Przetargi.pl
Udzielenie kredytu długoterminowego w kwocie 2 300 000,00 PLN z przeznaczeniem na finansowanie planowanego deficytu

Gmina Zembrzyce ogłasza przetarg

  • Adres: 34-210 Zembrzyce, Zembrzyce
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 338 746 040, , fax. 338 770 700
  • Data zamieszczenia: 2019-06-19
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Zembrzyce
    Zembrzyce 540
    34-210 Zembrzyce, woj. małopolskie
    tel. 338 746 040, , fax. 338 770 700
    REGON: 72182025000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zembrzyce.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie kredytu długoterminowego w kwocie 2 300 000,00 PLN z przeznaczeniem na finansowanie planowanego deficytu
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest: „Udzielenie kredytu długoterminowego w kwocie 2 300 000,00 PLN z przeznaczeniem na finansowanie planowanego deficytu”. Szczegółowy opis warunków udzielania kredytu: 1) Kwota: 2 300 000,00 PLN 2) Waluta: w złotych polskich (PLN) 3) Okres kredytowania: od dnia zawarcia umowy do 31.12.2029 r. z okresem karencji w spłacie rat kapitałowych do dnia 30.03.2021r. 4) Zamawiający planuje wykorzystanie kredytu transzami w momencie zaistnienia potrzeby płatniczej w kwocie 2 300 000,00 zł do dnia 31.12.2019 r. 5) Formą zabezpieczenia kredytu będzie weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową wystawiony przez Zamawiającego z kontrasygnatą Skarbnika Gminy. 6) Uruchomienie kredytu nastąpi na podstawie dyspozycji Zamawiającego złożonej w Banku przesłanej faksem lub pocztą elektroniczną, w terminie określonym w ofercie. 7) W przypadku niepostawienia przez bank kredytu do dyspozycji Zamawiającego w ustalonych terminach, Zamawiający zastrzega sobie prawo do odszkodowania za poniesione straty na zasadach ogólnych. 8) Zamawiający dopuszcza zmiany umowy w przypadku: przedterminowej spłaty kredytu, niewykorzystania kredytu, zmiany terminu uruchomienia kredytu. 9) Zamawiający może dokonać przedterminowej spłaty kredytu bez ponoszenia dodatkowych kosztów, po zawiadomieniu banku o planowanej przedterminowej spłacie kredytu z 3 dniowym wyprzedzeniem. 10) Zamawiający zastrzega sobie możliwość niewykorzystania całości lub części kredytu bez ponoszenia dodatkowych kosztów. 11) W przypadku niewykorzystania przez zamawiającego części kredytu lub dokonania wcześniejszej spłaty części kredytu, Strony ustalą nowy harmonogram spłaty w formie aneksu do umowy. 12) Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany treści umowy w zakresie terminów harmonogramu spłat rat kapitałowych i ich wysokości bez naliczania z tego tytułu prowizji. 13) Spłata rat kredytu będzie następowała w okresach kwartalnych od 31.03.2021 r. do 31.12.2029 r. ostatniego dnia roboczego miesiąca kończącego kwartał, gdzie: - w 2021 r. – 100 000,00 zł (4 raty po 25 000,00 zł); - w 2022 r. – 100 000,00 zł (4 raty po 25 000,00 zł); - w 2023 r. – 100 000,00 zł (4 raty po 25 000,00 zł); - w 2024 r. – 100 000,00 zł (4 raty po 25 000,00 zł); - w 2025 r. – 100 000,00 zł (4 raty po 25 000,00 zł); - w 2026 r. – 450 000,00 zł (4 raty po 112 500,00 zł); - w 2027 r. – 450 000,00 zł (4 raty po 112 500,00 zł); - w 2028 r. – 450 000,00 zł (4 raty po 112 500,00 zł); - w 2029 r. – 450 000,00 zł (4 raty po 112 500,00 zł). 14) Odsetki będą naliczane od faktycznego zadłużenia kredytowego i spłacane w okresach kwartalnych, począwszy od kwartału, w którym nastąpi uruchomienie kredytu. Spłata odsetek nastąpi w ostatnim dniu roboczym kończącym kwartał (dni robocze: poniedziałek-piątek). W przypadku gdy termin spłaty upływa w dniu wolnym ustawowo od pracy, spłata następuje w ostatnim dniu roboczym poprzedzającym dzień wolny ustawowo od pracy. Dla potrzeb porównywalności ofert przyjmuje się następujący termin uruchomienia kredytu 31.07.2019 r. (III kwartał 2019 r.). 15) Bank powiadomi Zamawiającego, faksem bądź pocztą elektroniczną, na 3 dni robocze przed planowaną datą spłaty odsetek o naliczonej kwocie tych odsetek. 16) Oprocentowanie kredytu ustalone kwartalnie na podstawie stawki WIBOR 3M, notowanej w ostatnim dniu roboczym miesiąca poprzedzającego okres, za który naliczane są odsetki i marży banku (stała w okresie obowiązywania umowy). Powyższe koszty są całkowitą wartością zamówienia. Zamawiający nie dopuszcza wprowadzenia do umów żadnych innych kosztów obsługi kredytu. 17) Zamawiający nie ponosi innych dodatkowych kosztów związanych z obsługą kredytu. 18) Wykorzystanie kredytu nastąpi w formie przelewu na rachunek Zamawiającego Nr 81 8128 0005 0000 0462 2000 0020. 19) Dodatkowo Zamawiający informuje, że: a) nie przewiduje podpisania oświadczenia o poddaniu się egzekucji z kontrasygnatą Skarbnika b) nie posiada zaległości wobec Zakładu Ubezpieczeń Społecznych i wobec Urzędu Skarbowego. Pozostałe informacje Zamawiającego istotne z punktu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego: Do obliczenia kwoty odsetek przyjmuje się rzeczywistą liczbę dni w każdym okresie rozliczeniowym w stosunku do liczby dni w roku (przyjmuje się, że każdy rok odsetkowy liczy 365 dni). Do wyliczenia ceny kredytu należy przyjąć WIBOR 3M z dnia 14.06.2019 roku, tj. 1,72%. - Na rachunkach Zamawiającego w bankach nie ciążą zajęcia egzekucyjne. - Nie posiadamy żadnych zobowiązań finansowych w bankach. - W ciągu ostatnich 36 miesięcy nie był prowadzony program postępowania naprawczego w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych. - W ciągu ostatnich 36 miesięcy nie były prowadzone wobec nas za pośrednictwem komornika sądowego postępowania egzekucyjne wszczynane na wniosek banków. - Nie posiadamy zaległych zobowiązań wobec ZUS lub US. - W ciągu ostatnich dwóch lat nie została podjęta uchwała o nieudzieleniu absolutorium organowi wykonawczemu reprezentującemu naszą jednostkę. - W przeszłości nie wystąpiły lub nie są planowane przejęcia z mocy prawa przez Gminę Zembrzyce zadłużenia: - po podmiocie, dla którego Gmina była podmiotem założycielskim, - na podstawie umowy z wierzycielem spółki prawa handlowego, - stowarzyszenia. W ofercie należy wskazać wysokość przyjętej stawki WIBOR 3M oraz marży kredytowej. Zamawiający nie dopuszcza zastosowania jakichkolwiek dodatkowych opłat i/lub prowizji poza marżą.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że jest bankiem w rozumieniu art. 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (t.j. Dz. U. z 2018 r., poz. 2187 ze zm.) oraz że posiada (aktualne) zezwolenie Komisji Nadzoru Finansowego na rozpoczęcie działalności bankowej, o którym mowa w art. 36 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (t.j. Dz. U. z 2018 r., poz. 2187 ze zm.), a w przypadku o którym mowa w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo bankowe inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy Prawo bankowe.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Inne dokumenty, które wykonawcy muszą złożyć w ofercie: 1) Wypełniony i podpisany Formularz oferty – zgodnie ze wzorem określonym w załączniku nr 1 do SIWZ stanowiącym ofertę. 2) Pełnomocnictwo (jeżeli dotyczy). dokument, z którego wynika upoważnienie do reprezentowania Wykonawcy, jeśli ofertę podpisuje pełnomocnik – dokument pełnomocnictwa oraz dokument, z którego wynika uprawnienie dla osoby udzielającej pełnomocnictwa, do dokonania takiej czynności, jeżeli takie umocowanie nie wynika z dokumentów ogólnie dostępnych w bazach CEIDG lub KRS. 3) Pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (w przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie), ewentualnie umowa o współdziałaniu, z której wynikać będzie przedmiotowe pełnomocnictwo. Pełnomocnictwo należy przedłożyć w oryginale lub kopii poświadczonej „za zgodność z oryginałem” przez notariusza. 4. Wykonawca w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej Zamawiającego informacji z otwarcia ofert, o której mowa w art. 86 ust.5, przekazuje zamawiającemu, bez wezwania, oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 23 ustawy PZP na formularzu według wzoru jak w załączniku nr 4 do SIWZ Oświadczenie złożone jednocześnie z ofertą będzie brane pod uwagę tylko i wyłącznie przypadku wybrania na załączniku nr 4 do SIWZ pozycji: „NIE NALEŻYMY DO ŻADNEJ grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 23 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t. j. Dz. U. 2018r poz.1986 z późn. zm),” Należy jednak w tym przypadku pamiętać, że jakakolwiek zmiana sytuacji wykonawcy w toku postępowania (włączenie do grupy kapitałowej) będzie powodowała obowiązek aktualizacji takiego oświadczenia po stronie wykonawcy. 5. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Z dokumentu (np. zobowiązania) musi wynikać w szczególności: 1) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; 2) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 3) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 4) czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje usługi, których wskazane zdolności dotyczą

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach