Przetargi.pl
„Udzielenie i obsługę długoterminowego kredytu na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Włocławek na 2020 rok w kwocie 3 813 045,00 PLN”.

Gmina Włocławek ogłasza przetarg

  • Adres: 87-800 Włocławek, Królewiecka
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 0-54 230 53 00; 230 53 37, , fax. 054 230 53 53
  • Data zamieszczenia: 2020-08-05
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Włocławek
    Królewiecka 7
    87-800 Włocławek, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 0-54 230 53 00; 230 53 37, , fax. 054 230 53 53
    REGON: 91086690400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.gmina.wloclawek.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Udzielenie i obsługę długoterminowego kredytu na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Włocławek na 2020 rok w kwocie 3 813 045,00 PLN”.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Zamówienie dotyczy udzielenia i obsługi długoterminowego kredytu na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Włocławek na 2020 rok w kwocie 3 813 045,00 PLN (trzy miliony osiemset trzynaście tysięcy czterdzieści pięć złotych) z terminem spłaty do 30 września 2034 roku. 3.5. Założenia: 1. kwota kredytu - 3 813 045,00 zł 2. termin uruchomienia kredytu: 31 sierpień 2020 r. 3. okres kredytowania: 2020 - 2034, 4. przyjęty do naliczenia odsetek WIBOR 1M na dzień 29 lipca 2020 r. (0,2200p.p.) + stała marża banku (2,01p.p.) = 2,23p.p., 5. prowizja od udzielenia kredytu – 0,00 zł 6. rok = 365 dni, 7. okres karencji w spłacie rat kredytu – do 30 września 2024 r. 8. spłaty raty kapitałowej: na ostatni roboczy dzień września, począwszy od 2024 roku; zakończenie spłaty: IX/ 2034 r. 9. harmonogram spłat: 1) IX/2024 – 213 045,00 zł; 2) IX/2025- 200 000,00 zł; 3) IX/2026- 200 000,00 zł; 4) IX/2027- 200 000,00 zł; 5) IX/2028- 200 000,00 zł; 6) IX/2029- 400 000,00 zł; 7) IX/2030- 400 000,00 zł; 8) IX/2031- 500 000,00 zł; 9) IX/2032- 500 000,00 zł; 10) IX/2033- 500 000,00 zł; 11) IX/2034- 500 000,00 zł. 3.6. Odsetki naliczane za miesiące kalendarzowe, począwszy od dnia uruchomienia kredytu. 3.7. Oprocentowanie kredytu naliczane w oparciu o stawkę WIBOR 1 M + marża Wykonawcy. Przedstawiona w ofercie marża nie może ulec zwiększeniu. Marża Wykonawcy jest wiążąca w całym okresie kredytowania. 3.8. Stopa oprocentowania kredytu będzie ulegać zmianie w okresach miesięcznych pierwszego dnia każdego miesiąca o wskaźnik uwzględniający stosunek stawki WIBOR 1 M, wyliczanej jako średnia arytmetyczna z 30 ostatnich dni poprzedzających zmianę oprocentowania + marża Wykonawcy, przy czym jako średnią arytmetyczną z 30 ostatnich dni należy rozumieć średnią arytmetyczną ze wszystkich notowań miesiąca, która ma zastosowanie od 1 dnia roboczego następnego miesiąca. 3.9. Spłata odsetek od pozostającej do spłaty kwoty kredytu regulowana będzie za miesiące kalendarzowe do 10 dnia każdego miesiąca następującego po okresie obrachunkowym, na podstawie pisemnych informacji przekazanych przez bank najpóźniej na 3 dni robocze przed datą zapłaty odsetek. W przypadku, gdy dzień zapłaty odsetek przypada na dzień wolny od pracy, należy przyjąć jako dzień zapłaty odsetek pierwszy dzień roboczy następujący po dniu wolnym od pracy. Dla obliczenia odsetek od kredytu należy przyjąć, iż rok stanowi 365 dni. 3.10. Kredyt nie może być obciążony innymi opłatami i prowizjami niż wymienione w SIWZ. 3.11. Zamawiający nie dopuszcza zastosowania przez Wykonawcę prowizji i opłat z tytułu przygotowania i postawienia kredytu do dyspozycji. 3.12. Wykonawca będzie terminowo przekazywał środki pieniężne na rachunek Zamawiającego. 3.13. Uruchomienie kredytu: - uruchomienie środków z kredytu nastąpi na podstawie pisemnych dyspozycji Zamawiającego kierowanych do banku, najpóźniej 3 dnia od złożenia przez Zamawiającego dyspozycji o jego uruchomieniu – czas uruchomienia kredytu stanowi kryterium oceny oferty. - Zamawiający zastrzega sobie prawo do złożenia oświadczenia o rezygnacji z części wykorzystania kredytu bez ponoszenia dodatkowych opłat - przy czym o powyższej zmianie wykonawca zostanie powiadomiony z minimum 3 dniowym wyprzedzeniem za pomocą faksu, e- maile, potwierdzonym następnie pisemnie, - Wykonawca nie będzie pobierał żadnych opłat od niewykorzystanej części kredytu, - w przypadku niewykorzystania całej kwoty kredytu zostanie ustalony nowy harmonogram spłat rat kredytu, - Zamawiający zastrzega sobie możliwość wcześniejszej spłaty całości lub części kredytu bez ponoszenia dodatkowych opłat. 3.14. Zabezpieczeniem kredytu Formą zabezpieczenia kredytu będzie weksel „in blanco” wraz z deklaracją wekslową. Opinia RIO o możliwości spłaty kredytu przez Gminę Włocławek będzie dostępna przed podpisaniem umowy. UWAGA! Wszelkie niezbędne dokumenty potrzebne do sporządzenia oferty będą do wglądu w Urzędzie Gminy we Włocławku ul. Królewiecka 7, u Pani Tatiany Kowalewskiej – Skarbnik Gminy Włocławek. 3.15. Zamawiający na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Pzp wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy: - osoba prowadząca obsługę Zamawiającego jako kredytobiorcę, - osoba wskazana do kontaktów z Zamawiającym w czasie realizacji zamówienia. 4.1. Wymagany termin wykonania zamówienia: Rozpoczęcie (uruchomienie kredytu): 31 sierpień 2020 r. lub w dniu podpisania umowy. 4.2. Termin wykonania przedmiotu zamówienia od dnia 31 sierpnia 2020 r. do dnia 30 września 2034 r. 4.3. W przypadku podpisania umowy w terminie późniejszym niż termin określony w pkt 4.1 rozpoczęcie wykonania umowy nastąpi w 3 dniach po podpisaniu umowy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zezwolenie Komisji Nadzoru Finansowego o posiadaniu uprawnień do wykonywania działalności kredytowej określonej w ustawie z dnia 28 sierpnia 1997 r. - Prawo bankowe (Dz.U. z 2019 r. poz. 2357 ze zm.) jeżeli ustawa nakłada obowiązek posiadania zezwolenia. W przypadku banku państwowego wystarczy podanie rocznika, numeru i pozycji właściwego Dziennika Ustaw zawierającego rozporządzenie o utworzeniu banku,
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) 1) formularz oferty – zał. nr 1 do SIWZ; 2) pełnomocnictwo, jeżeli wykonawca działa przez pełnomocnika; 3) dokument potwierdzający uprawnienia osoby do złożenia oferty; 4) zobowiązanie podmiotu trzeciego –zał. nr 5 do SIWZ

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach