Przetargi.pl
Udzielenie kredytu dla Powiatu Inowrocławskiego w wysokości 4 820 000,00 zł

Powiat Inowrocławski ogłasza przetarg

  • Adres: 88-100 Inowrocław, aleja Ratuszowa
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 523 592 100, , fax. 523 574 820
  • Data zamieszczenia: 2020-07-03
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Inowrocławski
    aleja Ratuszowa 38
    88-100 Inowrocław, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 523 592 100, , fax. 523 574 820
    REGON: 92365394000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.inowroclaw.powiat.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie kredytu dla Powiatu Inowrocławskiego w wysokości 4 820 000,00 zł
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie kredytu bankowego długoterminowego (na okres 10 lat) dla Powiatu Inowrocławskiego w wysokości 4 820 000,00 zł (słownie: cztery miliony osiemset dwadzieścia tysięcy zł 00/100), przeznaczonego na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań. 2. Dostępność kredytu: do 1 października 2020 r. (jedna transza) przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego. 3. Okres kredytowania: 10 lat (40 rat). 4. Spłata kapitału w 40 równych ratach kwartalnych, począwszy od 31 marca 2021 r. (karencja w spłacie rat kredytu), w ostatnim dniu każdego kwartału kalendarzowego. W przypadku, gdy termin spłaty wypada w dzień wolny od pracy, to spłata nastąpi pierwszego roboczego dnia po tym terminie. 5. Zabezpieczenie kredytu: weksel własny in blanco z wystawienia Kredytobiorcy wraz z deklaracją wekslową oraz oświadczenie o poddaniu się egzekucji wystawione przez Bank. 6. Decyzja o zawarciu umowy i/lub o uruchomieniu kredytu jak również o terminie uruchomienia kredytu może ulec zmianie w zależności od daty zawarcia umowy oraz potrzeb finansowych Zamawiającego, bez ponoszenia jakichkolwiek konsekwencji i kosztów z tego tytułu. Zamawiający zastrzega sobie możliwość nieuruchomienia kredytu pomimo zawartej umowy. 7. Wykonawca będzie pobierał odsetki od faktycznie wykorzystanych środków kredytu. 8. Odsetki od wykorzystanego kredytu naliczane będą od salda kredytu, według kalendarza realnego (365-366 dni) i płatne przez Kredytobiorcę w okresach kwartalnych, w ostatnim dniu każdego kwartału kalendarzowego. Jeżeli termin spłaty odsetek przypada na dzień wolny od pracy, to termin spłaty upływa w pierwszym roboczym dniu następującym po tym dniu. 9. Do celów kalkulacyjnych koszt kredytu ustalony powinien być w oparciu o zmienną stopę procentową, na podstawie stawki referencyjnej WIBOR 3M na dzień 29 maja 2020 r. plus marża banku. 10. Kredyt powinien być udzielony w oparciu o zmienną stawkę procentową na podstawie stawki referencyjnej WIBOR 3M plus marża Banku. 11. Marża banku: stała w całym okresie obowiązywania umowy. 12. Stawka referencyjna WIBOR 3M ustalana na okres 3 miesięcy w wysokości stawki WIBOR 3M z ostatniego dnia roboczego kwartału kalendarzowego i mająca zastosowanie do określenia wysokości oprocentowania od następnego dnia roboczego. 13. Wykonawca powinien przyjąć do obliczenia ceny udzielenia kredytu rzeczywistą liczbę dni występującą w danym roku (365/366 dni). 14. Zamawiający zastrzega sobie prawo do możliwości niewykorzystania kredytu w pełnej wysokości bez ponoszenia z tego tytułu dodatkowych kosztów. 15. Wypłata środków w terminie zgodnym z dyspozycją Zamawiającego w formie polecenia przelewu. 16. Zamawiający nie przewiduje ponoszenia żadnych prowizji i opłat związanych z udzieleniem kredytu. Zastrzeżenie obejmuje również sytuację wcześniejszej spłaty kredytu lub niewykorzystania całości kredytu postawionego do dyspozycji Zamawiającego. 17. Informacje dodatkowe: 1) każda zmiana stawki WIBOR 3M powoduje zmianę oprocentowania kredytu. O każdej zmianie stawki WIBOR 3M i wysokości nowej stawki WIBOR 3M, Bank zawiadamia Kredytobiorcę. Zmiana stawki nie stanowi zmiany umowy i nie wymaga jej wypowiedzenia; 2) Zamawiający nie uwzględnia okresu karencji w spłacie odsetek i zamierza rozpocząć ich spłatę bezpośrednio po uruchomieniu kredytu; 3) Wykonawca wyznaczy osobę odpowiedzialną za wykonywanie czynności związanych z przedmiotem zamówienia; 4) dokumenty niezbędne Wykonawcy do złożenia oferty, o których mowa poniżej (lit. a-h) dostępne są na stronie internetowej Powiatu Inowrocławskiego www.bip.inowroclaw.powiat.pl oraz bezpośrednio pod nw. linkami, tj.: a) bilans, rachunek zysków i strat, zestawienie zmian w funduszu jednostki, bilans z wykonania budżetu, wyciąg z danych zawartych w załączniku „Informacja dodatkowa”, informacja dodatkowa – sporządzone na dzień 31.12.2019 r. (http://www.bip.inowroclaw.powiat.pl/?a=16406), b) uchwała Rady Powiatu Inowrocławskiego w sprawie uchwalenia budżetu Powiatu Inowrocławskiego na 2020 rok (http://www.bip.inowroclaw.powiat.pl/?a=15680), c) uchwała Rady Powiatu Inowrocławskiego zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Powiatu Inowrocławskiego na 2020 rok (http://www.bip.inowroclaw.powiat.pl/?a=16425), d) uchwała Rady Powiatu Inowrocławskiego w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Inowrocławskiego na lata 2020-2030 (http://www.bip.inowroclaw.powiat.pl/?a=15681), e) uchwała Rady Powiatu Inowrocławskiego zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Inowrocławskiego na lata 2020-2030 (http://www.bip.inowroclaw.powiat.pl/?a=16426), f) uchwały RIO w sprawie: - opinii o możliwości spłaty kredytu planowanego do zaciągnięcia przez Powiat Inowrocławski w 2020 r. (http://www.bip.inowroclaw.powiat.pl/?a=16391), - wyrażenia opinii o przedłożonym przez Zarząd Powiatu Inowrocławskiego sprawozdaniu z wykonania budżetu Powiatu za 2019 r. wraz z informacją o stanie mienia (http://www.bip.inowroclaw.powiat.pl/?a=16218), g) uchwałę Zarządu Powiatu Inowrocławskiego w sprawie zaciągnięcia kredytu bankowego długoterminowego na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań (http://www.bip.inowroclaw.powiat.pl/?a=16340), h) sprawozdanie roczne z wykonania budżetu Powiatu Inowrocławskiego za 2019 r. (http://www.bip.inowroclaw.powiat.pl/?a=16191). 18. Wymagania zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia: 1) Zamawiający na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Pzp wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 §1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz. U. z 2019, poz. 1040 z późn. zm) - czynności dot. obsługi kredytu tj. w szczególności wyliczanie należnych odsetek do kredytu, informowanie o bieżącym stanie kredytu; 2) w trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 1 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny; b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia; 3) w trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie Wykonawca przedłoży Zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących wskazane w punkcie 1 czynności w trakcie realizacji zamówienia: a) oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub Podwykonawcy, b) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub Podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. U. UE L 119 z 4.05.2016, s. 1; ze zm.) – zwanego dalej „RODO” (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników). Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania; Wyliczenie ma charakter przykładowy. Umowa o pracę może zawierać również inne dane, które podlegają anonimizacji. Każda umowa powinna zostać przeanalizowana przez składającego pod kątem przepisów RODO; zakres anonimizacji umowy musi być zgodny z przepisami ww. ustawy. 4) z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt 1 czynności Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez Wykonawcę kary umownej w wysokości kwoty stanowiącej iloczyn: minimalnego wynagrodzenia określonego odrębnymi przepisami obowiązującego w dniu ustalenia kary umownej, liczby miesięcy, w których realizacja zamówienia nie spełniała wymogu zatrudnienia na umowę o pracę i liczby osób, które wg oświadczenia określonego w pkt 3a powinny być, a nie były zatrudnione w ramach umowy o pracę. Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt 1 czynności; 5) w przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub Podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 22 000,00 zł (słownie: dwadzieścia dwa tysiące złotych 00/100). 2. Wadium musi być wniesione nie później niż do wyznaczonego terminu składania ofert, na okres związania ofertą. 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu: przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Inowrocławiu, ul. Solankowa 11, nr rachunku 72 8149 0000 0022 6022 2000 0004, z dopiskiem na blankiecie przelewu: wadium na zabezpieczenie oferty przetargowej na udzielenie kredytu dla Powiatu Inowrocławskiego w wysokości 4 820 000,00 zł, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2020 r., poz. 299). 4. W zależności od wybranej formy wymienionej w ust. 3, wniesienie wadium należy potwierdzić poprzez złożenie do oferty: 1) oryginału lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę dowodu dokonania przelewu lub 2) oryginału: poręczenia bankowego, poręczenia pieniężnego spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej, poręczenia udzielanego przez podmioty o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przed­siębiorczości. 5. Za termin wniesienia wadium w pieniądzu zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego. 6. Z treści gwarancji powinno wynikać bezwarunkowe i nieodwołalne, na pierwsze pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w okresie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp. 7. Treść gwarancji wadialnej musi zawierać następujące informacje: 1) nazwa i adres Zamawiającego; 2) nazwę przedmiotu zamówienia; 3) nazwę i adres Wykonawcy; 4) termin ważności gwarancji. 8. Wykonawca, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium w wyznaczonym terminie zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie odrzucona. 9. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium wszystkim Wykonawcom po wyborze oferty najkorzystniejszej, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Pzp. 10. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium wszystkim Wykonawcom po unieważnieniu postępowania o udzielenie niniejszego zamówienia publicznego. 11. Zamawiający będzie żądał ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium w okolicznościach, jak w pkt 10, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wniesie wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 12. W przypadku wniesienia odwołania, Zamawiający nie później niż na 7 dni przed upływem ważności wadium, wezwie Wykonawców, pod rygorem wykluczenia z postępowania, do przedłużenia ważności wadium albo wniesienia nowego wadium na okres niezbędny do zabezpieczenia postępowania do zawarcia umowy. Jeżeli odwołanie wniesiono po wyborze oferty najkorzystniejszej, wezwanie skieruje jedynie do Wykonawcy, którego ofertę wybrano jako najkorzystniejszą. 13. Zatrzymanie wadium nastąpi w okolicznościach, jeżeli: 1) Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej; 2) Wykonawca odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 3) Wykonawca nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wyko­nania umowy; 4) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże: posiadanie uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania tj. posiada odpowiednie zezwolenie Komisji Nadzoru Finansowego na prowadzenie działalności bankowej a także realizacji usług objętych przedmiotem zamówienia zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (Dz. U. z 2019 r. poz. 2357, z późn. zm.) a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo bankowe inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach