysokością określonymi w ust. 2; g) spłata odsetek – na bieżąco od kwoty uruchomionego kredytu, w okresach miesięcznych na dzień kończący miesiąc. Wykonawca nie będzie naliczał odsetek od kwoty nie wykorzystanego kredytu; h) oprocentowanie liczone będzie również od kapitału pomniejszonego o spłacone raty, oparte na stopie procentowej WIBOR 3M z ostatniego dnia miesiąca poprzedzającego miesiąc naliczenia odsetek, powiększoną o marżę wykonawcy (np: odsetki płatne do 31 marca – zastosowany WIBOR 3M z 28 lutego), i) uruchomienie kredytu – bezgotówkowe, realizowane na zlecenie płatnicze kredytobiorcy; j) zabezpieczenie kredytu – weksel in blanco z deklaracją wekslową; k) Zamawiający zastrzega sobie prawo do skorzystania z części przyznanego kredytu bez ponoszenia dodatkowych opłat z tytułu niewykorzystania całości przyznanego kredytu; l) Zamawiający zastrzega sobie możliwość wcześniejszej spłaty części lub całości kredytu bez ponoszenia dodatkowych opłat. 2. Harmonogram spłat rat kredytowych: 31.03.2023 – 143.750,00 zł 30.06.2023 – 143.750,00 zł 30.09.2023 – 143.750,00 zł 31.12.2023 – 143.750,00 zł 31.03.2024 – 143.750,00 zł 30.06.2024 – 143.750,00 zł 30.09.2024 – 143.750,00 zł 31.12.2024 – 143.750,00 zł 31.03.2025 – 143.750,00 zł 30.06.2025 – 143.750,00 zł 31.12.2025 – 143.750,00 zł 31.03.2026 – 143.750,00 zł 30.06.2026 – 143.750,00 zł 30.09.2026 – 143.750,00 zł 31.12.2026 – 143.750,00 zł 31.03.2027 – 143.750,00 zł 30.06.2027 – 143.750,00 zł 30.09.2027 – 143.750,00 zł 31.12.2027 – 143.750,00 zł 31.03.2028 – 143.750,00 zł 30.06.2028 – 143.750,00 zł 30.09.2028 – 143.750,00 zł 31.12.2028 – 143.750,00 zł 31.03.2029 – 143.750,00 zł 30.06.2029 – 143.750,00 zł 31.12.2029 – 143.750,00 zł 31.03.2030 – 143.750,00 zł 30.06.2030 – 143.750,00 zł 30.09.2030 – 143.750,00 zł 31.12.2030 – 143.750,00 zł Powyższy terminarz określa wysokość rat i ilość kwartałów, nie określa daty spłaty rat. Spłata rat kredytu dokonywana będzie do ostatniego dnia roboczego danego kwartału, co należy uwzględnić kalkulując ofertę. Zamawiający zastrzega, że w przypadku niewykorzystania całości kwoty kredytu skrócony zostanie okres kredytowania, rezygnując z ostatnio zaplanowanych do spłaty rat kredytu. Zamawiający zastrzega, że w przypadku zaistnienia istotnej zmiany sytuacji finansowej, powodującej, że wykonanie umowy wpłynie znacząco na płynność finansową zamawiającego, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, zamawiający zastrzega sobie prawo do możliwości wydłużenia okresu spłaty kredytu. 3. Dla umożliwienia wstępnego zbadania zdolności kredytowej Zamawiającego - kredytobiorcy do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia dołącza się następujące dokumenty: b) zaświadczenie o numerze identyfikacyjnym NIP, c) zaświadczenie o numerze identyfikacyjnym REGON, d) zaświadczenie o wyborze Wójta Gminy Rybczewice, e) uchwała w sprawie powołania Skarbnika Gminy, f) uchwała Nr XI/69/2019 Rady Gminy Rybczewice z dnia 23 grudnia 2019 r. w sprawie uchwalenia budżetu gminy Rybczewice na rok 2020, g) uchwała Nr XII/79/2020 Rady Gminy Rybczewice z dnia 21 lutego 2020 r. w sprawie zmian w budżecie gminy na 2020 rok, h) Uchwała Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Lublinie z dnia 29 stycznia 2020 roku w sprawie opinii o możliwości sfinansowania deficytu przedstawionego w uchwale budżetowej Gminy Rybczewice, i) Uchwała Składu orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Lublinie z dnia 29 stycznia 2020 roku w sprawie opinii o prawidłowości planowanej kwoty długu Gminy Rybczewice, j) uchwała nr XI/70/2019 Rady Gminy Rybczewice z dnia 23 grudnia 2019 r. w sprawie wieloletniej prognozy finansowej, k) uchwała Nr XII/80/200 Rady Gminy Rybczewice z dnia 21 lutego 2020 r. zmieniająca uchwałę w sprawie wieloletniej prognozy finansowej, l) uchwała Składu Orzekającego regionalnej Izby Obrachunkowej w Lublinie z dnia 13 grudnia 2019 roku w sprawie opinii o projekcie uchwały w sprawie wieloletniej prognozy finansowej przedłożonej przez Gminę Rybczewice, m) Rb-27S kwartalne sprawozdanie z wykonania planu dochodów budżetowych jednostki samorządu terytorialnego za okres od początku roku do dnia 31 grudnia 2019 r., n) Rb-28S kwartalne sprawozdanie z wykonania planu wydatków budżetowych jednostki samorządu terytorialnego za okres od początku roku do dnia 31 grudnia 2019 r., o) Rb-N kwartalne sprawozdanie o stanie należności oraz wybranych aktywów finansowych za okres od początku roku do dnia 31 grudnia 2019 r., p) Rb-Z kwartalne sprawozdanie o stanie zobowiązań jednostki samorządu terytorialnego za okres od początku roku do dnia 31 grudnia 2019 r., q) Rb-NDS kwartalne sprawozdanie o nadwyżce/deficycie jednostki samorządu terytorialnego za okres od początku roku do dnia 31 grudnia 2019 r., r) Rb-27S kwartalne sprawozdanie z wykonania planu dochodów budżetowych jednostki samorządu terytorialnego za okres od początku roku do dnia 31 marca 2020 r., s) Rb-28S kwartalne sprawozdanie z wykonania planu wydatków budżetowych jednostki samorządu terytorialnego za okres od początku roku do dnia 31 marca 2020 r., t) Rb-N kwartalne sprawozdanie o stanie należności oraz wybranych aktywów finansowych za okres od początku roku do dnia 31 marca 2020 r., u) Rb-Z kwartalne sprawozdanie o stanie zobowiązań jednostki samorządu terytorialnego za okres od początku roku do dnia 31 marca 2020 r.., v) Rb-NDS kwartalne sprawozdanie o nadwyżce/deficycie jednostki samorządu terytorialnego za okres od początku roku do dnia 31 marca 2020 r., w) Uchwała Nr VI/41/2019 Rady Gminy Rybczewice z dnia 25 czerwca 2019 r. w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy z tytułu wykonania budżetu za 2018 rok, x) opinia RIO o przedłożonym przez Wójta Gminy Rybczewice sprawozdaniu z wykonania budżetu za 2019 rok. Zgodnie z art. 15zo pkt 2 ustawy z dnia 31 marca 2020 roku o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem CIVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2020 r. poz. 568) zaciągnięcie kredytu nie wymaga opinii regionalnej izby obrachunkowej.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Każda oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości 20 000,00 zł (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych), które może być wnoszone w:  pieniądzu,  poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,  gwarancjach bankowych,  gwarancjach ubezpieczeniowych,  poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jedn. Dz. U. z 2016 r., poz. 359). 2. Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Spółdzielczy Bank Powiatowy w Piaskach Nr konta: 81 8689 0007 1000 0124 2000 0050. 3. Jeżeli wadium zostanie wniesione w pieniądzu przelewem, zaleca się, aby wykonawca dołączył do oferty kserokopię wpłaty wadium z potwierdzeniem dokonanego przelewu. W tytule przelewu należy wpisać: wadium – przetarg na udzielenie kredytu długoterminowego w kwocie 4 600 000,00 zł na pokrycie planowego deficytu budżetowego oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych pożyczek i kredytów. 4. Za wyjątkiem wadium wniesionego w pieniądzu, wymagane jest dołączenie do oferty oryginału dokumentu wystawionego na rzecz Zamawiającego. Oryginał dokumentu należy wpiąć do oferty w koszulce. Dokumenty muszą zachowywać ważność przez cały okres, w którym Wykonawca jest związany ofertą. Zamawiający dopuszcza możliwość złożenia dokumentu, o którym mowa powyżej oddzielnie. W takim przypadku Wykonawca złoży ww. dokument w kopercie oznaczonej: „Wadium na przetarg pn. „udzielenie kredytu długoterminowego w kwocie 4 600 000,00 zł na pokrycie planowego deficytu budżetowego oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych pożyczek i kredytów”, nie otwierać przed 18.05.2020 r. godz. 11:15”. Dokument musi być złożony w sekretariacie Urzędu Gminy Rybczewice, Rybczewice Drugie 119, 21-650 Rybczewice, przed upływem terminu składania ofert tj.: do 18.05.2020 r. do godz. 11:00. 5. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert, tj. do 18.05.2020 r. do godz. 11:00 (w przypadku wadium wniesionego w pieniądzu liczy się data wpływu środków na rachunek bankowy Zamawiającego). 6. Oferta Wykonawcy, który nie wniósł wadium podlega odrzuceniu. 7. Oferty Wykonawców, którzy wnieśli wadium w sposób nieprawidłowy, zostaną odrzucone. 8. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. 9. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 10. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 11. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie ust. 8, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 12. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 13. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli: 1) wykonawca, w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej, 2) wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 14. Wadium wniesione przez jednego ze wspólników konsorcjum uważa się za wniesione prawidłowo.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Określenie warunków załącznik nr 2 do SIWZ
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Formularz ofertowy, załącznik nr 5-6 do SIWZ

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach