Przetargi.pl
Udzielenie kredytu długoterminowego inwestycyjnego do kwoty 1.100.000,00 PLN oraz kredytu odnawialnego do kwoty limitu 700.000,00 PLN.

"Przedsiębiorstwo Gospodarki Odpadami w Suwałkach" Sp. z o.o. ogłasza przetarg

  • Adres: 16-400 Suwałki, ul. Sejneńska 82
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel. 87 5665213 , fax. 87 5665213
  • Data zamieszczenia: 2012-11-05
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: "Przedsiębiorstwo Gospodarki Odpadami w Suwałkach" Sp. z o.o.
    ul. Sejneńska 82 82
    16-400 Suwałki, woj. podlaskie
    tel. 87 5665213, fax. 87 5665213
    REGON: 20068090000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.pgo.suwalki.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: Komunalna spółka prawa handlowego.

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie kredytu długoterminowego inwestycyjnego do kwoty 1.100.000,00 PLN oraz kredytu odnawialnego do kwoty limitu 700.000,00 PLN.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na udzieleniu i obsłudze: 1) złotówkowego kredytu długoterminowego inwestycyjnego do wysokości 1.100.000,00 PLN (słownie: jeden milion sto tysięcy złotych) z przeznaczeniem na finansowanie kwoty netto na realizację inwestycji pn. Dostosowanie instalacji Przedsiębiorstwa Gospodarki Odpadami w Suwałkach Sp. z o.o. do wymagań stawianych RIPOK, współfinansowanej przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Białymstoku, zwanego również w treści SIWZ (Kredytem Nr 1) oraz, 2) złotówkowego kredytu odnawialnego do kwoty limitu 700.000,00 PLN (słownie: siedemset tysięcy złotych) z przeznaczeniem na finansowanie kwot należnych z tytułu podatku od towarów i usług dotyczącego przedmiotowej inwestycji, które będzie uiszczał Zamawiający, a następnie ubiegał się o ich zwrot od właściwego organu, zwanego również w treści SIWZ (Kredytem Nr 2). 2. Szczegółowe warunki zamówienia: 2.1 Wykonawca postawi do dyspozycji Zamawiającego w rachunku kredytowym w banku kredytującym złotówkowy kredyt długoterminowy inwestycyjny do wysokości 1.100.000 zł (Kredyt Nr 1). Kredyt długoterminowy będzie uruchamiany w częściach. Termin uruchomienia pierwszej części - do 31.01.2013 roku. Uruchomienie każdej następnej części będzie uzależnione od postępu robót i wysokości ponoszonych kosztów przy realizacji inwestycji, na którą kredyt jest przeznaczony. Uruchamianie kredytu będzie następowało w formie bezgotówkowej, na podstawie przedłożonych faktur, w terminie 3 dni przed żądanym terminem uruchomienia części kredytu. 2.2 Wykonawca uruchomi linię kredytową złotówkowego kredytu odnawialnego do kwoty limitu 700.000,00 zł (Kredyt Nr 2). Termin uruchomienia pierwszej części do dnia 31.12.2012 roku. Kredyt będzie uruchamiany częściami z możliwością jego wielokrotnego wykorzystania w ramach przyznanego limitu kredytowego w formie bezgotówkowej, na podstawie przedłożonych faktur w terminie 3 dni przed żądanym terminem uruchomienia części kredytu. 2.3 Okres kredytowania wynosi: 2.3.1 kredytu Nr 1 - od daty zawarcia umowy do dnia 31 grudnia 2020 r.; 2.3.2 kredytu Nr 2 - od dnia zawarcia umowy do dnia 31.12.2013r.; 2.4 Okres karencji przy spłacie kredytu Nr 1 do 31 grudnia 2013 r.; 2.5 Prowizja Wykonawcy od udzielonego kredytu Nr 1 i Nr 2 nie może być wyższa niż 0,5%. 2.6 Prowizja Wykonawcy naliczana będzie: 2.6.1Proporcjonalnie od faktycznej kwoty uruchomionego kredytu Nr 1. Opłata prowizji nastąpi poprzez potrącenie przez Bank kwoty prowizji z wypłaty części kredytu w wysokości stanowiącej iloczyn stawki prowizji określonej w ofercie banku (wg załącznika nr 1 do SIWZ) oraz kwoty wypłaconego kredytu. 2.6.2 Prowizja Wykonawcy od kredytu Nr 2 naliczona będzie jednorazowo od wysokości limitu kredytowego, płatna w ciągu 7 dni od dnia przekazania transzy do dyspozycji. 2.7 Marża Wykonawcy jest stała w okresie umowy w stosunku do kredytu Nr 1 i Nr 2. 2.8 Wykonawca nie będzie pobierał żadnych innych prowizji i płatzwiązanych z realizacją umowy o udzielenie kredytu Nr 1 i Nr 2. 2.9 Wykonawca nie będzie pobierał odsetek i innych opłat od niewykorzystanych części kredytów Nr 1 i Nr 2. 2.10 Bazowa stopa oprocentowania kredytów Nr 1 i Nr 2 oparta będzie na stawce WIBOR 1M powiększonej o marżę Wykonawcy. 2.11 Kwota wykorzystanego kredytu Nr 1 i Nr 2 jest oprocentowana w stosunku rocznym według zmiennej stopy procentowej. Stopa procentowa równa jest wysokości stawki referencyjnej powiększonej o marżę banku. Stawkę referencyjną stanowi stawka WIBOR 1M ustalana dla pierwszego okresu obrachunkowego według notowań na 2 dni robocze poprzedzające dzień całkowitej lub częściowej wypłaty kredytu, a dla kolejnych okresów obrachunkowych na dwa dni robocze poprzedzające rozpoczęcie danego okresu obrachunkowego. W przypadku braku notowań stawki WIBOR dla drugiego dnia roboczego, do wyliczenia stopy procentowej stosuje się odpowiednio notowania z dnia poprzedzającego, w którym było prowadzone notowanie stawki WIBOR. W każdym okresie obrachunkowym wchodzącym w skład umownego okresu kredytowania stopa oprocentowania kredytu jest stała. 2.12 Naliczanie odsetek od Kredytu Nr 1 i Nr 2 następować będzie w okresach kwartalnych, przy czym pierwsze naliczenie odsetek dokonane będzie za kwartał w którym dokonano wypłat pierwszych części kredytów, kolejne kwartalne okresy obrachunkowe liczone są od dnia zakończenia poprzedniego okresu obrachunkowego, ostatni okres obrachunkowy kończy się w dniu całkowitej spłaty kredytów. Po zakończeniu okresu kwartalnego Wykonawca doręczy Zamawiającemu wyliczenie odsetek do 5 dnia następnego miesiąca, a spłata odsetek nastąpi do 15-ego dnia miesiąca następującego po upływie okresu kwartalnego. Spłata odsetek będzie następować w ciężar rachunku wg dyspozycji Zamawiającego. Odsetki będą naliczane tylko od faktycznie wykorzystanych środków. Do obliczenia kwoty odsetek przyjmuje się rzeczywistą liczbę dni wykorzystania kredytów w stosunku do 365 lub 366 dni w roku. 2.13 Spłata kapitału kredytu Nr 1 następować będzie po upływie karencji: a) w ratach kwartalnych, płatnych w ostatnim dniu miesiąca kończącego kwartał, b) pierwsza rata kredytu będzie płatna w dniu 31.03.2014r., c) okres spłaty - 28 rat kwartalnych w okresie 01.01.2014r- 31.12.2020r., d) wysokość rat - 40.000,00 (słownie: czterdzieści tysięcy złotych), z zastrzeżeniem lit.e)., e) ostatnia rata kredytu w wysokości 20.000,00 (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych). 2.14 Spłata kapitału Kredytu Nr 2: a) wpływ środków pieniężnych na rachunek bankowy z tytułu zwrotu podatku od towarów i usług z właściwego urzędu skarbowego spowoduje spłatę i odnowienie kredytu i możliwość jego wielokrotnego wykorzystania w ramach przyznanego limitu kredytowego, b) całkowita spłata kredytu nastąpi do dnia 31.12.2013 roku, c) ostateczny termin wykorzystania kredytu - do dnia 30.11.2013r. 2.15 Zamawiający zastrzega sobie możliwość wcześniejszej spłaty większej kwoty kapitału Kredytu Nr 1 bez dodatkowych prowizji i opłat. Strony ustala nowy harmonogram spłaty kredytu w formie aneksu do umowy. Zamawiający jest zobowiązany powiadomić Wykonawcę o planowanej wcześniejszej spłacie zadłużenia z wyprzedzeniem na co najmniej 7 dni kalendarzowych podając termin i wysokość planowanej spłaty. 2.16 Zamawiający zastrzega sobie prawo do rezygnacji z wykorzystania części Kredytu Nr 1 lub Kredytu Nr 2 bez ponoszenia kosztów, a Wykonawca obowiązany jest wyrazić na to zgodę. W przypadku nie wykorzystania przez Zamawiającego pełnej kwoty Kredytu Nr 1 lub Kredytu Nr 2, wysokość odsetek będzie wynikała z wartości faktycznie wykorzystanego Kredytu Nr 1 lub Kredytu Nr 2. Za niewykorzystanie Kredytu Nr 1 lub Kredytu Nr 2 w pełnej wysokości Zamawiający nie będzie ponosił żadnych opłat. 2.17 W przypadku wcześniejszej spłaty Kredytu Nr 1 lub Kredytu Nr 2, Wykonawca nie będzie pobierał dodatkowych opłat i prowizji z tego tytułu. W sytuacji, kiedy Kredyt Nr 1 lub Kredyt Nr 2 będzie spłacony wcześniej, odsetki liczone będą do dnia spłaty kredytu, a nie do końca okresu umowy (zastrzeżenie możliwości przedterminowej spłaty kredytu bez ponoszenia dodatkowych kosztów). O zmianie terminu spłaty kredytu Zamawiający poinformuje w formie pisemnej. 2.18 Za datę wykorzystania Kredytu Nr 1 i Kredytu Nr 2, od której naliczane będą odsetki, przyjmuje się datę wypłaty kolejnych części kredytu. 2.19 W przypadku, gdy termin spłaty raty Kredytu Nr 1 przypadnie w dzień wolny od pracy, Zamawiający dokona wymaganej spłaty raty kredytu w pierwszym dniu roboczym następującym po wyznaczonej dacie spłaty. 2.20 W przypadku, gdy termin spłaty odsetek Kredytu Nr 1 i Kredytu Nr 2 przypadnie w dzień wolny od pracy, Zamawiający dokona wymaganej spłaty odsetek w pierwszym dniu roboczym następującym po wyznaczonej dacie spłaty. 2.21 Zabezpieczeniem Kredytu Nr 1 będzie: a) weksel własny in blanco wraz z deklaracja wekslową, wystawiony przez Zamawiającego oraz, b) zastaw rejestrowy o wartości ok. 3.000.000 zł ustanowiony na linii do segregacji odpadów komunalnych będącej przedmiotem niniejszej inwestycji, po przekazaniu powstałego środka trwałego do użytkowania wraz z cesją praw z polisy ubezpieczeniowej dot. środka trwałego będącego przedmiotem zastawu rejestrowego. 2.22 Zabezpieczeniem Kredytu Nr 2 będzie: a) weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową wystawiony przez Zamawiającego oraz, b) pełnomocnictwo do rachunku. 2.23 Uruchomianie kredytów będzie następowało sukcesywnie: 2.23.1 Kredyt Nr 1 w terminie do 3 dni od daty złożenia wniosku przez Zamawiającego o kolejną część, przy czym ostatnia transza wpłynie na rachunek bankowy Zamawiającego nie później niż 31 grudnia 2013 r. 2.23.2 Kredyt Nr 2 uruchomiany będzie częściami z możliwością jego wielokrotnego wykorzystania w ramach przyznanego limitu kredytowego w terminie 3 dni od daty złożenia wniosku przez Zamawiającego, na podstawie przedłożonych faktur. 2.24 Realizacja dyspozycji Zamawiającego będzie następowało w formie bezgotówkowej na rachunki kredytowe Zamawiajacego otworzone przez Wykonawcę.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 661130005
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1.Wykonawca zapewni jako część swojej oferty wadium w wysokości: 11.000,00 zł (słownie: jedenaście tysięcy złotych) na całość zamówienia. 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tj.Dz. U. z 2007 r Nr 42 poz.275). Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Przedsiębiorstwa Gospodarki Odpadami w Suwałkach Sp. z o.o. Pekao S.A. II.O w Suwałkach nr 57 1240 3363 1111 0010 4404 5992 w terminie do dnia 26.11.2012 r. do godz. 10:00 (decyduje data wpływu środków na rachunek zamawiającego). Kserokopię dowodu wniesienia wadium w pieniądzu należy złożyć w ofercie. Wadium w pozostałych formach - oryginały - składa się w Przedsiębiorstwie Gospodarki Odpadami w Suwałkach Sp. z o.o. ul. Buczka 150A, 16-400 Suwałki w pokoju Nr (Kadry) przed upływem terminu składania ofert.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.pgo.suwalki.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach