Przetargi.pl
Udzielenie kredytu długoterminowego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu gminy Dąbrowa Biskupia

Gmina Dąbrowa Biskupia ogłasza przetarg

  • Adres: 88-133 Dąbrowa Biskupia, Topolowa 2
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. +48 52 3117000 , fax. +48 52 5065420
  • Data zamieszczenia: 2023-05-16
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Dąbrowa Biskupia
    Topolowa 2
    88-133 Dąbrowa Biskupia, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. +48 52 3117000, fax. +48 52 5065420
    REGON: 092350731
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://gm-dabrowa-biskupia.rbip.mojregion.info

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie kredytu długoterminowego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu gminy Dąbrowa Biskupia
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest :Udzielenie kredytu długoterminowego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu gminy Dąbrowa Biskupia2. Warunki kredytu:Kwota kredytu 929 182,32 zł.Kredyt będzie dostępny bezpośrednio po zawarciu umowy. Uruchomienie kredytu nastąpi na podstawie pisemnego wniosku Zamawiającego złożonego Wykonawcy nie później niż na 3 dni robocze przed planowaną datą wypłaty i nie później niż do dnia 29.12.2023r. Spłata odsetek od kredytu rozpocznie się od dnia zaciągnięcia kredytu, płatne ostatniego dnia roboczego każdego miesiąca. Odsetki naliczane będą od faktycznie wykorzystanego kredytu.Spłata kredytu od 01.01.2024r. do 31.12.2035r.Karencja w spłacie kredytu do dnia 31.12.2023r.Spłata kredytu nastąpi w równych ratach miesięcznych, po upływie okresu karencji, od dnia 01.01.2024r. płatnych ostatniego dnia roboczego każdego miesiąca. Kredyt będzie udzielony w oparciu o zmienną stopę procentową, na podstawie stawki referencyjnej WIBOR 1M powiększonej o oferowaną marżę banku, która jest wiążąca w całym okresie kredytowania. Zmiana oprocentowania kredytu będzie następować zgodnie ze zmianą stawki WIBOR 1M (notowanej ostatniego dnia miesiąca poprzedzającego rozpoczęcie kolejnego miesięcznego okresu obrachunkowego).W przypadku likwidacji stawki WIBOR 1M zostanie ona, za porozumieniem stron zamieniona na stawkę, która zastąpi stawkę WIBOR 1M albo stawkę najbardziej zbliżoną wielkością i charakterem do stawki WIBOR 1M bez kosztów obciążających Zamawiającego.W przypadku gdy stawka bazowa WIBOR 1M będzie ujemna, to do czasu osiągnięcia przez nią wartości dodatnich, przyjmuje się do wyliczenia odsetek stawkę bazową równą 0.Kredyt zostanie przekazany przelewem na rachunek bankowy Gminy Dąbrowa Biskupia w Banku Spółdzielczym w Piotrkowie Kujawskim o numerze 84 9551 0002 0200 0101 2000 0001.Udzielenie kredytu nie może być uzależnione od zmiany bankowej obsługi budżetu gminy na bank kredytujący.Wszelkie rozliczenia pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą będą prowadzone w złotych polskich.Zamawiający zastrzega sobie możliwość niewykorzystania pełnej kwoty kredytu, przy jednoczesnym braku dodatkowych opłat od kwoty niewykorzystanego kredytu.Wykonawca nie będzie żądał od Zamawiającego żadnych innych dodatkowych opłat ani prowizji poza określonymi w złożonej ofercie.Zabezpieczeniem kredytu będzie weksel in blanco z deklaracją wekslową podpisany przez Wójta Gminy Dąbrowa Biskupia z kontrasygnatą Skarbnika Gminy. Zamawiający nie wyraża zgody na poddanie się egzekucji w trybie art. 777 k.p.c.Do wyliczenia odsetek przyjęta będzie rzeczywista liczba dni kalendarzowych w poszczególnych miesiącach i w roku.Wykonawca na co najmniej 3 dni robocze przed upływem terminu kolejnej raty poinformuje pisemnie o wysokości odsetek.W całym okresie kredytowania naliczanie odsetek będzie dokonywane od aktualnego zadłużenia z tytułu kredytu. Nie dopuszcza się kapitalizacji odsetek.Zamawiający zastrzega możliwość spłaty kapitału przed upływem okresu kredytowania, jak również możliwość spłaty kapitału w ratach i terminach innych niż wynikających z harmonogramu spłat. Zdarzenie możliwe jest w przypadku osiągnięcia przez Zamawiającego dobrego wyniku finansowego potwierdzonego nadwyżką budżetową. Wykonawca dokona stosownego przeliczenia spłaty rat kapitałowych i odsetkowych, stosownie do treści wniosku złożonego przez Zamawiającego. Za powyższe czynności Wykonawca nie będzie pobierał żadnych dodatkowych opłat i prowizji.3. Projektowane postanowienia umowy zawiera załącznik nr 1 do SWZ.4. Sytuację finansową i zdolność kredytową Gminy Dąbrowa Biskupia określają dokumenty stanowiące Załącznik nr 4 do SWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 5. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczymZamawiający nie wyznacza warunków w tym zakresie;2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisówWykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że posiada zezwolenie Komisji Nadzoru Finansowego na prowadzenie działalności bankowej, o której mowa w art. 36 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Prawo bankowe (Dz. U. z 2022 r. poz. 2324 z późn. zm.), a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 tej ustawy inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności bankowej przed dniem wejścia w życie tej ustawy;3) sytuacji ekonomicznej lub finansowejZamawiający nie wyznacza warunków w tym zakresie;4) zdolności technicznej lub zawodowejZamawiający nie wyznacza warunków w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-05-24

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach