Przetargi.pl
Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości do 4.400.000 PLN

Gmina Kłodzko ogłasza przetarg

  • Adres: 57300 Kłodzko, ul. Okrzei
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 746 474 100 , fax. 746 474 103
  • Data zamieszczenia: 2017-09-04
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Kłodzko
    ul. Okrzei
    57300 Kłodzko, woj. dolnośląskie
    tel. 746 474 100, fax. 746 474 103
    REGON: 89071796400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: przetargi@gmina.klodzko.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości do 4.400.000 PLN
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie 4 400 000 00 zł (słownie: cztery miliony czterysta tysięcy złotych) na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań. a) Kredyt zostanie zaciągnięty na okres 9 lat i 10 m-ce, tj. do dnia 31 grudnia 2026 r. z uwzględnieniem karencji w spłacie kapitału i odsetek od uruchomienia kredytu do 31.01.2018 r. b) Kredyt w wysokości 4 400 000,00 zł uruchomiony zostanie w transzach w zależności od potrzeb Zamawiającego: - I transza do dnia 30 września 2017 r. 2 400, 000,00 zł - II transza do dnia 15 grudnia 2017 r. 2 000 000,00 zł Do celów obliczenia kosztów zamówienia należy przyjąć: - I transza w dniu 30 września 2017 r. 2 400 000,00 zł - II transza w dniu 15 grudnia 2017 r. 2 000 000,00 zł c) Przekazanie kredytu nastąpi na rachunek podstawowy budżetu Gminy Kłodzko nr 49 9523 0001 0000 2264 2000 0009 otwarty w Banku Spółdzielczym w Kłodzku. d) Odsetki naliczane będą od faktycznie wykorzystanych środków; do obliczenia odsetek przyjmuje się rzeczywistą liczbę dni wykorzystania kredytu w stosunku do kalendarza realnego 365 dni /366 dni w roku. e) Raty kapitałowe spłacane będą w okresach miesięcznych, ostatniego dnia roboczego każdego miesiąca kalendarzowego. f) Zobowiązania Kredytobiorcy z tytułu odsetek od kredytu regulowane będą w miesięcznych okresach obrachunkowych jako suma zmiennej stawki bazowej WIBOR 1M na rynku międzybankowym, z 20 –go dnia miesiąca poprzedzającego miesiąc, za który naliczane będą odsetki, powiększone o stałą marżę Kredytodawcy ustaloną na podstawie złożonej oferty. g) W przypadku braku notowań stawki WIBOR 1M na 20-ty dzień miesiąca poprzedzającego spłatę raty kredytu wraz z odsetkami, do wyliczenia stopy procentowej stosuje się odpowiednio notowania z dnia poprzedzającego notowania stawki na rynku depozytów międzybankowych WIBOR 1M. h) Kwota wykorzystanego kredytu będzie oprocentowana w stosunku rocznym, według zmiennej stopy procentowej, równej wysokości stawki bazowej powiększonej o stałą marżę Kredytodawcy, ustaloną na podstawie złożonej oferty. i) Marża Kredytodawcy obejmująca wszelkie opłaty, prowizje i inne koszty i korzyści bankowe jest stała w całym okresie obowiązywania umowy. j) Zmiana wysokości oprocentowania kredytu następuje w pierwszym dniu następującym po zakończeniu okresu odsetkowego. k) Przewidywany harmonogram spłaty kredytu: Spłata kredytu będzie realizowana od dnia 31.01.2018 r. do dnia 31.12.2026 r. tj. 108 rat miesięcznych: - w latach 2018 – 2020 po 5 000,00 zł (36 rat), - w latach 2021 - 2022 po 20 000,00 zł (24 raty), - w latach 2023 – 2025 po 50 000,00 zł (36 rat), - w roku 2026 11 rat po 161 666,66 zł i jedna rata 161 666,74 zł l) Kredytobiorca zastrzega sobie prawo do zmiany terminu transz oraz harmonogramu spłat kredytu, do wcześniejszej spłaty kredytu lub prolongaty raty kredytu niż będzie to określone w umowie, a odsetki naliczone zostaną do momentu spłaty kredytu. Kredytobiorca nie zostanie obciążony żadnymi dodatkowymi kosztami z tytułu wcześniejszej spłaty kredytu lub prolongaty raty kredytu w okresie obowiązywania umowy. Powyższe zmiany wprowadza się na wniosek Kredytobiorcy w formie pisemnego aneksu do umowy. m) Kredytobiorca zastrzega sobie prawo do wcześniejszej spłaty części kredytu bez ponoszenia z tego tytułu dodatkowych kosztów. Kredytobiorca powiadomi Kredytodawcę o zamiarze wcześniejszej spłaty kredytu pisemnie z 14 dniowym wyprzedzeniem. n) Rozliczenia pomiędzy Kredytobiorcą a Kredytodawcą usługi będą dokonywane w złotych polskich (PLN). o) Kredytodawca informuje Kredytobiorcę o wysokości oprocentowania i wysokości raty odsetkowej w każdym kolejnym okresie odsetkowym na piśmie na 7 dni przed terminem płatności. p) Forma zabezpieczenia kredytu: weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową, przy kontrasygnacie Skarbnika. q) Do wyliczenia oferty należy przyjąć WIBOR- 1,66 %. r) Kredytobiorca korzysta z kredytów i pożyczek długoterminowych. Na dzień 30.06.2017 roku Gmina Kłodzko posiada zobowiązania z tytułu zaciągniętych kredytów w kwocie 28 267 365,10 zł, ostateczny termin spłaty 2026 r. s) Kredytobiorca oświadcza, że nie posiada żadnych zobowiązań wobec ZUS i US. t) Kredyty, które zostaną spłacone z zaciągniętego kredytu są obsługiwane terminowo. u) Opinia RIO o możliwości spłaty przez Gminę Kłodzko kredytu długoterminowego zostanie umieszczona na stronie BIP niezwłocznie po jej otrzymaniu. v) Informacje związane z budżetem, Wieloletnią Prognozą Finansową, opinie Regionalnej Izby Obrachunkowej, sprawozdania z wykonania budżetu, znajdują się na stronie internetowej Gminy Kłodzko w Biuletynie Informacji Publicznej w zakładce: Gospodarka> Budżet. w) W załączeniu sprawozdania budżetowe: - RBZ, RBN, RB 27S, RB 28S, RBNDS za lata 2015-2017.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości 10.000 PLN (słownie: dziesięć tysięcy zł 00/100)
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Oświadczenie w zakresie posiadania niezbędnych kompetencji i uprawnień do wykonania zamówienia

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach