Przetargi.pl
Udzielenie kredytu długoterminowego w kwocie 3.602.097,00 zł. (Znak postępowania IZP/341/1/5/10)

Gmina Piechowice ogłasza przetarg

  • Adres: 58-573 Piechowice, ul. Żymierskiego 49
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 075 7548900 , fax. 075 7612274
  • Data zamieszczenia: 2010-07-01
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Piechowice
    ul. Żymierskiego 49 49
    58-573 Piechowice, woj. dolnośląskie
    tel. 075 7548900, fax. 075 7612274
    REGON: 23082161200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://piechowice.bip.pbox.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie kredytu długoterminowego w kwocie 3.602.097,00 zł. (Znak postępowania IZP/341/1/5/10)
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest usługa (zadanie) pn.: Udzielenie kredytu długoterminowego w kwocie 3 602 097 zł. CPV 66 11 30 00-5 Usługi udzielania kredytu 2. Zamówienie polega na udzieleniu i obsłudze złotówkowego kredytu długoterminowego dla Gminy Miejskiej Piechowice tj. Zamawiającego w kwocie 3 602 097 zł (słownie: trzy miliony sześćset dwa tysiące dziewięćdziesiąt siedem złotych) na realizację zadań: a) finansowanie planowanego deficytu budżetowego Gminy Miejskiej Piechowice w wysokości 1 134 843 zł (słownie: jeden milion sto trzydzieści cztery tysiące osiemset czterdzieści trzy złote), b) spłatę wcześniej zaciągniętych pożyczek i kredytów w wysokości 1 221 433 zł , (słownie: jeden milion dwieście dwadzieścia jeden tysięcy czterysta trzydzieści trzy złote), c) wyprzedzające finansowanie działań finansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej w wysokości 1 245 821 zł (słownie: jeden milion dwieście czterdzieści pięć tysięcy osiemset dwadzieścia jeden złotych). 3. Po podpisaniu umowy kredyt uruchamiany będzie na podstawie pisemnych dyspozycji Zamawiającego w zależności od potrzeb. 4. Określenie wysokości transz kredytu oraz termin postawienia ich do dyspozycji Zamawiającego następować będzie poprzez złożenie przez Zamawiającego zapotrzebowania na środki (wzór zapotrzebowania stanowić będzie załącznik do umowy kredytowej, przy czym zwycięski (wybrany) Wykonawca przed podpisaniem umowy jest obowiązany przedłożyć Zamawiającemu do uzgodnienia i zaakceptowania wzór takiego zapotrzebowania) w terminie 3 dni przed postawieniem raty transzy do dyspozycji. 5. Wysokość zapotrzebowania uzależniona jest od terminów płatności faktur za wykonane prace przez wykonawców robót zadań finansowanych kredytem. 6. Zamawiający zastrzega sobie możliwość pokrycia ze środków udzielonego kredytu, wydatków już poniesionych na realizację zadań określonych w niniejszym SIWZ. 7. Zamawiający zastrzega sobie możliwość niewykorzystania całej kwoty kredytu bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek kosztów i bez wymaganej zgody Wykonawcy oraz konieczności sporządzania aneksu. 8. Spłata kapitału następować będzie w okresach rocznych do dnia 30 grudnia według następującego harmonogramu: a) w 2010 roku kwota 170 000 zł, b) w 2011 roku kwota 955 822 zł, c) w 2012 roku kwota 290 000 zł, d) w 2013 roku kwota 400 000 zł, e) w 2014 roku kwota 900 000 zł, f) w 2015 roku kwota 886 275 zł. 9. W szczególnie uzasadnionych przypadkach na wniosek Zamawiającego dopuszcza się możliwość - za zgodą Wykonawcy - przesunięcie terminu spłaty raty kredytu. Powyższy wniosek powinien być przedłożony przez Zamawiającego nie później niż na 3 dni przed terminem płatności raty kredytu, za wyjątkiem terminu określonego w punkcie 8 podpunkt f. 10. Karencja w spłacie kapitału do dnia 29 grudnia 2010 roku i odsetek do dnia 09 lutego 2011r. 11. Spłata kredytu wraz z odsetkami nastąpi z dochodów własnych gminy. 12. Zabezpieczeniem kredytu będzie weksel in blanco z deklaracją wekslową wraz z oświadczeniem o dobrowolnym poddaniu się egzekucji do kwoty, która zapewniłaby pokrycie odsetek i ewentualnych kosztów egzekucji. 13. Spłata odsetek, po upływie okresu karencji od wykorzystanego kredytu następować będzie w okresach miesięcznych, 10-tego dnia po upływie miesiąca. 11. Ostatnia rata odsetek płatna jest w terminie płatności ostatniej raty kredytu. 12. Przy naliczaniu oprocentowania za dany miesiąc przyjmuje się rzeczywistą liczbę dni miesiącu, a rok 365 dni. 13. Oprocentowanie kredytu zmienne w okresie kredytowania winno być ustalone w oparciu o stopę WIBOR 3M (cześć zmienna) + marża banku (część stała) w okresie kredytowania. 14. O wysokości oprocentowania w każdym kolejnym okresie odsetkowym Wykonawca będzie informował Zamawiającego na piśmie. 15. Strony ustalają, że element cenotwórczy tzw. marża banku Mb poza bazą oprocentowania określoną stawką WIBOR będzie wielkością stałą na czas obowiązywania umowy i nie będzie mogła podlegać żadnym zmianom. 16. Termin realizacji zamówienia: od daty zawarcia umowy do 30 grudnia 2015 r. Termin podpisania umowy uzależniony jest od daty rozstrzygnięcia procedury przetargowej. Przewidywany termin podpisania umowy : lipiec 2010r. 17. Okres kredytowania w terminie min. 3 dni od daty zawarcia umowy do 30 grudnia 2015 r. z możliwością wcześniejszej spłaty zadłużenia bez ponoszenia przez Zamawiającego dodatkowych opłat z tytułu skrócenia okresu kredytowania, jak również bez wpływu na warunki umowy. 18. Zamawiający zastrzega sobie możliwość wcześniejszej spłaty kredytu bez ponoszenia z tego tytułu dodatkowych kosztów, po uprzednim, z wyprzedzeniem co najmniej 1-miesięcznym, poinformowaniem o tym Wykonawcy tj. banku. 19. Kredyt udzielany jest w walucie polskiej. 20. Zamawiający zobowiązuje się do przedłożenia, wybranemu w drodze niniejszego przetargu Wykonawcy, następujących dokumentów: zaświadczenia o wyborze Burmistrza i powołaniu Skarbnika Gminy, zaświadczenie o nadaniu nr REGON i NIP Gminy, opinii RIO w sprawie zaciągnięcia przedmiotowego kredytu i możliwości jego spłaty, opinii banków o prowadzonych rachunkach i obsługiwanych kredytach. 21. Termin wykonania zamówienia: Zamówienie należy zrealizować w okresie: od daty zawarcia umowy do 30 grudnia 2015 roku. 22. Integralną częścią opisu przedmiotu zamówienia są obowiązki Wykonawcy wynikające z projektu umowy - załącznik nr 4 do SIWZ oraz Informacja o Zamawiającym stanowiąca Załącznik nr 5 do SIWZ. 23. Termin wykonania zamówienia: Zamówienie należy zrealizować w okresie: od daty zawarcia umowy do 30 grudnia 2015 r. 24. Integralną częścią opisu przedmiotu zamówienia są obowiązki Wykonawcy wynikające z projektu umowy - załącznik nr 4 do SIWZ oraz Informacja o Zamawiającym stanowiąca Załącznik nr 5 do SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 661300000
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Przystępując do niniejszego postępowania Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 10.000,00 zł (słownie złotych: dziesięć tysięcy złotych). 2. Forma wadium. 1) Wykonawca może wnieść wadium w jednej lub kilku formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy, tj.: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dna 9 listopada 2000r., o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr z 2007 Nr 42, poz. 275). 2) W przypadku złożenia przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, gwarancja powinna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy: a) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego tj. Gminy Miejskiej Piechowice), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, b) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją, c) kwotę gwarancji, d) termin ważności gwarancji, e) zobowiązanie gwaranta do bezwarunkowego zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust.3 ustawy PZP, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust.1 ustawy PZP, lub pełnomocnictw, a nie udowodnił, że nie wynikało to z przyczyn leżących po jego stronie, f) zobowiązanie gwaranta do bezwarunkowego zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż Wykonawca, którego ofertę wybrano: - odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, lub - nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub - zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 3) Postanowienia podpunktu 2) stosuje się odpowiednio do poręczeń, określonych powyżej w podpunktach: 1) b) oraz 1) e). 3. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. 4. Wadium w pieniądzu należy wnieść wyłącznie przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank Gospodarki Żywnościowej S.A. Oddział w Jeleniej Górze Nr 65 2030 0045 1110 0000 0080 3550 z adnotacją na tytule wpłaty: wadium - przetarg na udzielenie kredytu w wysokości 3.602.097,00 zł IZP/341/1/5/10. 5. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty wadium na rachunku Zamawiającego. 6. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - oryginał takiego dokumentu należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego w pok. 11 (Referat Finansowy I piętro). Jeżeli Wykonawca prześle ofertę pocztą winien kopię dowodu wniesienia wadium załączyć do oferty, natomiast oryginał dokumentu wadialnego umieścić w odrębnej kopercie oznaczonej oryginał dowodu wniesienia wadium. 7. Nie wniesienie wadium w terminie lub w sposób określony w SIWZ spowoduje wykluczenie Wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 2 pkt 2 ustawy, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą na podstawie art. 24 ust. 4 ustawy. 8. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt 11. 9. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 10. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy PZP, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, iż wynikało to z przyczyn nieleżących po jego stronie. UWAGA: W przypadku wadium w formie gwarancji lub poręczenia, dokument ten winien zawierać klauzulę gwarancji zapłaty wymaganej kwoty wadium po zaistnieniu w/w okoliczności - patrz punkt 2 ppkt 2) i 3). 12. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium zgodnie z punktem 8, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 13. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszonym o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek Wykonawcy. 14. Wadium wraz z odsetkami wniesione w pieniądzu przez Wykonawcę, którego oferta została uznana za najkorzystniejszą, na wniosek tego Wykonawcy, zaliczane jest przez Zamawiającego na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 15. Wykonawca, którego oferta została wybrana, traci wadium wraz z odsetkami na rzecz Zamawiającego w przypadku, gdy: a) odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://piechowice.bip.pbox.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach