Przetargi.pl
Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 6.500.000 PLN przeznaczonego na spłatę rat kredytów zaciągniętych w latach poprzednich

Zarząd Powiatu w Olkuszu ogłasza przetarg

  • Adres: 32-300 Olkusz, ul. Mickiewicza
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 032 6430414, 6476670 , fax. 326 430 490
  • Data zamieszczenia: 2019-05-23
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zarząd Powiatu w Olkuszu
    ul. Mickiewicza 2
    32-300 Olkusz, woj. małopolskie
    tel. 032 6430414, 6476670, fax. 326 430 490
    REGON: 27625504500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.sp.olkusz.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 6.500.000 PLN przeznaczonego na spłatę rat kredytów zaciągniętych w latach poprzednich
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 6.500.000 PLN (słownie złotych: sześć milionów pięćset tysięcy) z przeznaczeniem na spłatę rat kredytów zaciągniętych w latach poprzednich. 2.Okres kredytowania: 2019 r. do końca 2024r. 3.Karencja w spłacie kapitału do końca roku 2019 r. 4.Spłata kapitału i odsetek w okresach kwartalnych, przy czym kapitał spłacany będzie na koniec każdego kwartału kalendarzowego począwszy od 31.03.2020 r. do 31.12.2024 r., natomiast odsetki płatne będą do dnia 7-go po zakończeniu kwartału kalendarzowego za który zostaną naliczone. 5.Kapitał spłacany będzie w dwudziestu czterech ratach kwartalnych na koniec każdego kwartału kalendarzowego, według następującego harmonogramu: - w roku 2020 - 100.000 PLN, tj. do dnia 31 marca - 25.000 PLN, do dnia 30 czerwca - 25.000 PLN, do dnia 30 września - 25.000 PLN, do dnia 31 grudnia - 25.000 PLN, - w roku 2021 - 100.000 PLN, tj. do dnia 31 marca - 25.000 PLN, do dnia 30 czerwca - 25.000 PLN, do dnia 30 września - 25.000 PLN, do dnia 31 grudnia - 25.000 PLN, - w roku 2022 - 100.000 PLN, tj. do dnia 31 marca - 25.000 PLN, do dnia 30 czerwca - 25.000 PLN, do dnia 30 września - 25.000 PLN, do dnia 31 grudnia - 25.000 PLN, - w roku 2023 - 100.000 PLN, tj. do dnia 31 marca - 25.000 PLN, do dnia 30 czerwca - 25.000 PLN, do dnia 30 września - 25.000 PLN, do dnia 31 grudnia - 25.000 PLN, - w roku 2024 - 6.100.000 PLN, tj. do dnia 31 marca - 1.525.000 PLN, do dnia 30 czerwca - 1.525.000 PLN, do dnia 30 września - 1.525.000 PLN, do dnia 31 grudnia - 1.525.000 PLN. Pierwsza rata kapitału płatna do 31.03.2020 r. a ostatnia do 31.12.2024r. 6. Oprocentowanie kredytu według zmiennej stopy procentowej, która ulega zmianie w okresach kwartalnych zgodnie z zasadą, że : stopa procentowa składa się ze zmiennej stawki WIBOR dla 3 miesięcznych złotowych depozytów międzybankowych liczonych jako średnia ze wszystkich notowań miesiąca poprzedzającego kwartalny okres obrachunkowy oraz ze stałej marży banku. 7. Odsetki spłacane będą do 7-go dnia miesiąca następującego po zakończeniu kwartału, którego dotyczą na podstawie pisemnej informacji Wykonawcy, w której określona zostanie: 1) kwota odsetek, 2) stopa procentowa, 3) okres za jaki odsetki naliczono, 4) data płatności, 5) nr rachunku bankowego do dokonania wpłaty. 8.Zabezpieczenie kredytu: weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową. 9. Zamawiający zastrzega sobie możliwość niewykorzystania części ( lub całości) kredytu bez podania przyczyny. 10. W przypadku zamiaru niewykorzystania części (lub całości) kwoty kredytu, Zamawiający poinformuje o tym Wykonawcę na piśmie i zaproponuje zmianę ustalonego harmonogramu spłaty, w celu dostosowania kwoty spłat kredytu do wysokości kwoty uruchomionego kredytu. 11. W przypadku niewykorzystania pełnej kwoty kredytu lub jego części Zamawiający nie będzie obciążony żadnymi dodatkowymi kosztami. 12. Dopuszcza się możliwość wcześniejszej spłaty kredytu , jego części lub poszczególnych rat bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów z tego tytułu, w tym m.in. opłat i prowizji. 13. W przypadku wcześniejszej spłaty kredytu, odsetki liczone będą za okres jego faktycznego wykorzystania. 14. W przypadku nie wykorzystania przez Zamawiającego części kredytu lub dokonania wcześniejszej spłaty części kredytu, Strony ustalą nowy harmonogram spłaty kredytu, a dokonane ustalenia zapiszą w formie aneksu do umowy. 15. Kredyt uruchomiony będzie do 31.12.2019 roku jednorazowo lub w transzach. Wysokość transz i termin ich uruchomienia określone będą przez Zamawiającego na piśmie z 3-dniowym wyprzedzeniem przed uruchomieniem transzy przez Wykonawcę. 16. Kredyt nie będzie obciążony żadnymi opłatami, prowizjami lub kosztami. Celem wstępnego zbadania zdolności kredytowej Zamawiającego udostępnia on na stronie internetowej www.sp.olkusz.pl, w zakładce „Budżet i majątek” uchwały budżetowe za okres 2003-2018, sprawozdania budżetowe za lata 2003-2019 r., oraz opinie Regionalnej Izby Obrachunkowej w Krakowie. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga od Wykonawców wniesienia wadium: 10.000 PLN. 2. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przed upływem terminu składania ofert przelewem na rachunek bankowy Starostwa Powiatowego w Olkuszu - 48 1020 2528 0000 0102 0453 1083 depozyty Bank PKO BP SA. 3. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 4. Zaleca się dołączyć do oferty dowód wniesienia wadium: kopia przelewu w przypadku wniesienia wadium w pieniądzu. 5. W przypadku wniesienia wadium w formach niepieniężnych, oryginał wadium należy złożyć bezpośrednio do oferty. Zaleca się zamieścić dokument wadialny w taki sposób, aby jego zwrot przez Zamawiającego nie naruszył integralności oferty i dołączonych oświadczeń wraz z dokumentami (np. umieszczony w koszulce, co pozwoli na swobodne oddzielenie wadium od reszty dokumentów złożonych w ofercie). 6. Zamawiający zwróci wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza. 7. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 8. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 9. Zamawiający zażąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium zgodnie z punktem 6, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza. Wykonawca w takim wypadku wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 10. Zgodnie z art. 46 ust. 4a ustawy Pzp Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ww. ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 11. Ponadto zgodnie z art. 46 ust. 5 ww. ustawy Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający wymaga posiadania stosownych uprawnień do wykonywania czynności bankowych zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. prawo bankowe ( Dz. U. z 2018 r., poz. 2187 z późn. zm.) tj. aktualne zezwolenie uprawniające do wykonywania czynności bankowych lub inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest uprawniony do wykonywania czynności bankowych, wydany przez Komisję Nadzoru Finansowego.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Pełnomocnictwo złożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie (jeśli dotyczy): a) w przypadku podpisywania oferty przez osoby nie wymienione w odpisie z właściwego rejestru – pełnomocnictwo do podpisania oferty lub podpisania oferty i zawarcia umowy, b) w przypadku podmiotów występujących wspólnie pełnomocnictwo podpisane przez upoważnionych przedstawicieli każdego z podmiotów występujących wspólnie, do reprezentowania w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego (zgodnie z art. 23 ustawy Pzp). 2) Zobowiązanie innego podmiotu, na zasobach którego polega Wykonawca, do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (jeśli dotyczy). Wzór zobowiązania stanowi załącznik nr 4 do SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach