Przetargi.pl
Udzielenie kredytu długoterminowego dla Gminy Paszowice w kwocie 2 400 000,00 zł. na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu oraz na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu pożyczek.

Gmina Paszowice ogłasza przetarg

  • Adres: 59-411 Paszowice, Paszowice
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 768 701 793
  • Data zamieszczenia: 2020-06-03
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Paszowice
    Paszowice 137
    59-411 Paszowice, woj. dolnośląskie
    tel. 768 701 793
    REGON: 54461600000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: bip.paszowice.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie kredytu długoterminowego dla Gminy Paszowice w kwocie 2 400 000,00 zł. na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu oraz na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu pożyczek.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Udzielenie kredytu długoterminowego dla Gminy Paszowice w kwocie 2 400 000,00 zł. na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu oraz na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu pożyczek w kwocie 254.730,00 zł. Finansowanie wkładu własnego na projekty realizowane z udziałem funduszy europejskich w kwocie 1.092.000,00 zł. Wybrany Wykonawca jest zobowiązany do zawarcia umowy w terminie i miejscu wyznaczonym przez Zamawiającego nie wcześniej niż 5 lub 10 dni (zależnie od sposobu przekazania zawiadomienia o wyborze oferty) od dnia przekazania zawiadomienia o wyborze oferty i nie później niż w terminie związania ofertą z uwzględnieniem art. 94 ust. 1. Bank postawi do dyspozycji Zamawiającego kredyt w formie przelewu środków na wskazany przez Zamawiającego rachunek bankowy zgodnie z przeznaczeniem. 2. Kredyt udzielony zostanie na okres do dnia 16 grudnia 2032 r. i zostanie wykorzystany przez Zamawiającego na finansowanie deficytu budżetu Gminy Paszowice w roku 2020. 3. Zamawiający wykorzystywać będzie kredyt bezgotówkowo, wydając dyspozycje w cię-żar rachunku kredytowego. Ostateczny termin wykorzystania kredytu upływa 31 grudnia 2020 r. 4. Kredyt zostanie udzielony po ustanowieniu zabezpieczeń, nie później niż w terminie …….. dni* roboczych od pisemnej dyspozycji Zamawiającego. * zgodnie z ofertą Banku złożoną w postępowaniu przetargowym Prawnym zabezpieczeniem spłaty kredytu jest weksel własny in blanco z wystawienia Zamawiającego z kontrasygnatą Skarbnika Gminy Paszowice wraz z deklaracją wekslo-wą. 5. Zamawiający zastrzega, że wykorzystanie kredytu w kwocie niższej niż kwota 2 400 000 ,00 zł, nastąpi bez ponoszenia z tego tytułu dodatkowych kosztów (opłat, prowizji itp.). 6. Zamawiający wymaga w przypadku wcześniejszej spłaty kredytu nie naliczania dodat-kowych opłat z tytułu skrócenia okresu kredytowania. Odsetki będą wówczas naliczane tylko za okres i od kwoty faktycznego zadłużenia. 7. Bank nie pobierze prowizji przygotowawczej za udzielenie Kredytu, 8. W okresie korzystania z Kredytu Zamawiający zobowiązuje się do przedkładania w Banku Opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej o rocznych i półrocznych sprawozda-niach z wykonania budżetu oraz kwartalnych sprawozdań budżetowych Rb–27S, Rb-28S, Rb-NDS, Rb-N, Rb-Z, niezwłocznie po ich sporządzeniu. 9. Kredytobiorca zobowiązuje się do pisemnego powiadamiania Banku o każdej zmianie danych dotyczących osób uprawnionych do reprezentowania Zamawiającego w zakre-sie praw i obowiązków majątkowych oraz o zmianie siedziby Zamawiającego. 10. Oprocentowanie kredytu będzie ustalane miesięcznie wg stawki WIBOR 1 M notowanej w ostatnim dniu roboczym kwartału poprzedzającego kwartał, za który odsetki są nali-czane + marża banku w wysokości wynikające ze złożonej oferty. 11. Kredyt nie będzie obciążony innymi kosztami niż wymienione w p 10 12. W całym okresie kredytowania marża Banku pozostanie na niezmienionym poziomie, z zastrzeżeniem zapisów p. 21 13. Spłata wykorzystanego kredytu oraz spłata odsetek dokonywana będzie wg następują-cych ustaleń: 1) Okres spłaty kapitału i odsetek: lata 2020-2032 2) Karencja w spłacie rat kapitałowych i odsetek: Karencja w spłacie rat kapitałowych - do dnia 16.06.2021 r. -Projektowane spłaty kredytu ustala się następująco: - 16.06.2021 r. 50.000 zł, 16.12.2021 r. 50.000 zł, - 16.06.2022 r. 50.000 zł, 16.12.2022 r. 50.000 zł - 16.06.2023 r. 50.000 zł, 16.12.2023 r. 50.000 zł - 16.06.2024 r. 80.000 zł, 16.12.2024 r. 80.000 zł - 16.06.2025 r. 80.000 zł, 16.12.2025 r. 80.000 zł - 16.06.2026 r. 80.000 zł, 16.12.2026 r. 80.000 zł - 16.06.2027 r. 80.000 zł, 16.12.2027 r. 80.000 zł - 16.06.2028 r. 80.000 zł, 16.12.2028 r. 80.000 zł - 16.06.2029 r. 162.500 zł, 16.12.2026 r. 162.500 zł - 16.06.2030 r. 162.500 zł, 16.12.2030 r. 162.500 zł - 16.06.2031 r. 162.500 zł, 16.12.2031 r. 162.500 zł - 16.06.2032 r. 162.500 zł, 16.12.2032 r. 162.500 zł Spłata odsetek dokonywana będzie w okresach miesięcznych, na ostatni dzień każdego miesiąca (kalendarzowego), począwszy od miesiąca w którym zostanie uruchomiona pierwsza transza. Odsetki naliczane będą od kwoty wykorzystanego kredytu. 14. Ostateczny harmonogram spłat kredytu zostanie ustalony niezwłocznie po zakończeniu okresu wykorzystania kredytu. 15. Bank zobowiązuje się do przekazania Zamawiającemu informacji o wysokości rat od-setkowych przypadających do spłaty na koniec każdego miesiąca, nie później niż 7 dni przed upływem terminu płatności. 16. W przypadku, gdy termin spłaty zobowiązań z tytułu kredytu (tj. raty kredytu lub odse-tek) przypada na dzień wolny od pracy, Zamawiający ureguluje wymaganą ratę i odsetki w pierwszy dzień roboczy po wyznaczonej dacie spłaty. 17. Stosownie do zapisów art. 144 ust 1 ustawy Prawo zamówień publicznych dopuszcza się możliwość dokonywania istotnych zmian w umowie w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Banku, jeśli wystąpi co najmniej jedna z niżej wy-mienionych okoliczności: 1) z powodu nadzwyczajnej zmiany stosunków spełnienie świadczenia w sposób zgodny z umową byłoby połączone z nadmiernymi trudnościami albo groziłoby jednej ze stron rażącą stratą. 2) nastąpi wywierająca bezpośredni wpływ na dalsze wykonywanie umowy zmiana obowiązującego prawa. 3) nastąpi zmiana Banku w przypadkach sukcesji generalnej następującej w wyniku dozwolonego przekształcenia podmiotu oraz w przypadkach szczególnej sukcesji z mocy prawa. 4) nastąpi zmiana danych Banku bez zmian samego Banku (np. zmiana siedziby, adresu, nazwy). 5) nastąpi konieczność: zmiany podwykonawcy, powierzenia wykonania części zakresu umowy podwykonawcy lub zmiany zakresu wykonania części zamówienia przez pod-wykonawcę. 6) nastąpi konieczność zmiany wysokości wynagrodzenia (marży) Banku w wyniku zmiany przepisów w zakresie: a) stawki podatku od towarów i usług. b) wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2. ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę, c)zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne - jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania umowy przez Bank. 7) Zmiana wynagrodzenia, o której mowa w pkt. 17 ppkt 6 może nastąpić wówczas, gdy Bank w terminie 14 dni od daty wejścia w życie zmiany przepisów w zakresie wskazanym odpowiednio wystąpi do Zamawiającego z wnioskiem zawierającym co najmniej: szczegółową kalkulację, w której wykaże realny wpływ przedmiotowych zmian na marżę banku, o której mowa w umowie i wskaże wysokość tej zmiany. Z przedstawionej kalkulacji musi wynikać, że: a) wzrost wynagrodzenia nie przyczyni się do bezpodstawnego wzbogacenia Banku i nie jest podyktowany przerzuceniem ryzyka działalności na Zamawiającego, b) wzrost kosztów Banku spowodowany zaistnieniem okoliczności wymienionych odpowiednio powyżej został równomiernie rozłożony na wszystkich kontrahentów Banku 18. Zamawiający zastrzega sobie 30 – dniowy termin na akceptację nowej marży dotyczącej usługi objętej umową lub żądanie od Banku dodatkowych wyjaśnień lub dokumentów. W przypadku uznania przez Zamawiającego wniosku Banku zmiana marży będzie obowiązywała od dnia obowiązywania aktu prawnego wprowadzającego zmiany. W przypadku odmowy uznania wniosku Banku usługi świadczone będą na dotychczasowych warunkach. 19. Ponadto dopuszcza się możliwość wprowadzenia do zawartej umowy zmian, które będą wynikały z następujących okoliczności: 1) skrócenia okresu spłaty kredytu na wniosek Zamawiającego, 2) zmiany terminów spłat rat kredytu na wniosek Zamawiającego, 3) zmiany wysokości transz kredytu, 4) zmiany terminów uruchomienia transz kredytu. 20. Wszelkie zmiany umowy wymagają formy pisemnej w postaci aneksu pod rygorem nieważ-ności. 21. Bank nie może przenieść wierzytelności wynikających z niniejszej umowy na podmiot trzeci bez zgody Zamawiającego. 22. Bank zobowiązuje się do przedstawienia umowy zawierającej zapisy i wymagania niniej-szej specyfikacji w terminie 7 dni od daty ogłoszenia o wyborze oferty. 23. Wykonawca jest zobowiązany do przedłożenia wzoru umowy . 24. Wzór umowy winien uwzględniać między innymi: • zapisy z pkt II SIWZ – opis przedmiotu zamówienia : 25. Uruchomienie kredytu na podstawie pisemnej dyspozycji zamawiającego do dnia 30 grudnia 2020 r. 26. Okres kredytowania: uruchomienie I transzy 2020 do 16 grudnia 2032 r.. 27. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany okresu kredytowania, zmiany wysokości rat oraz okresu karencji. 28. Oprocentowanie kredytu wyrażone jako stawka WIBOR 1M i marża banku, przy czym stawka WIBOR 1M za każdy okres odsetkowy ustalana będzie na podstawie stawki WIBOR 1M ogłoszona, przez Narodowy Bank Polski dla ostatniego dnia miesiąca poprzedzającego okres obrachunkowy. Zmiana wysokości oprocentowania kredytu następować będzie raz w miesiącu na pierwszy dzień każdego miesiąca. Okres odsetkowy obejmuje okres jednego miesiąca. Marża banku będzie wielkością stałą wyrażoną w procentach i będzie obowiązywała przez cały okres kredytowania. 29. Bank nie będzie pobierał jednorazowej prowizji za udzielenie kredytu, w tym za rozpatrzenie wniosku, za wypłatę transz, za zmianę harmonogramu, za aneksowanie umowy, za wcześniejszą spłatę, za otwarcie i obsługę rachunku na potrzeby kredytu. 30. Bank nie będzie pobierać żadnych dodatkowych opłat i prowizji z tytułu udzielenia i obsługi kredytu poza wymienionymi w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. 31. Zabezpieczenie spłaty kredytu stanowi wyłącznie weksel in blanco z deklaracją wekslową. oraz zapisy : • wymagania dla wykonawcy dotyczące zatrudnienia na umowę o pracę 1. Zamawiający na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Pzp wymaga, aby przy realizacji zamówienia, Wykonawca z którym Zamawiający podpisze umowę, zatrudniał będzie osobę wykonującą czynności przy obsłudze udzielanego kredytu. - Zatrudnienie na podstawie umowy o pracę w/w pracownika powinno trwać nieprzerwanie przez cały okres trwania umowy. 2.Dla udokumentowania tego faktu Wykonawca, przedstawi zamawiającemu, w terminie 14 dni od daty podpisania umowy wykaz osób zatrudnionych przy realizacji zamówienia na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem czynności jakie będą oni wykonywać – w sposób określony w art.22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. – Kodeks pracy . 3. Wykonawca zobowiązany jest zgłaszać zmiany osób, o których mowa w pkt 3.1, najpóźniej do 14 dni od zmiany. 4. Zamawiający w ramach uprawnień w zakresie kontroli spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust 3a ustawy PZP ma prawo żądać w szczególności 4) oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu pracownika na podstawie umowy o pracę, 5) poświadczonej za zgodność z oryginałem kopii umowy o pracę zatrudnionego pracownika 6) innych dokumentów – zawierających informacje, w tym dane osobowe, niezbędne do weryfikacji zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, w szczególności imię i nazwisko zatrudnionego pracownika, datę zawarcia umowy o pracę, rodzaj umowy o pracę oraz zakres obowiązków pracownika. • dotyczące zmiany wysokości wynagrodzenia należnego wykonawcy, w przypadku zmiany: a) stawki podatku od towarów i usług, b) wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawi przepisów ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę, c) zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne d) zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych - jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez wykonawcę. • dotyczące kar umownych: Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną w wysokości 1 000,00 (słownie złotych: jeden tysiąc) zł za każdy przypadek: 1) nie zatrudnienia na umowę o pracę osób wykonujących czynności przy obsłudze udzielanego kredytu 2) za zwłokę w przedłożeniu wykazu osób, wykonujących czynności przy obsłudze udzielanego kredytu, za każdy dzień zwłoki, 16.3. Wybrany Wykonawca jest zobowiązany do zawarcia umowy w terminie i miejscu wyznaczonym przez Zamawiającego nie wcześniej niż 5 dni od dnia przekazania zawiadomienia o wyborze oferty i nie później niż w terminie związania ofertą z uwzględnieniem art. 94 16.4 W przypadku otrzymania zamówienia przez podmiot występujący wspólnie Wykonawca przed podpisaniem umowy jest zobligowany do przedłożenia umowy regulującej współpracę podmiotu występującego wspólnie.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zezwolenie Komisji nadzoru Bankowego zgodnie z ustawą z dnia 29.08.1997 r. Prawo Bankowe ( t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 2357 ze zm.) lub inny dokument równoważny potwierdzający, że Wykonawca jest uprawniony do wykonywania czynności bankowych, w przypadku gdy nie działa na podstawie zezwolenia wydanego przez Komisję Nadzoru Finansowego.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach