Przetargi.pl
Udzielenie i obsługa kredytu na spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek oraz na sfinansowanie planowanego deficytu

Gmina Świątniki Górne ogłasza przetarg

  • Adres: 32-040 Świątniki Górne, ul. Bruchnalskiego
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 12 270 40 30 , fax. 12 270 40 96
  • Data zamieszczenia: 2019-06-26
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Świątniki Górne
    ul. Bruchnalskiego 36
    32-040 Świątniki Górne, woj. małopolskie
    tel. 12 270 40 30, fax. 12 270 40 96
    REGON: 35155549900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.swiatniki-gorne.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie i obsługa kredytu na spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek oraz na sfinansowanie planowanego deficytu
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest usługa pn.: „Udzielenie i obsługa kredytu na spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek oraz na sfinansowanie planowanego deficytu”. Usługa kredytowa musi być świadczona na niżej określonych zasadach: 1. Kwota kredytu 3 500 000,00 zł (słownie: trzy miliony pięćset tysięcy złotych 00/100). 2. Okres kredytowania 2019 - 2031.12.31 r. 3. Zamawiający nie dopuszcza zastosowania przez Wykonawcę prowizji i opłat z tytułu przygotowania i postawienia kredytu do dyspozycji. 4. Spłata kapitału kredytu nastąpi od 31.03.2022 roku do 31.12.2031 roku, kwartalnie ostatniego dnia roboczego w 40 ratach po 87 500,00 zł (słownie: osiemdziesiąt siedem tysięcy pięćset złotych i 00/100 zł. Spłata pierwszej raty kapitału kredytu nastąpi ostatniego dnia pierwszego kwartału 2022 roku. 5. Spłata odsetek od pozostającej do spłaty kwoty kredytu następować będzie ostatniego dnia roboczego każdego kwartału począwszy od trzeciego kwartału 2019 roku, na podstawie pisemnych informacji przekazanych przez bank najpóźniej na 7 dni roboczych przed datą zapłaty odsetek. W przypadku, gdy dzień zapłaty odsetek przypada na dzień wolny od pracy, należy przyjąć jako dzień zapłaty odsetek ostatni dzień roboczy każdego kwartału w którym ma nastąpić spłata kredytu. 6. Zmienne oprocentowanie kredytu zostało obliczone jako suma stawki WIBOR 1M obowiązującego pierwszego dnia każdego kwartału rozpoczynającego okres obrachunkowy plus marża banku w skali roku. 7. Zabezpieczenie kredytu: weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową Na wekslu będzie złożona kontrasygnata Skarbnika Gminy lub osoby przez niego upoważnionej. 8. Uruchomienie kredytu nastąpi w całości w 2019 roku. - uruchomienie środków z kredytu nastąpi na podstawie pisemnej dyspozycji Zamawiającego kierowanej do banku, najpóźniej 4 dnia od złożenia przez Zamawiającego dyspozycji o jego uruchomieniu - czas uruchomienia kredytu stanowi kryterium oceny oferty. - Zamawiający zastrzega sobie prawo do złożenia oświadczenia o rezygnacji z części wykorzystania kredytu bez ponoszenia dodatkowych opłat - przy czym o powyższej zmianie wykonawca zostanie powiadomiony z minimum z 3 dniowym wyprzedzeniem za pomocą faxu, e-maila, potwierdzonym następnie pisemnie, - Wykonawca nie będzie pobierał żadnych opłat od niewykorzystanej części kredytu, - w przypadku niewykorzystania całej kwoty kredytu zostanie ustalony nowy harmonogram spłat rat kredytu, z zachowaniem okresu ostatecznej spłaty kredytu 2031.12.31 r. - Zamawiający zastrzega sobie możliwość wcześniejszej spłaty całości lub części kredytu bez ponoszenia dodatkowych opłat. 9. Rozliczenia pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą będą wykonywane w złotych polskich (PLN) lub w walucie (EURO), która zastąpiłaby złotego w czasie trwania umowy o udzielenie i obsługę kredytu długoterminowego. 10. Zamawiający może wnioskować o przesunięcie terminów spłaty kapitału rat kredytu z zachowaniem terminu ostatecznej spłaty kredytu czyli 31.12.2031 – bez dodatkowych opłat i prowizji, po uprzednim powiadomieniu Banku nie później niż na 2 tygodnie przed datą spłaty danej raty wynikającej z harmonogramu spłat rat kapitałowych. Za okres prolongaty spłaty dokonanego w tym trybie, Bank nie będzie naliczał odsetek jak za zadłużenie przeterminowane. 11. Zamawiający informuje, że na stronie internetowej Gminy Świątniki Górne https://bip.malopolska.pl/umigswiatnikigorne znajdują się dokumenty pomocne do wstępnego zbadania zdolności kredytowej Zamawiającego, takie jak: - opinia Regionalnej Izby Obrachunkowej w Krakowie w sprawie zaopiniowania sprawozdania z wykonania budżetu Gminy Świątniki Górne za 2018 r., - uchwała budżetowa na rok 2019, - wieloletnia prognoza finansowa na lata 2019-2031, - sprawozdania budżetowe i finansowe za 2018 r., - sprawozdania budżetowe za I kwartał 2019 roku, - opinia Regionalnej Izby Obrachunkowej w Krakowie w sprawie zaopiniowania projektu uchwały w sprawie WPF Gminy Świątniki Górne na lata 2019-2031, - opinia Regionalnej Izby Obrachunkowej w Krakowie w sprawie zaopiniowania planowanej kwoty długu Miasta i Gminy Świątniki Górne, - opinia Regionalnej Izby Obrachunkowej w Krakowie w sprawie zaopiniowania projektu budżetu na rok 2019 Miasta i Gminy Świątniki Górne. Opinia Regionalnej Izby Obrachunkowej w Krakowie w sprawie zaopiniowania możliwości spłaty kredytu w wysokości 3 500 000,00 zł zaciągniętego w 2019 roku przez Gminę Świątniki Górne z przeznaczeniem na spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek oraz sfinansowanie planowanego deficytu budżetu roku 2019 - zostanie udostępniona niezwłocznie po otrzymaniu z RIO Kraków.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że posiada zezwolenie Komisji Nadzoru Finansowego przewidziane ustawą Prawo bankowe (Dz. U. z 2017 r. poz. 1876) lub inny dokument równoważny uprawniający do prowadzenia działalności bankowej na terenie Polski, w zakresie usług objętych przedmiotem zamówienia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Formularz ofertowy - wypełniony i podpisany przez wykonawcę (zał. 1 do SIWZ), 2) Oświadczenie o nie podleganiu wykluczeniu (zał. 2a do SIWZ) oraz oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu (zał. 2b do SIWZ), 3) Pełnomocnictwo do podpisania oferty, o ile prawo do podpisania oferty nie wynika z innych dokumentów dołączonych do oferty, w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. 4) Oświadczenie o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej (zał. 3 do SIWZ),

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach