Gmina Łososina Dolna ogłasza przetarg
- Adres: 33314 Łososina Dolna, Łososina Dolna
- Województwo: małopolskie
- Telefon/fax: tel. 018 4448002 , fax. 018 4448002
- Data zamieszczenia: 2018-09-06
- Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe
Sekcja I - Zamawiający
- I.1. Nazwa i adres: Gmina Łososina Dolna
Łososina Dolna 300
33314 Łososina Dolna, woj. małopolskie
tel. 018 4448002, fax. 018 4448002
REGON: 49189244600000 - Adres strony internetowej zamawiającego: www.lososina.pl
Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu
- II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
- II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości do 4.863.000,00 zł z przeznaczeniem na finansowanie planowanego deficytu w 2018 roku w związku z realizacją zadań inwestycyjnych na terenie Gminy i na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów przypadających do spłaty w 2018 roku - II.1.2. Rodzaj zamówienia:
- II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
1. Przedmiotem zamówienia publicznego jest Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości do 4.863.000,00 zł z przeznaczeniem na finansowanie planowanego deficytu w 2018 roku w związku z realizacją zadań inwestycyjnych na terenie Gminy i na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów przypadających do spłaty w 2018 roku stosownie do art. 89 ust. 1 pkt 2 i 3 ustawy z dnia 29 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t. j. Dz. U. z 2017 r. poz. 2077 z późniejszymi zmianami). 2. Przeznaczenie kredytu zgodnie z Uchwałą Budżetową Gminy Łososina Dolna na 2018 rok Nr 263/XXXI/2017 Rady Gminy w Łososinie Dolnej z dnia 15 grudnia 2017 roku ze zmianami. 3. Oznaczenie przedmiotu zamówienia według Wspólnego Słownika Zamówień (CPV) 66.11.30.00 - 5 – Usługi udzielania kredytu 4. Podstawowe dane o kredycie: 1) Termin realizacji zamówienia: od dnia zawarcia umowy do dnia spłaty tj. do 31.03.2026 roku. 2) Przewidywane zaciągnięcie kredytu nastąpi w transzach w okresie od 31.10.2018 do 28.12.2018 roku. 3) Uruchomienie kredytu nastąpi w oparciu o pisemną dyspozycję, która zostanie złożona Wykonawcy. Dopuszcza się złożenie dyspozycji za pośrednictwem faksu lub drogą elektroniczną na numer faksu lub adres e-mail wskazany w umowie. 4)Uruchomienie kredytu musi nastąpić nie później niż w ciągu trzech dni roboczych następujących po dniu, w którym zostanie złożona dyspozycja o uruchomienie kredytu i przekazane środki przez Wykonawcę na rachunek Zamawiającego wskazany w umowie. 5.Oprocentowanie kredytu będzie liczone w oparciu o stawkę WIBOR 1 M (zmienny) jako stawkę bazową powiększoną o oferowaną marżę Banku. Do w/w stawki WIBOR 1 M (zmienny) zostanie doliczona marża Banku stała (niezmienna) w okresie kredytowania. 1) Opis sposobu obliczenia oprocentowania: oprocentowanie kredytu obliczane będzie na podstawie średniej stawki bazowej WIBOR 1M z poprzedniego miesiąca kalendarzowego i stałej marży Banku w stosunku rocznym przedstawionej w ofercie. Również w stosunku do pierwszego okresu odsetkowego uwzględnia się WIBOR 1M z miesiąca poprzedniego. 2) Wskazana w ofercie marża banku (w stosunku rocznym) jest obowiązująca przez cały okres kredytowania. Zmiana wysokości oprocentowania odsetek w okresie kredytowania dopuszczalna jest w przypadku jedynie zmiany stawki WIBOR 1M. Stosownie do art. 92 ust.1 ustawy z dnia 29 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t. j. Dz. U. 2017 r. poz. 2077 z późniejszymi zmianami) kapitalizacja odsetek jest niedopuszczalna. 3) Do wyliczenia oprocentowania kredytu w Ofercie należy przyjąć średnią stawkę bazową WIBOR 1M za miesiąc sierpień br. wynoszącą 1,64 % i stałą marżę banku oraz planowany harmonogram zaciągnięcia i spłat kapitału. Dla porównywalności złożonych Ofert wyliczenie to należy przygotować na ZAŁĄCZNIKU 1B. Wykonawca wypełnia tylko wysokość marży banku - w polu nr 2 (oznaczonym kolorem żółtym) - do 2 miejsca po przecinku. Spłata odsetek następować będzie w ratach miesięcznych, naliczanych od dnia uruchomienia kredytu. Odsetki będą płatne do ostatniego dnia roboczego każdego miesiąca. Bank zobowiązany jest do wyliczania odsetek za każdy miesiąc i przekazania bez wezwania obciążenia Zamawiającemu do 25 dnia każdego miesiąca za pośrednictwem faksu lub drogą elektroniczną, na numer faksu lub adres e-mail wskazany w umowie. Do formuły naliczania odsetek przyjmuje się rzeczywistą liczbę w roku, przez którą należy rozumieć odpowiednio: rok 365 lub 366 dni, a każdy miesiąc to rzeczywista liczba dni (tj. z uwzględnieniem faktycznej liczby dni lutego w każdym roku). 4) Spłata kredytu Spłata kredytu następować będzie w ratach rocznych. Okres spłaty kredytu ustala się począwszy od 31.03.2022 roku do 31.03.2026 roku. Przewidywane zaciągnięcie kredytu (do przygotowania oferty) w dwóch transzach. I transza 31.10.2018 - 2.863.000,00 - II transza 10.12.2018- 2.000.000,00. Prognozowany harmonogram spłat kredytu w kwocie do 4.863.000,00 zł przedstawia się : 2022.03.31 - 700.000; 2023.03.31 -700.000; 2024.03.31- 700.000; 2025.03.31 - 1.420.000; 2026.03.31-1.343.000 5) Zakładana karencja w spłacie kredytu: do 30.03.2022 roku. 6. Tytułem zabezpieczenia spłat kredytu wraz z odsetkami Zamawiający wystawi weksel „in blanco” wraz z deklaracją wekslową, podpisaną przez Zamawiającego przy kontrasygnacie Skarbnika Gminy. Zamawiający nie dopuszcza możliwości złożenia oświadczenia w formie aktu notarialnego w oparciu o art.777 par.1 pkt. 5 k.p.c. 7. Dodatkowe ustalenia 1) Zamawiający przewiduje możliwość niewykorzystania pełnej kwoty kredytu w przypadku uzyskania ponadplanowych dochodów lub niewykonania wydatków budżetowych bez opłaty prowizji za gotowość od kwoty niewykorzystanego kredytu, 2) Zamawiający zakłada możliwość wcześniejszej spłaty kredytu bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek dodatkowych kosztów rekompensacyjnych, 3) W przypadku wcześniejszej spłaty kredytu, odsetki liczone będą za okres jego faktycznego wykorzystania, 4) Odsetki będą naliczane od kwoty rzeczywistego zadłużenia, 5) W szczególnie uzasadnionych przypadkach na wniosek Zamawiającego dopuszcza możliwość za zgodą Banku – przesunięcia terminu spłaty raty kredytu. Powyższy wniosek powinien być przedłożony przez Zamawiającego nie później niż na 3 dni przed terminem płatności raty kredytu, 6) Jeżeli termin spłaty upływa w dniu ustawowo wolnym od pracy spłata kredytu może nastąpić w pierwszym dniu roboczym po tym dniu. 8. Zamawiający zastrzega sobie, że od przyznanego kredytu Bank nie pobierze żadnej prowizji od kredytu tj.: prowizji przygotowawczej, prowizji od przyznanego kredytu, prowizji od wcześniejszej spłaty kredytu, prowizji od niewykorzystanej kwoty kredytu. 9.Wykonawca/ Bank nie będzie pobierał w związku z realizacją niniejszego zamówienia jakichkolwiek dodatkowych opłat lub prowizji poza określonymi w treści Oferty. - II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
- II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym
- III.2. Warunki udziału
- Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: 1) nie podlegają wykluczeniu, 2) spełniają warunki udziału w postępowaniu w zakresie kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów Działalność prowadzona na wykonanie przedmiotu zamówienia wymaga posiadania specjalnych uprawnień. Wykonawca spełni warunek udziału w postępowaniu dotyczący kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej jeżeli wykaże, że posiada zezwolenie na rozpoczęcie działalności bankowej, o którym mowa w art. 36 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (t. j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1876 z późniejszymi zmianami) lub inny dokument, na podstawie którego prowadzona jest działalność bankowa w zakresie przedmiotu niniejszego zamówienia, zgodnie z przepisami prawa bankowego, i jest wpisany do Krajowego Rejestru Sądowego (jeżeli przepisy wymagają wpisu do Rejestru) lub innego rejestru zawodowego lub handlowego, prowadzonego w państwie członkowskim Unii Europejskiej, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.
- Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu Zamawiający żąda od Wykonawcy aktualnie na dzień składania ofert oświadczenie o braku podstaw wykluczenia warunku udziału w postępowaniu - według wzoru załącznik nr 2a do SIWZ oraz a) zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, b) zaświadczenia właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu.
Sekcja IV - Procedura przetargowa
- IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
- IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
- IV.2. Kryteria oceny ofert
- IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną
Podobne ogłoszenia o przetargach
- Udzielenie Gminie Szerzyny kredytu długoterminowego w 2024 r.
Dodano: 2024-05-27 - Udzielenie Gminie Szerzyny kredytu krótkoterminowego w 2024 r.
Dodano: 2024-04-24 - Udzielenie Gminie Szerzyny kredytu krótkoterminowego w 2024 r.
Dodano: 2024-04-02 - Zaciągnięcie kredytu długoterminowego zł. dla Gminy Maków Podhalański w kwocie 1700000 zł. z przeznaczeniem na wyprzedzające finansowanie działań finansowanych ze środków pochodzących z budżetu UE.
Dodano: 2023-12-27 - Kredyt długoterminowy w kwocie 5 000 000,00 zł, na pokrycie występującego w trakcie roku planowanego deficytu budżetu
Dodano: 2023-12-19 - Zaciągnięcie kredytu w wysokości 3.000.000,00 zł na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Ochotnica Dolna w roku 2023 oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań
Dodano: 2023-11-14 - "Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 825 000,00 zł na pokrycie planowanego deficytu budżetu gminy Wietrzychowice w 2023 r.”
Dodano: 2023-11-13 - Udzielenie kredytu komercyjnego długoterminowego w kwocie 3.650.058,00 złotych.
Dodano: 2023-06-23 - Udzielenie kredytu komercyjnego długoterminowego w kwocie 3.650.058,00 złotych.
Dodano: 2023-05-15 - Udzielenie kredytu długoterminowego
Dodano: 2022-12-17